نکات کپی‌نویسی SEO: چگونه یک نسخه وب جذاب بنویسیم


هر متخصص بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در مورد اهمیت کپی رایتینگ وب می داند. این نقش حیاتی در سئوی درون صفحه ایفا می کند و به شما امکان می دهد کلمات کلیدی بهینه را پوشش دهید و در عین حال خدمات وب سایت را به طور موثر تعریف کنید. این باعث می شود کپی رایتینگ SEO به یک کار بسیار سخت تبدیل شود. نباید آن را با یک روش معمول نوشتن اشتباه کرد زیرا به دانش دقیق در مورد موارد مختلف مرتبط با سئوی درون صفحه نیاز دارد.

امروزه، شرکت‌ها ترجیح می‌دهند نویسندگان حرفه‌ای را با دانش گسترده سئو استخدام کنند، زیرا به راحتی می‌توان با اطلاعات کلمات کلیدی به آنها آموزش داد. آنها می توانند یک نسخه وب جذاب بنویسند در حالی که کلمات کلیدی مورد نیاز را به طور موثر در محتوا پوشش می دهند.

در مقابل، یک نویسنده معمولی درک مفاهیم کلمات کلیدی را دشوار می یابد. آنها ایده اصلی چگالی کلمات کلیدی و نحوه قرار دادن آنها به صورت استراتژیک در بخش های مختلف محتوای وب را نمی دانند. این نوع نوشتن فقط توسط یک سئو نویس باتجربه قابل مدیریت است که درک خوبی از ایجاد محتوا برای صفحات وب شرکت دارد.

برای کمک به بهینه‌سازی مهارت‌های خود در کپی‌رایتینگ سئو، این مقاله نکات مفیدی را برای نوشتن کپی جذاب وب و بهینه‌سازی کیفیت محتوا مطابق با نیازهای گوگل نشان می‌دهد.

بیایید در زیر به آنها با جزئیات نگاه کنیم.

بهترین نکات برای SEO Copywriting

بسیاری از مبتدیان اغلب در مورد نحوه نوشتن نسخه های وب که می تواند نتایج عالی در سئو ارائه دهد سردرگم می شوند. نوشتن چنین محتوایی یک هنر است، به خصوص زمانی که مجبور هستید کلمات کلیدی مختلف را با رقابت بالا در بازار پوشش دهید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا به طور موثر نسخه های وب مبتنی بر SEO را بنویسید. با پیروی از این نکات، به سرعت مفاهیم کپی رایتینگ SEO را بدون سردرگمی درک خواهید کرد.

لحن نوشتن را طبیعی نگه دارید

اولین چیزی که هنگام نوشتن کپی وب سئو باید به خاطر بسپارید این است که لحن محتوا را طبیعی و در عین حال متقاعدکننده نگه دارید. این مطمئناً بسیار مهم است تا مردم بدانند که وب سایت شما محصولات یا خدمات با کیفیت بالا را ارائه می دهد. بنابراین باید با سبکی متقاعدکننده اما با لحنی طبیعی نوشته شود که مردم به راحتی آن را بفهمند.

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن نسخه وب برای یک شرکت پوشاک ورزشی هستید، باید به طور قاطعانه تخصص آن شرکت را در تولید چاپ سفارشی توضیح دهید. آرم NHL پیراهن با قیمت بسیار ارزان این باید با یک حس متقاعدسازی قوی تعریف شود تا مردم بتوانند به خرید آنها از وب سایت علاقه نشان دهند.

شما می توانید از این تکنیک برای نوشتن وب کپی برای انواع مختلف شرکت ها استفاده کنید. این نظریه برای همه به خوبی کار می کند، به شرطی که از آن با زمینه مناسب استفاده کنید.

کلمات کلیدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

انتخاب کلمات کلیدی برای کپی وب اهمیت زیادی دارد. این کلمات کلیدی به شما کمک می کنند تا زمینه محتوا را به صورت کلی بسازید، مشروط بر اینکه با نگاه کردن به رقابت در بازار آنها را عاقلانه انتخاب کرده باشید. بنابراین، باید آنها را دقیقاً انتخاب کنید تا کپی را بتوان به درستی مطابق با الزامات نوشت.

در همین حال، انتخاب کلمات کلیدی مناسب تنها مشکل نیست. گاهی اوقات، افراد به اشتباه کلمات کلیدی با رقابت بازار بالا را انتخاب می کنند. این به طور عمده در مورد کسانی اتفاق می افتد که در سئو جدید هستند و تاکتیک های رتبه بندی کلمات کلیدی یا نحوه انتخاب آنها را پس از بررسی رقابت در بازار نمی دانند.

با وجود نوشتن محتوای وب با کیفیت، این کلمات کلیدی هیچ مزیتی برای وب سایت ها از نظر رتبه بندی ندارند. از این رو، همیشه توصیه می شود کلمات کلیدی را انتخاب کنید که رقابت کمی دارند تا بتوانید آن را اجرا کنید سئوی خارج از صفحه به آسانی.

با هدف مطابقت دهید

لازم به ذکر است که کپی رایتینگ وب باید با هدف درست انجام شود. این بدان معنی است که رویکرد محتوای شما باید با هدف کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد. هر چیزی مبهم بین آنها ناسازگاری ایجاد می کند و درک بدی از نسخه کامل ایجاد می کند. مردم علاقه زیادی به این نوع کپی ها نخواهند داشت و در نهایت پس از خواندن تنها چند خط صفحه را ترک می کنند.

برای جلوگیری از ابهام در کپی وب، همیشه سعی کنید مطالب را مطابق با هدف مورد نظر بنویسید کلمات کلیدی سئو. این کار باعث می شود همه چیز سازماندهی شده به نظر برسد و به مردم امکان می دهد انگیزه واقعی محتوا را به طور کامل درک کنند. با مشاهده محتوای وب سایت های محبوب می توانید در مورد این موضوع بیشتر بدانید. این به شما کمک می کند تا معنای قصد و نحوه پوشش آن در محتوا را با استفاده از لحن مناسب درک کنید.

به نگرانی ها رسیدگی کنید

برای اینکه کپی وب خود را برای خوانندگان جذاب کنید، باید نگرانی های اصلی آنها را در محتوا برطرف کنید. این یک تکنیک اثبات شده برای نه تنها تعامل، بلکه تبدیل افراد به خدمات شما است. به طور کلی، مردم فقط به وب سایت هایی علاقه نشان می دهند که مشکلات آنها را مطرح می کنند. آنها با محتوای خود احساس ارتباط می کنند، به شرطی که پاسخ های صحیح را نیز به آنها ارائه کرده باشد.

برخی از نویسندگان نیز این تکنیک را بخشی از داستان سرایی می دانند. این اساساً تضمین می کند که افکار مردم را تشکیل می دهد، به طوری که آنها می توانند بعداً تبدیل کنند و برای خدمات ثبت نام کنند یا محصولی را خریداری کنند. در حالت ایده آل، اولین برداشت از یک مشکل و راه حل آن باید در شروع کپی وب ایجاد شود. این افراد را تشویق می‌کند تا بیشتر مطالعه کنند و درباره راه‌حل‌های مشکلات احتمالی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

از کلمات کلیدی در سرفصل ها استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان یا H2 ها یک تمرین ضروری در کپی رایتینگ SEO است. به گفته کارشناسان، الگوریتم گوگل همیشه به سرفصل ها توجه می کند و به همین دلیل توصیه می شود از کلمات کلیدی خود در آنها استفاده کنید.

به غیر از کلمات کلیدی اصلی خود، می توانید از کلمات کلیدی ثانویه نیز در سرفصل ها استفاده کنید. جایی که تصمیم به استفاده از آنها دارید کاملاً به ساختار محتوا بستگی دارد. می توان آن را درست بعد از H1 یا در وسط صفحات استفاده کرد. فقط مطمئن شوید که از آنها به درستی استفاده کنید تا Google بتواند به راحتی استفاده طبیعی آن را در محتوا درک کند.

کلمات پایانی

به عنوان یک نویسنده، استفاده از این تکنیک‌های کپی‌نویسی سئو نه تنها کیفیت محتوای شما را بهینه می‌کند، بلکه به جذاب‌تر کردن کپی‌های وب شما کمک می‌کند. علاوه بر این، به الگوریتم گوگل کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند و آن را به طور مناسب در موتور جستجو رتبه بندی کند.





منبع