شروع به کار با TikTok به عنوان یک بازاریاب: راهنمای کامل برای سال 2022


TikTok یکی از محبوب ترین ها است امروزه پلتفرم رسانه های اجتماعی است و به یک ابزار بازاریابی موثر تبدیل شده است. بنابراین، طبیعی است که در نظر بگیرید که آیا برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر.

در ادامه بخوانید و در مورد مزایا، نحوه انجام کارها و نکات بیشتر صحبت کنیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا بازاریابی TikTok به کسب و کار شما بیشتر دیده می شود یا خیر.

همه چیز TikTok

TikTok یک برنامه رسانه اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه ۱۵ تا ۸۰ ثانیه‌ای را آپلود کنند که می‌توانند به سرعت ویروسی شوند.

به دلیل یکپارچه‌سازی آهنگ‌های موسیقی مد روز و ابزارهای ویرایش داخلی، فیلترها و جلوه‌های ویژه مشهور است. الگوریتم TikTok کمتر در مورد محبوبیت صفحه است و بیشتر در مورد محتوای متقاعد کننده و معتبری است که منتشر می کند.

این زمینه بازی را یکنواخت می‌کند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با ساختن نوع محتوایی که می‌خواهند بدون نیاز به میلیون‌ها دنبال‌کننده، به مخاطبان هدف خود دست یابند.

در حالی که حساب استاندارد TikTok یک پلت فرم عالی برای به نمایش گذاشتن خلاقیت و ابراز وجود شما است، مشاغلی که بازاریابی را در پلت فرم رسانه های اجتماعی انتخاب می کنند باید یک حساب تجاری TikTok باز کنند.

علاوه بر ایجاد ویدیوهای جذاب، حساب‌های تجاری TikTok به ویژگی‌های بهینه‌سازی برای ارتقای کسب‌وکارها و ارائه بینش و تجزیه و تحلیل در مورد عملکرد و مخاطبان خود مجهز هستند.

بازاریابی TikTok
منبع تصویر: TikTok

مزایای بازاریابی TikTok

چه کسب و کار شما بزرگ باشد یا کوچک، یک حساب تجاری TikTok ممکن است استراتژی بازاریابی باشد که آگاهی از برند شما را به سطح بالاتری برساند.

نرخ تعامل کاربر TikTok در حال حاضر در بالاترین حد خود قرار دارد. به گفته App Annie، در ایالات متحده و بریتانیا، تعداد دقیقه‌ها/روزی که کاربران صرف تماشای ویدیوهای TikTok می‌کنند، حتی از پلتفرم ویدیویی پیشرو، یوتیوب، فراتر رفته است.

TikTok یک پایگاه کاربر بین المللی دارد که در بیش از 150 کشور در سراسر جهان به آن دسترسی پیدا کرده و در سطح بین المللی ویروسی شده است. بنابراین کسب و کار شما می تواند از دسترسی جهانی پلتفرم استفاده کند و از طریق محتوای شما با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کند.

ما نحوه همکاری با اینفلوئنسرها و دیگر سازندگان محتوا را برای افزایش بازدیدهای ویدیوی خود و دستیابی به مخاطبان بیشتر پوشش خواهیم داد.

چگونه می توانید برند خود را در Tiktok بازاریابی کنید؟

به خاطر داشته باشید که کاربران TikTok جمعیتی جوان‌تر هستند. فکر کنید Gen Z و Millennials جوان، 62 درصد از پایگاه کاربران آن بین 10 تا 29 است. اگر این مخاطبان هدف کسب و کار شما هستند، باید یک حساب TikTok برای تجارت باز کنید تا برند خود را بازاریابی کنید.

در سال 2019 این اپلیکیشن برای اولین بار تبلیغات TikTok را راه اندازی کرد. از آن زمان، تبلیغات پر جنب و جوش آنها در فید به برندها اجازه می دهد تا محصولات و خدمات خود را به شیوه ای جذاب تبلیغ کنند و مخاطبان جوان تری را جذب کنند.

مدیر تبلیغات کاربران را با جدیدترین ابزارها تجهیز می کند تا به کسب و کارها کمک کند تا برای مخاطبان هدف خود تبلیغات ایجاد کنند و استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی را با اهداف و اهداف کمپین روشن تنظیم کنند.

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی TikTok

  1. ابتدا باید با مراجعه به صفحه اصلی یک حساب تبلیغاتی TikTok ایجاد کنید. ممکن است تا پنج روز کاری طول بکشد تا حساب شما تأیید شود.
  2. پس از ایجاد حساب کاربری، به داشبوردی دسترسی خواهید داشت که در آن می توانید کمپین های تبلیغاتی جدید ایجاد کنید و کمپین های قدیمی را ردیابی کنید.
  3. شما می توانید کمپین خود را با تنظیم بودجه تبلیغاتی، هدف، زمان بندی، هدف و موارد دیگر سفارشی کنید. با استفاده از قالب‌های ویدیویی و تصویری موجود در برنامه، تبلیغات خود را جذاب‌تر کنید. یا می توانید از عکس های استوک و کلیپ های ویدئویی کوتاه از سایت های خارجی مانند Artgrid استفاده کنید.

از انواع مختلف فرصت های بازاریابی موجود در TikTok استفاده کنید. به عنوان مثال، بازاریابی تأثیرگذار را با پیوند دادن با اینفلوئنسرهای محبوبی که با صدای برند شما از طریق بازار سازندگان TikTok صحبت می کنند، امتحان کنید و از آنها بخواهید محتوا را در پلتفرم های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارند.

کسب‌وکارها همچنین می‌توانند با استفاده از ایده‌های محتوایی که عملکرد فوق‌العاده خوبی در TikTok دارند، لحظات ویروسی را آغاز کنند. برندها می توانند چالش های سرگرم کننده ای داشته باشند و از یک هشتگ مارک دار برای دستیابی به کاربران فعال تر استفاده کنند.

تبلیغات TikTok دارای ابزارهای هدف‌یابی پیشرفته و ویژگی‌های منحصربه‌فرد تنظیم آگهی هستند که آنها را از سایر ابزارهای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی متمایز می‌کند. اگر به طور موثر از آنها استفاده کنید، کسب و کار شما از جذب یکی از سودآورترین استخرهای کاربران سود خواهد برد.

ده نکته برتر برای بازاریابان TikTok

اکنون ما برخی از بهترین نکات را برای تازه‌کاران بازاریابی TikTok خلاصه می‌کنیم. اگر این نکات را دنبال کنید، اصول اولیه ایجاد محتوایی را خواهید داشت که دید آنلاین برند شما را افزایش می‌دهد و به ترافیک و در نهایت درآمد کسب‌وکار تبدیل می‌شود.

1. در ترند بمانید

به محض اینکه متوجه شدید روندهای TikTok شروع به ایجاد سر و صدا کردند، به روندهای TikTok توجه کنید. همراهی با آخرین روندهای رسانه های اجتماعی و اجرای آنها در تبلیغات ویدیویی کسب و کار شما می تواند آگاهی از برند شما را تقویت کند و صفحه شما را در TikTok بسیار محبوب کند.

2. مراقب دنبال کنندگان خود باشید

از همه استفاده کنید تجزیه و تحلیل و داده ها در داشبورد مدیر تبلیغات شما برای کشف مخاطبان هدف. برای ایجاد محتوای سفارشی شده با در نظر گرفتن این بینش ها، موقعیت جغرافیایی آنها را بدانید، چه زمانی بیشترین مشارکت را دارند و از چه محتوایی بیشتر لذت می برند.

3. الگوریتم را برآورده کنید

الگوریتم TikTok در نهایت تعیین می کند که کاربران چه ویدیوهایی را در صفحه For You خود ببینند. فرض کنید با در نظر گرفتن آخرین روندهای TikTok، با استفاده از زیرنویس های اصلی و استفاده از هشتگ های مناسب، ویدیوهای اصلی ایجاد می کنید.

در این صورت، الگوریتم با تبلیغ محتوای شما به مخاطبانی که بیشترین علاقه را به محتوای شما دارند، به شما پاداش می دهد. محتوای TikTok خود را برنامه‌ریزی کنید تا زمانی که بینندگان شما برای محتوای بعدی آماده شوند، به حق ما برسد. آنها را با محتوا زیاد نکنید، اما به ندرت پست نکنید همه چیز شما را فراموش می کند.

4. از ابزارهای ایجاد ویدیو استفاده کنید

در حال ویرایش ویدیوی شما گام مهمی در ایجاد محتوای موثر است. شما می توانید با ابزار ویرایش داخلی که از قبل در برنامه موجود است به ویدیوهای چشمگیر برسید.

یا می‌توانید با استفاده از دارایی‌های گرافیکی متحرک از بازارهایی مانند Motion Array، Write-on Video، یا استفاده از ابزارهای ویرایش ویدیوی خارجی مانند FXhome که به شما امکان اضافه کردن جلوه‌های ویژه و تولید محتوای چشم‌نواز را می‌دهد، ویدیوهای خود را به سطح بالاتری ببرید. مخاطبان خود را مجذوب خود کنید

5. با محتوای اصلی داستان بگویید

در حالی که ما بر اهمیت همگام شدن با روندهای TikTok تاکید کرده ایم، شما همچنان می خواهید محتوای ویدیوی شما اصالت خود را حفظ کند. سبک های مختلف ویدیو را کاوش کنید تا الهام بگیرید، اما سپس ویدیوهای خود را طوری تنظیم کنید که با صدای منحصر به فرد برندتان مطابقت داشته باشد.

6. از هشتگ های مناسب استفاده کنید

مانند استفاده از آهنگ های موسیقی پرطرفدار، اضافه کردن هشتگ های مربوطه به ویدیوهای شما می تواند به محتوای شما کمک کند تا بیشتر دیده شود.

هشتگ های مرتبط
منبع تصویر: Marketsplash

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ دیگر را بررسی کنید ویدیوهای محبوب در صنعت یا جایگاه شما و ببینید از کدام هشتگ استفاده کرده اند. شما می خواهید از محبوبیت آن هشتگ ها استفاده کنید

7. در زمان مناسب پست کنید

مانند بسیاری از چیزهای زندگی، زمان بندی همه چیز است. همین امر در مورد انتشار در TikTok نیز صدق می کند. همیشه بهترین کار این است که بینش خود را بررسی کنید و ببینید چه زمانی مخاطب هدف شما با محتوای شما درگیر می شود.

8. نامزدی، نامزدی، نامزدی

بیشتر TikTokers جوان هستند و می خواهند سرگرم شوند. راه‌های خلاقانه برای تبلیغ برند خود در عین سبکی و سرگرمی پیدا کنید. تعامل کاربر را با چالش ها، هشتگ ها و روش های دیگری که ذکر کردیم، ارتقا دهید. تشويق كردن محتوای ایجاد شده توسط کاربر با ارسال ویدیوهای منتخب در صفحه خود.

9. اتصال و همکاری

اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند ابزار قدرتمندی باشد. با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید تا به ارتقای کسب و کار خود کمک کنید، اما مطمئن شوید که این همکاری منطقی است. شما همیشه می خواهید به صدای برند خود وفادار بمانید.

10. پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را پیوند دهید

از بیوگرافی صفحه کسب و کار خود برای درج سایر حساب های رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و صفحات فرود استفاده کنید. به این ترتیب، مخاطبان شما می دانند چگونه شما را پیدا کنند.

نتیجه

اگر ایده استفاده از TikTok برای بازاریابی کسب و کار خود را دنبال کرده اید، اکنون اطلاعات کافی برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن این پلتفرم در اختیار دارید.

اگر مخاطبان هدف شما جوان هستند، از دامنه وسیع تری برای برند سود خواهید برد که برند شما را به مخاطبان جهانی گسترده تری معرفی می کند که به طور بالقوه می توانند مشتریان بعدی شما شوند.

اگر مهارت های اولیه ویرایش را دارید، می توانید به راحتی از ابزارهایی برای تولید محتوای چشم نواز استفاده کنید که کاربران را به سایت تجاری شما جذب کند، استفاده از هشتگ های مرتبط را فراموش نکنید!

دوست داشته باشید یا متنفر باشید، TikTok به بخشی جدایی ناپذیر از بازی بازاریابی تبدیل شده است، و به نظر می رسد که برای مدتی اینجا خواهد بود.





منبع