مدیریت کمپین SEO: راهنمای کامل برای سال 2022 و پس از آن


هر کسب و کاری که به دنبال بهبود استراتژی های بازاریابی خود و کسب مزیت رقابتی است، ممکن است اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” را شنیده باشد که در غیر این صورت بیشتر به عنوان SEO شناخته می شود.

سئو به بهبود جنبه های خاصی از محتوای وب سایت شما برای افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. این امر برای قابل مشاهده تر کردن نام تجاری شما برای مصرف کنندگان هدف بسیار مهم است، زیرا مردم اکنون اغلب از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات، محصولات، خدمات و موارد دیگر استفاده می کنند. متأسفانه، در حالی که اکثر مشاغل عمدتاً از طریق یک وب سایت به حضور آنلاین دست یافته اند، ممکن است سایت آنها برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو بهینه نباشد. در نتیجه، منابع سرمایه گذاری شده برای راه اندازی سایت و تولید محتوا هدر می رود.

اگر شما علاقه مند به بهبود سئوی برند خود هستید، پس ارزش آن را دارد که درک کاملی از مدیریت کمپین سئو کسب کنید. دقیقاً مانند مدیریت کمپین در بازاریابی، هنگامی که مجموعه ای واضح از اهدافی که باید از طریق سئو به دست آورید، داشته باشید، کمپین های شما به راحتی می توانند به چنین نقاط عطفی دست یابند.

مدیریت کمپین سئو در درجه اول شامل برنامه ریزی، ردیابی و سپس مدیریت کمپین های سئو شما می شود. اگر می خواهید از ارائه دهندگان خدمات خارجی کمک بگیرید، ممکن است برای شما جالب باشد در مورد این آژانس SEO بخوانید.

مدیریت کمپین سئو برای بهبود رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجوی برند شما (SERP) بسیار مهم است. این به نوبه خود منجر به سرنخ ها، تبدیل ها و فروش بیشتر می شود. در اینجا راهنمایی وجود دارد که به شما کمک می کند در مورد آن و نحوه انجام موفقیت آمیز آن بیشتر بدانید:

کلمات کلیدی که ارزش دانستن دارند

قبل از پرداختن بیشتر به موضوع، در اینجا تعاریفی وجود دارد که دانستن آنها ممکن است هنگام یادگیری بیشتر در مورد مدیریت کمپین سئو مفید باشد:

الگوریتم موتور جستجو: این سیستمی است که توسط موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحات استفاده می شود. این توسط توسعه دهندگان موتورهای جستجو ایجاد و طراحی شده است، و اغلب به طور منظم به روز می شود. بنابراین، هماهنگی با تغییرات ضروری است.
♦ صفحه نتایج موتور جستجو (SERP): این به صفحه ای اشاره دارد که موتور جستجو پس از انجام یک پرس و جو توسط کاربر نشان می دهد.
♦ تخصص – اقتدار – اعتماد (EAT): در حالی که این به طور مستقیم عاملی نیست که الگوریتم های موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحه شما اندازه گیری می کنند، می توانید از آن به عنوان یک معیار استفاده کنید زیرا ممکن است با عناصری که الگوریتم ها به دنبال آن هستند همسو شود.
♦ پرداخت به ازای کلیک (PPC): این به نوعی از تبلیغات اشاره دارد که در آن شما فقط به ازای هر بار کلیک کاربر بر روی تبلیغ شما به تبلیغ کننده پرداخت می کنید.
♦ منجر می شود: اینها مشتریان بالقوه ای هستند که ممکن است به آنچه برند شما ارائه می دهد علاقه مند باشند. آنها ممکن است به شکل بازدیدکنندگان وب سایت شما بیایند.
♦ تبدیل: این اصطلاح به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک مشتری یا رهبر با موفقیت متقاعد شده است تا یک کار خاص مربوط به برند شما را انجام دهد، مانند خرید یک محصول، دنبال کردن یک یا چند نمایه شبکه های اجتماعی، و ثبت نام در خبرنامه برند شما.
♦ ترافیک: این نشان دهنده تعداد بازدیدکنندگان وب سایت تجاری شما است.
♦ کلمات کلیدی: اینها عواملی هستند که الگوریتم های موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی صفحه شما در نظر می گیرند زیرا می توانند ارتباط با درخواست کاربر را نشان دهند.

شایان ذکر است که اصطلاحات بیشتری وجود دارد که باید بدانید. با این حال، امیدواریم این لیست برای شروع سفرتان کافی باشد.

ابزارهایی که باید در نظر گرفته شوند

برای مدیریت موفقیت آمیز یک کمپین سئو، باید تمام ابزارهایی را که می توانید به نفع خود استفاده کنید، بدانید. افرادی که در مدیریت کمپین سئو موفق می شوند همیشه آخرین فناوری را که می تواند کل فرآیند را برای دستیابی به کارایی ساده تر کند، زیر نظر داشته باشند. به عنوان مثال، شما ممکن است آن را پیدا کنید ابزارهای هوش مصنوعی (AI) برخی از جدیدترین فناوری‌های پرطرفدار هستند که در چندین جنبه بازاریابی، از جمله SEO، قابل استفاده هستند. علاوه بر این، سایر ابزارهای SEO نیز ممکن است شامل داده ها و تجزیه و تحلیل، داشبورد و موارد دیگر باشد.

با انتخاب بهترین ابزارهایی که کاربر پسند، قابل اعتماد و دقیق هستند، می توانید بینش مفیدی در مورد کمپین خود به دست آورید. این به شما کمک می کند تا استراتژی خود را بهبود بخشید و تصمیمات مبتنی بر داده های بیشتری در مورد سئو بگیرید.

اگر می خواهید در مورد برخی از ابزارهای سئو برای ارتقای استراتژی های سئو و مدیریت کمپین خود به سطح بعدی بدانید، در اینجا چند نمونه استثنایی آورده شده است:

1. گوگل

با توجه به اینکه الگوریتم های موتورهای جستجو عامل مهمی هستند که باید در نظر بگیرید، خوشحال خواهید شد که بدانید به ویژه یک موتور جستجو ابزارهایی را ارائه می دهد که می تواند کمک کند. علاوه بر این، ابزارها به راحتی در کد سایت شما ادغام می شوند. به طور خاص، گوگل مجموعه ای از ابزارها را در اختیار دارد که می توانند به جنبه های مختلف سئو، مانند کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها کمک کنند.

چنین ابزارهایی شامل موارد زیر است:

کنسول جستجوی گوگل: این ابزار رایگان برای هر کسی که یک وب سایت دارد در دسترس است و ترافیک وب و عملکرد شما را اندازه گیری می کند و مشکلاتی را که می خواهید برطرف کنید شناسایی می کند. با استفاده از تجزیه و تحلیل، می توانید بررسی کنید که صفحات شما تا چه اندازه سئو دوستانه هستند.
Google Keyword Planner: با توجه به اینکه کلمات کلیدی یکی از عناصر حیاتی محتوای سئو پسند هستند، شما ممکن است ابزاری بخواهد که به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک کند. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner می تواند به شما کمک کند رتبه های صفحه اول را به دست آورید و بیشترین جستجو را داشته باشید.
Google Trends: این ابزار داده های جستجوی کاربران را در موتور جستجوی گوگل جمع آوری می کند. شما می توانید برای جستجوهای پرطرفدار به آن نگاه کنید و از آن هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید برای محتوای شما

2. HubSpot

مجموعه دیگری از ابزارهای شایان ذکر، ابزارهای بازاریابی سئو HubSpot است. آنها ارائه می دهند طیف گسترده ای از راه حل های جامع که می تواند به شما در رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو کمک کند افزایش تبدیل علاوه بر این، می تواند با ابزارهای سئو گوگل نیز به خوبی کار کند.

یکی از نمونه های راه حل های سئو HubSpot ابزار استراتژی محتوای آن است. با کمک کار می کند شما برخی از موضوعات پرطرفدار را پیدا می کنید، به خصوص در مورد جایگاه خود، که به شما امکان می دهد ایجاد کنید محتوای مرتبط

3. Moz Pro

Moz Pro به عنوان نمونه ای از یک راه حل همه کاره، مجموعه ابزارهای زیادی را برای دستیابی به موفقیت ارائه می دهد سئو. این شامل ممیزی های فنی، گزارش ها، بینش ها و همچنین تحقیقات کلیدواژه می شود.

گام به گام: مدیریت کمپین سئو

اکنون که در مورد اصطلاحات و ابزارهای حیاتی که باید در طول مسیر استفاده کنید آشنا شده اید، ممکن است علاقه مند شوید که دقیقاً چگونه یک کمپین سئو را مدیریت کنید. گفته شد، در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

1. اهداف سئو و بازه زمانی خود را تعیین کنید

اولین قدم تعیین مجموعه ای واقع بینانه از اهداف و چارچوب زمانی خواهد بود. این ممکن است شامل تنظیم معیارها، مانند تبدیل ها و سوق دادن شما به این باشد که بخواهید به دست آورید، و داشتن برنامه زمانی برای کل فرآیند. اهداف دیگر نیز ممکن است شامل افزایش دید و رتبه‌بندی بالاتر باشد.

2. تحقیقات خود را انجام دهید

گام بعدی این است که قبل از ایجاد محتوای خود تحقیقات خود را انجام دهید. این به شما این امکان را می‌دهد که پس از ایجاد محتوای خود، آن را سئو دوستانه‌تر کنید. برخی از مواردی که ممکن است بخواهید در تحقیق خود بگنجانید عبارتند از کلید واژه ها، موضوعات و جستجوهای پرطرفدار و رتبه بندی در موتورهای جستجو. همچنین می‌توانید جایگاه و مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با آنها مرتبط است.

3. محتوا را ایجاد کنید

سوم، وقت آن است که محتوای خود را اکنون که تحقیقات خود را انجام داده اید، ایجاد کنید، فهرست کلمات کلیدی خود را داشته باشید و بدانید که چه موضوع مرتبطی را باید پوشش دهید. می توانید با نوشتن یک عنوان جذاب شروع کنید که از کلمات کلیدی مورد نظر شما استفاده می کند.

سپس، هنگامی که محتوای خود را می نویسید، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که قانع کننده و چشم نواز است. علاوه بر این، در نظر بگیرید که آن را در دسترس و سازماندهی کنید، زیرا تجربه ضعیف کاربر می تواند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، می توانید آن را با قرار دادن زیرعنوان ترتیب دهید تا نکات اصلی محتوای خود را در دسترس تر کنید.

4. تست محتوا برای سئو

مرحله چهارم این است که سایت و محتوای خود را آزمایش یا ممیزی کنید تا مشخص کنید آیا موفق شده اید آنها را سئو دوستانه کنید یا خیر. راه های زیادی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید، به عنوان مثال یک خزنده وب. با این حال، ممکن است از دیگر ابزارهای مختلف ممیزی SEO که به صورت آنلاین موجود است نیز استفاده کنید.

5. محتوا را برای سئو بهینه کنید

بر اساس نتایج حسابرسی خود، اکنون می توانید صفحات و محتوای خود را اصلاح کنید تا سئو پسند باشد. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که کلمات کلیدی کافی را وارد نکرده اید و آنها را ذکر نکرده اید، می توانید اکنون آنها را اضافه کنید.

6. شامل بک لینک ها

از اینجا، دریافت و افزودن بک لینک های خود را در نظر بگیرید. همانطور که EAT یک عامل ارزشمند است بک لینک ها به شما کمک می کنند تا به این هدف برسید زیرا اعتبار ایجاد می کند. برای اضافه کردن بک لینک، شما به سادگی متن های لنگر مناسب را انتخاب کنید و پیوندهایی به آنها اضافه کنید و آنها را بسازید قابل کلیک

علاوه بر این، هنگام افزودن بک لینک، نباید فقط به هر منبعی لینک دهید. در عوض، اطمینان حاصل کنید که آنها قابل اعتماد و معتبر هستند. لینک بیلدینگ تنها در صورتی مفید است که کیفیت را لحاظ کنید بک لینک ها

7. کمپین را نظارت کنید

در نهایت، اکنون که بهینه سازی و راه اندازی محتوای خود را به پایان رساندید، به سادگی بر عملکرد کمپین خود نظارت کنید. می‌توانید از داده‌ها و بینش‌هایی که به دست می‌آورید برای هدایت انتشارات محتوای آینده خود برای دستیابی به سئوی بهتر استفاده کنید.

نتیجه

درک کامل بهینه سازی موتور جستجو و مدیریت کمپین آن برای افزایش تبدیل وب سایت برند شما بسیار مهم است. سئو می تواند تصویر برند شما را بهبود بخشد، فروش را افزایش دهد و در صورت انجام صحیح به مشتریان بیشتری در بازار هدف شما دست یابد. متأسفانه، از آنجایی که مدیریت کمپین های سئو، راه اندازی سایت ها و تولید محتوا نیازمند سرمایه گذاری از نظر زمان، پول و استعداد است، سئو ضعیف می تواند منجر به هدر رفتن منابع شود. بنابراین، امیدواریم راهنمای بالا به شما کمک کرده باشد تا درک بهتر و کامل تری از مدیریت کمپین سئو کسب کنید.





منبع