مانی بال آینده سئو است – جمعه تخته سفید


نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.

به جمعه وایت برد خوش آمدید! اولین بار در فصل پاییز ما، ویل کریچلو به شما نشان می دهد که دقیقاً مانند NBA، سئو در حال دستخوش یک انقلاب تحلیلی است – و چگونه می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

برای شنیدن بیشتر در مورد این موضوع و از دیگر بلندگوهای شگفت‌انگیز MozCon 2022 ما، حتما بسته ویدیویی را پیش‌سفارش کنید!

تخته وایت برد به تشریح آموخته های تحلیلی که سئوکاران می توانند از بسکتبال ببرند

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام، طرفداران Moz. ویل کریچلو اینجاست، مدیرعامل SearchPilot. من می خواهم امروز را با صحبت در مورد NBA در سال 2001 شروع کنم. نمودار شات به این شکل بود. بنابراین اینها 200 موردی هستند که از مکان‌هایی در NBA در سال 2001 شلیک شده‌اند.

نقاشی سیاه و قرمز روی تخته سفید از نقاطی که عکس های بسکتبال در سال 2001 گرفته شده است.

بنابراین در بسکتبال حرفه ای، می توانید ببینید که آنها یک بار شوت هایی را در اطراف رینگ انجام دادند. اینها دانک ها و لایی آپ ها هستند. آنها از خارج از خط سه امتیازی پرتاب کردند و تعداد زیادی از این ضربات میان برد که همه پرش های بین این دو هستند، زدند.

انقلاب تحلیلی NBA

نقاشی سیاه و قرمز روی تخته سفید از نقاط تیراندازی رایج در بسکتبال تا سال 2021.

چیزی در 20 سال بعد اتفاق افتاد، زیرا امروز نمودار شات بیشتر شبیه این است. خیلی جالبه می‌توانید ببینید که هنوز تعداد زیادی دانک و لایی‌آپ وجود دارد، هنوز تعداد زیادی شوت سه امتیازی وجود دارد، اما محدوده میانی کاملاً ناپدید شده است. چرا اینطور است؟ خوب، اتفاقی که افتاد این بود که آنها سیستم‌های دوربین پیشرفته را در هر استادیوم NBA و هر عرصه NBA نصب کردند و حجم کاملی از یادگیری ماشینی پیشرفته و هوش مصنوعی را برای ردیابی همه بازیکنان و توپ در هر بازی به کار گرفتند.

و با استفاده از این آمار پیشرفته، آنها می‌توانستند انواع چیزهایی را که قبلاً نداشتند، ردیابی کنند، مانند اینکه بازیکن در هنگام شوت‌زنی چقدر از او محافظت می‌کرد، اینکه آیا آنها به چپ دریبل می‌زدند، آیا دریبل می‌زدند یا نه، همه آن جزئیات کوچک. و از این داده‌ها، آنها دریافتند که این عکس‌های میان‌برد، که برای همیشه بخشی از بازی بوده‌اند، کمتر از آن چیزی که همه تصور می‌کردند مؤثر بوده‌اند.

معلوم شد که گلزنی آنها تقریباً به اندازه ضربات سه امتیازی سخت بود، اما، البته، ارزش بسیار کمتری داشتند. دانک ها و layup ها فقط دو امتیاز ارزش دارند، اما به اندازه کافی آسان هستند که ارزش تیراندازی را داشته باشند. ارزش شوت های سه امتیازی دوباره نصف است، ارزش شوت زدن دارد، اما در فاصله میانی کمتر. اما به آمارهای پیشرفته نیاز داشت تا بتوانیم آن را بفهمیم.

انقلاب تحلیلی سئو

من می خواهم استدلال کنم که ما در حال دستخوش یک انقلاب تحلیلی مشابه در سئو هستیم. معادل دوربین های موجود در هر استادیوم، دوربین هایی نیستند که ما را تایپ می کنند. این تست SEO A/B است، که در آن می توانید یک فرضیه بگیرید. بنابراین می‌توانید تغییر خاصی را در محل انجام دهید، که فکر می‌کنید سود بزرگی برای عملکرد جستجوی ارگانیک شما خواهد داشت، و می‌توانید آن را به روشی علمی آزمایش کنید و تأثیر مورد انتظار و همچنین فاصله اطمینان در آن تاثیر.

من امروز قصد ندارم در مورد نحوه اجرای آن تست ها به جزئیات بپردازم. ما قبلاً در مورد آن صحبت کرده‌ایم، و در یادداشت‌های نمایش به جزئیات بیشتری در مورد نحوه اجرای آن آزمایش‌ها پیوند خواهیم داد. اما نکته این است که این نوع آزمایش اکنون در دسترس است.

و کاری که انجام می دهد این است که نوعی تحقق مشابه را به سئوی سازمانی به خصوص سئوی سازمانی می آورد، سئوی وب سایت بسیار بزرگ که در بازی بسکتبال حرفه ای اتفاق افتاد. و معادل آن، من می خواهم استدلال کنم، این است که میان رده همه آن تغییرات آزمایش نشده در وب سایت شما است، همه چیزهای کوچکی که ممکن است انجام دهید زیرا این بهترین تمرین است، یا چیزی از یک کارمند Google شنیده اید، یا شما چیزی را از یک متخصص شنیدم، شاید حتی یکی مثل من، و آنها گفتند، “هی، تو باید این کار را انجام دهی” و شما آن را در وب سایت خود منتشر می کنید.

اما در واقع، آنها بسیار کمتر از آن چیزی هستند که ما همیشه فرض می‌کردیم، درست مانند شوت میان برد در بازی بسکتبال حرفه‌ای. و شما همه آن مواردی را دارید که هیجان زده می شوید. معادل متقاطع شما این است که شاید بینشی از برخی از تحقیقات کلمات کلیدی پیدا کنید، و فکر جدیدی در مورد اینکه چگونه جستجوگران ممکن است به دنبال وب سایت شما باشند، دارید.

و برای آن پرش میان برد بالا می روید، جایی که تغییر را ایجاد می کنید. بنابراین شما شروع به اصلاح عناوین و متا اطلاعات خود می کنید، برای مثال، در یک دسته کامل از صفحات بر اساس این بینش ها. اما اغلب اوقات این یک توپ هوایی عظیم است. ما موارد زیادی را دیده‌ایم که در آن تغییراتی را ایجاد کرده‌ایم که بر اساس آن نوع بینش و تأثیر منفی بزرگ، -20٪، -27٪ عملکرد جستجوی ارگانیک در نتیجه برخی از این تغییرات آزمایش‌نشده است.

مانی بال آینده سئو است

و بنابراین استدلال من مبنی بر اینکه پول بال آینده سئو است، استراتژی هایی که فکر می کنم آن وب سایت های بزرگ در آینده بر اساس آن ها ایجاد خواهند کرد، ترکیبی از تست های برنده است. این دانک‌ها و لایی‌آپ‌های ما هستند، چیزهایی که مطمئنیم آن عکس‌ها را می‌سازیم.

شوت سه امتیازی: محتوای جدید

و معادل شات سه امتیازی، من ادعا می کنم که این یک محتوای جدید است، بنابراین صفحات جدید، بخش های جدید سایت، فوق العاده ارزشمند است. اگر محتوای جدیدی تولید نکنید، در طول زمان دچار مشکل خواهید شد. اما همچنین فوق العاده سخت، درست مثل ضربات سه امتیازی در بازی. آنها سخت تر هستند، اما ارزش آنها بیشتر است.

بنابراین شما استراتژی ساخت محتوای جدید و اجرای تست های برنده را ایجاد می کنید، که دانک های شما هستند. و شما میان رده را حذف کردید، که تمام آن تغییرات کوچک، همه آن تغییرات آزمایش نشده در محل است.

و سپس آخرین قطعه از پازل استراتژیک در اینجا این است که شما سرعت آزمون خود را بالا می برید. بنابراین، معادل بسکتبال، دوباره، این است که در همین بازه زمانی، مالکیت هر بازی تقریباً 10 درصد نسبت به آن زمان افزایش یافته است. و دلیل آن این است که اگر شما برتری دارید، اگر نسبت به حریفان خود برتری دارید، دقیقاً همان چیزی است که این نوع بینش پیشرفته به شما می دهد، می خواهید بیشتر بروید.

شما تکرارهای بیشتری می خواهید، و این درست مانند این است که وارد یک کازینو می شوید و یک بار رولت بازی می کنید، شاید برنده شوید. شما هزار بار رولت بازی می کنید، کازینو قطعا برنده است و این به این دلیل است که آنها مزیت دارند. بنابراین، اگر به دلیل اجرای این تست‌ها، لبه داشته باشیم، می‌خواهیم تعداد تست‌ها را بالا ببریم و آهنگ را آزمایش کنیم. و بنابراین، تیم‌هایی که با بالاترین عملکرد را انجام می‌دهند، این نوع رویکرد سئوی پولی بال را انجام می‌دهند، آنها استراتژی خود را از این نوع چیزها، محتوای جدید و برنده شدن در آزمون‌ها می‌سازند.

و سپس آنها KPIها را حول آهنگ تست تنظیم می‌کنند و مطمئن می‌شوند که تعداد بیشتری از این تست‌ها را اجرا می‌کنند، آنها را سریع‌تر اجرا می‌کنند، و عملکرد را به این ترتیب هدایت می‌کنند. بنابراین امیدوارم از این چرخش کوچک بسکتبال NBA در تست سئو لذت برده باشید. من ویل کریچلو، مدیرعامل SearchPilot هستم. مراقب باش.

رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com



منبع