نحوه استفاده از TikTok: راهنمای گام به گام

اگر می‌خواهید عکس‌های مختلفی را در هر ویدیو قرار دهید یا آن را به صورت تکه‌تکه‌ای ضبط کنید، به سادگی دکمه ضبط را برای هر بخش نگه دارید، سپس رها کنید، سپس وقتی برای عکس بعدی آماده شدید، آن را فشار داده و دوباره نگه دارید.

زنی که از فیلتر پری دریایی کوچک TikTok استفاده می کند.  نحوه استفاده از TikTok

10. فیلم را ضبط کنید.

برای دسترسی به قسمت جستجوی برنامه، روی ذره بین در بالای صفحه ضربه بزنید. در این برگه، می‌توانید حساب‌ها یا ویدیوها را جستجو کنید یا به زیر نوار جستجو نگاه کنید تا ویدیوها را بر اساس موضوع ترند ببینید.

یک پست موزیکال را می بینید که دوست دارید؟ آیا می خواهید با شخصی که آن را ساخته است بپیوندید؟ TikTok به شما امکان می دهد با یک ویدیوی Duet پاسخ دهید.

اگر پست می‌کنید و نمی‌خواهید کسی با شما دونوازی کند، می‌توانید قبل از انتشار، روی دکمه «Duet/React Off» در صفحه پست خود ضربه بزنید.

در مرکز بالای صفحه دوربین، نت‌های موسیقی با «افزودن صدا» در کنار آن‌ها را نیز خواهید دید. برای انتخاب پوشش موسیقی یا جلوه صوتی که می خواهید با آن کار کنید، روی این ضربه بزنید.

نحوه ارسال در TikTok

اگر می‌خواهید با سازندگان ویدیوی فوق‌العاده همراه باشید، می‌توانید با فشار دادن آیکون همراه با تصویر نمایه و علامت مثبت آن‌ها را دنبال کنید.

دکمه خانه به رنگ قرمز دایره شده است.  نحوه استفاده از TikTok

اگر شما یک کسب و کار هستید، این می تواند راهی مفید برای تبلیغ سایر پلتفرم های بصری شما باشد.

برای بیان واضح، TikTok در حال تسلط بر چشم انداز رسانه های اجتماعی است و به معدن طلای محتوای کوتاه و خوراکی تبدیل می شود. در حالی که هیجان انگیز به نظر می رسد – چگونه می توانید شروع کنید؟

کتاب الکترونیکی رایگان: راهنمای بازاریاب برای TikTok برای تجارت [Download Now]

نمایه سازنده به رنگ قرمز دایره شده است.  نحوه استفاده از TikTok

دکمه پروفایل به رنگ قرمز دایره شده است.  نحوه استفاده از TikTok

اگر نمی‌خواهید هیچ یک از آن حساب‌ها متصل شود، می‌توانید فوراً با فیس‌بوک، جی‌میل یا توییتر ثبت‌نام کنید یا یک نام کاربری و رمز عبور استاندارد اضافه کنید.

2. پروفایل خود را تنظیم کنید.

اگر با دوستی روبرو می شوید که می خواهد شخصاً تبلیغ کند، گزینه ایده آلی است.

به این فید مانند توییتر فکر کنید، اما جایی که ویدیو محتوای اصلی است. اگر هنوز دنبال کننده ای ندارید، این برنامه ویدیوهای پرطرفدار تصادفی را برای شما ارسال می کند.

وقتی ویدیویی را پیدا کردید که دوست دارید، می‌توانید برای لایک کردن آن روی قلب یا حباب گفتار برای نظر دادن روی آن ضربه بزنید. برای اشتراک‌گذاری ویدیو، علامت رو به جلو را در زیر نماد نظر فشار دهید تا گزینه‌های اشتراک‌گذاری خود را ببینید.

پست های ذخیره شده خود را بر اساس موضوع (به عنوان مثال، تناسب اندام، دستور العمل ها، ویدیوهای سگ)، زیبایی شناسی، یا هر طبقه بندی دیگری که می خواهید دسته بندی کنید. علاوه بر این، می توانید مجموعه ای از صداها، افکت ها و هشتگ های مورد علاقه خود را ایجاد کنید.

7. کاربران را دنبال کنید.

برای ورود به دوربین روی زبانه وسط ضربه بزنید. روی نماد Flip در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا در جهت درست با دوربین روبرو شوید. در سمت راست صفحه، نمادهایی برای موارد زیر نیز مشاهده خواهید کرد:

  • سرعت: می توانید ویدیوی خود را به صورت اسلوموشن ضبط کنید یا سرعت را افزایش دهید.
  • روتوش: فیلتری که می تواند لکه ها را پنهان کرده و پوست شما را صاف کند.
  • فیلترها: این به شما امکان می دهد فیلتر رنگ دوربین را تغییر دهید.
  • تایمر: می‌توانید یک شمارش معکوس ضبط خودکار برای فیلم‌برداری هندزفری تنظیم کنید.
  • پرسش و پاسخ: با فشار دادن این برگه به ​​شما امکان می دهد یک سوال یخ شکن را همراه با ویدیوی خود پست کنید تا مکالمه و تعامل را تشویق کنید.

مانند سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، گاهی اوقات ویدیوهایی با هشتگ برای «چالش‌ها» مشاهده می‌کنید. یک چالش زمانی است که یک پست ویدیویی، شرکت یا شخصی کاربران را تشویق می‌کند تا از خود در حال انجام کاری عجیب و غریب فیلمبرداری کنند – مانند چرخاندن درب یک کاسه چیپوتل بدون دست.

پس از وارد شدن به نمایه خود، روی دکمه ویرایش نمایه ضربه بزنید، سپس یک عکس یا ویدیوی نمایه را انتخاب کنید. همچنین باید نام کاربری و اطلاعات بیو خود را اضافه کنید. می توانید صفحات یوتیوب و اینستاگرام خود را پیوند دهید تا سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را به نمایش بگذارید.

اسکرین شات ویدیو با برچسب های TikTok؛  نحوه استفاده از TikTok

راه اندازی حساب کاربری

اگر می‌خواهید ویدیوهای خود را خارج از برنامه ضبط کنید، در پایین دوربین، نماد جلوه‌ها در سمت راست و دکمه آپلود در سمت چپ را مشاهده خواهید کرد.

همچنین می‌توانید حریم خصوصی ویدیو را تنظیم کنید، نظرات را روشن یا خاموش کنید، عکس روی جلد را انتخاب کنید، و اجازه دونوازی یا واکنش‌ها را بدهید.

چند نکته آماده TikTok

راه اندازی حساب کاربری

1. برنامه را دانلود و ثبت نام کنید.

پس از آماده شدن، دکمه قرمز ضبط را فشار داده و نگه دارید. شما می توانید ویدیوی خود را به صورت یکجا یا تکه تکه ضبط کنید.

اگر آماده ارسال پست نیستید، فقط دکمه پیش‌نویس‌ها را در پایین سمت چپ فشار دهید تا برای بعدا ذخیره شود.

12. دوئت با دیگر کاربران.

نمادهای مختلف و گزینه های ویدئویی در سمت راست با رنگ قرمز مشخص شده اند.  نحوه استفاده از TikTokاگر ویدیویی را دوست دارید و می‌خواهید ببینید آیا کاربر پست‌های بیشتری دارد که از آن‌ها لذت خواهید برد، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا به نمایه او بروید.

همانطور که در حال طوفان فکری یا فیلمبرداری از اولین ویدیوهای خود هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در ایجاد پست های منحصر به فرد و جذاب کمک می کند:

  • از جلوه های ویژه لذت ببرید. راه های زیادی برای لذت بردن از ویدیوی شما وجود دارد و مخاطبان در TikTok انتظار آن را دارند. پس با آنها بازی کنید و آزمایش کنید.
  • موسیقی را در آغوش بگیرید. اکثر ویدیوهای روی پلتفرم دارای یک آهنگ یا جلوه صوتی در پس زمینه هستند.
  • چند فیلم با چندین شات فیلم بگیرید. این باعث می شود احساس هیجان و فعالیت بیشتری داشته باشید.
  • به راحتی جنبه سبک تر یا حس شوخ طبعی را نشان دهید. مردم برای سرگرم شدن به این سکو می آیند.
  • از هشتگ های مد روز استفاده کنید و یک ویدیوی چالشی را امتحان کنید. سپس هشتگ‌های مرتبط را در کپشن پست خود بگنجانید تا وقتی مردم آن را جستجو می‌کنند ویدیوی شما نمایش داده شود.
  • ببینید برندهای دیگر چه می کنند. اگرچه ممکن است شرکت شما هنوز نیازی به استفاده از TikTok نداشته باشد، ویدیوهای ارسال شده توسط مارک های دیگر می تواند ایده هایی را برای استراتژی شما الهام بخشد.

معمولاً در چالش TikTok هیچ برنده ای وجود ندارد، اما هشتگ کردن آن ممکن است به شما کمک کند تا دنبال کننده ها یا بازدیدهای بیشتری داشته باشید زیرا افراد هنگام جستجوی هشتگ شما را پیدا می کنند.

اسکرین شات نحوه مرتب سازی ویدیوهای ذخیره شده در مجموعه را نشان می دهد.  نحوه استفاده از TikTok

اگر می خواهید کسب و کار خود را در TikTok بازاریابی کنید، نمایه خود را به یک حساب تجاری ارتقا دهید. برای انجام این کار، به پروفایل خود بروید و روی خطوط افقی در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

از آنجا، می‌توانید ضبط را فشار دهید و همراه آواز بخوانید، برقصید یا هر کاری که می‌خواهید با موسیقی انجام دهید.

یافتن ویدیوها و تعامل با کاربران

یک فلش قرمز جهت لغزش صفحه را برای رسیدن به نمایه شخصی نشان می دهد.  نحوه استفاده از TikTok

5. فیلم ها را جستجو کنید.

صفحه ارسال برای TikTok؛  نحوه استفاده از TikTok

بهترین برای: ویژگی Duet راهی عالی برای شرکت در چالش‌های ویروسی، تشویق مخاطبان به تعامل با برند شما یا پاسخ به سؤالات مربوط به محصول یا خدمات شما است.

13. در یک چالش شرکت کنید.

همانطور که شروع به دنبال کردن و تعامل با افراد بیشتری می کنید، فید شما برای علایق شما شخصی تر می شود.

4. ویدیوهایی را که دوست دارید لایک کنید، نظر بدهید یا به اشتراک بگذارید.

اگر حساب TikTok یا شخصی را می شناسید که می خواهید دنبال کنید، آنها را در نوار جستجو جستجو کنید و فیلتر “کاربران” را فشار دهید.

نوار جستجوی TikTok؛  نحوه استفاده از TikTok

8. TikTok خود را با استفاده از TikCode به اشتراک بگذارید.

صفحه دوربین شما در کنار ویدیو ظاهر می شود. همچنین می توانید با کلیک بر روی قالب های مختلف، موقعیت دوربین خود را در دوئت تغییر دهید.

اکنون که نمایه خود را تنظیم کردید، به برگه صفحه اصلی بازگردید تا فید ویدیوی خود را ببینید.

آیا نمی خواهید دکمه ضبط خود را تمام مدت نگه دارید؟ قبل از اینکه وارد حالت ضبط شوید، می‌توانید از تایمر نیز استفاده کنید تا به خودتان زمان کافی بدهید تا گوشی خود را نگه دارید و قبل از شروع ضبط خودکار، جلوی آن عکس بگیرید.

سه خط افقی با رنگ قرمز مشخص شده اند.  نحوه استفاده از TikTokسپس روی Setting and Privacy ضربه بزنید، روی Account ضربه بزنید و روی Switch to Business Account ضربه بزنید. با یک حساب تجاری به طیف کامل تجزیه و تحلیل قابل دانلود TikTok دسترسی خواهید داشت. با نمایه شخصی، فقط دسترسی درون برنامه ای خواهید داشت.

هنگامی که شروع به «پسندیدن» ویدیوها کردید، می‌توانید آن‌ها را در برگه ذخیره شده خود دوباره تماشا کنید. اما هشدار دهید: برگه ذخیره شده می تواند به سرعت درهم برود. خوشبختانه می‌توانید ویدیوهای مورد علاقه خود را در دسته‌ها سازماندهی کنید – یا همانطور که در TikTok به آن‌ها گفته می‌شود، مجموعه‌ها.

گزینه های صدای TikTok؛  نحوه استفاده از TikTok

اسکرین شات نحوه جستجوی ویدیوها را نشان می دهد.  نحوه استفاده از TikTok

6. فیلم های ذخیره شده خود را با مجموعه ها سازماندهی کنید

هنگامی که روی دکمه افکت ضربه می زنید، مجموعه عظیمی از فیلترهای واقعیت افزوده و سایر جلوه های ویژه را خواهید دید که می توانند چهره یا محیط اطراف شما را تقویت کنند. همچنین می‌توانید فیلتری به سبک همپوشانی ویدیویی را در اینجا انتخاب کنید.

برگه دوئت به رنگ قرمز دایره شده است.  نحوه استفاده از TikTok

در اینجا چند مرحله – همراه با عکس – وجود دارد تا شما را در تنظیم نمایه، فیلمبرداری اولین ویدیو، افزودن جلوه‌های ویژه، و استفاده از چالش‌ها یا دوئت‌ها برای تعامل با سایر کاربران راهنمایی کند.

اسکرین شات تایمر TikTok.  نحوه استفاده از TikTok

11. ویرایش های نهایی را انجام دهید و یک توضیح به ویدیو اضافه کنید.

برای اینکه ایده ای سریع از شرکت در چالش به شما ارائه دهیم، در اینجا ویدیویی از شخصی در حال انجام چالش #ChipotleLidFlip ذکر شده در بالا آمده است:

چند نکته آماده TikTok

اکنون که یک TikTok دارید، وقت آن است که آن را در همه جا به اشتراک بگذارید. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار استفاده از TikCode است. TikCode یک کد QR منحصر به فرد برای نمایه شما است که دیگران می توانند برای دسترسی سریع به نمایه شما از آن استفاده کنند.

آیا می‌دانستید که TikTok جذاب‌ترین اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی است که میانگین جلسه کاربر تقریباً ۱۱ دقیقه است؟ اکنون تعداد خیره کننده 1.4 میلیارد کاربر ماهانه را به این ترکیب اضافه کنید.

زنی تیک تاک را روی گوشی خود تماشا می کند.  نحوه استفاده از TikTok

و Live به شما امکان می دهد یک ویدیو را به صورت زنده ضبط کنید و با بینندگان تعامل داشته باشید.

تنظیم و جلوه ویدیو با رنگ قرمز مشخص شده است.  نحوه استفاده از TikTok

صداها و جلوه ها

نحوه استفاده از TikTok

پس از ضبط ویدیو، همچنان می‌توانید یک پوشش موسیقی، فیلترها و سایر جلوه‌های ویژه اولیه اضافه کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌ها و پوشش‌های متنی را در بالای ویدیو اضافه کنید.

صفحه نمایش دوتایی که روش های مختلف قرار دادن دوربین را نشان می دهد.  نحوه استفاده از TikTok

پس از ورود به سیستم، فوراً به فید ویدیوها منتقل خواهید شد. در مرحله سه به شما نشان خواهم داد که چگونه کار می کند. اما ابتدا روی نمادی در پایین سمت راست که شبیه طرح کلی یک شخص است ضربه بزنید تا نمایه خود را ببینید و ویرایش کنید.

کد QR TikTok؛  نحوه استفاده از TikTok

برای پیدا کردن TikCode خود، به نمایه خود بروید و روی سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس روی «کد QR من» کلیک کنید. با این کار کد منحصر به فرد شما باز می شود.

زن در حال ضبط TikTok.  نحوه استفاده از TikTok

برای دسترسی به مجموعه ها، روی نماد نشانک زیر نماد نظر کلیک کنید. سپس، برای شروع یک مجموعه، “Manage” را فشار دهید. سپس مجموعه خود را نام ببرید.

آنچه ما دوست داریم: کد QR برند شما را می‌توان روی کالاها، ویترین فروشگاه‌ها، منوها و غیره قرار داد تا یافتن کسب‌وکار TikTok را برای مشتریان آسان کند.

نحوه ارسال در TikTok

9. شات خود را تنظیم کنید و جلوه های ویژه را انتخاب کنید.

TikTok ممکن است یک پلتفرم جدید و آزمایشی به نظر برسد، اما ممکن است ابزاری عالی برای درگیر کردن و گسترش آگاهی به مخاطبان جوان‌تر شما در آینده باشد.

برای اینکه به شما نشان دهیم یک محصول نهایی چگونه به نظر می رسد، در اینجا یک مثال عالی آورده شده است:

اسکرین شات برگه حریم خصوصی TikTok.  نحوه استفاده از TikTok

یافتن ویدیوها و تعامل با کاربران

3. فید ویدیوی خود را مشاهده کنید.

به اپ استور یا گوگل پلی بروید و TikTok را دانلود کنید. وقتی آن را باز می کنید، TikTok ثبت نام را آسان می کند.

وقتی کارتان تمام شد، Next را فشار دهید. شما به صفحه ای مشابه صفحه پست اینستاگرام هدایت می شوید، جایی که می توانید عنوان، هشتگ های مرتبط و دسته های حساب دیگران را اضافه کنید.

برای استفاده از این ویژگی سابق Musical.ly، ویدیویی را که می‌خواهید با آن دوئت کنید پیدا کنید، دکمه اشتراک‌گذاری را فشار دهید تا گزینه‌های اشتراک‌گذاری را ببینید، سپس گزینه «Duet» را در ردیف پایین در مرکز فشار دهید.

شما نمی توانید نمایه کسب و کار خود را روی خصوصی تنظیم کنید. با این حال، می توانید حساب شخصی خود را روی خصوصی تنظیم کنید. پس از ضربه زدن روی تنظیمات و حریم خصوصی، روی Privacy ضربه بزنید و زبانه خصوصی را تغییر دهید.

در پایین صفحه، تب های Camera، Templates و Live را خواهید دید. دوربین به شما امکان ضبط ویدیو را می‌دهد و قالب‌ها ترکیب‌های مختلفی از موسیقی و جلوه‌ها را به شما می‌دهند تا ویدیوی شما پاپ شود.

نکته حرفه ای: اگر یک حساب تجاری دارید، فقط به صداهایی دسترسی خواهید داشت که برای استفاده تجاری از قبل پاک شده اند.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا



منبع

شرکت‌کنندگان سپس از خود در حال انجام این اکشن فیلم می‌گیرند و نام چالش را در کپشن پست خود هشتگ می‌کنند.

این نمادها همگی در سمت راست ویدیو قرار دارند.