نحوه اندازه گیری تعامل محتوا – جمعه تخته سفید


نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.

وقتی نوبت به تعامل محتوا می‌رسد، می‌توانید (و باید) بیشتر از بازدیدهای صفحه اندازه‌گیری کنید. در جمعه تخته سفید این هفته، دانا دی توماسو، متخصص تجزیه و تحلیل، ارائه MozCon 2022 خود را با به اشتراک گذاشتن چهار موردی که باید روی آنها تمرکز کنید، خلاصه می‌کند تا مطمئن شوید معیارهای شما بهترین تصویر را از کیفیت محتوای شما ارائه می‌دهند.

وایت برد چهار راه برای سنجش میزان مشارکت محتوا را تشریح می کند

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام، طرفداران Moz. نام من دانا دی توماسو است. من رئیس جمهور در کیک پوینت هستم. ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال در کانادا هستیم. و امروز، من قصد دارم با شما در مورد چگونگی اندازه گیری تعامل محتوا صحبت کنم، موضوعی که برای من بسیار نزدیک و عزیز است، و در واقع همان چیزی است که امسال در MozCon درباره آن صحبت کردم. من حتی تی شرت موضوعی را می پوشم. بنابراین اگر در MozCon نبودید یا نمی‌خواهید ویدیوها را بخرید، که باید آن‌ها خوب هستند، من خلاصه‌ای سریع از آنچه در آن سخنرانی در مورد آن صحبت کردم را به شما ارائه می‌دهم.

1. مردم برگه ها را باز نگه می دارند

تصویر تخته سفید برای مورد 1، مردم برگه ها را باز نگه می دارند

بنابراین چهار چیز مختلف وجود دارد که به نظر من وقتی سعی می‌کنید تعامل محتوای خود را بهتر درک کنید، باید به آنها توجه کنید. اولین چیز این است که مردم زبانه ها را باز نگه می دارند. و در حال حاضر ممکن است به 400 برگه‌ای که باز کرده‌اید نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید، “خوب، بله، من برگه‌ها را باز نگه می‌دارم. مشکل چیست؟” مشکل این است که هر بار که لپ‌تاپ خود را از حالت خواب بیدار می‌کنید یا آن فهرست برگه‌ها را در مرورگر تلفن همراه خود باز می‌کنید، که اغلب یک نمای صفحه خالی است، چیزی که من آن را نمای صفحه خالی می‌نامم به Analytics ارسال می‌شود. این یک نمایش صفحه صفر ثانیه است زیرا شما در واقع به صفحه نگاه نکرده اید. فقط در حال بررسی بود تا مطمئن شود صفحه هنوز فعال است. اما از آنجایی که آنالیتیکس را فعال می‌کند، چیزی که در نهایت با آن مواجه می‌شوید موقعیتی است که در آن تعداد زیادی از مواردی که من آن‌ها را ذخیره‌کننده‌های تب می‌نامم دارید.

بنابراین راهی برای اندازه گیری چگونگی رفع این مشکل وجود دارد. قرار است پیوندی در رونوشت برای دریافت دستور العمل واقعی از طریق Google Tag Manager برای اندازه‌گیری آن وجود داشته باشد. اما ایده این است که وقتی یک برگه فعال می شود، دو چیز متفاوت وجود دارد که می توانید اندازه گیری کنید. می توانید عملکردی را که برای ایجاد آن برگه استفاده شده است اندازه گیری کنید و می توانید به نوع برگه نگاه کنید. بنابراین اقدامات ممکن عبارتند از: پیمایش یا بارگیری مجدد یا دکمه برگشت و جلو، و نوع برگه ممکن است جدید یا موجود باشد. بنابراین اگر یک برگه بارگیری مجدد در یک نوع برگه موجود است، به این معنی است که آن شخص برگه را ذخیره کرده است. در اصل، آنها به تازگی آن را باز کرده اند. و این فقط از مرورگر شناسایی می شود. شما به هیچ کوکی فانتزی یا چیزی شبیه به این نیاز ندارید. این چیزهای داخلی برای اندازه گیری است.

بنابراین با نگاه کردن به درصدی که برگه‌های شما توسط ذخیره‌کننده‌های برگه اجرا می‌شوند، می‌توانید ببینید که چند درصد از بازدیدهای صفحه شما واقعاً بازدیدهای صفحه تازه است، مانند افراد جدید. و همچنین در نظر داشته باشید که اگر تعداد زیادی ذخیره کننده تب دارید، ممکن است نرخ تبدیل شما را شبیه به یک مزخرف کند، زیرا نرخ تبدیل در Universal Analytics مبتنی بر جلسه است. بنابراین اگر هر بار که هر روز به آن برگه موجود برمی‌گردند، مانند یک بار در روز، هر روز یک جلسه است و هرگز تبدیل نمی‌کنند، نرخ تبدیل 0% برای این شخص داشته باشد، می‌توانند مانند 30 بار قبل به این صفحه نگاه کنند. آنها در واقع در نهایت تبدیل می شوند.

در GA4، شما گزینه تبدیل جلسه یا تبدیل کاربر را دارید، بنابراین کمی بهتر می شود، اما همچنین باید فرض کنید که کوکی ها برای شناسایی کاربر بودن این شخص باقی مانده اند، که همیشه اینطور نیست. پس حتماً به خاطر داشته باشید که وقتی به نرخ تبدیل سایت خود فکر می کنید، ممکن است بخواهید به احتکارکنندگان تخفیف بدهید.

2. به بازدید از صفحه در روز نگاه کنید

تصویر بخش تخته سفید برای مورد 2، به بازدیدهای صفحه در روز نگاه کنید

نکته دوم، من همچنین از شما می خواهم که بازدیدهای صفحه را در روز ببینید. بنابراین در نظر بگیرید که وقتی گزارشی دارید و احتمالاً در آن گزارش صفحات بالایی دارید، به عنوان مثال، مانند “به این صفحه نگاه کنید. ما پست وبلاگ را منتشر کردیم. 8000 بازدید است. ما می خواهیم افزایش حقوق بگیریم.” درست؟ ما همیشه در مورد این موارد گزارش می دهیم. هرکس این کار را می کند. اما کاری که شما انجام نمی دهید این است که احتمالاً تعداد بازدیدهای صفحه این صفحه از زمان انتشار اولیه را گزارش نمی دهید.

بنابراین می خواهم در مورد آن فکر کنید. بنابراین همیشه می توانید تاریخ انتشار صفحه را لایک کنید. و سپس سعی کنید گزارشی داشته باشید که در آن صفحه دارید، تعداد بازدیدهایی که آن صفحه از زمان انتشار داشته است. و سپس تعداد بازدیدهای صفحه را تقسیم بر تعداد روزهایی که آن صفحه وجود داشته است را در نظر بگیرید و سپس به بازدیدهای صفحه در روز نگاه کنید. و من فقط یک مثال را در اینجا ترسیم کردم. شما می توانید صفحه A، 11200 بازدید، 18 بازدید در روز، صفحه B، 9000 بازدید، 14 بازدید در روز، صفحه C، 18000 بازدید، اما فقط 12 بازدید در روز، زیرا این یک پست قدیمی است. و بنابراین اگر فقط به نماها نگاه کنید، این یکی ممکن است واقعا عالی به نظر برسد. اما اگر به بازدیدهای روزانه نگاه کنید، در واقع این یکی بسیار عالی است. و سپس این به شما کمک می کند اولویت بندی کنید، خوب، این صفحه این نمایشگر آرام در مدت طولانی است. شاید باید به آن نگاه کنیم و مطمئن شویم که نرخ تبدیل بهتر است. و همچنین می توانید معیاری برای تعداد بازدیدهای روزانه برای یک پست جدید در طول زمان تعیین کنید. و سپس، وقتی چیزی را منتشر می‌کنید، می‌توانید به عقب برگردید و بگویید: “آیا واقعاً، آیا ما از میزان بازدید از صفحه در روز راضی هستیم که این صفحه جدید یا پست جدیدی که منتشر کرده‌ایم واقعاً دریافت می‌کند؟ ؟” بنابراین چند گزینه مختلف وجود دارد.

3. آیا محتوا مصرف شد؟

تصویر بخش تخته سفید برای مورد 3، آیا محتوا مصرف شده است؟

بسیار خوب، سومین مورد، آیا محتوا مصرف شده است؟ بنابراین این یک دستور العمل است که در وب سایت ما موجود است. همچنین لینک، دوباره، در متن برای دانلود آن خواهد بود. مصرف کننده این ایده است که وقتی به یک سایت می روید و در حال تماشای یک ویدیو هستید، می دانیم که شما آن ویدیو را تماشا کرده اید. ما می دانیم که شما روی آن کلیک کرده اید. ما می دانیم که چه مدت آن را تماشا کردید. اگر در حال خواندن یک محتوا هستید، ما در واقع نمی دانیم که آیا کل مطلب را می خوانید یا نه، زیرا طول محتوا متفاوت است، به این معنی که زمان های مختلفی برای خواندن آن پست وجود دارد. برخی از پست ها ممکن است 15 دقیقه باشد. برخی از پست ها ممکن است پنج دقیقه باشد. بنابراین نمی توانید از یک تایمر استاندارد برای همه آن استفاده کنید. به علاوه، باید بدانید که آیا آنها واقعاً کل پست را دیده اند یا خیر.

بنابراین ایده مصرف محتوا این است که عمق و زمان است. اگر به عمق، ته پست برسند، پس همه چیز را دیدند. اگر زمان به اندازه‌ای بود که برای خواندن پست صرف شده است، اگر هر دوی این موارد درست باشد، محتوا مصرف شده است. و اگر آنها فقط به عمق می رسیدند، اما به زمان نمی رسیدند، آنگاه این بود که آنها کم کم می کردند. بنابراین آنها فقط تا پایین غرش کردند و در واقع کل مطلب را نخواندند. اگر عمق نداشته باشند، اما زمان داشته باشند، یک محفظه برگه هستند که قبلاً در اینجا به آن نگاه کرده ایم، اما این راه دیگری برای تشخیص است. و اگر هیچ یک از آن چیزها اتفاق نیفتاد، آنها فقط کشتی را رها کردند و به پست شما اهمیتی ندادند. بنابراین، با ارزیابی بازدیدهای صفحه خود با درصدی از این که چه درصدی اسکیمرها، یا احتکارکنندگان، یا رهاکننده‌ها یا مصرف‌کنندگان واقعی بودند، می‌توانید به شما بگوییم که چقدر آن محتوا قانع‌کننده است.

و سپس یک متریک جایزه می تواند این باشد، خوب، میانگین عمق اسکرول این صفحه چقدر است؟ پس مردم در چه مرحله ای وثیقه می گذارند؟ اگر آنها با این پست مصرف نمی‌کنند، می‌توانید مانند، “اوه، می‌دانید چیست. ما این فراخوان واقعاً عجیب را برای اقدام داریم. مردم فکر می‌کنند که پست تمام شده است. بنابراین اگر ما چیزها را جابه‌جا کنیم، شاید مردم متوجه خواهد شد که چیزهای بیشتری برای خواندن وجود دارد.” بنابراین این یک راه خوب برای اندازه گیری مصرف محتوا و چگونگی بهبود محتوای سایت شما است.

4. آیا امکان تبدیل وجود داشت؟

تصویر بخش تخته سفید برای مورد 4، آیا امکان تبدیل وجود داشت؟

بسیار خب، چهارمین، آخرین مورد. آیا امکان تبدیل وجود داشت؟ من مطمئن هستم که همه در نرخ تبدیل گزارش می دهند. چیزی که آنها در مورد آن گزارش نمی کنند این است که آیا شخص واقعاً می تواند تبدیل کند، که صراحتاً منصفانه به نظر نمی رسد. شما از کسی انتظار دارید که تبدیل شود، و مثل این است: “خب، چرا این کار را نکردی؟” آنها مانند “من حتی نمی دانستم که می توانم این کار را انجام دهم. دکمه را ندیدم.” و من بازاریابان را می شناسم، همه ما این رایانه های زیبا را داریم که از آنها استفاده می کنیم، درست است؟ مثل اینکه من یک فرد ویندوزی هستم. من این دسکتاپ بزرگ را در خانه دارم که برای بازی های ویدیویی نیز از آن استفاده می کنم و دو مانیتور غول پیکر دارد. و البته، وقتی به یک صفحه نگاه می کنم، بخش بزرگی از یک صفحه را می بینم. اما در یک دستگاه تلفن همراه، همان صفحه، احتمالاً دکمه‌ها را نمی‌بینید. و بنابراین شما واقعاً باید به این فکر کنید که آیا آن شخص واقعاً می تواند تبدیل شود؟ و این، من واقعاً همه را تشویق می‌کنم، مثلاً به وب‌سایت خود در یک دستگاه تلفن همراه نگاه کنید. می‌دانم که همه ما ابتدا به دسک‌تاپ فکر می‌کنیم، اگرچه قرار است ابتدا به تلفن همراه فکر کنیم زیرا از رایانه‌های رومیزی استفاده می‌کنیم، اما بسیاری از بازدیدکنندگان وب‌سایت ما ممکن است فقط از یک دستگاه تلفن همراه از سایت شما بازدید کنند. بنابراین واقعاً فکر کنید، بر اساس آن دستگاه، آیا مردم حتی فراخوان شما را می بینند؟

بنابراین برای اندازه‌گیری این چیزی است که در گوگل تگ منیجر، محرک مشاهده عنصر نامیده می‌شود. دوباره، در پیوندی که در متن دارم، نحوه تنظیم این را به شما نشان خواهیم داد. این یک ماشه بسیار ساده است. شما فقط باید کمی از CSS بدانید. شما فقط باید بگویید: “کلاس یا شناسه چیزی که می خواهم اندازه گیری کنم چیست؟” بنابراین، برای مثال، برای برخی از مشتریان، ممکن است بگویم، هر بار که یک H1 وارد نما می شود، یا یک H2، یا چیزی شبیه به آن، یک عنوان 1 یا یک عنوان 2 به من نشان دهید. و سپس می دانم که این شخص دقیقا چند عنوان دارد. دیده است که آنها به پایین صفحه رفتند. و شما می توانید همین کار را با دکمه ها انجام دهید. بنابراین اگر می‌دانید که یک دکمه دارید و همیشه یک کلاس از CTA دارد، به عنوان مثال، فقط می‌گویید: “هر بار که دکمه‌ای با یک کلاس CTA در این صفحه بازدیدکننده ظاهر می‌شود، یک رویداد را ضبط کنید.” و سپس می توانید به آن بیشتر شبیه یک قیف نگاه کنید. به جای مستقیم، نرخ تبدیل برای جلسه چقدر است، می تواند این باشد که چند نفر به این صفحه نگاه کردند، چند نفر واقعا CTA را دیدند، آن نرخ بازدید به CTA چقدر بود، و سپس از بین آن افراد، چند نفر از آنها تبدیل شدند؟ و ممکن است متوجه شوید که صفحات شما در واقع بسیار بهتر از آنچه فکر می کردید تبدیل می شوند، اما مردم CTA های شما را نمی بینند. بنابراین شاید باید آن را به آنها نشان دهید، یا شاید همه چیز خوب باشد، اما تا زمانی که آن را اندازه نگیرید، نمی دانید.

بنابراین در اینجا چهار راه مختلف برای سنجش میزان مشارکت محتوا وجود دارد. شاید همه آنها در مورد شما صدق کنند، شاید فقط برخی از آنها اعمال شوند. اما در هر صورت، وقتی می خواهید بفهمید محتوای شما خوب است یا خیر، قطعاً می توانید فراتر از بازدیدهای صفحه بروید. متشکرم.

رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com



منبع