نحوه استفاده از گزارش نمایه سازی ویدیوی جدید در کنسول جستجوی گوگل • Yoast

برای اینکه متوجه شوید گوگل در کدام یک از صفحات شما یک ویدیو را ایندکس کرده است، روی پیوند «داده‌های ویدیویی درباره صفحات ویدیوی فهرست‌شده» درست در زیر نمودار میله‌ای اصلی کلیک کنید.

صفحه ویدیو صفحه نمایه شده است. URL ویدیو آدرس ویدیو در پلتفرم میزبانی است.

در نهایت، گزارش «جایگاه ویدیو» را نشان می‌دهد. این می تواند به دو معنی باشد: Google ویدیو را دارایی اصلی صفحه یا محتوای مکمل می داند. اما زیاد نگران این شناسایی نباشید. مگر اینکه صفحه ای با یک ویدیو مجزا و یک عنوان داشته باشید، گوگل معمولاً ویدیوهای شما را «محتوای تکمیلی» در نظر می گیرد.

گاهی اوقات ممکن است به سادگی به این معنی باشد که گوگل ویدیویی را در صفحه پیدا کرده است، اما آن را بسیار پایین ارزیابی کرده است. یا اینکه ویدیو از نظر صفحه بسیار ناچیز بود که در نتایج جستجوی ویدیو گنجانده نشد. اگر اینطور است، یک راه حل ساده این است که موقعیت و اندازه ویدیو را به چیزی مهم تر تغییر دهید. به عنوان مثال، در نزدیکی بالای صفحه. اگر ویدیوی شما از قبل در یک مکان اصلی است اما در اولین رنگ با مقداری CSS پنهان شده است، اصلاح این نیز ممکن است راه حل کافی باشد.

در موارد دیگر، می تواند یک مشکل رندر باشد. اگر ویدیو برای بارگیری به جاوا اسکریپت نیاز دارد، Googlebot اغلب ویدیو را به اندازه کافی «برجسته» تشخیص نمی دهد. چرا؟ زیرا در بارگذاری اولیه صفحه، خزنده نمی تواند یک پخش کننده ویدیوی جاسازی شده را پیدا کند. این نوع مشکل اغلب زمانی رخ می دهد که ویدیوها در چرخ فلک ها یا سایر عناصر صفحه پویا قرار می گیرند.

نمی توان موقعیت و اندازه ویدیو را تعیین کرد

این معمولاً هنگام استفاده از لایت باکس یا سایر ویژگی های «کلیک برای بارگیری» که به جاوا اسکریپت متکی است، رخ می دهد. گاهی اوقات افزونه‌ها یا ابزارها تصمیم می‌گیرند بارگیری یک پخش‌کننده ویدیو را تا زمانی که کاربر پخش را فشار دهد به تأخیر بیاندازند. پس از همه، این می تواند پهنای باند را ذخیره کند و زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهد. متأسفانه، عارضه جانبی آن این است که گوگل نمی تواند ویدیوها را پیدا کند یا ارائه دهد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کنترل صفحه‌ای را که Google تصمیم می‌گیرد برای هر سؤالی که ویدیو نتیجه مرتبط است، رتبه‌بندی کند، از دست می‌دهید. این ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر در نهایت کاربران را برای پرس و جو به صفحه گالری ویدیو بفرستید که در آن صفحه محصول مناسب تر است.

اگر روی هر یک از نتایج موجود در جدول کلیک کنید، می‌توانید گزارشی را در سطح صفحه مشاهده کنید که به شما نشان می‌دهد کدام URLهای کشف شده که Googlebot معتقد است فایل‌های ویدیویی هستند. روش استفاده شده برای هر URL در گزارش نشان داده شده است. با این حال، معمولاً از طریق تگ های HTML، داده های Open Graph یا نشانه گذاری Schema.org تعیین می شود.

گوگل به شما می گوید که از کدام منابع داده برای یافتن و فهرست بندی ویدیوها از پلتفرم های میزبانی مختلف استفاده می کند

همچنین منبع تصویر کوچکی را که Google برای مرتبط کردن با هر ویدیو انتخاب کرده است، مشاهده خواهید کرد. این معمولاً از طریق داده های Open Graph یا Schema.org (با برچسب “داده های ساختاریافته”) انجام می شود.

این خطا به این معنی است که آدرس اینترنتی نشان دهنده فایل ویدیویی یا پخش کننده در نشانه گذاری Schema.org یا OpenGraph شما مشکل دارد. یک مثال معمول: OpenGraph گاهی اوقات یک URL خودارجاعی ایجاد می کند که به عنوان “ویدئو” علامت گذاری شده است. با انجام این کار، آنها یک مرجع برای یک فایل ویدیویی ایجاد می کنند، که اکنون به آدرس صفحه به جای دارایی رسانه اشاره می کند.

ویدیو در سرویس میزبان یافت نشد

بیشتر بخوانید: سئوی ویدیوی درون صفحه: چگونه صفحات ویدیوی خود را بهینه کنیم »



منبع

در بسیاری از موارد، گزارش چندین URL ویدیو را برای یک ویدیو نشان می دهد. این می تواند به دلیل عقب ماندگی ها و روش های متعدد ارائه ویدیو باشد. تا زمانی که هر URL یک ویدیو را نشان می‌دهد، مشکلی نیست، اما اگر تناقضاتی در اینجا وجود داشته باشد، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که چرا یک ویدیو به طور مداوم در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود.

3. شناسایی تکراری در نمایه سازی ویدئو

این تا حد زیادی رایج ترین مشکلی است که احتمالاً در نمایه سازی ویدیو با آن مواجه می شوید. متأسفانه، به جای «برجستگی»، بسیاری از سناریوهای مختلف را پوشش می دهد.

در این پست، برخی از کاربردهای اصلی این گزارش برای مدیریت سئوی ویدیوی شما را بررسی خواهیم کرد.

1. کشف کنید که کدام صفحات دارای ویدئوهای فهرست شده هستند

این کار تحقیقی همچنین می‌تواند مسائل متعارف را روشن کند، به عنوان مثال با پارامترهای ردیابی که Google نمی‌تواند آنها را به عنوان محتوای تکراری تفسیر کند.

4. مشکلات نمایه سازی ویدیو را ارزیابی کنید

اگر نگران سرعت سایت و ویدیو هستید، بهترین راه حل این است که پخش کننده ویدیو را به صورت ناهمزمان بارگذاری کنید. خبر خوب: با افزونه Yoast Video SEO به راحتی می توانید این کار را انجام دهید!

فرمت ویدیویی ناشناخته

در زیر گزارش اصلی جدولی با عنوان “چرا ویدیوها در صفحات ایندکس نمی شوند” وجود دارد. این جدول لیستی از مشکلاتی را نشان می دهد که گوگل در تلاش برای فهرست کردن ویدیوها در وب سایت شما با آن مواجه شده است. و همچنین کاملاً مفصل است. شما می توانید در هر یک از صفحاتی که این مشکل کشف شده است، اطلاعاتی پیدا کنید.

برخی از مسائل خود توضیحی هستند، اما برخی نشان‌دهنده مسائل گسترده‌تر در اجرای ویدئو هستند

رایج ترین مشکلات

پس از کجا می توانید گزارش را پیدا کنید؟ آسان! زیر عنوان فهرست در نوار کناری کنسول جستجوی گوگل.

گزارش نمایه سازی ویدیو در کنسول جستجوی گوگل

گزارش جدید نمایه سازی ویدیو در کنسول جستجوی گوگل فوق العاده مفید است. شما می توانید بینش ارزشمندی در مورد عملکرد سئوی ویدیوی خود به دست آورید. فقط از برخی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید آگاه باشید. و از کلیک کردن بر روی گزارش های جدید لذت ببرید! اگر سوالی دارید، در نظرات مطرح کنید.

بیایید به رایج ترین مشکلاتی که می توانید با آنها برخورد کنید و چگونه می توانید آنها را برطرف کنید نگاهی بیندازیم.

گوگل نتوانست ویدیوی برجسته در صفحه را تعیین کند

این مشکل معمولاً با جاسازی‌های YouTube که در آن ویدیو حذف شده یا به‌عنوان خصوصی علامت‌گذاری شده است، مشاهده می‌شود. اگر این خطا را مشاهده کردید، احتمالاً ویدیویی که به آن ارجاع می دهید حذف شده است. رفع؟ جاسازی را به روز کنید تا کاربران نیز از دریافت خطا جلوگیری کنند.

در نتیجه

در بالا، یک عکس فوری از تعداد ویدیوهای فهرست شده و تعداد صفحات دارای داده های ویدیویی ارائه می دهد. اگر گوگل ویدیویی را پیدا نکرده و ایندکس نکرده باشد، به عنوان «ویدیویی نمایه نشده» علامت‌گذاری می‌شود.

سبز خوبه خاکستری نشان می دهد که گوگل در فهرست بندی ویدیوهای شما با مشکل مواجه بوده است