مصاحبه با هانا اسمیت • Yoast

من می‌دانم که به‌طور انتزاعی، این یک انبوه معنا ندارد، بنابراین در اینجا نمونه‌ای از این است که چگونه «Grilled Cheese-us» (جمله‌ای که در طول فرآیند تولید یادداشت کردم) در نهایت تبدیل به چهره‌سازی شد، قطعه‌ای که ما زمانی که من در Verve Search بودم برای یکی از مشتریان ما ایجاد شد.

هانا اسمیت با بیش از 15 سال تجربه در این صنعت، با طیف وسیعی از شرکت های معروف کار کرده است و کارهای خلاقانه او جوایز متعددی را کسب کرده است. وقتی صحبت از محتوای خلاقانه به میان می آید، او چیزهای خود را می داند. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم مغز او را انتخاب کنیم و چند سوال در مورد استراتژی محتوا و نحوه ایجاد محتوایی که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند بپرسیم.

صنعت سئو موافق است که داشتن یک “استراتژی محتوا” خوب بسیار مهم است. اما به چه معنا است؟ شبیه چیه؟

جونو رئیس SEO ما و بخشی از تیم رهبری ما است. او یک استراتژیست دیجیتال، فن‌آور بازاریابی و توسعه‌دهنده فول استک است. او به سئو فنی، فناوری های نوظهور و استراتژی برند می پردازد.

آواتار جونو آلدرسون



منبع

ممکن است نیاز به به روز رسانی و بهبود صفحات موجود و/یا ایجاد صفحات جدید داشته باشید. بعلاوه، جدای از محتوای صفحه، باید به این فکر کنید که چگونه به رتبه بندی آن صفحات کمک می کنید. بنابراین باید به پیوندهای داخلی فکر کنید. و همچنین پیوندهای خارجی بالقوه.

سپس، بر اساس این تحقیق، من مردم را تشویق می‌کنم تا به این فکر کنند که چه چیزهایی می‌توانند ایجاد کنند که می‌تواند به مقالاتی که آن روزنامه‌نگاران می‌نویسند بیفزاید.

چالش ها و خطرات این نوع فعالیت چیست؟

هانا اسمیت موسس Worderist.com است. او مشاوره، مربیگری و آموزش محتوای خلاقانه را به آژانس ها و تیم های بازاریابی داخلی ارائه می دهد. کارهای خلاقانه او برای مشتریان جوایز متعددی را کسب کرده است و او با شرکت های مختلفی از جمله BBC، Dyson، Expedia، GoCompare، MailChimp، Salesforce و Zoopla کار کرده است. او در کنفرانس‌های متعددی در سراسر اروپا و ایالات متحده سخنرانی کرده است، با جان مولر گوگل به‌طور زنده روی صحنه و در حضور 3000 مخاطب مصاحبه کرده است، و به عنوان یک مدعو در دانشگاه گرینویچ نقش داشته است.

من مطمئن نیستم که داشته باشد! مردم هنوز در حال خرید لینک هستند و روابط عمومی چیز جدیدی نیست.

اما برگردیم به سوال شما – در مورد اینکه یک استراتژی محتوای “خوب” چگونه باید باشد – به نظر من، یک استراتژی محتوا باید موارد زیر را داشته باشد:

  • یک هدف روشن
  • یک فرضیه و یک برنامه به خوبی تحقیق شده – به عنوان مثال، برای رسیدن به آن هدف چه کاری انجام می دهید
  • به وضوح منابع داخلی و خارجی مورد نیاز به اضافه هزینه ها را مشخص می کند
  • توضیح می دهد که چگونه این تلاش ها اندازه گیری می شود (یعنی ردیابی مناسب وجود دارد)
  • شامل جدول زمانی و تاریخ های کلیدی برای بررسی پیشرفت و نتایج است
  • مناسب و واقع بینانه است – یعنی این چیزی است که کسب و کار می تواند آن را اجرا کند

چگونه شکاف بین «نوشتن پست‌ها و مقالات وبلاگ» را برای تولید مطالب خلاقانه‌ای که تأثیرگذارتر، موفق‌تر و غیره هستند، کم کنید؟

من دوست دارم در مورد استراتژی محتوا از این طریق فکر کنم زیرا شما را مجبور می کند تا فعالیت خود را معقولانه برنامه ریزی کنید و از همان ابتدا به اندازه گیری فکر کنید.

بیایید فرض کنیم که شما تحقیقات خود را انجام داده اید و به پوشش مرتبط از روزنامه نگاران نیاز دارید. از کجا شروع می کنید؟ پیشنهاد می‌کنم با 5 تا 10 نشریه شروع کنید که می‌خواهید در آنها پوشش داشته باشید. به مقالاتی که روزنامه نگاران می نویسند با دقت نگاه کنید – کدام موضوعات به طور مکرر ظاهر می شوند؟ آن مقالات چه نوع احساساتی را برمی انگیزند؟ فکر می کنید چرا روزنامه نگاران آن مقالات را می نویسند؟

نمونه ای از این در عمل

من امیدوارم که روابط عمومی دیجیتال در آینده کمتر مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از ما کارهایی را برای پیوند انجام می‌دهیم، زیرا این همان چیزی است که مشتریان ما می‌خواهند انجام دهیم، اما اغلب ارتباط آن با سایر انواع سئو، محتوا و فعالیت‌های بازاریابی کاملاً قطع است. من دوست دارم که آن را تغییر دهید.

اگر از آنچه در اینجا خوانده‌اید لذت برده‌اید، ممکن است بخواهید در خبرنامه دو هفته‌ای هانا، Manufacturing Serendipity مشترک شوید.

ها! من طرفدار طوفان فکری نیستم. من فردی درونگرا هستم و بهترین کارم را به تنهایی انجام می دهم. البته این برای همه صادق نیست. اما من فکر می کنم که طوفان فکری بدون تحقیق قبلی در مورد نشریاتی که می خواهید هدف بگیرید، اغلب وقت تلف کردن است.

یک تاکتیک روابط عمومی دیجیتال مانند ارائه نظرات متخصص به روزنامه نگاران می تواند یک گزینه عالی برای کسب و کارهای کوچکی باشد که می خواهند پوشش خبری داشته باشند اما بودجه یا منابع لازم برای ایجاد محتوای سفارشی را ندارند.

این روند من است:

  • الهام گرفتن
    • شما نمی توانید در خلاء ایده داشته باشید، بنابراین من زمان زیادی را صرف جستجوی الهام می کنم. من بیشترین مقالات به اشتراک گذاشته شده را در مورد انتشارات هدف مشتری برای شناسایی موضوعات پر طنین، جستجوی منابع داده، صحبت با انسان، خواندن کتاب و غیره مرور می کنم.
  • نسل
    • من این کار را کمی سریع انجام می دهم. تنها یک ایده از بیست ایده ای که به ذهنم می رسد احتمالاً ارزش ساختن دارد، بنابراین اگر بخواهم چهار ایده برای یک مشتری ارائه کنم، باید 80 ایده ایجاد کنم. چیزهایی که تولید می کنم هنوز ایده نیستند. این چیزها در مرحله نهایی اتفاق می افتد.
  • توسعه و اعتبار سنجی
    • تبدیل بذر ایده ای که من ایجاد کرده ام به چیزی که بتوان آن را ساخت.

از خواندن این مصاحبه لذت بردید و می خواهید بیشتر از آنچه هانا برای گفتن دارد بشنوید؟ شما خوش شانس هستید! ما اخیراً میزبان یک وبینار خبری بودیم که در آن او و جونو آلدرسون در مورد آن بحث کردند اخبار سئو در ماه اکتبر.