وضعیت بازاریابی محتوا در سال 2023


شعار “محتوا پادشاه است” تاج و تخت خود را حفظ می کند و اصلاً تعجب آور نیست. با این حال، نحوه برخورد کاربران و بازاریابان محتوا در سال جاری به شدت تغییر خواهد کرد.

“چطور؟” ممکن است بپرسید

در سال 2023، آینده بازاریابی محتوا از محتوای مشتق شده و غیر اصیل به ایده های اصلی و صدای منحصر به فرد تغییر خواهد کرد.

هر نوع محتوایی که ایجاد می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که “نیاز به دانستن و یافتن آن دشوار است.” منظور من از آن چیست؟

من اخیراً در یک دوره آموزشی بازاریابی محتوای فنی توسط CXL ثبت نام کردم و درک گلیسون از این اصطلاح استفاده کرد: “نیاز به دانستن و یافتن سخت است.” مردم دیگر روی پست‌های وبلاگ، کلیپ‌های ویدیویی یا عکس‌هایی که می‌کنند کلیک نمی‌کنند باید مطلع شود. آنها روی آنچه باید بدانند کلیک می کنند و اطلاعات ارزشمندی را که در هیچ جای دیگری نمی توانند پیدا کنند جستجو می کنند.

و با توجه به اینکه اکثر وب سایت ها بدون ارائه زاویه جدیدی به میز حرف دیگران را تکرار می کنند، یافتن اطلاعات ارزشمند دشوار است. این کمبود چیزی است که باعث می شود کاربران کیف پول خود را باز کنند.

بازاریابی محتوای شما باید روی این موضوع تمرکز کند.

اکنون، بیایید مستقیماً به پنج گرایش برتر در بازاریابی محتوا که باید برای موفقیت در سال جاری مراقب آنها باشید، بپردازیم:

5 روند بازاریابی محتوا که باید در سال 2023 دنبال کنید

In-House IN است، برون سپاری خارج است

به گفته سمروش گزارش جهانی وضعیت بازاریابی محتوا 2022، جستجو برای آژانس های بازاریابی محتوا 35٪ کاهش یافت در حالی که “بازاریابی محتوا چیست؟” 22 درصد افزایش یافته است.

ما می‌توانیم درک کنیم که شرکت‌ها به آرامی از برون‌سپاری تلاش‌های بازاریابی محتوای خود خارج می‌شوند و آماده سرمایه‌گذاری در یک استراتژی بازاریابی محتوای داخلی و مؤثر هستند.

به جای ایجاد بودجه اضافی برای بازاریابی محتوا و پرداخت هزینه به آژانس‌ها برای اجرای استراتژی محتوا، کسب‌وکارهای بیشتری متوجه می‌شوند که آموزش تیم بازاریابی یا محتوای خود برای این کار ارزان‌تر است.

منبع: سمروش

علاوه بر مقرون به صرفه بودن، بازاریابی محتوای داخلی همچنین به کسب و کارها اجازه می دهد تا تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنند زیرا بازاریابان محتوای داخلی می توانند به سرعت آزمایش کنند و ردیابی کنند که کدام نوع محتوا با مخاطبان هدف آنها طنین انداز می شود. ایجاد محتوای اصلی و جا دادن نوع جدیدی از محتوا در کانال های بازاریابی آنها آسان تر می شود.

منبع: به خوبی

ویدیوی فرم کوتاه غالب خواهد بود

بله، قرقره های TikTok و Instagram همچنان در حال افزایش هستند. بله، ممکن است برای شرکت‌ها سخت باشد که استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را با ویدیوهای کوتاه تنظیم کنند.

اما اگر به نحوه واکنش کاربران به ویدیوهای غیر از همگام سازی لب و رقص توجه کنید، در واقع می توانید بدون این روندها به مخاطبان خود آموزش دهید و سرگرم کنید.

مطمئنم مقالات، خبرنامه ها یا قسمت های پادکست آموزشی و الهام بخش زیادی در حساب شرکت خود دارید. چه چیزی بهتر از تبدیل این مطالب به ویدیوهای کوتاه است؟

فهرست شما می‌تواند به خوبی یک ویدیوی رتبه‌بندی باشد، و نظرات کاربران می‌تواند نشان دهد که چرا مردم باید محصول شما را انتخاب کنند.

آسمان حد است

محتوای ویدیویی کوتاه جذاب، زمان‌بر کمتر است و حضور آنلاین شما را تقویت می‌کند. مشتریان بالقوه برای بررسی و نظرات درباره یک محصول و مشاهده نحوه تعامل شرکت ها با مشتریان خود به کانال های رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند.

کاربران نمی خواهند قبل از تصمیم گیری برای خرید، شرکت های دور و دور از دسترس را ببینند. آن‌ها می‌خواهند «انسان» را در شرکت‌هایی ببینند که مانند یک انسان پاسخ می‌دهند، نه یک ربات، حس شوخ طبعی دارند و نقاط دردشان را درک می‌کنند.

محتوای باکیفیت (مخصوصاً ویدیوهای کوتاه) باعث می‌شود کاربران مکث کنند و آنچه را که می‌گویید تماشا کنند، در غیر این صورت، زمانی را برای صرف زمان برای یک محتوای طولانی‌تر ندارند. استفاده از این ویدئوها را در استراتژی تبلیغات پولی خود در نظر بگیرید یا با اینفلوئنسرها در جایگاه خود شریک شوید.

توزیع محتوا در مرحله مرکزی قرار می گیرد

شما نمی توانید بدون در نظر گرفتن توزیع محتوا ابتدا بازاریابی محتوا را پیاده سازی کنید. این در سال 2023 بیشتر صادق است، با توجه به اینکه چگونه رفتارهای تعامل افراد تغییر می کند. در سال 2023، مطالعه را پشت سر می گذاریم. سال اسکن است.

البته این بدان معنا نیست که مردم به طور کلی خواندن را متوقف کنند. اما اشتباه نیست اگر فرض کنیم که اکثر مردم مجبور نیستند یک مقاله 2000 کلمه ای را بخوانند. در مسیر کار روی تلفن هایمان اسکرول می کنیم. ما به پادکست‌ها با سرعت ۲ برابر گوش می‌دهیم، و از ویدیوها می‌گذریم تا به «بخش خوب» برسیم.

دامنه توجه ما محتوای سریع و قابل اسکن می خواهد. ما می توانیم به راحتی با توزیع محتوا به آن دست پیدا کنیم. با این حال، نباید با قرار دادن محتوای خود در همه جا به یکباره، خود را خیلی لاغر کنید.

به عنوان مثال، مخاطبان لینکدین انتظارات متفاوتی نسبت به مخاطبان توییتر دارند. علاوه بر این، مخاطبان هدف شما در همه آن پلتفرم‌ها حضور ندارند.

بنابراین، قبل از شروع توزیع محتوای خود، باید مطمئن شوید که محتوای شما در کجا قرار می گیرد. اگر عاقلانه این کار را انجام دهید، محتوا می تواند به منبع درآمد اضافی و جامعه ساز برای کسب و کار شما تبدیل شود.

پس چگونه در مورد کانال های توزیع مناسب تصمیم می گیرید؟

اول از همه، باید بدانید که محتوای شما در هر کانالی قرار نمی گیرد. سپس، سعی کنید دریابید که مخاطبان شما وقت خود را کجا می‌گذرانند، این پلتفرم‌ها چگونه کار می‌کنند و نقاط کلیدی را بیابید که اهداف تجاری یا روایت برند شما با هدف کانال همپوشانی دارد.

به عنوان مثال، کانال های توزیع کسب و کار به کسب و کار یا بازاریابان B2B مانند تجارت به مصرف کننده (B2C) نخواهد بود. اگر مخاطبان شما مشتاق پادکست ها یا کتاب های صوتی هستند، ممکن است محتوای صوتی برای شما مناسب باشد، در حالی که TikToks ممکن است ناکارآمد باشد.

درک قصد خریدار و انعکاس آن با یک نوع محتوای عمدی به شما در دراز مدت کمک خواهد کرد. در این صورت واقعاً قادر خواهید بود بودجه بازاریابی خود را به طور مسئولانه خرج کنید و یک تجربه کاربری ساده ایجاد کنید.

این اینفوگرافیک از DuoQ برای مراجعات بعدی عالی است، به عنوان مثال:

منبع

داستان سرایی کلید خواهد بود

هیچ چیز بهتر از داستانی نیست که خواننده را جذب کند و باعث شود روی صفحه شما کلیک کند. هر برند یا محصول موفقی داستانی در پشت خود دارد که ارتباط، ارتباط و واکنش افراد را آسان‌تر می‌کند.

مردم با دلیل خرید نمی کنند. آنها با احساسات خرید می کنند و بعداً تصمیمات خود را منطقی می کنند.

اگر بتوانید یک داستان برند ایجاد کنید که از طریق محتوای جذاب شما بدرخشد، کار شما به عنوان یک بازاریاب بسیار آسان تر خواهد شد.

چگونه می توانید هنگام تولید محتوای باکیفیت، داستان نویس بهتری شوید؟ آیا این امر مخاطب را از دیدن محصول شما منحرف نمی کند و مانع از این نمی شود؟آها لحظه“؟

قطعا نه.

داستان سرایی بهتر به معنای درک بهتر مخاطب است. در آن مرحله، مهم است که با تیم های موفقیت مشتری و فروش خود صحبت کنید تا بفهمید مردم به چه چیزی نیاز دارند و به آن علاقه دارند.

خواه طوفان فکری موضوعات محتوایی برای موتورهای جستجو، کار بر روی محتوای طولانی مدت یا تولید سرنخ، باید با مردم صحبت کنید و مخاطبان هدف خود را درک کنید.

محتوا برای افراد… نه برای متریک

با ظهور غیرقابل توقف هوش مصنوعی (AI)، به ویژه ChatGPT، محتوای بیشتری در آنجا وجود دارد. اگرچه هوش مصنوعی می‌تواند برای برنامه محتوای شما مفید باشد، با این وجود در صورت عدم بررسی، در حال حاضر محتوای کمتری تولید می‌کند.

به همین دلیل است که محتوای مبتنی بر ارزش و انسان محور در سال 2023 مورد توجه قرار خواهد گرفت. همه و همه می توانند مقاله، پست وبلاگ، زیرنویس اینستاگرام، توییت و غیره بنویسند. این نوع از محتوا بازدید KPI های مناسب بازاریابی محتوایی زوج.

اما برای تولید محتوای با کیفیت بالا که کاربران جستجو می کنند، نیاز به اصالت و تمرکز است.

اگر نتوانید «انسان» را در فرآیند تولید محتوا نشان دهید، برجسته نخواهید شد.

افراد زیادی وجود دارند که بدون آوردن چیز جدیدی به حرف دیگران می گویند و کاربران دائماً به دنبال محتوای اصلی، مفید و نوآورانه هستند.

برای اصیل بودن، نیازی به ایجاد تحول در جایگاه خود ندارید. آوردن زاویه ای جدید به یک موضوع داغ، کار بر روی یک به روز رسانی محتوای مفید برای یکی از قطعات قدیمی خود، اظهار نظر در مورد روندهای بازاریابی محتوا و نحوه شکل دادن آنها به بازار، انجام آزمایش ها و به اشتراک گذاشتن نتایج خود با مخاطبان …

لیست ادامه دارد. صدای خود را پیدا کنید و سعی کنید با محتوای خود مکالمه ایجاد کنید. این با مخاطبان شما طنین انداز می شود و تجربه شخصی مورد نظر را به آنها می دهد.

کلمات پایانی

اگر بتوانید آنها را با علایق و نیازهای کاربران خود هماهنگ کنید، محتوای ویدیویی یا صوتی، پست های وبلاگ یا سایر قالب های محتوا می توانند به نفع شما باشند. برای بازاریابی محتوای خود برای مخاطبان خود لازم نیست در همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید.

در واقع، هر چه زودتر بفهمید که مخاطبان هدف شما در هر پلتفرمی نیستند، بهتر است. این به شما کمک می کند محتوای ارزشمند خود را در زمان مناسب بین مخاطبان مناسب توزیع کنید.

همچنین مهم است که صدای منحصر به فردی داشته باشید که به جای معیارها یا موتورهای جستجو با مخاطبان شما صحبت کند. کاربران اکنون می توانند به راحتی تشخیص دهند که کدام مقاله مشتق شده و تکراری است و کدام یک برداشت اصلی و تازه از یک موضوع دارد.

پیروی از این روند در بازاریابی محتوا و اعمال تغییرات لازم، مخاطبان هدف شما را سریعتر جذب کرده و ارتباط عمیقی برقرار می کند. بنابراین، هر زمان که آنها نیاز به دانستن چیزی داشته باشند، برای کسب اطلاعات به روز و مفید به وب سایت شما مراجعه می کنند.





منبع