محتوای قدیمی خود را دوباره به عنوان جدید برچسب نزنید. این یک تاکتیک زشت SEO است • Yoast

و ما این را هم بی‌خود نمی‌گوییم. جان مولر، مدافع جستجوی گوگل را در نظر بگیرید که در یکی از توییت‌های خود اشاره کرد:

بسیاری از وب سایت ها سعی می کنند الگوریتم را فریب دهند تا فکر کنند محتوای تازه ای دارند. یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند، تغییر تاریخ در عنوان صفحه یا تاریخ انتشار است.

برخی از وب سایت ها حتی تا آنجا پیش می روند که تاریخ/سال عنوان صفحه یا محتوای خود را از قبل تغییر می دهند تا در زمان رسیدن به آن تاریخ از سایر رقبا جلوتر باشند.

Google همچنین در دستورالعمل رتبه‌بندی کیفیت جستجوی Google، انواع جستارهایی را که به اطلاعات «تازه» نیاز دارند، تقسیم کرد:

  • سؤالات «اخبار فوری»، مانند یک بلای طبیعی.
  • درخواست‌های تکراری رویداد، مانند یک رویداد ورزشی یا نمایش مد.
  • جستجوهای اطلاعاتی فعلی، مانند جمعیت یک کشور یا نرخ تورم.
  • درخواست های محصول، مانند آیفون جدید یا تلویزیون جدید.

و این اولین باری نبود که به این سوال پاسخ داد:

آواتار ادوین تونن





منبع

وقتی چیزی جدید می نویسید یا چیزی موجود را به طور قابل توجهی تغییر می دهید، تاریخ را تغییر دهید. تغییر تاریخ بدون انجام کار دیگری فقط سر و صدا و بی فایده است.

– جان مولر بیشتر اینجا نیست 🐀 (@JohnMu) 5 فوریه 2022

ما همیشه جدیدترین و به روزترین اطلاعات را می خواهیم. چه در مورد آخرین روند مد باشد، چه جدیدترین ماساژور صورت، یا آخرین نکات سئو. تازگی برای برخی موضوعات مانند اطلاعات پزشکی یا اخبار فوری مهم تر است. البته گوگل می خواهد خواسته های کاربران خود را برآورده کند. به همین دلیل است که موتور جستجو به‌روزرسانی‌های الگوریتم را برای کمک به رتبه‌بندی محتوای تازه و به‌موقع معرفی کرده است.

منظور گوگل از محتوای «تازه» چیست؟

واقعیت جالب (یا فقط یک واقعیت) – ما قبلاً حمایت می کردیم current month و current year متغیرها در قسمت “عنوان SEO” در ابزار پیش نمایش Yoast SEO. اما ما تصمیم گرفتیم آن‌ها را به‌کلی حذف کنیم، تا حدی به این دلیل که نمی‌خواهیم کاربرانمان از آن‌ها برای به‌روزرسانی محتوای قدیمی «جعلی» بدون قرار دادن کار استفاده کنند!

آیا به‌روزرسانی محتوای موجود دوباره آن را تازه می‌کند؟

چرا گوگل از محتوای جدید حمایت می کند؟ به این دلیل است که ما به عنوان کاربر محتوای جدید را دوست داریم.

به عنوان مثال، ما اخیراً مقاله‌ای را در مورد سرعت صفحه به‌روزرسانی کرده‌ایم و اطلاعات بسیار بیشتری را اضافه کرده‌ایم. رتبه بندی آن پست پس از به روز رسانی به طور قابل توجهی بهبود یافت. این به این دلیل است که الگوریتم گوگل باید پست را مجدداً ارزیابی کند و آن را با مقالات دیگر در همین موضوع مقایسه کند.

نمودار عملکرد جستجوی یکی از پست های ما که اخیراً به روز شده است

در نتیجه

اگر فقط چند اشتباه تایپی را برطرف کنید و چند جمله را اینجا و آنجا اضافه کنید، به‌عنوان تازه‌سازی آن حساب نمی‌شود. از سوی دیگر، اگر به‌روزرسانی قابل توجهی در صفحه‌ای انجام دهید یا به‌روزرسانی‌های مکرر با اطلاعات جدید انجام دهید، مهم است.

تازگی محتوا یک فاکتور رتبه بندی در الگوریتم گوگل است و سالهاست که همینطور بوده است. گوگل تمایل دارد محتوای منحصر به فرد، جدید و به موقع را در صفحه نتایج جستجو ترجیح دهد. با این حال، یک پیامد ناشی از این وجود دارد – بسیاری از وب سایت ها محتوای قدیمی خود را به عنوان جدید برچسب گذاری می کنند تا سعی کنند الگوریتم را بازی کنند. این یک تمرین SEO خوب نیست، و ما در این پست بحث خواهیم کرد که چرا این به شما کمک نمی کند رتبه بهتری کسب کنید!

گوگل محتوای تازه را دوست دارد و ما هم همینطور

گوگل در سال 2011 سه دسته از محتوای تازه را تعریف کرد که عبارتند از:

  • رویدادهای اخیر یا موضوعات داغ، مانند اکتشافات علمی، زلزله، یا یک فیلم جدید.
  • رویدادهایی که به طور منظم تکرار می شوند، مانند مسابقات فوتبال یا انتخابات دولتی.
  • به‌روزرسانی‌های مکرر، مانند تلفن جدید یا به‌روزرسانی‌های جدید Google.

سعی نکنید الگوریتم را فریب دهید و فکر کنید که محتوای تازه دارید در حالی که ندارید. با برچسب گذاری مجدد محتوای همیشه سبز قدیمی خود به عنوان جدید، هیچ سودی برای سئو به دست نمی آورید. در عوض، زحمت بکشید و محتوای خود را با اطلاعات جدید و مفید به روز کنید. اگر محتوای شما عالی باشد، گوگل رتبه ای را که شایسته آن هستید به شما افزایش می دهد! می خواهید یاد بگیرید چگونه؟ مقاله ماریکه در مورد تازه و به روز نگه داشتن محتوای خود را بررسی کنید.