تلاش های رسانه های اجتماعی شما باید بخشی از استراتژی سئو شما باشد. به خصوص اکنون که نسل های جوان (Gen Z) به جای گوگل از پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram استفاده می کنند. این بدان معناست که محبوبیت سایت شما در رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری با سئوی شما مرتبط است!
برخی از افراد همچنین رباتهایی راهاندازی کردهاند که هر چیزی را که در یک هشتگ خاص پست شده است، بازتوییت میکنند، که این یک راه عالی برای تقویت پست شما است. اما زیاده روی نکنید! هیچ کس پستی را که با انواع هشتگ های تصادفی پر شده است دوست ندارد. آنها را مرتبط با پست خود نگه دارید و مطمئن شوید که در دسترس هستند!
داشتن چند ستون محتوای جامد مهم است. آنها به ویژه برای حفظ شما در مسیر تولید محتوای مفید هستند. نیاز به الهام دارید؟ در اینجا چند نوع پست وجود دارد که می توانید ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، دیگر محدود به ارسال عکس نیستید!
اگر قبلاً عضوی از یک انجمن نیستید، یکی بسازید! فعال بودن در یک جامعه یا جایگاه خاص می تواند به ایجاد متحدان، سفیران برند و ایده های جدید کمک کند. در هر جامعه ای، به زودی افراد جالب دیگری را کشف خواهید کرد. علاوه بر این، صحبت با مشتریان و کاربران نهایی می تواند راهی عالی برای توسعه محصول شما باشد.
و همانطور که در مقدمه گفتیم، ویدئوهای کوتاه در حال حاضر بسیار بزرگ هستند. آنها یک راه عالی برای نمایش پشت صحنه هستند و طرفداران خود را با خود همراه می کنند.
اما روی کدام شبکه های اجتماعی باید تمرکز کنید؟ با پلتفرم های بسیار زیادی که وجود دارد، می توانید در انتخاب ها غرق شوید. هر چند نگران نباشید! لازم نیست فعال باشید هر کجا. این همیشه پایدار نیست. و اگر وفادارترین مشتریان شما در توییتر هستند و روی Pinterest تمرکز می کنید، بسیاری از فرصت ها را از دست می دهید.
بسته به نوع محتوایی که میخواهید به اشتراک بگذارید، باید مطمئن شوید که نسخهای که با پستهای شما همراه است به اندازهای جذاب است که افراد را جذب کند. راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید به این موضوع نزدیک شوید. به عنوان مثال، میتوانید مهمترین جمله یا نکته اصلی پست وبلاگی را که میخواهید به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید. همچنین اگر احساس می کنید که به اندازه کافی جذاب است، می توانید معرفی پست را به اشتراک بگذارید.
در حالی که ممکن است ترول های عجیب و غریب را در نظرات دریافت کنید، بیشتر اوقات می بینید که طرفداران شما را تشویق می کنند و شما را به دوستان خود توصیه می کنند. افراد فوق العاده ای در بخش نظرات وجود دارند. فالوورهای طولانی مدت نیز می توانند مدافع بزرگی برای شما و برند شما شوند، پس حتما با آنها چت کنید.
البته اگر هدفی در ذهن نداشته باشید، اعداد و ارقام معنایی نخواهند داشت. با این حال، این یک قانون سرانگشتی خوب است که محتوای بیشتری را پست کنید که بازدیدهای زیادی داشته، ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید.
4. رسیدگی به نظرات
نقطه درد: فالوورهای شما با چه مشکلی دست و پنجه نرم می کنند؟
حتی با وجود تمام به روز رسانی های اخیر و تمرکز بر محتوای ویدئویی فرم کوتاه، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، گفت هنوز جایی برای پست های عکس در اینستاگرام وجود دارد. درست مانند فیس بوک، جایی که محتوای بصری نیز ضروری است. و از Pinterest غافل نشویم که همه چیز در مورد تصاویر است.
ماریکه رئیس استراتژی Yoast و بنیانگذار آکادمی Yoast SEO است. او دوست دارد ایده ها و محصولات جدیدی ارائه دهد تا SEO را برای همه قابل دسترس کند و از رشد سالم Yoast اطمینان حاصل کند!