طراحی کاتالوگ حرفه ای: صفر تا صد + نمونه کار

این شخصیت بهنوعی سخنگوی برند شماست و با مشتریان بهخوبی ارتباط برقرار میکند. هنگامی که رقبای مشتریان شما همگی از یک سبک مخصوص چاپ با رنگ یا نمادی یکنواخت و یکسان استفاده میکنند، شما باید کار متفاوت دیگری انجام دهید. مشتریان شما از قشر مرفه هستند یا بودجه مشخصی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود دارند؟ این فرصت عالی برای شماست، تا با طراحی لوگو خود مشتریان را از دیگر رقبایشان متمایز کنید. لوگو باید حتما مقیاسپذیر طراحی شود تا در هر سایزی زیبا بهنظر برسد. در طراحی لوگو فارسی از عناصری نظیر نام، سمبل، علامت تجاری یا نماد برند استفاده میکنند که هر کدام باید در جای خود بهکار برده شوند.

نمونه طراحی آرم و لوگو

این امر به این دلیل است که از یک نماد ممکن است در وب سایت و نوار مرورگر تا علامت گذاری ساختمان در اندازه و طیفهای مختلف و گسترده استفاده شود. تنوع در چاپ و بسته بندی و طراحی جعبه سبب میشود تا هر گروه سنی بر اساس سلیقه خود به سمت محصول شما سوق پیدا کند. استفاده از طنز برای طراحی لوگو نه تنها باعث سرگرمی کار شما میشود، بلکه به مشتری نیز کمک میکند تا در حرفه خود موفقتر عمل کند. این سبک لوگو هم در ایران طرفداران زیادی دارد و بسیاری از کسبوکارها، بهدنبال لوگوهای این سبکی هستند تا هم یک طرح گرافیکی داشته باشند و هم نام برند را جلوی چشم کاربر طراحی لوگو بگذارد. بسته بندی حاوی چاپ شد و مشخصات زیادی را برای معرفی کالا در خود جای داد، شکل خاصی پیدا کرد و بسیاری با خوش فکری اشکال خاصی برای بسته بندی کالاهایشان به کار بردند و آن را به یک شکل ثابت و برند خود تبدیل نمودند.

نمونه طراحی لوگو گرافیکی

لوگو انتزاعی هم نوعی لوگوی تصویری بهشمار میرود؛ ولی تصویر رسم شده به شی یا موجود خاصی اشاره نمیکند و تنها یک طرح گرافیکی است که یک یا چند مفهوم را در خود جای داده است. لوگو سایپا: این لوگوی انتزاعی را سال 1366 استاد مرتضی ممیز برای سایپا طراحی کرد. این لوگوی ترکیبی از سبکهای مونوگرام و انتزاعی استفاده کرده و در داخل یک طرح انتزاعی که نشانگر شکل خلاصه شدهی علامتهای حداقل و حداکثر است، حروف اول کلمات «مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران» (Institute of Standard and Industrial Research of Iran) که همان ISIRI میشود را گنجانده شده است. ایران در بین 10 کشور اول صادرکننده حبوبات دنیا قرار دارد. در طراحی بسته بندی حبوبات میتوانید با کمک ایده های خلاقانه به زیبایی محصول بیفزاید. جنس بکار رفته در پکجینگ حبوبات باید در برابر نور آفتاب، سرما و رطوبت مقاوم باشد همچنین به گونه ای باشد تا در هنگام حمل و نقل آسیب نبیند.همچنین ماده به کار رفته در بسته باید از نظر بهداشتی تایید شده باشد و به سلامت محصول آسیبی نزند.

نمونه طراحی بسته بندی لوازم التحریر

در ادامه با ما همراه باشید تا 8 گام مهم و اساسی اصول طراحی لوگو را برایتان شرح دهیم. در ادامه برخی از نکات مرتبط با طراحی لوگوی فارسی را بیان میکنیم. طراحی لوگو باید با ایدهها و فعالیت هایی که ارائه میشود، مرتبط باشد. این یعنی اگر کسبوکار شما با محصولات و خدمات مرتبط با قشر جوان جامعه سر و کار دارد، در لوگوی خود از رنگ قرمز کمک بگیرید. اگر می خواهید با اصول طراحی لوگو به صورت حرفه ای آشنا شوید این مقاله را بخوانید. البته این برای هر حرفه و صنعتی مانند تولید سلاح دخانیات مناسب نخواهد بود. بیشتر طراحان ایرانی به این نوع لوگو تمایل دارند، شاید بهخاطر اینکه تماشای آن، ذهن مخاطب را برای فهم موضوع درگیر میکند.

لوگوهای نمادین فارسی: اگر لوگوی شما قرار است در جاهای مختلفی قرار بگیرد و دائما دیده میشود، بهتر است از این سبک لوگو استفاده کنید تا فورا تشخیص داده شده و در ذهن ماندگار باشد. معمول ترین برچسب مزیتی که بر روی اکثر محصولات مشاهده می کنیم تا مخاطبین هدف آن ها مشخص شود، برچسب مردانه، زنانه، مخصوص سالمندان و … برای طراحی بسته بندی مواد غذایی عوامل مختلفی دست به دست هم میدن تا بتونیم طرحی موفق رو پیاده سازی کنیم. فقط به این دلیل که تمرکز روی حروف است، دچار وسوسه نشوید تا از طراحی مناسب باز بمانید. یک بسته بندی مواد غذایی مناسب باید درعین جذابیت ظاهری، به آسانی باز و بسته شده و به خوبی نشان دهد که محصول یخ زده است یا خیر.

با چاپ مناسب و افزودن خلاقیت های نو می توانید بازار خوبی را از آن خود نمایید. پس از اینکه مذاکرات خود در خصوص چاپ بسته بندی را انجام دادید، حالا باید آماده پرینت شوید. پس از بازنشستگی وندلاین وایدکینگ در سال ۲۰۰۹ مایکل ماخت به مدیرعاملی پورشه منصوب گردید. این لوگو در سال 1373 توسط آقای بیژن جناب طراحی شد. متاسفانه در چند سال اخیر خبرهای ناراحت کنندهای به گوش رسید که زعفران ما در کشورهای دیگر بسته بندی شده و به خودمان فروخته شد! طراحی بسته بندی اسباب بازی از آن جهت مهم است که مخاطب اصلی آن کودکان هستند. هر بسته بندی بنابر جنسی که در بر گرفته و اولیه یا ثانویه بودنش باید شرایط خاصی داشته باشد.

نمونه طراحی لوگو جدید

درست است که در انتخاب نوع طراحی دید طراح کاملا دخیل است اما باید قبل از انتخاب هر فرم و قالب خاصی به مخاطب، مفهوم تبلیغ کالای مورد نظر مورد توجه باشد. اغلب، این پیام محدود می شود به محصولی که به فروش می رسد، نام برند آن و نهایتا یک یا دو مورد در مورد فروش محصول. این نماد میتواند شامل خطوط، اشکال، نوع ایده، سه نوار موازی و یا چهار حلقه پیوندی روی یک خط افقی باشد. لوگو نباید به شکلی واقعی نماد کارهایی باشد که در کارخانه یا شرکت انجام میشوند. برای چه کسبوکارهایی نباید از لوگو فارسی استفاده کنیم؟ طراحی لوگو فارسی را نباید کار سادهای فرض کنید.

اگر به این نوع پالت علاقه دارید، توصیه میشود فقط از دو الی سه رنگ استفاده کنید. مونوگرام فارسی: اگر نام برند شما طولانی است یا بهسختی تلفظ میشود، میتوانید از سبک مونوگرام استفاده کنید. یا توی لوگو مینویسن مار. مشاهده نمونه کارهای طراحی لوگو را از دست ندهید. تولیدکنندگان و خرده فروشان می توانند با مراجعه به بخش نمونه کارهای ما، نمونه کارهای قبلی ما را مشاهده کنند. اکثر بسته بندی های کره ای که در بازار مشاهده می کنید تشکیل شده از یک لایه متالایز ۷ میکرون از بیرون و یک لایه کاغذ پلیمری از داخل می باشد که باعث می شود کره به هیچ عنوان به پوسته بسته بندی نچسبد. بسیار به ندرت اتفاق میافتد که یک آرم به تنهایی و بدون زمینه وب سایت یا کارت ویزیت مشاهده شود، به همین دلیل در طراحی لوگو باید نقاط مختلفی برای نوشتن متن یا آدرس در نظر گرفته شود، تا امکان نمایش هویت گسترده تری از لوگو فراهم باشد.

نمونه طرح برای لوگو

از این رو کارتن سازی گلبرگ، کارتن سازی در کرج، کنار شما عزیزان است تا چاپ و بسته بندی مواد غذایی را با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت که برازنده برند شما می باشد، تولید نماید. تنها چیزی که کمک می کنه بتونین رضایت مشتریا رو جلب کنین طراحی بسته بندی جذاب و منحصر به فرد هست که برند مورد نظر تمایل داره در فروشگاه های بزرگ و کوچک چشم مخاطب را قبل از هر محصول دیگه ای به خودش جلب کنه. این همان چیزی است که ما قبل از رنگ به یاد میآوریم. همچنین اگر محتوی بسته با یک بار مصرف تمام نشود؛ باید بسته بندی را به گونهای طراحی کنید که مابقی محصول به راحتی در آن حفظ و نگهداری شود و برای این کار به ظرف دیگری احتیاج نباشد. اگر تولید کننده یا صادر کننده هستید و میخواهید فروش خود را افزایش دهید، طراحی بسته بندی میتواند بهترین گزینه برای یک سرمایه گذاری بلندمدت باشد.

نمونه طراحی بسته بندی لوازم آرایشی

اگر هم در دسترسی به اینترنت مشکل دارید باز هم کتاب گزینه مناسب شما است. با دقت در تعیین محل فضای باز طراحی بسته بندی، میتونین شعار تبلیغاتی رو برجسته تر نشون بدین و باعث ماندگاری بیشتر اون در ذهن مخاطب بشه. پس ذهن خود را به روی پیشنهادات او باز کنید. پس تحقیق و شناخت مشتریان کسب و کار و تحقی در ارتباط با زمینه فعالیت آن از مسائل مهم در این مرحله هستند. چون مشتریان شما قطعاً قیمتها را با هم مقایسه میکنند. مثل تمامی محصولات چاپی، طراحی و چاپ جعبه هم نیاز به رعایت استانداردهای چاپی دارد.

بهعنوانمثال برندهایی که در زمینهی مد و طراحی هستند، بهتر است از فونتهای نازک و پیچوتابدار استفاده کنند، در حالیکه برای سازمانهای دولتی فونتهای سنتی و رسمی مثل نستعلیق مناسبتر است. همچنین برای کسبوکارهایی که دائما درحال بروزرسانی و تغییر هستند، ثبات نام برند در قالب لوگو، میتواند آن را ماندگار کند. لوگو ترکیبی فارسی: از آنجا که تمام بینندگان لوگو، دانش هنری ندارند و نمیتوانند مفهوم المانهای گرافیکی را درک کنند، یک لوگوی ترکیبی با نام برند، میتواند درکپذیرتر باشد.

نمونه لوگو برای طراحی

یک لوگو تجاری باید روی مفهوم متمرکز شود، یک داستان واحد داشته باشد و در بیشتر موارد باید به شکلی ساده ارائه شود. البته متن کوتاه با ساختار ساده و منظم به تنهایی در طراحی کاتالوگ محصولات نمی تواند مخاطب را کنجکاو کند (کاری که برای فروش محصولتان باید انجام دهید). اما اغلب سایز مناسبی برای پوشاک ندارند، لباس به درستی درون بسته قرار نمی گیرد و فروشنده ناگزیر می شود آن را تا کند. مسلما استفاده از لوگو فارسی برای کسبوکارهای بینالمللی کاملا بیمعناست؛ اگرچه میتوان لوگو را به دو حالت فارسی و انگلیسی طراحی کرد تا هر کدام را در جای مناسب بهکار ببریم. ایران خودرو: شرکت ایران خودرو در طراحی لوگوی خود از نماد اسب استفاده کرده تا سرعت و استقامت را نشان دهد. به یاد داشته باشید که نماد خود را در دو قالب وکتور و رستار ذخیره کنید. لوگو یک نماد بصری برای معرفی هویت برندهاست.

با یک لوگوی خوب، شما میتوانید به بهترین شکل، کسبوکارتان را به دنیا معرفی کنید. از جمله این موادغذایی میتوان به گوشت سبزیجات و میوهها اشاره کرد. همانطور که از نامش پیداست این نوع لوگو تنها از یک تصویر برای معرفی برند استفاده میکند. این مدل لوگوها بیشتر فانتزی هستند؛ چون از یک شخصیت کارتونی و سرگرمکننده برای معرفی برند استفاده میکنند. شما میخواهید به بینندگان این فرصت را بدهید که با یک نگاه، علامت را یادآوری کنند. به همه مکانهایی که میخواهید از لوگوی خود در آن استفاده کنید فکر کنید و مطمئن شوید که استفاده از لوگوی شما در هر یک از آنها خوب به نظر برسد. همانطور که در تصویر بالا میبینید، روانشناسی رنگ بسیار مهم است، بنابراین شما باید براساس احساسی که میخواهید در مخاطبان خود ایجاد کنید، رنگ لوگوی خود را انتخاب کنید. اما اگر شما در جایگاه فروشنده قرار دارید، باید این نوع خرید احساسی را رواج دهید.

نمونه طراحی بسته بندی نبات

باید بگوییم باتوجه به آنچه گفته شد، شما میتوانید در هر کسبوکاری که هستید از این سبک استفاده کنید؛ خصوصا اگر مشتریانتان با هنر چندان مانوس نیستند. در این صورت میتوان ارتباطات واقعیتری بین آنچه شرکت انجام میدهد و شکل و رنگ مارک ایجاد کرد. برنامه DesignEvo با ارائه بیش از ۱۰۰۰۰ الگوی لوگو و میلیون ها آیکون باعث میشود ایجاد لوگو برای برند شما بسیار آسان و راحت شود. آپشن های متنوع ادیت در این نرم افزار می تواند با ایجاد لوگویی منحصر به فرد،کسب و کارتان را یک پله به سمت موفقیت نزدیک تر کند. فیلم های شیرینگ به دلیل خصوصیات منحصر به فردشان مانند انعطاف پذیری، سبکی، راحتی استفاده، قیمت مناسب در صنعت بسته بندی جایگاه ویژه ای در بسته بندی محصولات غذایی چون قوطی ها، بطری ها و کنسروها پیدا کرده اند. امروزه بسیاری از کسب و کار ها با انجام فعالیت ها، ارائه تولیدات و محصولات بصورت آنلاین مسافت ها را حذف نموده و بدون محدودیت آنچه را که افراد در سراسر جهان نیاز مند هستند را برآورده می سازند.

آنچه در این مرحله از پروژه به آن دست مییابید، به جهت دهی درست طراحی شما کمک خواهد کرد. بهترین مثال برای این نوع میتوان برند تسکو را نام برد که مخفف شرکت توسن سیستم است. از طرف دیگر لوگوهای نمادین را بهعلت سادگی، میتوان هرجایی بهکار برد و کاملا مقیاسپذیرند. استاد ممیز را بهعلت طراحیهای ارزندهاش، به عنوان پدر گرافیک ایران میشناسند. شکی نیست خودروسازی به عنوان یکی از مهمترین صنایع و لوکوموتیو صنعتی کشور میتواند نقش بیبدیلی در توسعه صنعتی و بهبود رشد اقتصادی کشور داشته باشد. ساخت لوگو مناسب، نقش مهمی در شهرت برند و ماندگاری آن در ذهن کاربران دارد. خیلی این امر مهمه که نشان هر شرکت و شخص بتونه تو ذهن آدم نقش ببنده و فراموش شدنی نباشه. این نوع لوگو را برای برندهایی که نام مشخص و روانی دارند استفاده میکنند. همیشه زمان برای دیجیتالی کردن طرح ها وجود دارد.