چند بار در روز برای کسب اطلاعات به گوگل مراجعه می کنیم؟ ما در حال بررسی پیش بینی آب و هوا و دریافت مسیرهای ترافیکی در نقشه های گوگل هستیم. ما کلمات و عبارات تصادفی را در یک فیلد کلید می زنیم و گوگل به نحوی نتایج را می فهمد و ارائه می دهد. به بسته محلی فکر کنید. من در ماه مه در آتن بودم و گوگل کافه محله ای عالی با وای فای را برایم پیدا کرد – شیرینی و قهوه عالی و مردم دوست داشتنی. در مورد آن فکر کنید – این یک سفارش بسیار بلند است، اما Google تحویل داد زیرا کاملاً من را درک کرد قصد.
در این مقاله، هدف جستجو را بهعنوان یکی از اجزای کلیدی بهینهسازی محتوا و اینکه چگونه یک استراتژی با هدف جستجو واقعاً در مورد نگاشت هدف به قیف فروش سنتی است، بررسی میکنیم. بیایید با بررسی چهار نوع اصلی هدف جستجو شروع کنیم.
1. هدف اطلاعاتی
درک گوگل از قصد فراتر از اطلاعات مربوط به یک اصطلاح خاص است. در طول سال ها آنقدر هوشمندتر شده است که اکنون تفاوت های ظریف را درک می کند. می داند که افرادی که به دنبال لباس شنا و کلاه آفتابی هستند ممکن است به دنبال هتل و دمپایی و تعطیلات زیر نور آفتاب باشند. کلمات کلیدی اطلاعاتی اغلب شامل نظرات، راهنماهای “چگونه”، ارائه ها، راهنماها و فهرست ها هستند. هدف اطلاعاتی می تواند پرس و جوهای چه کسی، چگونه، کجا و چرا باشد. هدف اطلاعاتی در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبانمان است به همان روشی که یک مقاله روزنامه به طور مؤثر به سؤالات مربوط به چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا در پاراگراف اول پاسخ می دهد.
2. هدف ناوبری
وقتی کسی نام شرکت شما را جستجو می کند اولین نتیجه باشید. افرادی با این هدف ناوبری می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند. اگر 49ers را کلید بزنیم، می خواهیم به وب سایت 49ers دسترسی پیدا کنیم. اطمینان حاصل کنید که وقتی کسی نام شرکت شما را جستجو می کند وب سایت شما پیدا می شود. اگر سایت شما نمایش داده نمی شود، عیب یابی را شروع کنید. با راه اندازی مجدد شروع کنید، سپس مرورگر دیگری را امتحان کنید. کش خود را پاک کنید و کوکی ها را حذف کنید. بررسی کنید که آیا یک است مشکل سرور DNS، جایی که یک سرور DNS آدرس را به یک آدرس IP عددی تبدیل می کند که آن را به وب سایت واقعی شما هدایت می کند.
همچنین این احتمال وجود دارد که مشکل مربوط به هر کسی باشد که سایت شما را میزبانی می کند. با هر کسی که سایت شما را میزبانی می کند تماس بگیرید و از قطعی بودن آن مطلع شوید. سرورها فقط كامپيوتر هستند و در معرض همان نيروهاي طبيعي مانند كامپيوترهاي خودمان هستند. طوفان، قطع برق، و غیره – همه می توانند بر عملکرد طبیعی تأثیر بگذارند.
3. قصد معامله
هدف تراکنش دارای تمرکز تبدیل است. این نقطه ای است که ما آماده خرید هستیم. ما اغلب دقیقاً می دانیم که می خواهیم چه چیزی بخریم و می خواهیم بلافاصله به صفحه آن محصول برسیم. کلمات کلیدی با قصد معامله اغلب حاوی کلماتی مانند خرید، معامله و تخفیف هستند. ممکن است شامل نام تجاری محصولات باشد. اگر پست وبلاگ شما قصد معامله دارد، مصرف کننده ای را هدف قرار می دهید که آماده خرید است. برای کلمات کلیدی تراکنش خاص تر، از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs یا Keyword Planner گوگل استفاده کنید.
4. نیت تجاری
گاهی اوقات برای تحقیق در وب جستجو می کنیم. بهترین دستگاه اسپرسوساز چیست؟ آیا باید در عوض دستگاه نسپرسو بخرم؟ بهترین ماشین آلات در هر محدوده قیمت برای هر دسته کدامند؟ برای مقاصد تجاری ما به زمان و متقاعد کردن بیشتری نیاز داریم. برای این منظور، ما اغلب فهرست هایی را می بینیم – لیستی از محصولات که ویژگی ها، کیفیت و قیمت آنها را با هم مقایسه می کند. این فهرست ها اطلاعات کافی برای تصمیم گیری در اختیار ما قرار می دهند.
تطبیق صفحات فرود خود با هدف جستجوی مخاطبان شما
کلمات کلیدی در جستارهای جستجوی ما بینشی در مورد هدف ارائه می دهند. این روش برعکس نیز عمل می کند. با شناسایی کلمات کلیدی با کلمات هدف خاص، می توانیم شانس خود را برای دیده شدن توسط افرادی با هدف جستجوی مشابه افزایش دهیم. چگونه محتوا را برای هدف جستجو بهینه کنیم؟ اگر در حال راه اندازی یک محصول جدید هستید، می خواهید چندین نوع صفحه فرود را مستقر کنید و هدف اطلاعاتی جزء مهمی از استراتژی بازاریابی شما خواهد بود.
به این فکر کنید که هنگام ساخت صفحات فرود، پست های رسانه های اجتماعی و سایر رسانه ها، از جمله وثیقه چاپی، به چه کسانی می خواهید دسترسی پیدا کنید. بسته به اینکه کدام مرحله از قیف فروش را هدف قرار داده اید، هر کدام تمرکز متفاوتی خواهند داشت.
با محتوای طولانی راحت باشید
من اغلب این بحث را با مشتریانم دارم. گرایشی به سمت به حداقل رساندن مقدار محتوا در یک صفحه وب وجود دارد زیرا “هیچ کس بیشتر نخواهد خواند”. در حالی که ممکن است این درست باشد، اگر کسی اطلاعات بیشتری بخواهد، و شما چند جمله بیهوده ارائه کرده باشید، چه؟ آیا آنها لیاقت بیشتری ندارند؟
مهمتر از آن، گوگل به محتوا نیاز دارد تا صفحات را به درستی ایندکس کند. برای کار کردن به کلمات به ویژه کلمات کلیدی نیاز دارد. راه حل این است که محتوای جامع و به خوبی نوشته شده با کلمات کلیدی به خوبی تحقیق شده ارائه دهید. این محتوای عالی را با مهمترین اطلاعات در چند پاراگراف اول برای کسانی که نمیخواهند بیشتر مطالعه کنند، بارگذاری کنید.
آیا برای مردم می نویسیم یا برای گوگل . . . یا هر دو؟
با قرار گرفتن در رتبه بالا در گوگل، افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب می کنیم، که منجر به فروش بیشتر و بازگشت بازدیدکنندگان می شود. برای دستیابی به آن، باید محتوای خود را برای کلمات کلیدی خود بهینه کنیم. با تطبیق محتوای خود با نوع پاسخی که میخواهیم ایجاد کنیم، محتوا باید به مراحل قیف فروش نگاشت شود: آگاهی، کشف، ارزیابی، قصد، خرید و وفاداری به برند. Intent سفر کاربر آنلاین ما از طریق آن مراحل قیف فروش است.
گوگل الگوریتم خود را حدود 500 بار در سال به روز می کند. این کار را انجام می دهد تا از انواع جست و جوهایی که در جستجوهای خود کلید می زنیم، که به طور فزاینده ای پیچیده می شوند، باقی بماند. توانایی گوگل در درک روابط بین کلمات و تفاوت های ظریف فعلی نمونه ای از رشد و بلوغ آن در طول سال هاست.
سفارشی کردن صفحه فرود
هدف جستجو کلید موفقیت هر صفحه فرود است و باید هنگام ساخت هر صفحه از وب سایت شما مورد توجه قرار گیرد. اگر با این مشکل دارید، عقب نشینی کنید و وانمود کنید که این سایت شخص دیگری است و سفر مشتری شماست. اگر این محصولی است که با آن آشنایی ندارید و به دنبال اطلاعات بیشتر هستید، به این فکر کنید که صفحه ای با هدف اطلاعاتی چگونه خواهد بود.
اگر باهوش هستید و محصول را درک می کنید، اما می خواهید آخرین بار به چند محصول با قیمت های مختلف نگاه کنید، صفحه ای با هدف تجاری ایجاد کنید. شامل تصاویری از هر محصول با ویژگی های کلیدی و امتیاز قیمت. آن را با یک نتیجه گیری یا توصیه سریع که نمای کلی را در بر می گیرد، جمع کنید تا کاربر بتواند به سرعت تصمیم بگیرد که کدام کالا را بخرد – سفر خریدار خود را تکمیل کند.
مزایای شناسایی هدف جستجو
• بازدیدکنندگان سایت بیشتر، فروش بیشتر. درک هدف جستجو به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که ترافیک ارگانیک ایجاد کند—کسانی که آماده هستند در صفحه فرود به خوبی طراحی شده شما اقدام کنند.
• محتوای مرتبط به این معنی است که نرخ پرش شما کاهش می یابد. همچنین بازدیدکنندگان باید زمان بیشتری را صرف بررسی اطلاعات وب سایت شما کنند.
• کاربران درگیر بیشتر. تعامل و علاقه بیشتر به سایت شما. ایده های محتوای بهتر تولید کنید. دانستن علایق/اهداف مخاطب به شما کمک می کند موضوع و نوع محتوا را سفارشی کنید. برای مقایسه محصولات، از فهرست استفاده کنید.
• سرنخ های گرم پیدا کنید. همیشه یک چرخه فروش وجود دارد، اما استفاده از کلمات کلیدی نگاشت شده با هدف کاربر، ترافیک سایت شما را هدایت می کند. مطمئن شوید که از ابزار کلمات کلیدی مانند Ahrefs یا برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای یافتن کلماتی که بیشترین تاثیر را دارند استفاده می کنید.
• کسب رتبه های بالاتر. فعالیت بیشتر گوگل همیشه چیز خوبی است. این به طور مستقیم و مثبت بر رتبه بندی کلمات کلیدی محتوای شما تأثیر می گذارد.
بهترین راه برای بهینه سازی محتوا چیست؟
برخی از جستجوها را انجام دهید و صفحات نتایج (SERPs) را مطالعه کنید. شما شروع به دیدن الگوها خواهید کرد و متوجه خواهید شد که چرا برخی از کلمات در بالای صفحه ظاهر می شوند و برخی دیگر در صفحه دو یا سه در سرزمین هیچکس به پایان می رسند. به انواع اطلاعاتی که در توضیحات ظاهر می شود توجه کنید. به یاد داشته باشید که همه چیز در مورد کلمات است.
… و بهترین راه برای افزایش سطح محتوای خود؟
کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید و مطمئن شوید که در تگ های H1 و H2 شما گنجانده شده اند. سپس به توضیحات متا خود نگاهی بیندازید – دو خط متنی که در زیر پیوند وب سایت در SERP نشان داده می شود. اینها باید برای هر صفحه سفارشی شوند و مانند فروش های کوچک عمل می کنند. ممکن است یک متا توصیف رابطه مستقیمی با بهینهسازی موتور جستجو (SEO) شما نداشته باشد، اما رابطهای بین توضیحات فرا توصیفی، مخاطبان بالقوه شما و وبسایت شما وجود دارد. شما 150-160 کاراکتر دارید تا کاربر را ترغیب کنید تا روی پیوند به وب سایت شما کلیک کند، بنابراین این شما هستید که باید این پیام را تا حد امکان فریبنده کنید.
چیزهای دیگری که باید در نظر بگیرید
• مخاطبان شما آیا زمان آن فرا رسیده است که مخاطبی را که میخواهید به آن دست یابید ایجاد یا مرور کنید؟ من چند سال پیش یک پرسونا یا نمایه مشتری ایجاد کردم و اخیراً آن را به روز کردم. من دقیقا می دانم که مشتری هدف من چگونه به نظر می رسد، او برای امرار معاش چه می کند و پول خود را چگونه خرج می کند. درک اطلاعات اجتماعی-اقتصادی برای این تلاش بسیار مهم است تا شما واقعاً این مشتری هدف را درک کنید.
• آیا می توانید اطلاعات را موثرتر نشان دهید؟ استفاده از سرفصلها و لیستهای گلولهدار باعث میشود اطلاعات در مقایسه با یک پاراگراف در دسترستر باشد. اساساً، آیا پاراگراف های طولانی را به پاراگراف های کوتاه تقسیم می کنید که به راحتی قابل خواندن باشد؟
• این همه در مورد رتبه بندی است. آیا برای کلمات کلیدی با مشکل کلمه کلیدی بالا رتبه بندی می کنید؟ در حالی که برخی از کلمات کلیدی ما در بالاترین سطح مقیاس قرار دارند، یافتن برخی از آنها در انتهای پایین نیز مهم است. باید مقداری فعالیت جستجو و قیمت پایینتری وجود داشته باشد.
نتیجه
چهار مرحله از سفر مشتری وجود دارد که به قیف فروش سنتی ترسیم میشود – که با آگاهی شروع میشود و با خرید و وفاداری مشتری بازگشته پایان مییابد. چهار مرحله قصد وجود دارد: اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی و تجاری. هر مرحله یک گام در سفر خریدار است. به عنوان صاحبان کسب و کار و بازاریابان، باید عقب نشینی کنیم و نوع محتوایی را که میخواهیم مشتریانمان در هر نقطه از این زنجیره بخوانند، تعیین کنیم.