نمایش در جستجو: چرا به سئو داخلی، خارج از صفحه و فنی نیاز دارید


همه می خواهند در صفحه اول موتور جستجو ظاهر شوند. با این حال، موتورهای جستجو تنها بهترین محتوا را در صفحه اول رتبه بندی می کنند. بنابراین، اگر می خواهید در یک موتور جستجو در نتایج برتر قرار بگیرید، باید به بازی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تسلط داشته باشید.

سئو بخش جدایی ناپذیر هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. قرار گرفتن وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را بهبود می بخشد، که می تواند به شما در ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر کمک کند.

با این حال، سئو یک فرآیند پیچیده و همیشه در حال تغییر است و دانستن اینکه از کجا شروع کنید و چگونه آن را مطابق با آخرین روندها مدیریت کنید، می تواند چالش برانگیز باشد.

در این راهنما، ما به سئو داخلی، خارج از صفحه و سئو فنی می پردازیم. ما همچنین توضیح خواهیم داد که چرا باید از هر سه آنها برای موفقیت وب سایت خود استفاده کنید، بنابراین در ارتباط باشید.

Onpage در مقابل Offpage در مقابل SEO فنی

سئو درون صفحه چیست و چرا مهم است؟

سئوی درون صفحه (همچنین به عنوان سئو در سایت شناخته می شود) شامل بهینه سازی صفحات وب برای رتبه بالاتر در موتور جستجو و کسب ترافیک مرتبط بیشتر است. این شامل بهینه سازی عناصر مختلف محتوا و ساختار یک وب سایت برای سازگاری بیشتر با موتورهای جستجو است.

هدف اولیه سئوی درون صفحه ارائه بهترین تجربه کاربری و در عین حال جذاب تر کردن وب سایت برای موتورهای جستجو است.

این شامل تولید مطالب با کیفیت بالا، مرتبط و غنی از کلمات کلیدی، به کارگیری ساختار URL واضح و ساده و بهینه سازی تصاویر و سایر رسانه ها برای موتورهای جستجو است.

نتیجه نهایی، وب سایتی است که استفاده از آن ساده است، تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد و در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالایی دارد.

عوامل کلیدی بهینه سازی روی صفحه

فاکتورهای متعددی که در بهینه سازی سئوی درون صفحه گنجانده شده است به طور مستقیم بر رتبه بندی صفحه تأثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از (اما نه محدود به):

  1. عنوان متا و توضیحات متا: عنوان و توضیحات متا صفحه از عوامل اولیه سئوی درون صفحه است. این موارد اطلاعاتی در مورد آنچه در صفحه وب توضیح داده شده است را ارائه می دهد. به همین دلیل، این دو باید هدف صفحه وب را به وضوح بیان کنند.
  2. استفاده از کلمه کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در سراسر محتوا نیز یک عامل عالی بهینه سازی صفحه است. با این حال، به طور طبیعی از کلمات کلیدی استفاده کنید و از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید، زیرا پر کردن ممکن است رتبه صفحه شما را از بین ببرد.
  3. لینک های داخلی: پیوندهای داخلی به ایجاد زمینه برای موتورهای جستجو کمک می کند و حرکت در سایت شما را برای کاربران آسان تر می کند. پیوند دادن صفحات مربوطه به یکدیگر و استفاده از انکر تکست توصیفی و غیره ضروری است.

استفاده از ترکیبی طبیعی اما قوی از این عوامل و سایر عوامل سئوی درون صفحه، برای دستیابی به یک امتیاز سئو عالی در صفحه و رتبه بالا در SERPها، بسیار مهم است.

نمونه ای واقعی از سئوی داخلی

یک وب‌سایت درباره سگ‌ها ممکن است حاوی تمام داده‌های واقعی درباره سگ‌ها باشد. با این حال، اگر کلمات کلیدی، عنوان صفحه و توضیحات متا با پرس و جوی کاربران مطابقت نداشته باشند یا مرتبط نباشند، هیچ شانسی وجود ندارد که سایت در SERP رتبه خوبی داشته باشد.

همچنین استفاده از تگ‌های هدر H1 برای عنوان، H2 برای عنوان، H3 برای عنوان‌های فرعی و غیره ضروری است، زیرا این تگ‌های هدر به موتور جستجو کمک می‌کند تا موضوعات پست شما را تشخیص دهد.

سئو خارج از صفحه چیست و چرا مهم است؟

سئوی خارج از صفحه به سئوی خارج از سایت نیز معروف است. این به بهینه سازی دید و رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو از طریق عواملی اشاره دارد که مستقیماً تحت کنترل وب سایت نیستند.

بهینه‌سازی موتورهای جستجوی خارج از صفحه بر ایجاد اعتبار و شهرت یک وب‌سایت از طریق منابع خارجی، مانند پیوندهای سایر وب‌سایت‌ها، سیگنال‌های رسانه‌های اجتماعی و نقل‌قول‌های آنلاین تمرکز دارد.

عوامل کلیدی بهینه سازی خارج از صفحه چیست؟

عوامل اصلی سئوی خارج از صفحه عبارتند از (اما محدود به موارد زیر نیست):

  1. بازاریابی محتوا: ایجاد و انتشار محتوای خوب نوشته شده در مورد یک موضوع خاص برای به دست آوردن ترافیک مرتبط بخشی از بازاریابی محتوای خارج از صفحه است. این شامل ایجاد و انتشار کتاب های الکترونیکی، محتوای ویدیویی، اینفوگرافیک و غیره است.
  2. لینک سازی: واداشتن سایر وب سایت ها به استفاده از پیوندهایی در محتوای خود که به وب سایت شما منتهی می شود، لینک سازی نامیده می شود. این عمل به سایت شما کمک می کند تا از نظر موتور جستجو اعتبار پیدا کند.
  3. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی: این شامل استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر است. علاوه بر این، این عمل به افزایش دید وب سایت شما و غیره نیز کمک می کند.

اگرچه سئوی خارج از صفحه مستقیماً تحت کنترل شما نیست، اما همچنان می‌توانید از این تکنیک‌ها و سایر تکنیک‌های سئوی خارج از صفحه برای کمک به وب‌سایت خود برای کسب اعتبار و دیده شدن بیشتر استفاده کنید.

نمونه دنیای واقعی سئو خارج از صفحه

یک وب سایت در مورد تناسب اندام ممکن است حاوی تمام کلمات کلیدی لازم در عنوان، توضیحات متا، متن و غیره باشد. با این حال، اگر سایت با SEO خارج از صفحه به خوبی بهینه نشده باشد، یعنی فاقد بک لینک قوی باشد، موتور جستجو این کار را نخواهد کرد. آن را در نتایج برتر نشان دهید.

به این دلیل است که ایجاد لینک و همکاری با سایر وب سایت ها به یک وب سایت کمک می کند تا در موتور جستجو قدرت پیدا کند و رتبه آن را به شدت بهبود بخشد. علاوه بر این، سئوی خارج از صفحه نیز باعث افزایش دید سایت می شود.

سئوی داخلی در مقابل. سئو خارج از صفحه

سئوی داخلی در مقابل.  سئو خارج از صفحه

سئو داخلی و سئوی خارج از سایت برای وب سایت شما به یک اندازه مهم هستند و به طور مستقیم بر رتبه شما در موتور جستجو تأثیر می گذارند.

سئو داخلی بر روی عوامل بصری وب سایت شما تمرکز دارد. این عوامل عبارتند از عنوان، توضیحات متا، تگ های سرصفحه و موارد دیگر. باعث می شود وب سایت شما برای کاربران و موتور جستجو جذاب به نظر برسد.

از سوی دیگر، سئوی خارج از صفحه با هدف تقویت اعتبار و دیده شدن وب سایت شما در SERP ها است. بنابراین، می‌توان گفت که تکنیک‌های سئوی خارج از صفحه به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا محبوبیت و اعتبار در وب کسب کند.

وب سایت هایی که می خواهند رتبه بالایی کسب کنند باید از هر دوی این تکنیک ها استفاده کنند. با این حال، انجام تمام سئو به تنهایی برای برخی افراد ترسناک به نظر می رسد. اگر این مورد در مورد شما صادق است، می توانید یک متخصص سئو آزاد استخدام کنید که پیچیدگی های سئو شما را مدیریت کند.

سئوی فنی چیست و چرا مهم است؟

سئو فنی

به گفته مشاوران و متخصصان فنی سئو، سئو فنی، خزیدن وب سایت را برای خزنده های موتورهای جستجو آسان تر می کند. سئوی فنی همچنین باعث بهبود رتبه وب سایت در SERP ها می شود.

عوامل کلیدی سئو فنی چیست؟

برخی از عوامل مهم در سئو فنی عبارتند از:

  1. سرعت وب سایت: سرعت یا کندی بارگذاری وب سایت شما به طور قابل توجهی بر رتبه آن تأثیر می گذارد. حتی اگر سایت شما با فاکتورهای داخل و خارج از صفحه به خوبی بهینه شده باشد، اما سرعت بارگذاری صفحه آن پایین باشد، موتورهای جستجو وب سایت شما را در نتایج برتر نشان نمی دهند.
  2. بهینه سازی موبایل: اکثر کاربران جستجو در اینترنت را با تلفن همراه خود ترجیح می دهند، بنابراین سایت شما باید دسکتاپ و سازگار با موبایل باشد.
  3. ساختار وب سایت: یک وب سایت باید آسان برای پیمایش باشد، زیرا تجربه کاربر را افزایش می دهد و باعث می شود آنها بخواهند برای مدت طولانی تری در وب سایت بمانند.

سئوی فنی در مقابل سئو روی صفحه

سئو فنی و سئو درون صفحه حوزه های مختلفی را هدف قرار می دهد. با این حال، هر دوی این استراتژی‌ها برای وب‌سایت‌هایی که در رتبه اول در SERP قرار دارند، بسیار مهم هستند.

سئو فنی عملی است که در پشت پرده انجام می شود، یعنی قابل توجه است اما آشکار نیست. بنابراین، تنها با گشت و گذار می توانید به حفظ سئوی فنی سایت پی ببرید. در مقابل، سئوی درون صفحه شامل عناوین صفحه، توضیحات متا، کلمات کلیدی و غیره است که کاربر می تواند فورا آنها را تشخیص دهد.

اگر می خواهید سایت شما در SERP ها رتبه خوبی داشته باشد، باید از نظر فنی و سئو داخلی به درستی بهینه شود. برای این منظور می توانید از یک متخصص سئوی آزاد حرفه ای کمک بگیرید که وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و در بهینه سازی مناسب به شما کمک می کند.

کدام نوع استراتژی سئو بهترین است؟ در مقابل سئوی سایت سئوی خارج از سایت در مقابل. سئو فنی؟

هر سه نوع استراتژی سئو که سئو داخلی، خارج از صفحه و سئوی فنی هستند – برای یک استراتژی سئو جامع و موثر به همان اندازه ضروری هستند.

اگر فقط به یک استراتژی اهمیت دهید و استراتژی های دیگر را نادیده بگیرید، وب سایت شما نمی تواند رتبه خوبی کسب کند.

بنابراین، این سوال نباید این باشد که کدام یک را نسبت به بقیه انتخاب کنیم، بلکه باید این باشد که چگونه به طور موثر از هر سه نوع سئو برای کسب بالاترین رتبه در SERP ها استفاده کنیم.

چگونه به یک استراتژی جامع سئو نزدیک شویم

یک استراتژی جامع سئو باید تمام جنبه های سئو داخلی، خارج از صفحه و سئو فنی را در بر بگیرد. برای رسیدن به یک استراتژی جامع سئو می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ساختار و محتوای وب سایت خود را با دقت برنامه ریزی و بهینه کنید.
  • روی استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای پست های خود تمرکز کنید.
  • از عناوین واضح و مختصر و توضیحات متا برای پست های خود استفاده کنید.
  • سرعت بارگذاری صفحه سایت خود را بهینه کنید و صفحات یتیم وب سایت را اصلاح یا حذف کنید.
  • وب سایت خود را برای دسکتاپ و تلفن های همراه بهینه کنید.
  • روی لینک های داخلی کار کنید و همچنین بک لینک های با کیفیت بالا برای وب سایت خود بدست آورید.
  • تکنیک های سئوی خود را بر اساس آخرین الگوریتم های SERP بررسی و طراحی مجدد کنید.

بر اساس نیازهای خود، می توانید از این مراحل و سایر مراحل سئو برای کسب رتبه بالا در SERP استفاده کنید. همچنین می توانید از یک متخصص سئوی فریلنسری کمک بگیرید که به شما کمک می کند وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهینه کنید.

نتیجه گیری: اهمیت تمرکز بر هر سه جنبه سئو

به طور خلاصه، هر وب سایتی که به دنبال افزایش دید و رتبه خود در موتورهای جستجو است، باید یک برنامه سئو جامع داشته باشد که شامل سئو داخلی، خارج از صفحه و سئو فنی باشد.

بهینه سازی درون صفحه بر بهینه سازی محتوا و ساختار وب سایت، بهینه سازی خارج از صفحه بر ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا و بهینه سازی فنی بر روی بهبود زیرساخت فنی و معماری وب سایت تمرکز دارد.

با مدیریت جامع سئو، می توانید ترافیک مرتبط بیشتری را جذب کنید، تجربه کاربری وب سایت خود را افزایش دهید و در نهایت رتبه آن را در موتورهای جستجو افزایش دهید.





منبع