آیا ادعای چندین نام دامنه و تغییر مسیر 301 همه دامنه ها به نام دامنه اصلی سودمند است؟ از نظر برندسازی: خیر. از نظر رتبه آنلاین: احتمالا نه.
در سال 2012، گوگل چیزی را معرفی کرد که ما اکنون آن را به روز رسانی EMD می نامیم. گوگل الگوریتم خود را تغییر داد تا وبسایتهایی که از چنین نامهای دامنه استفاده میکنند، تنها به دلیل این واقعیت ساده رتبهبندی نکنند. کلمه کلیدی در نام دامنه بود. و بله، قبل از آپدیت اینطور بود.
اما اگر توانستید برندی را حول یک EMD بسازید و همچنان ترافیک زیادی دارید، به کار خوب خود ادامه دهید. فقط مطمئن شوید که نام تجاری شما کاملاً درجه یک است.
یک نام دامنه پیرامون برند خود انتخاب کنید
در واقع، جان مولر از گوگل نیز پیشنهاد کرد نام دامنه ای را انتخاب کنید که بیشتر شبیه یک برند باشد و بتوانید بر اساس آن بسازید:
از طرف دیگر، شما می توانید یک TLD عمومی مانند .com را انتخاب کنید و مشکلی برای رقابت با سایر وب سایت های هلندی که از .nl استفاده می کنند نداشته باشید. این در مورد محتوا، محصولات و تجربه کاربری است که سایت شما ارائه می دهد، و نه در مورد TLD که انتخاب می کنید. علاوه بر این، اگر می خواهید به طیف گسترده ای از مخاطبان بین المللی خدمت کنید، یا اگر قصد دارید تجارت خود را به کشورهای خارجی گسترش دهید، یک TLD عمومی انتخاب بسیار بهتری است.
کد کشور TLD یا فهرست فرعی برای سایت هایی با چند زبان؟
برای مثال، احتمالاً LEGO.com، Amazon.com یا Google.com را می شناسید. همه چیز به برند مربوط می شود. این چیزی است که مردم به راحتی به خاطر خواهند آورد و چیزی است که باعث می شود شما را از بین جمعیت و رقابت متمایز کنید. نام تجاری شما اینجاست تا بماند (همیشه جنبه مثبت چیزها را نگاه کنید).
اگر وب سایت شما به چندین زبان موجود است، ممکن است از خود بپرسید بهترین راه حل چیست. آیا باید domain.com/uk/ و domain.com/de/ (زیر دایرکتوری ها یا زیرپوشه ها) یا domain.co.uk و domain.de (که از TLD های خاص کشور)?
پس از بهروزرسانی EMD، برندسازی اهمیت بیشتری پیدا کرد. تمرکز روی نام تجاری خود در نام دامنه بسیار منطقی تر است به جای اینکه فقط یک کلمه کلیدی در نام دامنه قرار دهید.
ما قبلاً به .nl TLD اشاره کرده ایم. ما به این نوع از TLD می گوییم کدهای کشور یا TLD های خاص کشور.
را سن دامنه – با اشاره به مدت زمانی که دامنه شما از قبل وجود دارد – مانند قبل برای سئو مهم نیست. ممکن است برخی بگویند اصلاً مهم نیست. امروزه بیشتر به محتوا، تنظیمات فنی، تجربه کاربری و اینکه چگونه وب سایت شما به پرسش هایی که افراد در گوگل استفاده می کنند پاسخ می دهد، اهمیت دارد. شما باید بهترین نتیجه برای رتبه بندی یک پرس و جو باشید.
اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما منحصر به فرد است و نام دامنه مناسب هنگام شروع یک تجارت جدید در دسترس است. این ممکن است دلیل ادعای بیش از یک TLD عمومی یا کد کشور TLD باشد – تا مطمئن شوید که هیچ کس دیگری آن را ادعا نمی کند.
بیایید بگوییم Buycheaphomes.com یک نام دامنه موجود است (احتمالاً همینطور است). این نمونه ای از نام دامنه تطابق دقیق است.
نام دامنه معمولاً برای شناسایی یک یا چند آدرس IP استفاده می شود. برای ما، نام دامنه ما است yoast.com.
ما اشاره کردیم که معمولاً یک مارک (معروف) راحتتر به خاطر میآید. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم با یک نام دامنه کوتاه یا یک دامنه جذاب بروید تا در بین مردم باقی بماند. به عنوان مثال مانند Booking.com.
سن دامنه ممکن است بر رتبه بندی تأثیری نداشته باشد. اما دامنههای قدیمیتر ممکن است دارای بک لینکهای خوب، رتبهبندی صفحات در صفحات نتایج جستجو و غیره باشند. که ممکن است بر رتبه بندی تاثیر بگذارد
آیا دامنه تطابق دقیق (EMD) به شما مزیت رتبه بندی می دهد؟
بسیاری از TLD های کد کشور “بسته” هستند، به این معنی که فقط به کسانی محدود می شوند که در آن کشورها زندگی می کنند یا دارای اقامت هستند. به عنوان مثال، استرالیا .au یا بریتانیا .uk ccTLD “بسته” در نظر گرفته می شود. اما با دیدن محبوبیت بسیاری از TLD های عمومی، برخی از کشورها TLD خود را باز کرده اند تا هرکسی بتواند آنها را ثبت کند.
اجازه دهید توضیح دهیم که هیچ یک از اینها فاکتورهای رتبه بندی نیستند که گوگل از آنها استفاده می کند. آنها معیارهای خاص نرم افزاری هستند که از آنها استفاده می کند. در حالی که گوگل از این معیارها استفاده نمی کند، شما همچنان می توانید از آنها به عنوان یک نقطه مرجع در استراتژی سئوی خود استفاده کنید. اما کورکورانه به آنها تکیه نکنید زیرا ممکن است نقص هایی در نحوه توسعه یا محاسبه این معیارها وجود داشته باشد.
در یک یادداشت جانبی، اگر مدتی است که در اینترنت بودهاید، ممکن است متوجه شوید که وبسایتهای گذشته پیشوند «www» را قبل از نام دامنه داشتند. بنابراین برای Yoast که www.yoast.com خواهد بود. در این مورد، نام دامنه همچنان باقی است yoast.com، در حالی که www زیر دامنه است. این روزها مردم دیگر “www” را قبل از نام دامنه اضافه نمی کنند. این غیر ضروری است، URL شما را طولانی می کند، و صادقانه بگویم، هیچ کس دیگر از اصطلاح “وب جهانی” استفاده نمی کند.
دامنه سطح بالا (TLD)
TLD های عمومی به شما این امکان را می دهند که در مورد نام دامنه خود کمی خلاق تر باشید. چند مثال جالب از این امکانات: order.pizza، visit.amsterdam، ice.land، یا شاید buyher.flowers… اگر با برند شما مطابقت دارد، می توانید این را امتحان کنید. اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است همه متوجه نشوند که به یک نام دامنه نگاه می کنند. ممکن است ایده خوبی باشد که وقتی نام دامنه خود را روی پوستری قرار می دهید یا آن را در جایی نشان می دهید، در مورد یک وب سایت صحبت می کنید تا مردم متوجه شوند که وب سایتی است که می توانند از آن بازدید کنند.
کد کشور TLD (ccTLD)
اساساً، هدف این معیارها تعیین کمیت کیفیت یک وب سایت بر اساس عوامل بسیاری است. همه آنها یک چیز مشترک دارند و آن درج پروفایل بک لینک سایت در محاسبه امتیاز است. برای معیار رتبهبندی دامنه توسط Ahref، این معیار کاملاً مبتنی بر پیوند است.
Camille مدیر محتوا در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.