نحوه اضافه کردن محتوای ویدیویی به Shopify • Yoast


ویدئو می تواند یک روش فوق العاده موثر برای تبلیغ محصولات و خدمات در سراسر یک وب سایت باشد. به خصوص در صفحاتی مانند صفحه اصلی، صفحات محصول و پست های وبلاگ. این به ویژه در مورد وب سایت هایی که از طریق Shopify ساخته شده اند صادق است، جایی که چندین راه سریع و آسان برای افزودن ویدیو وجود دارد. در این پست به روش های مختلف می پردازیم.

روش 1: بخش ویدیوی بومی

همه تم ها در Shopify دارای یک بخش ویدیویی استاندارد هستند که می تواند در همه انواع صفحه گنجانده شود. این ویژگی بومی ساده‌ترین راه برای گنجاندن ویدیو در وب‌سایت Shopify است، بنابراین اگر می‌خواهید سریع چیزی را به دست آورید، مکان خوبی برای شروع است.

برای قرار دادن یک ویدیو در صفحه مورد نظر، به «موضوعات» بروید، سپس «سفارشی کردن» را انتخاب کنید.

گزینه Customize در انتخابگر تم

از اینجا، مطمئن شوید که نوع صفحه مناسب را در نوار بالا انتخاب کرده اید، سپس به «افزودن بخش» بروید. برای یافتن موردی که “ویدئو” مشخص شده است، بخش ها را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید.

گزینه های ارائه شده در بخش ویدیوی بومی

ویژگی ویدیوی بومی به شما امکان می دهد یک ویدیوی YouTube یا Vimeo را فقط با چسباندن URL از هر پلتفرم اضافه کنید. با این حال، از دیگر پلتفرم‌ها پشتیبانی نمی‌کند یا به شما اجازه میزبانی ویدیوها را نمی‌دهد.

در مرحله بعد، می‌توانید عنوانی برای ویدیو ایجاد کنید و یک تصویر جلد سفارشی انتخاب کنید که تصویر کوچک را در YouTube یا Vimeo غصب کند.

خوب است بدانید که این ویژگی دارای معایبی است. به طور خاص، قبل از فعال شدن دکمه پخش، ویدیوها در صفحه بارگیری نمی شوند. این به این معنی است که این ویژگی پس از بارگیری صفحه، تصویر کوچک ویدیوی سفارشی را بارگیری می‌کند، اما ویدیوی واقعی را پشت یک ماشه جاوا اسکریپت پنهان نگه می‌دارد. این به اطمینان از سرعت بارگذاری سریع صفحه کمک می کند، اما به معنی بافر اجتناب ناپذیر ویدیو به جای پخش آنی هنگام کلیک روی دکمه پخش است. همچنین برای سئو ایده آل نیست. چرا؟ از آنجایی که ویدیو برای خزنده ها قابل مشاهده نیست، بعید است که ویدیوهای شما از طریق این روش ایندکس شوند.

روش دوم داخلی برای افزودن ویدیوها به فروشگاه Shopify شما، مخصوصاً به صفحات محصول وجود دارد. در CMS خارج از جعبه موجود است.

وقتی محصولی را در Shopify اضافه می‌کنید، بخش «رسانه» به شما امکان می‌دهد تصاویر و ویدیوها را اضافه کنید تا در هر صفحه نمایش/چرخ فلکی که با موضوع سایت انتخابی شما تعریف شده است، کار کنید.

می‌توانید ویدیوها را مستقیماً برای رسانه صفحه محصول آپلود کنید

این بخش به طور مشابه با ویژگی ویدیوی بومی کار می کند. با این حال، همچنین به شما امکان می‌دهد فایل‌های ویدیویی را آپلود کنید تا بتوانند از طریق تگ

روش 3: برنامه های شخص ثالث

تعدادی برنامه شخص ثالث در فروشگاه App Shopify وجود دارد که عملکرد ویدیویی جاسازی شده را، متمایز از ویژگی اصلی، ارائه می دهد.

پس زمینه ویدیو

پس‌زمینه ویدیو به شما امکان می‌دهد ویدیوهای پس‌زمینه را در صفحات مختلف در وب‌سایت Shopify خود پخش کنید. می توانید از ویدیوها به عنوان یک عنصر پس زمینه متمایز یا به عنوان جایگزینی برای بخش موجود در یک صفحه وب استفاده کنید. دومی می تواند پخش خودکار یا پخش بر روی ماشه باشد. این برنامه با URL های YouTube و Vimeo کار می کند. همچنین می‌توانید ویدیوها را به‌عنوان فهرست پخش اضافه کنید، که به شما امکان می‌دهد چندین ویدیو را یکی پس از دیگری پخش کنید.

Product Videos Gallery یک برنامه پولی است که به شما امکان می دهد انواع مختلف اسکرولرهای ویدئویی، گالری ها و جاسازی ها را در صفحات محصول ایجاد کنید. همچنین می‌توانید ویدیوها و محتوای TikTok را از YouTube و Vimeo اضافه کنید.

این برنامه به شما امکان می دهد برای هر صفحه در فروشگاه خود گالری های ویدیویی ایجاد کنید. می‌توانید از ویدیوها از چندین منبع، از جمله YouTube و Vimeo استفاده کنید.

روش 4: HTML سفارشی

در نهایت، شما همچنین می توانید کدهای تعبیه شده سفارشی HTML را در هر صفحه Shopify قرار دهید. اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر نحوه نمایش ویدیوهای خود داشته باشید، به دنبال بهینه‌سازی ویدیوها برای مشاهده جستجو هستید، یا می‌خواهید از یک پلتفرم ویدیویی استفاده کنید که به طور بومی توسط Shopify پشتیبانی نمی‌شود، مانند Wistia یا Facebook/Instagram، این روش مناسب‌تر است.

نکته منفی: اجرای HTML سفارشی می تواند در وب سایت Shopify شما پیچیده تر باشد. افزودن به «صفحات» (غیر از صفحه اصلی) یا «پست‌ها» ساده‌ترین کار است، جایی که HTML بخش‌های محتوا را می‌توان مستقیماً ویرایش کرد.

برای افزودن کدهای جاسازی شده به صفحه اصلی یا صفحه محصول، باید یک بخش سفارشی ایجاد کنید تا این مورد را در نظر بگیرید. اگر با HTML اولیه و توسعه وب راحت هستید، این نسبتاً ساده است. به گزینه «ویرایش کد» در منوی کشویی «عمل» در منوی تم بروید. بعد، یک بخش برای HTML سفارشی اضافه کنید. سپس می توانید این بخش را برای گنجاندن در ویرایشگر تم برای صفحه اصلی و صفحات محصول انتخاب کنید.

به طور خلاصه

ویدئو می تواند یک راه فوق العاده موثر برای تبلیغ محصولات شما باشد. پس از همه، مردم بصری گرا هستند. به همین دلیل ممکن است خوب باشد که ویدیوها را به سایت Shopify خود اضافه کنید. چهار راه برای انجام این کار وجود دارد: بخش ویدیوی بومی، بخش رسانه رابط محصول، برنامه‌های شخص ثالث و استفاده از HTML سفارشی. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین تحقیق کنید که کدام یک برای کسب و کار شما بهترین کار را دارد. و اگر سوال دیگری دارید، لطفا در نظرات با ما در میان بگذارید!



منبع