میتوانید دادههای مربوط به محتوایی را که عملکرد خوبی با مخاطبانتان دارد تجزیه و تحلیل کنید و از آن اطلاعات برای تنظیم دقیق استراتژی محتوای خود استفاده کنید. که می تواند به افزایش سرنخ، ترافیک و فروش کمک کند.
یادگیری از رفتار مخاطب در زمان واقعی به شما این امکان را می دهد که آن تغییرات را تشخیص دهید و به سرعت عمل کنید. میتوانید از بینشها برای ایجاد سریع محتوای مرتبطتر برای خوانندگان استفاده کنید.
2. آیا فرآیندهای تکراری را خودکار می کند؟
در اینجا فقط چند چیز وجود دارد که می توانید با کمک هوش محتوا انجام دهید:
بر اساس داده های قبلی و تجزیه و تحلیل رقبا، دریابید که مخاطبان شما از چه نوع محتوایی لذت خواهند برد
عملکرد محتوای خود را بر اساس داده های مخاطبان و رقبا پیش بینی کنید
تأثیر محتوای خود را با داده های زمان واقعی اندازه گیری کنید
محتوایی ایجاد کنید که هدف جستجوی مخاطبان شما را نشان دهد
فرآیند تولید محتوا را با بینش هوش مصنوعی خودکار کنید
نحوه انتخاب پلتفرم هوش محتوا
این به شما کمک می کند بفهمید کدام کانال ها در ایجاد تعامل و تبدیل موثرتر هستند. بنابراین می توانید استراتژی توزیع خود را بهینه کنید.
هدف آن کمک به شما در تولید محتوایی است که باعث تبدیل و افزایش درآمد می شود.
هوش محتوا به نرم افزاری اطلاق می شود که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای سنجش نحوه عملکرد انواع مختلف محتوا با مخاطبان هدف شما استفاده می کند.
Optimizely همچنین دارای یک سیستم مدیریت دارایی دیجیتال به نام Library است. شما می توانید تمام دارایی های دیجیتال خود را در یک مکان سازماندهی کنید و با فیلترها و پوشه های پیشرفته به سرعت آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.
به سادگی کلمه کلیدی خود را وارد کنید، و بر اساس 10 صفحه رقیب برتر، توصیه های سئو دریافت خواهید کرد:
یک پلتفرم هوشمند محتوای خوب باید از ادغام های شخص ثالث که همکاری را آسان تر می کند، پشتیبانی کند.
با یافتن کانال های با عملکرد برتر خود شروع کنید:
همچنین میتوانید از گزینه AI Rephraser دستیار نوشتن SEO برای بازنویسی، سادهسازی، گسترش یا خلاصه کردن بخشهایی از متن خود استفاده کنید:
با «ایدههای داستان سئو» شروع کنید—موضوعات محتوا بر اساس استراتژی محتوایی خاص شما، به صورت محتوایی توصیه میشود. یا برای شبکه فریلنسری Contently، طرح های سفارشی ایجاد کنید.
جعبه ابزار SEO بیش از 20 ابزار و گزارش دارد که به شما در موفقیت سئوی وب سایت شما کمک می کند.
شما می توانید از این بینش ها برای بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین خود با انتخاب موضوعات یا انواع محتوایی که با خوانندگان شما طنین انداز می شود، استفاده کنید.
و هنگامی که برای نوشتن آماده شدید، دستیار نگارش SEO را فعال کنید. شروع به تایپ یا وارد کردن یک صفحه موجود از وب کنید تا امتیازات و پیشنهاداتی برای خوانایی، سئو، اصالت و لحن صدا دریافت کنید:
همچنین میتوانید گزارشهای سفارشی را برای ردیابی معیارهای خاص (و صادرات دادهها به Excel یا PDF) تنظیم کنید.
اما راه های زیادی برای دستیابی به مخاطب وجود دارد. می توانید پست های وبلاگ را منتشر کنید، یک وبینار میزبانی کنید، یک پست اجتماعی بنویسید و غیره.
همچنین می توانید Google Analytics و Search Console را با حساب Semrush خود ادغام کنید. این به شما کمک می کند بدون خروج از Semrush به جدیدترین و دقیق ترین داده های سایت خود دسترسی داشته باشید.
از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد نوع محتوای بعدی استفاده کنید.
این داده ها از ابزارهای سئوی Semrush منفرد می آیند. برای مشاهده اطلاعات کامل روی “مشاهده گزارش کامل” در زیر کلیک کنید و ویجت را مشاهده کنید.
در زیر، در مورد اینکه چرا هوش محتوا برای کسب و کار شما مهم است، ویژگی هایی که باید در هنگام انتخاب یک پلتفرم اولویت بندی کنید، و پنج مورد از ابزارهای مورد علاقه ما برای شروع شما بحث خواهیم کرد.
چرا به هوش محتوا نیاز دارید؟
به عنوان مثال، ابزار حسابرسی محتوا به شما امکان می دهد محتوای یک وب سایت را بررسی کنید تا صفحاتی را که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند را بیابید.
بسیاری از بازاریابان از بازاریابی محتوا برای دستیابی به مشتریان احتمالی استفاده می کنند. این به معنای ایجاد محتوایی است که برای رشد، درگیر کردن و حفظ مخاطبان شما باشد.
برای دسترسی به داشبورد سئو، باید یک پروژه را انتخاب یا ایجاد کنید.
شما می توانید از ابزارها و ایجاد گزارش برای پنج حوزه سئو زیر استفاده کنید:
هنگامی که محتوای خود را منتشر می کنید، می توانید ارزش آن را در داشبورد تجزیه و تحلیل ردیابی کنید.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس را برای مرور کلی داده ها به هم متصل کنید.
ImpactHero همچنین در مورد تجزیه و تحلیل های مختلفی که برای بازاریابان محتوا اهمیت دارد گزارش می دهد. بنابراین شما حتی نیازی به ترک پلت فرم برای دریافت تمام داده های مورد نیاز خود ندارید.
3. کوراتا
قبل از اینکه یک پلتفرم هوش محتوا را انتخاب کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
1. آیا داده ها را در زمان واقعی جمع آوری می کند؟
شروع به تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت خود با استفاده از داشبورد SEO کنید. داشبورد به شما کمک می کند دید و رفتار مخاطبان خود را در طول زمان پیگیری کنید.
ImpactHero یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما نشان می دهد چه محتوایی در هر مرحله از سفر مشتری بیشترین تأثیر را دارد.
سعی کنید با جستجوگر SEO در صفحه شروع کنید. صفحات وب شما را تجزیه و تحلیل می کند و گام های عملی را برای بهبود رتبه بندی شما ارائه می دهد.
ویژگی های اضافی شامل موارد زیر است:
پیدا کنید که کاربران کجا می روند تا بتوانید نقاط ضعف را بهبود بخشید
برای تجزیه و تحلیل بهتر سفر مشتری، محتوا را بر اساس مرحله (جذب، تاثیر، تبدیل) مشاهده کنید
از غربال کردن تعداد زیادی داده اجتناب کنید—شما فقط داده های مرتبط با محتوای خود را در این ابزار خواهید دید
اهداف سفارشی را برای تجزیه و تحلیل عمیق تر تنظیم کنید
به دنبال ابزاری باشید که تجزیه و تحلیل عمیق هر دو را ارائه دهد.
نکته حرفه ای: Semrush مجموعه کاملی از ابزارهای تحقیقاتی رقبا، به علاوه ابزارهایی مانند Market Explorer را برای تحقیقات بازار ارائه می دهد.
4. آیا ادغام شخص ثالث را ارائه می دهد؟
هوش محتوا از داده ها استفاده می کند تا به شما در درک تأثیر محتوایتان کمک کند. بنابراین میتوانید موفقیتهای قبلی را تکرار کنید و چیزهایی که کار نمیکند را کاهش دهید.
Curata درآمد را بر اساس نوع محتوا تخمین می زند. بنابراین می توانید ببینید کدام نوع محتوا بهترین عملکرد را دارد و بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می آورد. که به شما این امکان را می دهد که تصمیمات استراتژی محتوای قوی در حال حرکت به جلو بگیرید.
ابزار هوش محتوا را انتخاب کنید که بینشی در مورد رقبا و تحقیقات بازار ارائه می دهد.
هدف هوش محتوا این است که یاد بگیرید چگونه محتوایی با عملکرد بهتر ایجاد کنید. و برای دستیابی به آن، درک مخاطبان و رقبای خود بسیار مهم است.
در اینجا چند نمونه از وظایفی که نرم افزار هوش محتوا باید به صورت خودکار انجام دهد آورده شده است:
تحقیقات بازار و رقبا
تقسیم بندی مخاطب
تحقیق کلمات کلیدی
تجزیه و تحلیل ترافیک
تحقیق محتوایی
گزارش نویسی
هنگامی که ایده ای دارید، می توانید از قالب محتوای SEO برای شروع استفاده کنید.
کوراتا خود را “نرم افزار مدیریت محتوا” می نامد. میتوانید همه محتوا را از پلتفرم پیدا کنید، مدیریت کنید و به اشتراک بگذارید.
مجموعه ابزار بازاریابی محتوا به شما کمک می کند محتوای داده محور ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.
Contently همچنین به شما امکان می دهد عملکرد محتوای خود را در کانال های مختلف مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و ایمیل اندازه گیری کنید.
می توانید از ابزارهای هوش محتوا برای دسترسی به گزارش های لحظه ای استفاده کنید. به علاوه بینش در مورد نوع محتوایی که به نتیجه می رسد.
قبل از انتخاب پلتفرم، بررسی کنید چه ادغام هایی در دسترس هستند.
5. آیا فرآیند تولید محتوا را ساده می کند؟
راه های اضافی برای استفاده از Curate عبارتند از:
محتوای اصلی را مستقیماً از پلتفرم بنویسید و منتشر کنید
با سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی (مانند HubSpot و MailChimp) یکپارچه شوید.
محتوایی را کشف کنید که عملکرد خوبی در رسانه های اجتماعی دارد
4. محتوا
این ابزار به هر صفحه یک “امتیاز تاثیر” ارائه می دهد. که مشخص می کند یک صفحه بر اساس ارزش یک هدف و تصمیم کاربر برای تبدیل چقدر درآمد دارد.
میتوانید دقیقاً بفهمید که کدام موضوعات باعث اقدامات با ارزش (مانند تبدیل یا درآمد) میشوند، بنابراین میتوانید روی محتوایی تمرکز کنید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک میکند.
نرم افزار هوش محتوا معمولاً طیف گسترده ای از ابزارهای مرتبط را ارائه می دهد. اما اطمینان حاصل کنید که ابزارهایی که برای آنها پول می پردازید در واقع به ساده سازی فرآیند تولید محتوا کمک می کند.
پلتفرمهای هوشمند محتوا با خودکار کردن کارهای تکراری در وقت شما صرفهجویی میکنند. بنابراین تیم شما می تواند روی مشاغلی تمرکز کند که نیاز به لمس انسانی دارند.
Contently یک محصول سازمانی است که به شما امکان می دهد محتوای خود را در پلتفرم ایجاد، توزیع و ردیابی کنید.
و آمارهایی مانند «افراد در روز»، «زمان توجه» و «میانگین زمان توجه برای هر فرد»:
سپس یاد بگیرید که چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را دارد. ImpactHero در مورد طول محتوا و نوع محتوا (به عنوان مثال، فهرست مقالات، مقالات نحوه انجام، مقالات پرسش) گزارش می دهد.
موتور خودآموز آن در طول زمان با ترجیحات شما سازگار می شود تا به شما کمک کند محتوای مرتبط را پیدا کنید و موفقیت آن را تکرار کنید.
پس از راه اندازی پروژه خود، داشبورد مجموعه ای از گزارش ها را به شما نشان می دهد، از جمله:
تجزیه و تحلیل دامنه
ممیزی سایت
جستجوگر سئوی صفحه
بینش ترافیک ارگانیک
و بیشتر
راهنمای ما در مورد ادغام های Semrush را بخوانید تا بیشتر بدانید.
مجموعه ابزار بازاریابی محتوای Semrush
یا ممکن است بخواهید اطلاعات را مستقیماً به Google Docs یا Google Sheets صادر کنید.
در اینجا فقط چند چیز وجود دارد که Optimizely می تواند به شما کمک کند:
محتوای وب / توصیه های محصول
محتوای ایمیل / توصیه های محصول
هدف گذاری مجدد
گزارش در زمان واقعی
از هوش محتوا برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید
و با استفاده از نرمافزار هوش محتوا برای تصمیمگیریهای مبتنی بر داده، سازندگان محتوای شما میتوانند زمان بیشتری را برای آنچه کار میکند صرف کنند. و از هدر دادن زمان برای چیزی که نمیکند دست بردارید.
و جعبه ابزار Content Marketing ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار میدهد که به شما کمک میکند ایدههای محتوا را تحقیق کنید، قالبها ایجاد کنید و نسخهای مناسب برای سئو بنویسید.
Semrush Sem Toolkit
استفاده از ابزارهای هوش محتوا به خودکارسازی فرآیند تولید محتوا و به دست آوردن سریع بینش عملکرد کمک می کند.
ImpactHero همچنین نکاتی را در مورد نحوه ایجاد محتوایی که عملکرد بهتری دارد ارائه می دهد.
راهنمای جعبه ابزار بازاریابی محتوای ما را برای جزئیات بیشتر بخوانید.
2. ImpactHero
پلتفرمهای هوش محتوایی خوب، بینشهای مستقیم مخاطبان را دنبال میکنند. که به شما کمک می کند تا با رفتار مشتری و روندهای بازار همیشه در حال تغییر همراه باشید.
در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید برای شروع امتحان کنید.
1. سمروش
ابزارهای هوش محتوایی زیادی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که یکی را انتخاب می کنید که همه قابلیت های مورد نیاز شما را فراهم می کند – از ایده پردازی محتوا تا توزیع.
از ابزارهای Competitive Research برای دسترسی به تخمین ترافیک رقبا استفاده کنید.
حساب Google Analytics خود را بر اساس عملکرد به گروه های طبقه بندی شده متصل کنید:
یک موضوع اضافه کنید و سرفصل ها، سوالات و جستجوهای مرتبط را مشاهده خواهید کرد:
داشبورد تجزیه و تحلیل ارزش ترافیک SEO و ترافیک جستجوی ارگانیک شما را نشان می دهد:
جعبه ابزار سئو به شما امکان می دهد رقبا را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید بینشی در مورد استراتژی های آنها به دست آورید و ببینید سایت شما چگونه مقایسه می شود.
با کاهش وظایف دستی، می توانید بهره وری خود را افزایش دهید و برای پروژه های پیچیده تر وقت بگذارید.
3. آیا بینش مخاطب و رقیب را ارائه می دهد؟
ویژگی های اضافی عبارتند از:
یک تقویم بازاریابی بصری کشیدن و رها کردن
امکان ردیابی کمپین های بازاریابی محتوا
گردش کار محتوا و قالب های مختصر
سرقت ادبی و جستجوگرهای سئو
تحلیلگر صدا و لحن
5. بهینه سازی کنید
Optimizely یک CMS سازمانی است که از فناوری هوش محتوا برای ارائه توصیه های محتوای بلادرنگ استفاده می کند. مستقیماً در خود CMS.
یا از سایر ابزارهای Semrush برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، شروع لینک سازی، و نگه داشتن زبانه ها در مورد سلامت سئو داخلی و فنی سایت خود استفاده کنید.
برای ایجاد محتوا آماده اید؟ از ابزار «تحقیق موضوع» برای ایجاد ایدههای موضوعی بر اساس محتوای با عملکرد برتر استفاده کنید.