بسیار خوب، آخرین سوالی که از خود میپرسید، آیا این ویدیو به افزایش فروش کمک میکند؟ مطمئنم که شما هم مثل من در موقعیتی بوده اید که رئیستان، مشتری شما به سراغ شما می آیند و آنها می گویند: “من یک ویدیو درست کردم! به همه جای وبسایت بروید، و فکر میکنم این برای من پول زیادی خواهد داشت.» و شما مانند، “بسیار خوب، مشتری مطمئن، آن است.” اما شاید حق با آنها باشد، شاید این کار پول زیادی به همراه داشته باشد، اما تا زمانی که آن را آزمایش نکنید، مطمئناً نمیدانید. چطوری میخوای تستش کنی
در GA4، شما می توانید مخاطب ایجاد کنید، و اگر با مخاطبان GA4 آشنا نیستید، آنها عالی هستند، من از آنها بسیار لذت می برم، و من یک جمعه تخته سفید درست در همین سایت دارم که در مورد مخاطبان صحبت می کند، بنابراین توصیه می کنم بررسی آن نیز حال، کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که دو مخاطب ایجاد کنیم. ما مخاطبان مثبتی داریم، اینجا جایی است که مردم به ویدیو گفتند بله. حالا ما مخاطبان منفی خواهیم داشت، اینجاست که مردم اصلا ویدیو را شروع نکردند. و البته، شما معمولاً در این مورد در یک جدول خسته کننده گزارش می دهید که در آن می گویید ما این تعداد جلسه داشتیم که به ویدیو بله گفتیم، و سپس این تعداد رویدادهای کلیدی، تبدیل ها و موارد مشابه را بدون خیر داشتیم. این تعداد جلسه، این تعداد رویداد/تبدیل کلیدی.
وقتی به این دادهها نگاه میکنید، میتوانید فوراً بگویید که آیا ویدیو کارش را خوب انجام میدهد یا نه؟ نه، زیرا اعداد خسته کننده هستند و جداول خسته کننده هستند. در عوض، همان ترفندی را که در اولین جدولی که به آن نگاه کردیم، استفاده می کنیم، جایی که در عوض اعداد را به درصدی از کل تغییر می دهیم. و دوباره، در استودیو Looker، برای انجام این کار، ماوس را روی متریک قرار دهید، روی نماد مداد کلیک کنید و سپس درصد کل را از منوی کشویی انتخاب کنید و سپس میبینید که تقریباً به همان تعداد جلسات داریم، اما میتوانید بگویید که این ویدیو در واقع کار خارق العاده ای در ایجاد رویدادهای تبدیل/کلیدی بیشتر برای این مشتری خاص انجام می دهد. حدس میزنم حق با مشتری بود، حدس میزنم ویدیو خوبی باشد. می توانید این را به آنها بگویید. اما با ارائه مجدد آن به صورت درصد، می توانید چیزی را ببینید که من همیشه به آن مشت زدن بالای وزن شما یا مشت زدن زیر وزن شما می گویم زیرا قبلاً باکس می کردم، و فکر می کنم که این یک راه عالی برای ارائه این داده ها است. این کار نسبت به کل چقدر خوب است؟ برخلاف تمرکز بر آن اعداد خاص، که ممکن است درست باشد یا نباشد.
بنابراین سه مثال برای شما وجود دارد، میتوانید مواردی را که قبلاً در مورد آنها گزارش کردهاید انتخاب کنید و در عوض گزارش را به صورت جهتدار تغییر دهید. من متوجه شدم که این واقعاً کمک می کند تا به آن مکالمات در مورد چگونگی دقت و مسدود کننده های تبلیغات و رضایت شخص ثالث و هر چیز دیگری که داده های تجزیه و تحلیل ما را نادرست می کند، کمک می کند. به حذف این ایده کمک می کند که باید چیزی را درست کنید تا دقیق شود، که متأسفانه نمی توانید، دقیق نیست، آن کشتی حرکت کرده است، و در عوض، شما روی داده ها تمرکز می کنید. که دارید و چه کارهایی می توانید با آن انجام دهید تا نتایج خوبی به دست آورید که به شما کمک می کند بینشی داشته باشید تا بدانید برای بهبود بازاریابی، فروش خود، و در نهایت هر هدفی که می خواهید با وب سایت خود به آن برسید، چه کاری انجام دهید. کسب و کار شما
امیدوارم که برای شما مفید بوده باشد. اگر اصلاً سؤالی دارید، با من تماس بگیرید، من معمولاً در لینکدین هستم و از تماشای شما بسیار سپاسگزارم.