مطالعه: چه چیزی برای رتبه بندی لازم است

نموداری از Semrush نشان می‌دهد که دامنه‌های با عملکرد برتر اغلب محتوای طولانی‌تری دارند.

در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی سئو خود به خاطر داشته باشید:



منبع نموداری از مطالعه سئوی Semrush که نشان می دهد دامنه ها تا چه مدت می توانند موقعیت های صفحه اول را در طول یک سال حفظ کنند.

برندگان سئو: برای رتبه بالاتر در گوگل چه چیزی لازم است؟

ما با بررسی برخی از الگوهایی که در مورد 2155 وب سایت واجد شرایط دیدیم، شروع می کنیم.

کمتر از 5 درصد از وب سایت ها می توانند رتبه بندی صفحه اول را برای یک سال کامل حفظ کنند

یک مطالعه Semrush نموداری را نشان می دهد که میانگین اعتبار دامنه را برای دو گروه از دامنه ها مقایسه می کند.

وب سایت های با عملکرد برتر برای کلمات کلیدی طولانی تر رتبه بندی می شوند

یک نمودار از یک مطالعه سئوی Semrush در سال 2022 نشان می دهد که 55.1٪ از وب سایت های بدون بک لینک در طول یک سال به صفحه اول می رسند.

برخی از وب‌سایت‌هایی که آن‌ها را تجزیه و تحلیل کردیم، محتوای طولانی‌تری منتشر کردند – بیش از 1500 کلمه. تحقیقات ما نشان می دهد که محتوای بیش از 1000 کلمه احتمالاً برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی می شود. با کاهش تعداد کلمات، تعداد رتبه بندی کلمات کلیدی نیز کاهش یافت.

این مقاله تمام یافته‌های برتر ما را پوشش می‌دهد و راهنمایی می‌کند که چگونه می‌توانید از این داده‌ها برای ایجاد استراتژی سئو موفق خود استفاده کنید.

چه مدت طول می کشد تا در گوگل رتبه بندی شود: آمار و یافته های کلیدی

  • از 28000 دامنه مورد مطالعه ما، تنها 7.65٪ دارای رتبه بندی محتوا در 100 دامنه برتر برای کل طول مطالعه (13 ماه) بودند.
  • تقریباً همه (92.3٪) دامنه هایی که در بین 100 دامنه برتر برای تمام 13 ماه رتبه بندی شده اند حداقل یک بک لینک داشته اند.
  • در ماه ششم، تنها 19 درصد از دامنه ها در رتبه 10 برتر قرار گرفتند و تا پایان دوره در آنجا حفظ شدند.
  • 55.1 درصد از دامنه هایی که نتوانستند به 10 تای برتر راه یابند، هیچ بک لینکی نداشتند
  • میانگین طول کلمات کلیدی برای 10 درصد برتر سایت ها از 3.2 تا 3.5 کلمه است.
  • محتوای طولانی‌تر عملکرد بهتری داشت – رتبه‌بندی محتوا در جایگاه‌های برتر به طور متوسط ​​3.5 برابر بیشتر از سایر قطعات با رتبه پایین‌تر بود.
  • دامنه‌هایی که در جایگاه‌های برتر قرار دارند، در مقایسه با سایت‌های با رتبه پایین‌تر، سلامت سایت را به طور کلی حفظ کردند

روش شناسی: چگونه داده های خود را جمع آوری کردیم

ما متوجه یک روند مهم در بین 10٪ وب سایت های واجد شرایط با عملکرد برتر شدیم: در مقایسه با همه دامنه های واجد شرایط، آنها محتوای طولانی تری داشتند.

10 درصد از وب سایت های برتر تعدادی از مزایای کار خود را برای دستیابی و حفظ رتبه بندی مشاهده کردند. در نتیجه، آنها بیش از 4000 بازدید از جستجوی ارگانیک ماهانه را پس از سال اول دریافت کردند، در حالی که آن وب سایت هایی که رتبه بندی نشده بودند تقریباً صفر شدند.

بدون بک لینک، اکثر دامنه ها به صفحه اول نمی رسند

نموداری از یک مطالعه Semrush نشان می‌دهد که دامنه‌های با عملکرد برتر، حجم بالاتری را برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی در طول یک سال به دست آورده‌اند.

در نهایت، ما دامنه های باقیمانده خود را با استفاده از دو معیار به مجموعه ای از 178 “برنده” اصلاح کردیم:

  • دامنه های برنده حداقل 8 موقعیت در 10 نتیجه جستجوی برتر تا جولای 2022 داشتند
  • حجم کل جستجو برای کلمات کلیدی رتبه بندی آنها حداقل 1160 بود

گرفتن صفحه اول حداقل یک بار در سال برای اکثر وب سایت های واجد شرایط قابل دستیابی بود، اما در بسیاری از موارد حفظ آنها در این موقعیت ها نوسان می کرد. یافته‌های ما نشان می‌دهد که معمولاً دامنه‌ها موقعیت‌های ۱۰ برتر خود را از دست می‌دهند و ماه به ماه دیگران را به دست می‌آورند.

تعدادی از کارها وجود دارد که وب سایت های در حال رشد می توانند انجام دهند تا سریعتر وارد صفحه اول شوند و در عرض یک سال شروع به جذب ترافیک ارگانیک کنند.

چگونه این را بدانیم؟ ما بیش از 28000 وب سایت جدید و آنچه که آنها در یک سال به دست آورده اند را تجزیه و تحلیل کرده ایم.

ما هر دامنه‌ای را که در هر مقطعی در طول مطالعه از 100 دامنه برتر خارج می‌شدند حذف کردیم تا وب‌سایت‌های اسپم یا دامنه‌های رها شده را حذف کنیم. این باعث شد که ما 2155 وب سایت باقی بمانیم، به این معنی که بیش از 92 درصد از وب سایت ها نتوانستند در طی یک سال در بین 100 وب سایت برتر باقی بمانند.

نمودار خطی از Semrush میانگین طول کلمه کلیدی را برای وب‌سایت‌هایی که در طول یک سال در صفحه اول قرار گرفتند نشان می‌دهد.

با استفاده از ابزار پیچیده ممیزی سایت Semrush، ما سلامت کلی سایت همه صفحات واجد شرایط را تجزیه و تحلیل کردیم و یک بار دیگر 10٪ برتر را با گروه کامل مقایسه کردیم.

وقتی به دامنه‌هایی نگاه می‌کنیم که هرگز به صفحه اول نرسیده‌اند، متوجه شدیم که 15.7٪ هیچ داده بک لینک ندارند.

دامنه های ارجاع بیشتر

از ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022 (در مجموع 13 ماه)، ما داده های تاریخی تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی شده هر وب سایت را جمع آوری کردیم.

در این نمودار، مشاهده می‌کنید که بهترین عملکردها به طور پیوسته میانگین تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده لینک شده به سایت خود را افزایش می‌دهند، در حالی که میانگین گروه در بین همه سایت‌های واجد شرایط در بیشتر سال راکد باقی مانده است.

رتبه بندی محتوای شما در صفحه اول بهترین راه برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما است. وب سایت هایی که از ابتدا روی سئو سرمایه گذاری می کنند، در سال اول بیش از 4000 بازدیدکننده داشته اند. و وب‌سایت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، 0 می‌گیرند و در طول زمان پتانسیل حضور بیشتر و بیشتر را از دست می‌دهند.

ما مراقب این دامنه‌های باقی‌مانده بودیم، و نظارت کردیم که کدام یک حداقل یک بار در طول دوره در 10 نتیجه برتر برای حداقل یک کلمه کلیدی ظاهر می‌شوند.

ممکن است برخی از این سایت‌ها تا حدودی موفق بوده‌اند، زیرا آنها به‌طور خاص کلمات کلیدی طولانی‌تری را هدف قرار داده‌اند، که اغلب نمره دشواری کمتری دارند (و بنابراین رتبه‌بندی آسان‌تر است).

سایت های برتر حجم کل جستجو و ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آوردند

برای یافتن افراد برای این مطالعه، ما 28000 دامنه تصادفی را انتخاب کردیم که تا قبل از ژوئیه 2021 هرگز در پایگاه داده ایالات متحده Semrush ظاهر نشده بودند، اما اکنون برای حداقل یک کلمه کلیدی در جایی در 100 مورد برتر قرار دارند. این اطمینان حاصل کرد که ما فقط دامنه های جدید یا اخیراً ایجاد شده را تجزیه و تحلیل می کنیم.

10 درصد برتر به طور پیوسته حجم جستجوی بیشتری را از 10 کلمه کلیدی برتر خود به دست می آوردند، احتمالاً به این دلیل که افزایش اعتبار دامنه آنها به آنها اجازه می داد برای عبارات رقابتی تر و با حجم بالاتر رتبه بندی کنند.

این نمودار از Semrush میانگین سلامت سایت و صفحات میانه خزیده شده را برای دو گروه از دامنه ها مقایسه می کند.
نمودار خطی از یک مطالعه SEO توسط Semrush درصد رتبه بندی صفحات اصلی در صفحه اول را برای دو گروه از دامنه ها نشان می دهد.

از آنجایی که وب‌سایت‌های با عملکرد برتر، بک‌لینک‌های بیشتری را از دامنه‌های ارجاع‌دهنده‌ی متنوع‌تری به‌دست آوردند، در مقایسه با وب‌سایت‌های واجد شرایط متوسط، از اعتبار دامنه بهتری نیز برخوردار شدند.

هر چه یک وب سایت صفحات بیشتری داشته باشد، حفظ یک سایت سالم دشوارتر است (زیرا صفحات بیشتر فرصت های بیشتری برای خطا ایجاد می کنند). بنابراین، وب‌سایت‌های با عملکرد برتر احتمالاً تلاش بیشتری برای حفظ آن نمره سلامت سایت می‌کنند، و این نیز بر بهبود قدرت رتبه‌بندی آنها در طول مطالعه تأثیر داشت.

چگونه از این داده ها در استراتژی سئو خود استفاده کنید

10 درصد برتر دامنه ها سال را با اعتبار دامنه 20.3 به پایان رساندند، در حالی که میانگین برای گروه واجد شرایط زیر 10 بود.

27 درصد از وب‌سایت‌هایی که به 10 وب‌سایت برتر راه یافتند، در تمام طول مطالعه در آنجا باقی ماندند.

بک لینک ها نقش مهمی در رتبه بندی موفقیت دارند. از بین وب سایت های واجد شرایط، بیش از نیمی از وب سایت هایی که حداقل یک بک لینک ندارند، هرگز به صفحه اول نرسیدند.

درصد کلی سایت هایی که در 10 سایت برتر رتبه بندی شده اند افزایش یافته و در پایان مطالعه به 41 درصد رسیده است.

نموداری از Semrush میانگین ترافیک ارگانیک بین مجموعه‌ای از دامنه‌ها را نشان می‌دهد.

محتوای طولانی‌تر برای کلمات کلیدی بیشتر رتبه‌بندی می‌شود و اغلب در 10 مورد برتر نشان داده می‌شود

در حالی که هر دو گروه میانگین نمره سلامت سایت 84 از 100 را داشتند، وب سایت های با عملکرد برتر تقریباً دو برابر میانگین تعداد صفحات خزیده شده را نشان دادند.

همانطور که وب سایت ها محتوای بهینه تر را منتشر می کنند، آن صفحات شروع به رتبه بندی در صفحه اول می کنند. به ناچار، این قطعات محتوا به هدف خود یعنی رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص دست می یابند و انواع صفحات رتبه بندی را در مطالعه ما متنوع می کنند.

سایت های با عملکرد برتر سلامت کلی سایت را در صفحات بیشتر حفظ می کنند

تجزیه و تحلیل دامنه ها توسط Semrush

وب‌سایت‌های مورد مطالعه ما که بیشترین مزایای سئو را داشتند، برای کلمات کلیدی کمی طولانی‌تر نیز رتبه‌بندی شدند. در طول مطالعه، میانگین طول کلمات کلیدی برای 10٪ از سایت های برتر از 3.2 تا 3.5 کلمه متغیر بود. نمونه کامل سایت‌های واجد شرایط برای کل طول مطالعه زیر 3.5 کلمه بود و در پایان به زیر 3.0 کلمه کاهش یافت.

یک نمودار میله ای از یک مطالعه Semrush SEO نشان می دهد که مقالات طولانی تر اغلب برای کلمات کلیدی بیشتری نسبت به محتوای کوتاه تر رتبه بندی می شوند.

دامنه های با عملکرد برتر بیش از صفحات اصلی خود رتبه بندی شده اند

آمار سئو از Semrush نشان می دهد که تعداد دامنه هایی که در 10 موقعیت برتر در طول یک سال رتبه بندی شده اند.

حدود 41 درصد از دامنه ها پس از 6 ماه در 10 موقعیت برتر قرار گرفتند. با این حال، این موقعیت ها همیشه ثابت نبودند: بسیاری از سایت های تجزیه و تحلیل شده از 10 موقعیت برتر خارج شدند و بعداً دوباره ظاهر شدند.

ما آن‌ها را با گروه کامل دامنه‌های واجد شرایط مقایسه کردیم تا مشخصه‌های مشترکی را پیدا کنیم که توضیح می‌دهد چرا آنها به طور نسبی عملکرد خوبی داشتند.

الگوهای ترافیک و داده ها: چه مدت طول می کشد تا در گوگل رتبه بندی شود؟

تنها 4.2 درصد از دامنه های واجد شرایط موفق به داشتن حداقل یک رتبه بندی 10 کلمه کلیدی برتر برای تمام 13 ماه مطالعه شدند. تقریباً 10٪ فقط در یک ماه از سال در 10 برتر ظاهر می شوند.

وب‌سایت‌هایی که بیشترین کلمات کلیدی را در صفحه اول داشتند در طول مطالعه نیز ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کردند.

برای این افراد با عملکرد برتر، ترافیک ارگانیک به طور پیوسته افزایش یافت تا زمانی که یکسان شد و تا پایان دوره مطالعه اندکی کاهش یافت. با این حال، آنها حتی پس از فلات، حجم بسیار بیشتری از ترافیک ارگانیک را نسبت به گروه سایت های واجد شرایط دریافت کردند.

میانگین تعداد کلمات برای بهترین عملکردها 846 کلمه بود، در مقایسه با میانگین 243 کلمه برای همه وب سایت های واجد شرایط. این نشان می دهد که محتوای طولانی تر احتمال رتبه بندی در صفحه اول را افزایش می دهد:

ما دریافتیم که بین 40٪ تا 50٪ از دامنه های واجد شرایط، صفحات اصلی آنها در برخی موارد در رتبه 10 برتر قرار می گیرند.

زمانی که 10 درصد دامنه ها را با عملکرد برتر جدا کردیم، دیدیم که در پایان سال، صفحات بیشتری در 10 موقعیت برتر رتبه بندی شده اند.

این نمودار از مطالعه Semrush تعداد دامنه هایی را نشان می دهد که در طول یک سال در 10 موقعیت برتر باقی مانده اند.

وب سایت های با عملکرد برتر برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی قابل توجهی بالاتر در مقایسه با گروه بزرگتر وب سایت های واجد شرایط رتبه بندی می شوند.

نموداری از Semrush میانگین تعداد دامنه های ارجاع دهنده را برای دو گروه از وب سایت ها مقایسه می کند.

افزایش اعتبار دامنه