اپراتورهای جستجوی گوگل کاراکترها و دستورات خاصی هستند که قابلیت جستجوی متنی معمولی در گوگل را گسترش می دهند.
و سپس بر روی ” کلیک کنیدصادرات” را فشار دهید و علامت بزنید ”انتخاب شد”
به عنوان مثال، می تواند کمک کند:
- یک نقل قول یا آمار خاص را پیدا کنید: داده ها یا نقل قول هایی را که هفته ها، ماه ها یا سال ها پیش خوانده اید، جستجو کنید
- یافتن مراجع خاص: برای ذکرهایی که نیاز به تغییر دارند جستجو کنید. مانند پیشنهادهای فصلی، تبلیغات، بهروزرسانیهای مکان و غیره.
- کشف ایده های جدید: موضوعات و کلمات کلیدی را که هنوز به آنها پرداخته اید بیابید
- عملکرد آهنگ: بررسی کنید که کدام صفحات برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می شوند
- یافتن فرصت های بک لینک: سایت های مرتبط را جستجو کنید تا در استراتژی توسعه خود بگنجانید
- تجزیه و تحلیل رقبا: محتوای آنها را مطالعه کنید تا ببینید چگونه موضوعات خاصی را پوشش می دهند
نحوه جستجو در وب سایت برای کلمات کلیدی
و می توانید از آنها برای جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در سایت استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است:
- نوار جستجو را پیدا کنید
- کلمه کلیدی خود را تایپ کنید
- روی جستجو کلیک کنید/اینتر را فشار دهید
چند راه برای جستجوی محتوا در سایت وجود دارد. اما تاکتیکی که انتخاب میکنید به دلیل جستجوی شما بستگی دارد.
چرا در وب سایت برای کلمات کلیدی جستجو کنیم؟
مثلا:
- فرمت چیست – بلند یا کوتاه؟
- آیا آنها از دارایی های بصری یا متن ساده استفاده می کنند؟
- سبک کژوال است یا رسمی؟

کلمه کلیدی را که می خواهید پیدا کنید تایپ کنید و اینتر را بزنید.
برای فهرستی از تمام اپراتورهای جستجوی Google، راهنمای نهایی ما برای دستورات جستجوی Google را بخوانید.
3. از تابع جستجوی وب سایت استفاده کنید
اگر شما یک بازاریاب هستید، احتمالاً در برخی مواقع باید چیزی را در کد منبع صفحه جستجو کنید. متن جایگزین تصویر، توضیحات متا، تگ های هدر و غیره.
گوگل نیز می تواند این کار را انجام دهد.
مثل این:
این راهنما راه های سریع و آسانی را برای جستجوی کلمات کلیدی در یک وب سایت به شما نشان می دهد.
جستجو در وب سایت چیست؟
ببینید هر رقیب چگونه موضوعات مورد علاقه شما را پوشش می دهد.
پاسخ به این سوالات در مورد رقبای شما می تواند استراتژی محتوای شما را راهنمایی کند.
در این مورد، ابزار کلمه کلیدی همان چیزی است که شما نیاز دارید.
ممکن است همیشه کلمه کلیدی یا موضوعی را که جستجو می کنید ندانید. اما شما می دانید جایی که می خواهید آن را جستجو کنید
گوگل برای یافتن اطلاعات عالی است. در کسری از ثانیه نتایج دقیقی می دهد.
برای انجام این نوع جستجوی سایت، باید:
- Chrome را نصب یا باز کنید.
- به وب سایت مراجعه کنید.
- روی صفحه انتخاب شده کلیک راست کنید.
- “مشاهده منبع صفحه” را انتخاب کنید
- Ctrl+F را نگه دارید.
- کلمه کلیدی خود را وارد کرده و اینتر را فشار دهید.
اگر این کار را انجام دهند، ممکن است نوار جستجوی خود را به بهترین شکل پیکربندی نکنند.
بیایید هر یک را مرحله به مرحله پوشش دهیم.
1. از CTRL+F در HTML استفاده کنید

بیایید وب سایت Semrush را برای «نمایه کسب و کار Google» جستجو کنیم. آنچه را که جستجوی سایت در گوگل برمی گرداند به شرح زیر است:
روش های مختلفی برای جستجوی کلمات کلیدی در یک وب سایت وجود دارد، از جمله:
- استفاده از Ctrl+F در HTML
- استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل
- با استفاده از عملکرد جستجوی وب سایت
- استفاده از ابزار کلمات کلیدی خاص
هنگامی که جستجوی سایت خود را اصلاح می کنید، این را در نظر داشته باشید.
وقتی کد منبع صفحه را مشاهده کردید، Ctrl+F (Command+F در مک) را نگه دارید. یک نوار جستجو ظاهر می شود.
در اینجا نتایج مربوط به “بک لینک” در semrush.com آمده است.
به عنوان مثال، عملکرد جستجوی آنها ممکن است فقط موارد منطبق در عنوان صفحه یا URL را بازیابی کند. بنابراین، در نهایت با یک لیست کاهش یافته از نتایج مرتبط مواجه خواهید شد.

سپس بر روی ” کلیک کنیدموقعیت هابرگه ” همه کلمات کلیدی ارگانیک را می بینید که بر اساس درصد ترافیکی که وارد می کنند مرتب شده اند.
اولی نتایجی را نشان می دهد که شامل همه زیر دامنه ها می شود، در حالی که دومی فقط نتایج را برای زیر دامنه توسعه دهنده نشان می دهد.
این روش تا حد زیادی ساده ترین است. اما همه وب سایت ها این عملکرد را ارائه نمی دهند.
وب سایت ها اغلب نوارهای جستجوی خود را دارند.
به عنوان مثال، اگر “بک لینک” را در semrush.com و developer.semrush.com جستجو کنید، نتایج متفاوتی دریافت خواهید کرد.
همچنین می توانید هر کلمه کلیدی را در نقل قول قرار دهید تا گوگل را مجبور کنید که دقیقاً با آن مطابقت کند.
این معمولاً هنگام جستجوی رقبا یا جستجوی ایدههای محتوای جدید اتفاق میافتد.
بیایید با نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی در یک صفحه شروع کنیم.

اما اگر اطلاعات خاصی می خواهید چه؟ نتایج به طور خاص از وب سایت خود یا وب سایت رقیب را دوست دارید؟
مثل این:
فهرستی از کلمات کلیدی را تهیه کنید و سپس به عقب برگردید و از اپراتورهای جستجوی گوگل برای اصلاح جستجوی خود استفاده کنید.


جستجوی وب سایت می تواند به شما کمک کند اطلاعات دقیقی را در هر وب سایتی پیدا کنید. مال شما، رقبای شما یا هر کس دیگری.
با وارد کردن دامنه یک رقیب و کلیک کردن روی ” شروع کنیدجستجو کردن“
سپس روی هر قسمت خالی صفحه کلیک راست کرده و «مشاهده منبع صفحه“
کادر را برای هر کلمه کلیدی جالب یا مرتبط برای تجزیه و تحلیل خود علامت بزنید.
توصیه می کنیم این کار را برای رقبای برتر خود انجام دهید.
در این مورد، برای نتایج دانه بندی بیشتر.
می توانید از اپراتورهای جستجو برای محدود کردن جستجو به یک وب سایت خاص استفاده کنید. در سه مرحله ساده:
- گوگل را باز کنید
- “site:” و سپس دامنه وب سایت را تایپ کنید (به عنوان مثال، “site:www.semrush.com”)
- کلمه کلیدی را بعد از دامنه تایپ کنید (به عنوان مثال، “site:www.semrush.com SEO audit”)
آنچه را که قبلاً کار می کند به روشی بهتر یا مشابه تکرار کنید.
آن را یک قدم جلوتر بردارید

و در اینجا نتایج مربوط به “بک لینک” در developer.semrush.com آمده است. بسیار متفاوت است.
این دستور هر ظاهری از “توضیحات” را در کد منبع صفحه برجسته می کند.

توجه داشته باشید: این تاکتیک فقط صفحه فعلی را که در آن هستید جستجو می کند. نه کل وب سایت
2. از اپراتورهای جستجوی گوگل استفاده کنید
در این مورد، بیایید «توضیح» را جستجو کنیم.

فرض کنید می خواهید توضیحات متا یک صفحه را پیدا کنید. با باز کردن کروم و بازدید از صفحه شروع کنید.
جستجوی وب سایت (یا جستجوی سایت) به شما امکان می دهد موضوعات یا کلمات کلیدی خاصی را در یک وب سایت خاص پیدا کنید.
ابزار تحقیقات ارگانیک Semrush می تواند به سرعت لیستی از تمام کلمات کلیدی ارگانیک را که یک سایت برای آنها رتبه بندی می کند به شما ارائه دهد.
اکنون که می دانید چگونه کلمات کلیدی را در یک وب سایت جستجو کنید، وقت آن است که دانش خود را عمیق تر کنید. در اینجا چند منبع مفید برای راهنمایی مراحل بعدی شما آورده شده است: