نحوه جستجو در وب سایت برای کلمات کلیدی


گوگل برای یافتن اطلاعات عالی است. در کسری از ثانیه نتایج دقیقی می دهد.

اما اگر اطلاعات خاصی می خواهید چه؟ نتایج به طور خاص از وب سایت خود یا وب سایت رقیب را دوست دارید؟

گوگل نیز می تواند این کار را انجام دهد.

این راهنما راه های سریع و آسانی را برای جستجوی کلمات کلیدی در یک وب سایت به شما نشان می دهد.

جستجوی وب سایت (یا جستجوی سایت) به شما امکان می دهد موضوعات یا کلمات کلیدی خاصی را در یک وب سایت خاص پیدا کنید.

چند راه برای جستجوی محتوا در سایت وجود دارد. اما تاکتیکی که انتخاب می‌کنید به دلیل جستجوی شما بستگی دارد.

چرا در وب سایت برای کلمات کلیدی جستجو کنیم؟

جستجوی وب سایت می تواند به شما کمک کند اطلاعات دقیقی را در هر وب سایتی پیدا کنید. مال شما، رقبای شما یا هر کس دیگری.

به عنوان مثال، می تواند کمک کند:

  • یک نقل قول یا آمار خاص را پیدا کنید: داده ها یا نقل قول هایی را که هفته ها، ماه ها یا سال ها پیش خوانده اید، جستجو کنید
  • یافتن مراجع خاص: برای ذکرهایی که نیاز به تغییر دارند جستجو کنید. مانند پیشنهادهای فصلی، تبلیغات، به‌روزرسانی‌های مکان و غیره.
  • کشف ایده های جدید: موضوعات و کلمات کلیدی را که هنوز به آنها پرداخته اید بیابید
  • عملکرد آهنگ: بررسی کنید که کدام صفحات برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می شوند
  • یافتن فرصت های بک لینک: سایت های مرتبط را جستجو کنید تا در استراتژی توسعه خود بگنجانید
  • تجزیه و تحلیل رقبا: محتوای آنها را مطالعه کنید تا ببینید چگونه موضوعات خاصی را پوشش می دهند

نحوه جستجو در وب سایت برای کلمات کلیدی

روش های مختلفی برای جستجوی کلمات کلیدی در یک وب سایت وجود دارد، از جمله:

  1. استفاده از Ctrl+F در HTML
  2. استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل
  3. با استفاده از عملکرد جستجوی وب سایت
  4. استفاده از ابزار کلمات کلیدی خاص

بیایید هر یک را مرحله به مرحله پوشش دهیم.

1. از CTRL+F در HTML استفاده کنید

بیایید با نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی در یک صفحه شروع کنیم.

اگر شما یک بازاریاب هستید، احتمالاً در برخی مواقع باید چیزی را در کد منبع صفحه جستجو کنید. متن جایگزین تصویر، توضیحات متا، تگ های هدر و غیره.

برای انجام این نوع جستجوی سایت، باید:

  • Chrome را نصب یا باز کنید.
  • به وب سایت مراجعه کنید.
  • روی صفحه انتخاب شده کلیک راست کنید.
  • “مشاهده منبع صفحه” را انتخاب کنید
  • Ctrl+F را نگه دارید.
  • کلمه کلیدی خود را وارد کرده و اینتر را فشار دهید.

فرض کنید می خواهید توضیحات متا یک صفحه را پیدا کنید. با باز کردن کروم و بازدید از صفحه شروع کنید.

سپس روی هر قسمت خالی صفحه کلیک راست کرده و «مشاهده منبع صفحه

مشاهده منبع صفحه

وقتی کد منبع صفحه را مشاهده کردید، Ctrl+F (Command+F در مک) را نگه دارید. یک نوار جستجو ظاهر می شود.

کلمه کلیدی را که می خواهید پیدا کنید تایپ کنید و اینتر را بزنید.

در این مورد، بیایید «توضیح» را جستجو کنیم.

مشاهده نوار جستجوی منبع صفحه

این دستور هر ظاهری از “توضیحات” را در کد منبع صفحه برجسته می کند.

مثل این:

مشاهده نکات برجسته جستجوی منبع صفحه

توجه داشته باشید: این تاکتیک فقط صفحه فعلی را که در آن هستید جستجو می کند. نه کل وب سایت

2. از اپراتورهای جستجوی گوگل استفاده کنید

اپراتورهای جستجوی گوگل کاراکترها و دستورات خاصی هستند که قابلیت جستجوی متنی معمولی در گوگل را گسترش می دهند.

در این مورد، برای نتایج دانه بندی بیشتر.

می توانید از اپراتورهای جستجو برای محدود کردن جستجو به یک وب سایت خاص استفاده کنید. در سه مرحله ساده:

  • گوگل را باز کنید
  • “site:” و سپس دامنه وب سایت را تایپ کنید (به عنوان مثال، “site:www.semrush.com”)
  • کلمه کلیدی را بعد از دامنه تایپ کنید (به عنوان مثال، “site:www.semrush.com SEO audit”)

مثل این:

جستجوی سایت اپراتور گوگل

همچنین می توانید هر کلمه کلیدی را در نقل قول قرار دهید تا گوگل را مجبور کنید که دقیقاً با آن مطابقت کند.

بیایید وب سایت Semrush را برای «نمایه کسب و کار Google» جستجو کنیم. آنچه را که جستجوی سایت در گوگل برمی گرداند به شرح زیر است:

تطابق دقیق اپراتور گوگل

نتایج فقط صفحاتی را در semrush.com نشان می‌دهند که عبارت «نمایه کسب‌وکار Google» را شامل می‌شود.

توجه داشته باشید: هنگام استفاده از اپراتورهای جستجو، دامنه و زیر دامنه را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر “بک لینک” را در semrush.com و developer.semrush.com جستجو کنید، نتایج متفاوتی دریافت خواهید کرد.

در اینجا نتایج مربوط به “بک لینک” در semrush.com آمده است.

جستجوی دامنه semrush

و در اینجا نتایج مربوط به “بک لینک” در developer.semrush.com آمده است. بسیار متفاوت است.

جستجوی زیر دامنه توسعه دهنده

اولی نتایجی را نشان می دهد که شامل همه زیر دامنه ها می شود، در حالی که دومی فقط نتایج را برای زیر دامنه توسعه دهنده نشان می دهد.

همین امر در مورد مسیر یا چیزی که بعد از بخش “.com” URL می آید نیز صدق می کند.

برای مثال، جستجوی «site:semrush.com/blog/» نتایج متفاوتی نسبت به «site:semrush.com/academy/» ارائه می‌کند.

هنگامی که جستجوی سایت خود را اصلاح می کنید، این را در نظر داشته باشید.

برای فهرستی از تمام اپراتورهای جستجوی Google، راهنمای نهایی ما برای دستورات جستجوی Google را بخوانید.

3. از تابع جستجوی وب سایت استفاده کنید

وب سایت ها اغلب نوارهای جستجوی خود را دارند.

و می توانید از آنها برای جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در سایت استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است:

  • نوار جستجو را پیدا کنید
  • کلمه کلیدی خود را تایپ کنید
  • روی جستجو کلیک کنید/اینتر را فشار دهید

اینطوری:

جستجو در سایت برای کلمات کلیدی

این روش تا حد زیادی ساده ترین است. اما همه وب سایت ها این عملکرد را ارائه نمی دهند.

اگر این کار را انجام دهند، ممکن است نوار جستجوی خود را به بهترین شکل پیکربندی نکنند.

به عنوان مثال، عملکرد جستجوی آنها ممکن است فقط موارد منطبق در عنوان صفحه یا URL را بازیابی کند. بنابراین، در نهایت با یک لیست کاهش یافته از نتایج مرتبط مواجه خواهید شد.

ممکن است همیشه کلمه کلیدی یا موضوعی را که جستجو می کنید ندانید. اما شما می دانید جایی که می خواهید آن را جستجو کنید

این معمولاً هنگام جستجوی رقبا یا جستجوی ایده‌های محتوای جدید اتفاق می‌افتد.

در این مورد، ابزار کلمه کلیدی همان چیزی است که شما نیاز دارید.

ابزار تحقیقات ارگانیک Semrush می تواند به سرعت لیستی از تمام کلمات کلیدی ارگانیک را که یک سایت برای آنها رتبه بندی می کند به شما ارائه دهد.

با وارد کردن دامنه یک رقیب و کلیک کردن روی ” شروع کنیدجستجو کردن

مثل این:

جستجو در ابزار تحقیق ارگانیک

سپس بر روی ” کلیک کنیدموقعیت هابرگه ” همه کلمات کلیدی ارگانیک را می بینید که بر اساس درصد ترافیکی که وارد می کنند مرتب شده اند.

ترافیک موقعیت های تحقیقاتی ارگانیک

کادر را برای هر کلمه کلیدی جالب یا مرتبط برای تجزیه و تحلیل خود علامت بزنید.

و سپس بر روی ” کلیک کنیدصادرات” را فشار دهید و علامت بزنید ”انتخاب شد

تحقیقات ارگانیک کلمات کلیدی انتخاب شده را صادر می کند

توصیه می کنیم این کار را برای رقبای برتر خود انجام دهید.

فهرستی از کلمات کلیدی را تهیه کنید و سپس به عقب برگردید و از اپراتورهای جستجوی گوگل برای اصلاح جستجوی خود استفاده کنید.

ببینید هر رقیب چگونه موضوعات مورد علاقه شما را پوشش می دهد.

مثلا:

  • فرمت چیست – بلند یا کوتاه؟
  • آیا آنها از دارایی های بصری یا متن ساده استفاده می کنند؟
  • سبک کژوال است یا رسمی؟

پاسخ به این سوالات در مورد رقبای شما می تواند استراتژی محتوای شما را راهنمایی کند.

آنچه را که قبلاً کار می کند به روشی بهتر یا مشابه تکرار کنید.

آن را یک قدم جلوتر بردارید

اکنون که می دانید چگونه کلمات کلیدی را در یک وب سایت جستجو کنید، وقت آن است که دانش خود را عمیق تر کنید. در اینجا چند منبع مفید برای راهنمایی مراحل بعدی شما آورده شده است:



منبع