لینک سازی داخلی چیست

تاثیر لینک سازی داخلی در سئو چیست؟ لینک سازی داخلی (Internal linking) یا لینک دهی داخل سایت بخشی از فعالیتهای لینک سازی سایت و مکمل بک لینک سازی است. لینک سازی داخلی به گوگل کمک میکند تا صفحات وبسایت شما را به صورت کامل پیدا کند. ثانیاً لینک دادن کلمات کلیدی به صفحات متفاوت هم برای کاربر و برای خزند گیج کننده بوده و نمی دانند که اعتبار صفحه به کجا منتقل میشود. اگر در سایتتان چندین صفحه در یک موضوع شبیه به هم داشته باشید که کلمات کلیدی مشابه را در آنها هدف قرار داده باشید ممکن است گوگل در درک مفهوم صفحات به اشتباه بیفتد. خوشحال می شویم که شما هم در این بحث شرکت کنید و اگر پیشنهادی دارید در قسمت نظرات بنویسید. گوگل برای پیدا کردن محتوا در وبسایتها و رتبهبندی محتواها از لینک استفاده میکند. در ادامه به ۶ مورد از تاثیرات لینک سازی داخلی میپردازیم. لینک سازی داخلی موضوع پیچیده یا نگران کننده ای نیست و فقط شما کافی است که صفحات مختلف سایت تان را به یکدیگر مرتبط کنید.

با یک برنامهریزی مناسب برای لینک سازی داخلی میتوان به رتبهگیری در کلمات کلیدی طولانی نیز کمک کرد. تنها راهی که برای انتقال ارزش بین صفحات سایت ما وجود دارد، لینک سازی داخلی است. چرا لینک سازی داخلی مهم است؟ لینک سازی داخلی در سئو بسیار مهم است. حالا میتوانیم طوری برنامهریزی کنیم که از تعدادی از صفحات سایتمان با انکر تکست “بهترین کولر گازی ارزان” لینک بدهیم. به نظر شما نکاتی که در بالا گفته شد را میتوان بدون برنامهریزی قبلی پیادهسازی کرد؟ حدود ۷۰٪ از جستجوهای افراد در گوگل، مربوط به کلمات کلیدی طولانی است. ما میدانیم که طبق الگوریتم پیج رنک گوگل، هر صفحه دارای یک ارزش خاص برای خود است. چنانچه لینک سازی داخلی اصولی انجام شود، ارزش موجود در صفحات سایت، به درستی به یکدیگر منتقل میشوند و میتوانیم در کلمات کلیدی مهم رتبه بگیریم. در حقیقت پیادهسازی لینک داخلی باید همانند تعریف مسیر جاده ای برای شهرهای مختلف باشد. لینک سازی داخلی باید کاملا فکر شده و بر اساس استراتژی انجام شود. در این صورت هیچکدام از صفحات شما نیست که از صفحه دیگر لینک نداشته باشد. اگر این صفحه اصلی شما نیست و به دنبال رتبه گرفتن در یک صفحه ای دیگر هستید که هیچ!

مثلا اگر یکی از صفحات شما برای کلمه کلیدی “تولیدی جوراب زنانه” و یکی برای “جوراب زنانه” هدفگذاری شده باشد، میتوانید از هر کدام از صفحات با انکر تکست دقیق به یکدیگر لینک دهید. اگر یک صفحه لینکهای زیادی دریافت کرده باشد، گوگل این سیگنال را دریافت میکند که این صفحه؛ صفحه مهمی است. وقتی تجربه کاربری را بهبود میبخشید، گوگل در درازمدت و با سیگنالهایی که دریافت میکند، متوجه میشود و به سایت مجله خبری learn-seo شما پاداش میدهد. یکی از روشهای بهبود تجربه کاربری این است که لینکهای مورد نیاز کاربران (مثلا در حین خواندن مقاله) در دسترسشان باشد. یکی از نشانههای تعامل کاربران با محتوا این است که روی لینکهای موجود در صفحه کلیک میکنند. اصولاً وقتی که شما یک کلمه خاص را لینک می دهید، به گوگل میگوید که این کلمه برای شما اهمیت دارد و از او می خواهید که صفحه هدف شما را به عنوان یک صفحه مهم در نظر بگیرد. با استفاده از لینک سازی داخلی، مهمترین و کم اهمیت ترین صفحات سایت مشخص میشوند.

یکی دیگر از مهمترین استراتژی های لینک سازی داخلی این است که شما به کمک آن می توانید صفحات مهم خود را مشخص کنید و رتبه آنها را در موتورهای جستجو بالا ببرید. لینک داخلی به معنی انتقال اعتبار یک صفحه به صفحه دیگر است و به همین دلیل سعی کنید که مهم ترین صفحات تان به عنوان مقصد مهمترین کلمات سایت تان باشد. لینک سازی داخلی صحیح؛ باعث میشود کاربران به راحتی سایت شما را پیمایش کنند. امکان هدایت کاربران و حتی خزنده موتورهای جستجو به سمت صفحه محصول وجود دارد و این آمار فروش را بالا میبرد. در ضمن خزنده موتورهای جستجو تشخیص می دهند که کدام یک از صفحات سایت اهمیت بیشتری دارد و آن را در موتورهای جستجو تقویت می کنند. کاربرانی که این کلمات را در گوگل جستجو میکنند نرخ کلیک (CTR سئو) بسیار بالاتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه انجام میدهند. نکتهای که اینجا وجود دارد این است که صفحات مهم سایت که در نتایج گوگل در حال رقابت هستند، نیاز بیشتری به این ارزش دارند. این ارزش از طریق لینک جویس به صفحه دیگر منتقل میشود.