هزینه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر باید باشد؟


اگر برند شما بتواند از مخاطبان یک سوپراستار آنلاین استفاده کند چه؟ رساندن پیام شما به مخاطبان مرتبط می تواند بسیار ارزشمند باشد.

در گذشته، فقط برندهای بزرگ می توانستند تأییدیه افراد مشهور را بپردازند. اکنون، با قدرت و گستردگی رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ به مراتب در دسترس تر است. تنها با 700 دلار، می‌توانید بیش از 15000 بازدید دریافت کنید – و اگر برند شما خرج زیادی دارد، می‌توانید با یک سلبریتی تلویزیونی مانند امیلیا کلارک با حدود 130000 دلار شریک شوید.

بیایید به هزینه های کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازیم تا بتوانید کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود را برنامه ریزی کنید.

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ دقیقا چیست؟

اینفلوئنسرها دارای نفوذ و اعتبار هستند. آنها از استعدادها، دانش یا شخصیت خود برای ارتباط با افراد در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و سرنخ آن در نام است – آنها می توانند بر انتخاب ها و خریدهای دنبال کنندگان خود تأثیر بگذارند. بنابراین، اینفلوئنسر مارکتینگ تاکتیکی است که در آن کسب‌وکارها و برندها با افرادی همکاری می‌کنند که پیروان یا نفوذ قابل توجهی در بازار هدف خاصی دارند. اینفلوئنسرها محتوایی را ایجاد می کنند که یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کند و آن محتوای تبلیغاتی را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارد.

در مورد چه نوع اینفلوئنسرهایی صحبت می کنیم؟

اینفلوئنسرها در هر شکل و اندازه و در هر کانال آنلاینی که فکرش را بکنید وجود دارند. البته در بالای صفحه، نام های بزرگی مانند کیم کارداشیان و محبوب ترین یوتیوبر تمام دوران، MrBeast را می بینیم. اما تعداد زیادی از اینفلوئنسرها با مخاطبان خاص وجود دارند که کمک آنها لزوماً بانک را از بین نمی برد.

به عنوان یک قاعده کلی، می‌توانید محاسبه کنید که یک اینفلوئنسر بر اساس تعداد دنبال‌کننده‌ها و کانالی که پست در چه کانالی دارد، برای هر پست چقدر هزینه می‌گیرد (مثلاً، ویدیوهای یوتیوب معمولاً از پست در X هزینه بیشتری دارند).

اینفلوئنسر مارکتینگ هاب محدوده های هزینه زیر را برای یک پست در چندین کانال بر اساس اندازه مخاطب اینفلوئنسر تخمین می زند.

هزینه پست های اینفلوئنسر مارکتینگ به ازای هر کانال و اندازه مخاطب

یوتیوب

اینستاگرام

TikTok

دقیقه

حداکثر

دقیقه

حداکثر

دقیقه

حداکثر

اینفلوئنسرهای نانو: 1000-10000

20 دلار

200 دلار

10 دلار

100 دلار

5 دلار

25 دلار

اینفلوئنسرهای خرد: 10000-50000

200 دلار

1000 دلار

100 دلار

500 دلار

25 دلار

125 دلار

اینفلوئنسرهای سطح متوسط: 50000-500000

1000 دلار

10000 دلار

500 دلار

5000 دلار

125 دلار

1250 دلار

اینفلوئنسرهای کلان: 500000 تا 1 میلیون

10000 دلار

20000 دلار

5000 دلار

10000 دلار

1250 دلار

2500 دلار

اینفلوئنسرهای مگا: بیش از 1 میلیون

20000 دلار

10000 دلار

2500 دلار

اینفلوئنسرهای نانو

اینفلوئنسرهای نانو معمولا بین 1000 تا 10000 دنبال کننده دارند. در حالی که این پست‌ها کوچک هستند، پست‌هایی که توسط اینفلوئنسرهای نانو به اشتراک گذاشته می‌شوند از یک جامعه نزدیک بهره می‌برند که در آن اینفلوئنسر اغلب در یک زمینه تخصصی متخصص است. برخی از آنها از همکاری با برندها در ازای محصولات یا فقط به این دلیل که آن را دوست دارند خوشحال هستند.

محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): از 0 < 200 دلار

اینفلوئنسرهای میکرو

میکرو اینفلوئنسرها بین 10000 تا 50000 دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارند. این بخش محبوبی است و 77٪ از برندها ترجیح می دهند با میکرو اینفلوئنسرها کار کنند.

محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): 25 تا 1000 دلار

سایز متوسط

اینفلوئنسرهای متوسط ​​می توانند بین 50000 تا 500000 دنبال کننده داشته باشند. آنها نسبت به اینفلوئنسرهای خرد شناخته شده تر هستند و دامنه وسیع تری دارند. قبل از ثبت نام در کمپین با آنها، ارزش بررسی میزان تعامل آنها در هر پست را دارد.

محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): 125 تا 10000 دلار

اینفلوئنسرهای کلان

این غول های رسانه های اجتماعی می توانند بین 500000 تا 1000000 دنبال کننده داشته باشند، که به این معنی است که می توانند برای هر پست پول بسیار بیشتری دریافت کنند.

محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): 1250 – 20000 دلار

اینفلوئنسرهای مگا

این تأثیرگذاران نادر که به آن افراد مشهور نیز گفته می شود، بیش از 1000000 دنبال کننده دارند. آن‌ها گران‌ترین هستند و می‌توانند میلیون‌ها دلار در هر پست دریافت کنند.

محدوده هزینه های هر پست (همه کانال ها): +2500 دلار

برآورد هزینه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بر اساس کانال

با توجه به این ارقام، مشخص است که صنعت بازاریابی تأثیرگذار ارزش پول زیادی دارد – طبق گفته‌های خودی این صنعت، 17.4 میلیارد دلار در سال 2023. بنابراین، قابل درک است که شما ممکن است نگران باشید که کمپینی مانند این آسیب جدی در امور مالی شما ایجاد کند.

اما یک خبر خوب وجود دارد! با بیش از 50 میلیون اینفلوئنسر که در کانال های مورد علاقه شما حضور دارند، کار با آنها می تواند بسیار مقرون به صرفه تر از آنچه تصور می کنید باشد، بسته به اینکه کدام پلتفرم رسانه اجتماعی را انتخاب کنید.

در اینجا لیستی از میانگین قیمت های جهانی برای هر پلتفرم آمده است:

کانال رسانه های اجتماعی

محدوده قیمت

اینستاگرام

پست ها به طور متوسط ​​10 دلار برای هر انتشار، به ازای هر 1000 دنبال کننده. در سال 2021، میانگین هزینه یک پست اینستاگرام 1170 دلار و هزینه متوسط ​​یک استوری اینستاگرام 906 دلار بود.

TikTok

اینفلوئنسرها در TikTok بسته به تعداد فالوورهایشان برای هر ویدیو از 5 تا 2500 دلار دریافت می کنند.

یوتیوب

یک گزینه گران‌تر، سازندگان YouTube می‌توانند به ازای هر 1000 مشترک حدود 20 دلار برای هر ویدیو دریافت کنند. میانگین پست یوتیوب می تواند برای هر ویدیو نزدیک به 4500 دلار برای شما بازگرداند.

توییتر

ارزان ترین گزینه، جایی که اینفلوئنسرها به ازای هر 1000 دنبال کننده، 2 دلار برای هر پست دریافت می کنند.

چه نوع همکاری هایی در دسترس است؟

کمپین های بازاریابی زیادی وجود دارد که کسب و کارها می توانند با همکاری با یک تأثیرگذار توسعه دهند. مهم است که به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از همکاری ها برای بودجه های مختلف مناسب هستند و هزینه ها می تواند بسته به صنعت متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در صنعت گردشگری، ارائه اقامتگاه، بازدید از آبگرم یا سایر تجربیات سفر در ازای تبلیغ توسط یک تأثیرگذار رایج است که هزینه ها را کاهش می دهد. با این حال، در صنعت مد، برندها برای انحصار بودن هزینه می‌کنند، زیرا نمی‌خواهند با یک اینفلوئنسر کار کنند که یک هفته کیف جدید گوچی و سپس کیف جدید پرادا را هفته بعد تبلیغ کند. بنابراین، هزینه مشارکت با اینفلوئنسر برای برندهای مد لوکس بسیار بالاتر است.

اغلب اینفلوئنسرها «بسته‌های» پستی را ارائه می‌کنند که در آن هزینه کمتری برای همکاری طولانی‌تر می‌گیرند. اینفلوئنسر آنالیتیکس و دیگر پلتفرم‌ها می‌توانند به واسطه‌گری این معاملات کمک کنند و به شما کمک کنند تا بیشترین سود را به دست آورید.

در اینجا نگاهی به برخی از محبوب ترین گزینه ها و توضیحاتی در مورد قیمت گذاری می کنیم.

تاکتیک اینفلوئنسر

توضیحات

ملاحظات قیمت گذاری

ارسال مهمان

پست مهمان جایی است که تأثیرگذاران پست های وبلاگ را در وب سایت یا وبلاگ یک برند ایجاد و منتشر می کنند.
اینفلوئنسر یک پست در مورد موضوعی مرتبط با صنعت شرکت ایجاد می کند و پیوندهایی به وب سایت در آن گنجانده است.
در عین حال، برند محتوای باکیفیت به دست می آورد و دیده شدن خود را در میان مخاطبان جدید افزایش می دهد.

به خاطر داشته باشید که در این نوع کمپین باید به اینفلوئنسر و وب سایت پول پرداخت کنید.

هزینه نوشتن اینفلوئنسر تقریباً از 400 دلار شروع می شود.

انتشار وب سایت از 60 تا 15000 دلار، بسته به اندازه مخاطب و اعتبار دامنه.

محتوای حمایت شده

محتوای حمایت‌شده شامل این است که برندها به اینفلوئنسرها پول می‌دهند تا محصولات یا خدمات خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا کانال‌های دیگر تبلیغ کنند.

اینفلوئنسرها پست‌های متنی، ویدیوها یا داستان‌هایی را ایجاد می‌کنند، از جمله برچسبی که نشان می‌دهد محتوای حمایت شده است.

محتوای حمایت‌شده می‌تواند شامل بررسی محصول، جعبه‌گشایی ویدیوها، آموزش‌ها و موارد دیگر باشد.

بسته به اندازه مخاطب و نوع محتوا، هزینه ها از 10 دلار تا بیش از 4000 دلار متغیر است.

خلق مشترک

برند و اینفلوئنسر با هم همکاری می کنند تا ایده ها را توسعه دهند و محتوا ایجاد کنند.

ایجاد مشترک می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله راه اندازی محصول، مجموعه های نسخه محدود و محتوای انحصاری.

هدف ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای مخاطبان تأثیرگذار است، در حالی که آگاهی و افزایش فروش برای برند را افزایش می دهد.

بسته به نوع و حجم محتوای مورد نیاز و همچنین حجم مخاطب، هزینه ها بسیار متفاوت است.

مسابقات

در مسابقات، مسابقات یا هدایای اینفلوئنسرها، اینفلوئنسرها با شرکت‌ها همکاری می‌کنند تا محصولات یا خدمات برند را تبلیغ کنند.

اینفلوئنسر محتوایی ایجاد می‌کند که حاوی اطلاعاتی درباره جوایز احتمالی، الزامات ورود و مهلت‌های زمانی است که ممکن است از شرکت‌کنندگان خواسته شود برند، اینفلوئنسر یا هر دو را دنبال کنند و همچنین دوستان را در نظرات تگ کنند.

یک پست می تواند از 25 دلار تا بیش از 1000 دلار متغیر باشد.

هزینه ها به میزان مشارکت تأثیرگذار بستگی دارد.

به طور کلی، تعاملات طولانی مدت قابل مذاکره است، بنابراین هزینه هر پست مقرون به صرفه تر است.

اشاره می کند

ذکر اینفلوئنسر یکی از ساده ترین کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ موجود است. اینفلوئنسر برند را در یک نظر “ذکر” می کند و برای آن هزینه می گیرد. هنگامی که این کار به خوبی انجام شود، می‌تواند ترافیک را به وب‌سایت برند هدایت کند، فروش را افزایش دهد و مشتریان وفادار خود را دنبال کند.

هزینه از 25 دلار، بسته به اندازه مخاطب.

کدهای تخفیف

کدهای تخفیف اینفلوئنسر به مخاطبان کمک می کند تا مشتری شوند!

شرکت شما می‌تواند یک کد تخفیف منحصربه‌فرد برای اینفلوئنسر فراهم کند تا با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارد، که با پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود.

هزینه از 25 دلار، بسته به اندازه مخاطب.

چگونه هزینه کمپین خود را تخمین بزنید

اکنون می‌دانید چه گزینه‌هایی دارید، باید هزینه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما را بررسی کنید.

پلتفرم هایی مانند اینفلوئنسر آنالیتیکس به عنوان یک فروشگاه یکپارچه برای اجرای کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر عمل می کنند. آنها می توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا مشخص کند که اینفلوئنسرها و کمپین های خاص چقدر هزینه دارند.

در اینجا یک راهنمای سریع برای استفاده از پلتفرم آورده شده است. در مورد استفاده زیر، تصور می کنیم که یک شرکت بازی کوچک مستقر در بریتانیا با بودجه محدود هستیم:

  1. از تب کشف اینفلوئنسر شروع کنید، کانال مورد نظر خود را انتخاب کنید. بیش از 27 میلیون اینفلوئنسر برای انتخاب وجود دارد! این شرکت بازی در حال حاضر حضور خوبی در Twitch دارد، بنابراین آنها می‌خواهند بازاریابی YouTube را گسترش دهند.
    img-semblog
  1. از فیلترها برای انتخاب صنعت، تعداد بازدیدها، مشترکین، زبان و کشور خود استفاده کنید. در مثال زیر ما طرح را در طاقچه بازی نشان می دهیم.
img-semblog
  1. لیست بزرگی از اینفلوئنسرهای مرتبط به شما ارائه می شود که هر طور دوست دارید فیلتر شده اند. می‌توانید روی هر کدام کلیک کنید تا جزئیات آن‌ها گسترش یابد. در زیر دو مثال داریم: یک مگا اینفلوئنسر و یک میکرو اینفلوئنسر. آمار آنها را خواهید دید و به طور متوسط ​​​​برای مشارکت در خدمات آنها چقدر هزینه دارد.
img-semblog

با هزینه ادغام بیش از 250000 دلار، اولین تأثیرگذار از بودجه خارج است. نگاهی بیشتر، دیپ سیلور، اینفلوئنسر مستقر در بریتانیا با محدوده قیمت قابل کنترل‌تری را نشان می‌دهد.

img-semblog
  1. همچنین می توانید ببینید که هر اینفلوئنسر از نظر کیفیت کانال چقدر خوب عمل می کند. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا ارزش دارد بودجه خود را برای هر تأثیرگذار خاص خرج کنید. در زیر نمونه ای از اینفلوئنسرهای بی کیفیت و خوب دسته بندی شده را مشاهده می کنید.
img-semblog

مهم است که به خاطر داشته باشید که اندازه مخاطب مهمترین معیار نیست. تعداد لایک ها، تعامل ها و نظرات، شاخص های بهتری برای یک کمپین موفق هستند.

همچنین شایان ذکر است که هزینه های اینفلوئنسر همیشه با رتبه بندی کیفیت کانال مطابقت ندارد. پس حتما به این معیارها توجه کنید.

img-semblog
  1. هنگامی که شرکت بازی تشخیص داد که یک اینفلوئنسر پتانسیل خوبی دارد، می‌تواند آنها را به فهرست نهایی اضافه کند. می توانید این کار را با ابزار فهرست سازی یکپارچه انجام دهید و سپس مرتبط ترین و مقرون به صرفه ترین تأثیرگذاران را برای برند خود انتخاب کنید.
img-semblog

بعداً می‌توانید کمپین‌های اینفلوئنسر خود را ایجاد و مدیریت کنید و حتی از همکاران و مشتریان دعوت کنید تا به‌روز بمانند. این پلتفرم همچنین پیش بینی های عملکرد مبتنی بر داده و گزارش های خودکار را ارائه می دهد.

افکار نهایی

هنگامی که برای اولین بار کار با اینفلوئنسرها را شروع می کنید، باید بدانید که هزینه آن چقدر خواهد بود و آیا تاثیرگذار خواهد بود یا خیر. سپس، زمان ارتباط با اینفلوئنسرها، مذاکرات و روابط تجاری و اینفلوئنسر است.

با پلتفرمی مانند اینفلوئنسر آنالیتیکس، می توانید به راحتی کمپین ها، ارتباطات و حتی هزینه ها را پیش بینی کنید و موفقیت های خود را گزارش دهید.



منبع