کامیل کانینگهام
آیا می خواهید پیام خود را منتقل کنید؟ و آیا می خواهید مردم کل پست یا صفحه وبلاگ شما را بخوانند؟ سپس محتوای خود را برای خواندن آسان کنید. این بدان معنی است که شما باید:
- به ساختار متن و کلماتی که استفاده می کنید فکر کنید. متن بیش از حد بدون هیچ عنوان یا پاراگراف باعث ترس مردم می شود، بنابراین مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید. در حین خواندن به خوانندگان شما هوا می دهد.
- سعی کنید استفاده از کلمات دشوار را محدود کنید و مراقب طولانی بودن جملات خود باشید. هر دو می توانند درک مطالب شما را سخت تر کنند، که به نوبه خود باعث کندی خواننده شما می شود.
- از تنوع در متن خود استفاده کنید تا آن را جذاب کنید. از مترادف ها استفاده کنید و جملات طولانی تر را با جملات کوتاه تر جایگزین کنید.
اطمینان حاصل کنید که برای خوانندگان خود بنویسید، محتوای خود را خوانا کنید، هدف جستجو را با اهداف خود مطابقت دهید، قابل اعتماد باشید، محتوای خود را به روز نگه دارید و روی ساختار سایت خود کار کنید. نتیجه نهایی؟ محتوای جذابی که خوانندگان شما از آن استقبال خواهند کرد. این تاثیر مثبتی بر تعداد بازدیدکنندگان، نرخ پرش و تبدیل شما خواهد داشت. اگر میخواهید بدانید که آیا هنوز زمینههایی از سئوی محتوا وجود دارد که بتوانید آنها را بهبود ببخشید، میتوانید این آزمون کوتاه را انجام دهید. یا برای راهنمایی ها و ترفندهای بیشتر، به راهنمای ما برای کپی رایتینگ SEO نگاهی بیندازید!
پنج مرحله ای که تاکنون در مورد آن بحث کردیم به شما کمک می کند محتوایی بنویسید که خواندن آن آسان و کاربر محور باشد. در مرحله بعد، ما می خواهیم یک مرحله اضافی را که به همان اندازه مهم است برجسته کنیم: کار بر روی ساختار سایت شما. این مهم است، زیرا به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند محتوای با کیفیت شما را پیدا کنند.
یکی دیگر از عناصر کلیدی نوشتن محتوای با کیفیت، اطمینان از به روز بودن و مرتبط بودن آن است. این بدان معناست که شما باید هر از چند گاهی محتوای خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که مردم قادر به یافتن اطلاعات مناسب هستند. اما چرا این مهم است؟ زیرا به کاربران شما نشان می دهد که از پیشرفت های اخیر مطلع هستید و همیشه می توانید اطلاعات دقیقی را در اختیار آنها قرار دهید. به عبارت دیگر: اعتماد ایجاد می کند و باعث می شود مخاطبان شما به سایت شما بازگردند.
آیا بازدیدکننده قصد معامله ای دارد (یعنی: می خواهد چیزی بخرد)؟ مطمئن شوید که آنها در صفحه درست قرار می گیرند. اگر شخصی عبارت «محصول x» را جستجو کند، نمیخواهید در یک پست وبلاگ در مورد موضوع مرتبط با آن محصول بحث کند. در حالت ایدهآل، شما میخواهید آنها در صفحهای که به «محصول x» اختصاص داده شده است، بیایند. با این حال، صفحه دستهبندی زمانی که چندین تنوع از «محصول x» دارید نیز کار میکند.
بیشتر بخوانید: 10 نکته برای بهبود کیفیت صفحه شما »
امتیاز: زمان سرمایه گذاری در ساختار سایت
گوگل همیشه هوشمندتر می شود. اخیراً، آنها گفتند که راهی برای تشخیص محتوای کم کیفیت پیدا کرده اند. با “به روز رسانی محتوای مفید”، گوگل می خواهد شروع به اندازه گیری تعداد صفحات با کیفیت پایین در سایت شما کند. اگر کیفیت کلی به اندازه کافی خوب نیست، همه صفحات شما ممکن است در نهایت رتبه پایین تری داشته باشند. بنابراین باید بیش از هر زمان دیگری بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید.
چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم
1. برای خوانندگان خود بنویسید نه خودتان
به روز نگه داشتن وب سایت و پست های وبلاگ شما نیز برای سئو مهم است، زیرا این امر به گوگل نشان می دهد که سایت شما “زنده” و مرتبط است. بنابراین، مطمئن شوید که در زمانی برنامه ریزی کرده اید که محتوای خود را به طور منظم به روز کنید.
اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، میخواهید خوانندگان درباره محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید بدانند. اگر وبلاگ نویس هستید، می خواهید خوانندگان با شما و موضوعات مورد علاقه شما آشنا شوند. با این حال، در نظر گرفتن آنچه که کاربران شما واقعاً می خواهند در مورد آن بخوانند نیز مهم است. آنها چه منافعی دارند؟ چه رویدادها یا اخباری را دنبال می کنند که بتوانید به کسب و کار خود ربط دهید؟ و آنها سعی دارند چه مشکلاتی را برطرف کنند که آنها را به سایت شما رسانده است؟
این سوال میلیون دلاری است. دانستن اینکه چگونه محتوای خوب بنویسید به شما کمک میکند تا بازدیدکنندگان بیشتر، تبدیلهای بالاتر و نرخ پرش کمتری داشته باشید. اما چه کسی کیفیت محتوای شما را تعیین می کند؟ پاسخ آسان: کاربران شما. با این حال، این نیز ایجاد محتوای مناسب را دشوارتر می کند. زیرا هر کاربر متفاوت است و هدف جستجوی متفاوتی دارد. اما آنها یک چیز مشترک دارند: هر کاربر می داند که چه می خواهد. در همین حال، شما هنوز در حال کشف این موضوع هستید که مخاطبان شما می خواهند در مورد چه چیزی بخوانند!
در حین ایجاد محتوا برای یک صفحه خاص، مهم است که هدف جستجو را در نظر بگیرید. به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم اهداف خود را با اهداف جستجوی مختلفی که ممکن است کاربران داشته باشند مطابقت دهید. آیا یکی از اهداف شما این است که اشتراک های بیشتری در خبرنامه خود داشته باشید؟ سپس باید آن دکمه اشتراک را به صفحاتی اضافه کنید که کاربران دارای هدف اطلاعاتی در آنجا فرود می آیند.
اگرچه محتوای خوب ساختار یافته و خوانا ممکن است فوراً شما را به جایگاه برتر گوگل نرساند، اما قطعاً در دراز مدت تأثیر مثبتی بر سئوی شما خواهد داشت. بنابراین، قبل از شروع انتشار پست پس از پست (یا صفحه به صفحه)، ارزش آن را دارد که چند مرحله را در نظر بگیرید.
هنگامی که افراد وارد صفحه شما می شوند، ایجاد اعتماد نیز مهم است. به خصوص زمانی که هنوز با سایت شما آشنا نیستند. شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که قابل اعتماد هستید. چگونه؟ با انجام سه کار زیر:
- به روشی واضح و کاربر محور بنویسید.
- سعی کنید از عکسهای استوک دوری کنید، زیرا عکسهای واقعی اعتماد بیشتری ایجاد میکنند و به سایت شما احساس شخصی میدهند. همین امر برای صفحه “درباره ما” شما صادق است. سعی کنید از عکس های واقعی تیم خود استفاده کنید.
- رتبهبندیها را به Google اضافه کنید، گواهینامهها را به صفحات مناسب اضافه کنید و HTTPS را راهاندازی کنید. این به کاربران شما و گوگل کمک می کند تا بفهمند سایت شما به یک کسب و کار یا شخص واقعی تعلق دارد و به آنها اجازه می دهد تا با خوشحالی و خیال راحت سایت شما را مرور کنند.
البته، تجربه به ما می گوید که همیشه سیاه و سفید نیست. با این حال، خوب است که هدف جستجوی کاربرانتان را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تمرکز محتوای خود را تعیین کنید و چه فراخوانی را می خواهید به یک صفحه یا پست خاص اضافه کنید. یک راه عالی برای شروع، اتخاذ یک ذهنیت طراحی محتوا است. این طرز فکر به شما کمک می کند محتوای کاربر محور بر اساس نیازهای واقعی تولید کنید. همچنین، برای برخی ورودیها، توصیه میکنیم برای ایجاد محتوای عالی به نتایج جستجو نگاهی بیندازید.
4. قابل اعتماد باشید
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. هدف جستجو به چه معناست؟ هدف جستجو دلیلی است که کسی جستجوی خاصی را انجام می دهد. این اصطلاحی است که برای توصیف هدف آنها استفاده می شود. به عنوان مثال، آیا آنها سؤالی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود؟ یا می خواهند چیزی آنلاین بخرند؟ هدف جستجوی افراد در نحوه در نظر گرفتن کیفیت محتوای شما تفاوت ایجاد می کند. اگر در آن لحظه با نیاز آنها مطابقت داشته باشد، آنها مدت بیشتری در صفحه شما خواهند ماند. اما اگر به پاسخی برای یک سوال نیاز داشته باشند و صفحه ای که در آن قرار می گیرد فقط سعی کند محصولات را به آنها بفروشد، قبل از اینکه شما متوجه شوید از بین می روند.
اهداف را با اهداف جستجوی مختلف مطابقت دهید