فروش فلش در تجارت الکترونیک چیست؟ 6 مورد از نمونه های مورد علاقه ما
صدا دستکاری؟ خریداران از مزایای دریافت محصولی که می خواهند با قیمتی غیرقابل تغییر لذت می برند. خرده فروشان بی شماری تجارت الکترونیک از این استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی برای ایجاد فروش با موفقیت فراوان استفاده می کنند.
فروش فلش موثر نیاز به آماده سازی موثر دارد. شما میخواهید مطمئن شوید که شمارههای موجودی برای انجام مقدار مورد انتظار سفارشات را دارید. فروش زودهنگام یک محصول در فروش فلش شما می تواند مشتریان را با تجربه منفی با برند شما مواجه کند. مهم است که مطمئن شوید کالا را در دسترس دارید تا مشتریان کافی را خوشحال به خانه بفرستید و در عین حال هوای انحصاری را حفظ کنید.
7. برای حمل و نقل و تحویل آماده شوید.
فروشگاههای تجارت الکترونیک از فروش فوری برای افزایش درآمد، ایجاد آگاهی از برند، استفاده از «ترس از دست دادن» مشتریان و وادار کردن خریداران به خریدهای فوری استفاده میکنند.
فروش فلش نه تنها می تواند فروش را افزایش دهد، بلکه می تواند به پاکسازی موجودی نیز کمک کند. Nordstrom Rack از نظر استراتژیک از فروش فلش برای ایجاد فضای بیشتر در انبار استفاده می کند و شما نیز می توانید. Nordstrom درصد تخفیفی را برای اقلام ترخیصی که قبلاً در حال فروش هستند ارائه می دهد که برای مشتریان هیجان انگیز است. عاقلانه است که آنها این تخفیف مضاعف را تا 75٪ تخفیف در نظر بگیرند تا معامله را به خانه برگردانند. رنگ قرمز پررنگ بنرهای آنها، همراه با ماهیت زمان محدود معامله، احساس مشتریان FOMO را در صورت شکست در خرید به حداکثر می رساند.
فروش فلش ارزش را فراهم می کند و درآمد را افزایش می دهد
در این پست، همه چیزهایی را که باید در مورد ایجاد فروش فلش سودآور بدانید و نمونه هایی از برندهای تجارت الکترونیک واقعی را مشاهده خواهید کرد.
فروش فلش چیست؟
همچنین در صورتی که حمل و نقل رایگان شامل شود، مشتریان به احتمال زیاد خرید خود را تکمیل می کنند، و حتی ممکن است سفارش خود را افزایش دهند تا حداقل پیشنهاد ارسال رایگان را برآورده کنند. اگر توانایی پرداخت آن را دارید، حمل و نقل رایگان را به عنوان بخشی از معامله فروش فلش خود در نظر بگیرید. حتی اگر نیاز دارید تخفیف را پس بگیرید یا حداقل سبد خرید را برای شروع آن اعمال کنید، ارسال رایگان می تواند بر تصمیم خرید مشتریان شما تأثیر بگذارد.
نمونه هایی از فروش عالی فلش
1. Abercrombie & Fitch
تخفیف شما باید در فیدها و صندوق ورودی مشتریان شما برجسته باشد، و انتخاب زبان مناسب برای پیشنهاد شما می تواند فروش فلش شما را شکست دهد یا شکست دهد. برای اقلام زیر 100 دلار، تخفیف درصدی برای مشتریان جذاب تر از تخفیف پول است. با این حال، برای اقلامی که بیش از 100 دلار قیمت دارند، یک مقدار کاهش دلاری معینی توجه را جلب می کند.
خریداران آنلاین انتظار دارند اقلام خود را در اسرع وقت ارسال کنند – در روز بعد یا حتی در صورت امکان در همان روز. هنگام طراحی فروش فلش خود، مطمئن شوید که از قبل آماده شده اید تا تمام سفارشات مورد انتظار خود را به موقع انجام دهید و ارسال کنید.
این یک نمونه فروش فلش کتاب درسی است که تمام کادرها را بررسی می کند. Abercrombie & Fitch یک تخفیف مضاعف ارائه می دهد: 50٪ تخفیف برای اقلامی که قبلاً در فروش هستند. این معامله مطمئناً مشتریان را هیجان زده میکند، و بازه زمانی محدود خریداران را وادار میکند تا همین الان آن را بررسی کنند و از پشیمانی آینده برای از دست دادن چنین معاملهای اجتناب کنند.
2. استارباکس
جنبه “مدت زمان محدود” فروش فلش چیزی است که واقعا آتش را در مشتریان روشن می کند تا دکمه خرید را فشار دهند. از دست دادن مقدار زیادی می تواند باعث ناامیدی و درد شود. ما همه آنجا بوده ایم. تلاش برای جلوگیری از این درد اغلب برای پر کردن گاری ها کافی است. به این پشیمانی پیش بینی می گویند و تعیین تاریخ انقضا فوری در فروش فلش شما باعث ایجاد این احساسات و افزایش فروش می شود. یک بازه زمانی 24 ساعته معمولاً برای افزایش خرید کافی است.
6. موجودی خود را بررسی کنید.
DashMart DoorDash یک فروش فلش کلاسیک ارائه می دهد: درصد تخفیف با تاریخ انقضا. چیزی که این فروش فلش را متمایز می کند طراحی تمیز و مختصر آن است. تاریخ انقضای معامله جلو و مرکز است، همراه با پیشنهاد و یک تصویر ساده و جذاب. این فروش فلش همچنین بر روی یک پیشنهاد خاص DashMart متمرکز شده است، نه فقط همه سفارشات. اگر محصول یا خدمات جدیدی دارید، ممکن است بخواهید برای افزایش آگاهی و افزایش ترافیک، فروش فلش را در آن محصول در نظر بگیرید.
6. Nordstrom Rack
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در آوریل 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
شناخته شده ترین رویداد فروش فلش سال، جمعه سیاه (و دوشنبه سایبری بعدی) است. در سال 2021، فروش جمعه سیاه/ دوشنبه سایبری به ترتیب به 14.04 میلیارد دلار و 10.7 میلیارد دلار رسید. برای اکثر مشاغل، این فروش مادر از همه فلش، بالاترین دوره فروش کل سال است.
فروش فلش از این پدیده روانی برای جذب مشتریان واجد شرایط و اتخاذ تصمیمات ناگهانی برای خرید استفاده می کند.
راه اندازی فروش فلش مانند انداختن یک آهنگ جدید است. شما میخواهید پیش از موعد در بین مشتریان خود تبلیغات ایجاد کنید و به محض شروع فروش، آنها را با عجله به سایت شما وارد کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی را در نظر بگیرید تا به خریداران خود توجه کنید که به زودی یک معامله شیرین در راه است.
4. عبارت خود را بهینه کنید.
فروش فلش شما فقط نباید یک تخفیف مستقیم پولی باشد. استارباکس یک معامله خلاقانه ارائه می دهد که در آن مشتریان با خرید از طریق برنامه وفاداری خود فقط برای یک روز دو برابر ستاره دریافت می کنند. برخلاف فروش فلش هدفمند در یک محصول خاص، این یکی با هدف هدایت ترافیک و فروش در سراسر جهان است. اگر یک برنامه وفاداری یا پاداش برای مشتریان خود دارید، یک نوع جایگزین از فروش فلش را با استفاده از امتیاز و پاداش به عنوان انگیزه در نظر بگیرید.
3. گلگیر
تخفیف 5 دلاری برای یک پیراهن 50 دلاری به اندازه تخفیف 10 درصدی جذاب به نظر نمی رسد. در همین حال، 50 دلار تخفیف برای مجموعه ظروف پخت و پز 500 دلاری کمی شیرین تر از 10 درصد تخفیف به نظر می رسد. هر دو پیشنهاد یکسان هستند، اما نحوه بیان آن مهم است. هنگام برنامه ریزی برای فروش فلش خود، قیمت و تنوع اقلام خود را هنگام انتخاب کپی برای خطوط موضوع و زیرنویس خود در نظر بگیرید.
5. بازه زمانی را کوتاه نگه دارید.
هنگام انتخاب محصول(های) برای فروش فلش خود، می خواهید مطمئن شوید که انتخاب شما با مخاطبان هدف و اهداف شما هماهنگ است. اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که برای هر کالای قدیمی که می خواهید از شر آن خلاص شوید، فروش فلش انجام دهید، مهم است که مطمئن شوید پیشنهاد شما برای مشتری ارزش دارد و مخاطبان هدف شما را تشویق می کند تا در فروش شرکت کنند.
3. فروش را پیش از موعد تبلیغ کنید.
فروش فلش فقط به جمعه سیاه و دوشنبه سایبری محدود نمی شود. فروش فلش که به طور موثر اجرا می شود، فروش را به شدت افزایش می دهد، به پاکسازی موجودی کمک می کند و مشتریان بیشتری را به سایت شما می آورد که ممکن است اقلام غیر فروش را نیز خریداری کنند. برای کمک به شما در راه اندازی یک فروش فلش موفق، ما لیستی از مراحل آسان (و همچنین نمونه هایی) برای الهام بخشیدن به استراتژی شما ایجاد کرده ایم.
چگونه یک فروش فلش انجام دهیم
1. هدف فروش خود را مشخص کنید.
برای نشان دادن تأثیر فروش فلش، اجازه دهید به یک مثال نگاهی بیندازیم. فرض کنید هنرمندی که فقط کمی دوستش دارید در شهر شما این آخر هفته بازی می کند. حتی اگر فقط آن یک آهنگ را دوست دارید، احساس می کنید مجبورید لباس بپوشید و به محل برگزاری بروید زیرا دهمین گروه مورد علاقه شما در شهر است.
همانطور که قبلا ذکر کردیم، جمله بندی فروش فلش شما اهمیت دارد. Fender از این واقعیت استفاده می کند که تخفیف دلاری برای اقلام بیش از 100 دلار با ارائه 50 دلار تخفیف برای گیتارها، در مقابل درصد، بسیار جذاب است. درست مانند هر فروش فلش خوب، این یک معامله فقط با زمان محدود است.
4. Oculus
فروش فلش تخفیف یا تبلیغی است که فقط برای مدت محدودی ارائه می شود. هدف از فروش فلش این است که احساس فوریت را در بین خریداران برای استفاده از یک معامله قبل از پایان زمان ایجاد کند. این احساس فوریت باید منجر به تعداد زیادی فروش در مدت زمان کوتاهی شود.
فروش فلش Oculus متا با اطلاع دادن به مشتری از انقضای تخفیف، احساس فوریت را ایجاد می کند. این یک مرحله بالاتر است و صرفاً چارچوب زمانی معامله را بیان می کند و به صورت شخصی به مشتری می گوید که اکنون زمان استفاده از این تخفیف است. من در مورد شما نمی دانم، اما من نمی خواهم پشیمان باشم که اجازه دادم این معامله از بین برود!
5. DoorDash
همراه با افزایش درآمد، فروش فلش می تواند به تجارت الکترونیک شما کمک کند تا از موجودی اضافی خلاص شود و موجودی موجود شما را تثبیت کند. مهمتر از همه، فروش فلش اغلب مخاطبان زیادی را به سایت شما هدایت می کند و بینندگان را تشویق می کند تا محصولات غیر فروش را نیز خریداری کنند. از فروش های فلش به صورت دوره ای استفاده کنید و هم درآمد و هم پایگاه مشتری شما به تعداد بی سابقه ای افزایش می یابد.
فروش فلش می تواند علاوه بر افزایش فروش و درآمد، کارهای زیادی را انجام دهد. آیا می خواهید موجودی را پاک کنید تا جایی برای محصولات فصل آینده باز کنید؟ یا شاید می خواهید ترافیک کلی سایت خود را افزایش دهید و در مورد یک آیتم جدید تبلیغات ایجاد کنید؟ درک هدف فروش فلش شما هنگام طراحی استراتژی مهم است، به خصوص در مورد نوع تبلیغات یا تخفیفی که می خواهید ارائه دهید.
2. محصول مناسب را برای بازار ایده آل خود انتخاب کنید.
یا شاید «شب چیزهای بی اهمیت» یک بار دیگر شروع شده باشد، و حتی اگر ترجیح می دهید در خانه بمانید، به هر حال بیرون می روید زیرا همه دوستان شما آنجا خواهند بود و نمی خواهید احساس کنید که در خانه مانده اید. وجه اشتراک این سناریوها چیست؟ FOMO. ترس از دست دادن.