نحوه بهینه سازی محتوای موجود برای قطعه های ویژه – جمعه تخته سفید


نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.

در آخرین اپیزود ما در سال 2022، کریستال به این موضوع می‌پردازد که چگونه قطعه‌های برجسته در چندین بخش مختلف SERP نشان داده می‌شوند، و ارزش زیادی برای دسترسی ارگانیک به شما می‌دهند، و چگونه می‌توانید آن فرصت‌ها را برای محتوای موجود خود ادعا کنید.

وایت برد نکاتی را برای برنده شدن قطعه های برجسته با محتوای موجود نشان می دهد

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام، اسم من کریستال کارتر است. به جمعه تخته سفید من خوش آمدید. من رئیس ارتباطات SEO در Wix هستم و امروز قصد دارم در مورد قطعه های برجسته با شما صحبت کنم. به طور خاص، من قصد دارم با شما در مورد اینکه چگونه می توانید قطعه های برجسته را برای محتوای موجود دریافت کنید، صحبت کنم.

اکنون، قبل از اینکه به آن بپردازم، می‌خواهم با شما در مورد اینکه چرا باید به قطعه‌های برجسته برای محتوای موجود فکر کنیم، صحبت کنم، و این به این دلیل است که قطعه‌های برجسته در بسیاری از بخش‌های مختلف SERP نشان داده می‌شوند. بنابراین آنها ارزش زیادی برای دسترسی ارگانیک به شما می دهند.

اگر مطمئن نیستید که یک قطعه برجسته چیست، اگر در گوگل چیزی شبیه به «چه قطعه برجسته است» را جستجو کنید، در واقع یک قطعه برجسته دریافت می‌کنید، و این نوعی استخراج متن از یک وب‌سایت است. و در زیر آن، می‌گوید که این یک قطعه برجسته است، و اینگونه می‌دانید که یک قطعه برجسته است.

اکنون، وقتی آنلاین هستید، محتوای یک قطعه برجسته می‌تواند در بخش‌های مختلف جستجو نشان داده شود. بنابراین در قطعه برجسته مشخص نشان داده می شود، و ممکن است شامل یک تصویر، ممکن است شامل یک پاراگراف باشد، ممکن است شامل برخی عناصر دیگر باشد، که کمی بعداً به آنها خواهم پرداخت. اما همچنین ممکن است در یک کشویی قطعه برجسته نشان داده شود. بنابراین قطعه های برجسته دائما در حال تغییر هستند. آنها همیشه در حال اضافه کردن ویژگی های جدید و آزمایش ویژگی های جدید هستند. اما یکی از ویژگی‌هایی که دیده‌ایم، به عنوان مثال، اگر به دنبال آن باشید که یک قطعه برجسته چیست، من قبلاً آن را دیده‌ام، جایی که پاراگراف اصلی دارد، که می‌گوید یک قطعه برجسته چیست، و سپس آن را آن را بیشتر تجزیه خواهم کرد، بنابراین چگونه می توان یک قطعه برجسته دریافت کرد و چگونه برای این نوع چیزها بهینه سازی کرد. بنابراین آن را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کند و در زیر هر بخش، محتوای بیشتری وجود دارد که اگر روی آن کلیک کنید، شما را به یک قطعه برجسته دیگر هدایت می‌کند.

همچنین بخش People also Ask گوگل نیز وجود دارد. بنابراین در بخش «مردم همچنین می پرسند»، ممکن است سؤالات بیشتری در مورد یک موضوع خاص وجود داشته باشد، به خصوص اگر در جستجوی یک عبارت سرفصل هستید، مانند «نمی دانم»، کفش، ممکن است به نوعی وجود داشته باشد: چه کفشی باید بخرم. ? یا از کجا می توانم کفش تهیه کنم؟ یا صندل یک کفش است؟ چنین چیزهایی ممکن است در People also Ask نشان داده شود. آن‌ها اغلب حاوی قطعه‌های برجسته نیز هستند.

همچنین ممکن است هنگام درخواست صوتی، یک قطعه برجسته دریافت کنید. همچنین ممکن است هنگام جستجو در Google Lens یک قطعه برجسته دریافت کنید.

همچنین ممکن است محتوا را از یک قطعه ویژه در منابع از سراسر آکاردئون های وب دریافت کنید، که برای جستجوهای موضوعی خاص نشان داده می شود. بنابراین، به عنوان مثال، اگر بخواهید چیزی مانند “عجایب هفتگانه جهان” را جستجو کنید، ممکن است چیزی دریافت کنید که می گوید: “از منابع در سراسر وب” و نوعی اهرام جیزه را دارد. و سپس اگر روی آن کلیک کنید، مقدار زیادی محتوای کوچک وجود خواهد داشت، و آن‌ها اغلب از قطعه‌های برجسته استخراج می‌شوند.

همچنین ممکن است یک قطعه برجسته را در قسمت کشویی پانل دانش ببینید. بنابراین، برای مثال، اگر بخواهید دوباره به بالا نگاه کنید، چیزی شبیه به اهرام جیزا، ممکن است بخشی در مورد بخش‌های مختلف آن جستجوی خاص داشته باشد، و این شامل کرکره‌های مختلف می‌شود، و در زیر آن کرکره‌ها، اغلب خواهید دید محتوای قطعه برجسته و البته، پانل دانش اغلب محتوا را از قطعه‌های برجسته استخراج می‌کند.

بنابراین، با این همه فرصت برای دستیابی به دسترسی ارگانیک و به دست آوردن دید ارگانیک، واقعاً ارزش بهینه‌سازی محتوا برای قطعه‌های برجسته را دارد.

حال، اگر محتوایی دارید که فکر می‌کنید پتانسیل دریافت یک قطعه ویژه را دارد، به عنوان مثال، برای برخی از کلیدواژه‌های دم بلند خوب و شاداب جذاب است و از کیفیت بالایی برخوردار است، ممکن است به خوبی فکر کنید: «اوه، این خاص نتیجه جستجویی که این صفحه برای آن رتبه‌بندی می‌کند، یک قطعه برجسته دارد. شاید بتوانم آن را دریافت کنم.” اگر مطمئن نیستید که در مورد نحوه استفاده از آن قطعه برجسته از کجا شروع کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که کار می کنند.

بنابراین این کمی درخت تصمیم است، و من فقط قصد دارم کمی از آن را با شما صحبت کنم. بنابراین اولین چیزی که باید به آن فکر کنید قالب بندی است، بنابراین هدرها. این علم موشکی نیست این ابزار کلاسیک سئو است. بنابراین سرصفحه‌های شما، H1s، H2s، H3 شما، مرتبط هستند؟ حضور دارند؟ آیا آنها محتوا را به روش های خوب زیادی تجزیه می کنند؟ اگر آنها نیستند، پس باید آن را به روز کنید. بسیار خوب، اگر چنین هستند، اگر سرصفحه، H1، H2 دارید، پس مطمئن شوید که اصطلاحات مربوطه در آنها وجود دارد. ما می‌توانیم به کلمات کلیدی فکر کنیم، اما شما می‌توانید طبیعی‌تر مانند زبان طبیعی فکر کنید. پردازش زبان طبیعی در گوگل بسیار بصری‌تر می‌شود و آنها می‌توانند بسیاری از تفاوت‌های ظریف زبان را درک کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که چیزی را درج کرده اید که مرتبط است، که همچنان داستان هر موضوعی را که پوشش می دهید، بیان می کند.

نکته دیگری که می‌توانید درباره آن فکر کنید، و این به شما کمک می‌کند در مورد مردم نیز بپرسید، این است که آیا می‌توانید سرصفحه‌ها را به عنوان سؤال بیان کنید یا نه. بنابراین، برای مثال، اگر بخواهید به عنوان مثال در مورد اهرام فکر کنید، ممکن است بگویید: “چه زمانی برای بازدید از اهرام مناسب است؟” برای مثال. این ممکن است چیزی باشد که شما ممکن است بخواهید آن را وارد کنید. اگر می‌توانید آن را به‌عنوان یک سؤال بنویسید، گاهی اوقات این می‌تواند به سؤالات کمک کند، مثلاً در جستجوی صوتی و همچنین با People also Ask.

حالا، وقتی همه این کارها را انجام دادید، می خواهید به کار بعدی بروید. بنابراین اگر به سرفصل ها بروید و بگویید: “بله، ما همه این کارها را انجام دادیم”، به حقایق و مجموعه داده ها نگاه می کنیم. وقتی می‌گویم حقایق و مجموعه داده‌ها، منظورم مجموعه‌های داده عظیم و عظیم و مانند 17 صفحه گسترده با تعداد زیادی تب و VLOOKUP و همه چیز نیست. منظورم لیست هاست به عنوان مثال، اگر بخواهید بگویید “صندل بپوشم یا کفش کتانی بپوشم”، این چیزی است که می توانید مقایسه کنید و می توانید بگویید: “خب، هوا اینطور است؟ یا اینگونه است؟ یا آنطور است؟ یا آنطور است؟ این مجموعه ای از اطلاعات است که به عنوان مثال می توانید روی یک جدول قرار دهید. یا اگر بخواهید بگویید: “چه نوع کفشی وجود دارد، صندل، پاشنه، کفش ورزشی هر کدام که باشد”، این نیز یک نوع مجموعه داده است. بنابراین اگر داده‌هایی دارید، اگر فهرستی در محتوای خود دارید، ممکن است بخواهید به این فکر کنید که آیا می‌توانید فهرست‌های بیشتری یا بیشتر را در محتوای خود بگنجانید یا نه، و این ممکن است چیزی باشد که می‌خواهید درباره آن فکر کنید.

اگر این کار را انجام می دهید، پس می خواهید در مورد گنجاندن لیست های HTML فکر کنید. بنابراین نه تنها در پاراگراف فهرست شده است، بلکه به طور خاص در فهرست ها نیز فهرست شده است. اینها می توانند به صورت لیست های مرتب شده یا لیست های نامرتب باشند. بنابراین یک لیست نامرتب در HTML دارای یک تگ HTML ul است، و سپس شما می توانید آن را به عنوان نقطه گلوله ایجاد کنید. اگر بتوانید در یک لیست مرتب شده، یک، دو، سه، چهار، مانند 10 نکته برتر برای XYZ قرار دهید، می توانید آن را به عنوان یک لیست مرتب شده قرار دهید، و این چیزی است که می توانید در خود قرار دهید. HTML. چیزی که با Google اتفاق می‌افتد، این است که گاهی اوقات آنها لیست را بیرون می‌کشند و آن را در قطعه برجسته در آنجا قرار می‌دهند. بنابراین، اگر آن را در محتوای خود داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که برای قطعه های برجسته نشان داده شوید.

چیز دیگری که می توانید به آن فکر کنید جداول است. بنابراین من به برخی از جداول اشاره کردم. Google گاهی اوقات در قطعه های ویژه خود، جداول را در SERP نشان می دهد. بنابراین اگر محتوایی دارید که بتوان آن را در جدول قرار داد، ارزش آن را دارد که در مورد آن نیز فکر کنید.

بنابراین هنگامی که به مجموعه داده‌های خود فکر می‌کنید و به داده‌ها و اطلاعاتی که در محتوای خود دارید فکر می‌کنید، به این فکر کنید که آیا راهی وجود دارد که بتوانید آن را با فهرست‌های مرتب‌بندی شده راحت‌تر کنید. به این فکر کنید که آیا راهی وجود دارد که بتوانید آن را با میزها راحت تر کنید. اگر هنوز این کار را انجام نداده اید، پس باید محتوای خود را به روز کنید تا شامل آن شود. اگر این کار را انجام داده اید، می توانید به مرحله بعدی بروید.

بنابراین قدم بعدی این است که به تصاویر مرتبط فکر کنید. آیا حاوی تصاویر مرتبط است؟ این می تواند یک تصویر باشد، یا این می تواند عکس هر چیزی باشد که شما در مورد آن صحبت می کنید. گاهی اوقات وقتی با مردم در این مورد صحبت می کنم، آنها می گویند: “اوه، خوب، ما در یک عمودی هستیم که عکس های زیادی نداریم.” خوبه. اشکالی ندارد. می توانید اینفوگرافیک نیز بسازید. می توانید نمودارها را نیز بسازید. آن‌ها می‌توانند برای قطعه‌های برجسته به شما کمک کنند. آنها همچنین می توانند در بسیاری از بخش های دیگر SERP به شما کمک کنند. یکی از ویژگی هایی که به طور منظم در قطعه های برجسته نشان داده می شود، چرخ فلک تصویر است. گاهی اوقات گوگل محتوای موجود در آنها را با هم ترکیب می کند. بنابراین، برای یک قطعه برجسته، ممکن است یک پاراگراف از یک وب سایت و یک تصویر از یک وب سایت دیگر ببینید. بنابراین حتی اگر قطعه برجسته را داشته باشید، ممکن است همه عناصر قطعه برجسته را نداشته باشید.

اکنون، اگر تصویری در قطعه مشخص شده خود دارید، احتمالاً هم برای پاراگراف و هم برای تصویر نمایش داده می‌شوید. بنابراین اگر تصاویری در محتوای خود ندارید، باید آنها را اضافه کنید. اگر قادر به گرفتن عکس نیستید، باید نموداری ایجاد کنید که با محتوای شما مرتبط باشد.

مورد دیگری که می‌خواهید در مورد آن فکر کنید این است که مطمئن شوید هر تصویری که در محتوای خود دارید دارای ویژگی‌های مرتبط است، مانند تگ‌های alt، نام عنوان، نام فایل‌ها، قالب‌های فایل شما برای تصاویرتان، تا بتوان آنها را فهرست کرد. و به درستی خزیده است. همچنین می‌خواهید درباره موجودیت‌ها فکر کنید، هر تصویری در وب‌سایت خود که حاوی موجودیت‌های مرتبط است، که می‌تواند به شما در جستجوی بصری کمک کند. در این مورد به آخرین جمعه تخته سفید من فریاد بزنید.

اگر همه این کارها را انجام داده اید، پس می خواهید به این فکر کنید که از نشانه گذاری طرحواره بر روی تصاویر خود مطمئن شوید، زیرا این عنصر دیگری را نیز به شما می دهد. اکنون، فقط یک نوار کناری کوچک، نشانه گذاری طرحواره بخشی از معیارهای قطعه های برجسته نیست. برای دریافت یک قطعه برجسته نیازی به نشانه گذاری طرحواره در وب سایت خود ندارید. با این حال، به طور حکایتی، بسیاری از وب‌سایت‌هایی که دارای نشانه‌گذاری طرحواره هستند، برای قطعه‌های برجسته عملکرد خوبی دارند. بنابراین کاری که این طرح انجام می‌دهد این است که به Google کمک می‌کند تصویر شما را بهتر درک کند، که احتمال نمایش آن را در جستجوی تصویر بیشتر می‌کند، که احتمال نمایش آن را در یک قطعه ویژه بیشتر می‌کند.

بنابراین اگر این موارد را در جای خود ندارید، باید آن ها را نیز به محتوای خود اضافه کنید. اگر این کار را انجام می‌دهید، پس می‌توانم بگویم که ارزش این را دارد که مطمئن شوید که بر قطعه‌های برجسته خود توجه داشته باشید و محتوای خود را زیر نظر داشته باشید تا ببینید آیا هر یک از این موارد وجود دارد که می‌توان در حین پیشبرد آن را بهینه کرد.

هنگامی که این کار را انجام دادید، ارزش این را دارد که بررسی کنید محتوای شما در کجا توزیع می شود، آیا برای یک قطعه برجسته نمایش داده می شوید، آیا برای People Also Ask نشان می دهید، آیا قسمت های دیگری از SERP وجود دارد که ممکن است در آن برجسته شوید. به طوری که به طور بالقوه می توانید با محتوای اضافی یا با غنی سازی بیشتر این محتوا را بر روی آن بسازید.

اینها توصیه های من برای نحوه بهینه سازی محتوای موجود برای قطعه های برجسته هستند.

رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com



منبع