گزارش جدید نمایه سازی ویدیو در کنسول جستجوی گوگل فوق العاده مفید است. شما می توانید بینش ارزشمندی در مورد عملکرد سئوی ویدیوی خود به دست آورید. فقط از برخی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید آگاه باشید. و از کلیک کردن بر روی گزارش های جدید لذت ببرید! اگر سوالی دارید، در نظرات مطرح کنید.
گاهی اوقات ممکن است به سادگی به این معنی باشد که گوگل ویدیویی را در صفحه پیدا کرده است، اما آن را بسیار پایین ارزیابی کرده است. یا اینکه ویدیو از نظر صفحه بسیار ناچیز بود که در نتایج جستجوی ویدیو گنجانده نشد. اگر اینطور است، یک راه حل ساده این است که موقعیت و اندازه ویدیو را به چیزی مهم تر تغییر دهید. به عنوان مثال، در نزدیکی بالای صفحه. اگر ویدیوی شما از قبل در یک مکان اصلی است اما در اولین رنگ با مقداری CSS پنهان شده است، اصلاح این نیز ممکن است راه حل کافی باشد.
اگر روی هر یک از نتایج موجود در جدول کلیک کنید، میتوانید گزارشی را در سطح صفحه مشاهده کنید که به شما نشان میدهد کدام URLهای کشف شده که Googlebot معتقد است فایلهای ویدیویی هستند. روش استفاده شده برای هر URL در گزارش نشان داده شده است. با این حال، معمولاً از طریق تگ های HTML، داده های Open Graph یا نشانه گذاری Schema.org تعیین می شود.

در موارد دیگر، می تواند یک مشکل رندر باشد. اگر ویدیو برای بارگیری به جاوا اسکریپت نیاز دارد، Googlebot اغلب ویدیو را به اندازه کافی «برجسته» تشخیص نمی دهد. چرا؟ زیرا در بارگذاری اولیه صفحه، خزنده نمی تواند یک پخش کننده ویدیوی جاسازی شده را پیدا کند. این نوع مشکل اغلب زمانی رخ می دهد که ویدیوها در چرخ فلک ها یا سایر عناصر صفحه پویا قرار می گیرند.
نمی توان موقعیت و اندازه ویدیو را تعیین کرد
این خطا به این معنی است که آدرس اینترنتی نشان دهنده فایل ویدیویی یا پخش کننده در نشانه گذاری Schema.org یا OpenGraph شما مشکل دارد. یک مثال معمول: OpenGraph گاهی اوقات یک URL خودارجاعی ایجاد می کند که به عنوان “ویدئو” علامت گذاری شده است. با انجام این کار، آنها یک مرجع برای یک فایل ویدیویی ایجاد می کنند، که اکنون به آدرس صفحه به جای دارایی رسانه اشاره می کند.
ویدیو در سرویس میزبان یافت نشد
در حالت ایده آل، هر ویدیو در سایت شما ایندکس می شود و در برگه سبز قرار می گیرد. با این حال، در واقعیت، ممکن است مشکلاتی در برخی از صفحات وجود داشته باشد که از نمایه سازی جلوگیری می کند.
در این پست، برخی از کاربردهای اصلی این گزارش برای مدیریت سئوی ویدیوی شما را بررسی خواهیم کرد.
1. کشف کنید که کدام صفحات دارای ویدئوهای فهرست شده هستند
در زیر گزارش اصلی جدولی با عنوان “چرا ویدیوها در صفحات ایندکس نمی شوند” وجود دارد. این جدول لیستی از مشکلاتی را نشان می دهد که گوگل در تلاش برای فهرست کردن ویدیوها در وب سایت شما با آن مواجه شده است. و همچنین کاملاً مفصل است. شما می توانید در هر یک از صفحاتی که این مشکل کشف شده است، اطلاعاتی پیدا کنید.

رایج ترین مشکلات
این معمولاً هنگام استفاده از لایت باکس یا سایر ویژگی های «کلیک برای بارگیری» که به جاوا اسکریپت متکی است، رخ می دهد. گاهی اوقات افزونهها یا ابزارها تصمیم میگیرند بارگیری یک پخشکننده ویدیو را تا زمانی که کاربر پخش را فشار دهد به تأخیر بیاندازند. پس از همه، این می تواند پهنای باند را ذخیره کند و زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهد. متأسفانه، عارضه جانبی آن این است که گوگل نمی تواند ویدیوها را پیدا کند یا ارائه دهد.
با این حال، به خاطر داشته باشید که کنترل صفحهای را که Google تصمیم میگیرد برای هر سؤالی که ویدیو نتیجه مرتبط است، رتبهبندی کند، از دست میدهید. این ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر در نهایت کاربران را برای پرس و جو به صفحه گالری ویدیو بفرستید که در آن صفحه محصول مناسب تر است.
اگر دادهها را از گزارش ویدیوهای نمایهشده صادر کنید، میتوانید به سرعت آنها را به برگههای اکسل یا Google بکشید. سپس می توانید برای شناسایی صفحاتی که با همان ویدئو ایندکس شده اند، تجزیه و تحلیل انجام دهید. سادهترین کار این است که به ستون «URL ویدیو» نگاه کنید. خوب است توجه داشته باشید: تکرار ویدیو در چندین صفحه لزوماً یک مشکل نیست. مثالهای زیادی وجود دارد که در آن یک ویدیو در چندین مکان به هدف خوبی عمل میکند. به عنوان مثال، در یک پست وبلاگ، در یک صفحه محصول، و همچنین در یک صفحه گالری ویدیو.
پس از کجا می توانید گزارش را پیدا کنید؟ آسان! زیر عنوان فهرست در نوار کناری کنسول جستجوی گوگل.

در جولای 2022، گوگل گزارش نمایه سازی ویدیویی جدیدی را در کنسول جستجوی گوگل راه اندازی کرد. این گزارش به شما این امکان را می دهد که ببینید گوگل چند صفحه را پیدا کرده، خزیده است، و یک ویدیو را در آن فهرست کرده است، و موارد دیگر. این فوق العاده مفید است زیرا به شما کمک می کند اساس عملکرد سئوی ویدیوی خود را درک کنید. به علاوه، این گزارش همچنین اصلاحات احتمالی را برای هر ویدیویی که به نظر نمی رسد در نتایج جستجو ظاهر شود، شناسایی می کند.
برای اینکه متوجه شوید گوگل در کدام یک از صفحات شما یک ویدیو را ایندکس کرده است، روی پیوند «دادههای ویدیویی درباره صفحات ویدیوی فهرستشده» درست در زیر نمودار میلهای اصلی کلیک کنید.

اگر نگران سرعت سایت و ویدیو هستید، بهترین راه حل این است که پخش کننده ویدیو را به صورت ناهمزمان بارگذاری کنید. خبر خوب: با افزونه Yoast Video SEO به راحتی می توانید این کار را انجام دهید!
فرمت ویدیویی ناشناخته
فیل ناتینگهام یک استراتژیست بازاریابی است که در سئو ویدیو و استراتژی برند و بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارد.