وقتی رقبای سئو شما با آنچه شما می دانید مطابقت ندارند


شما رقبای خود را می‌شناسید و اجازه نمی‌دهید ابزار لعنتی سئو چیز دیگری را به شما بگوید!

سلام، قسمت اول را به شما می‌دهم، اما دلایل زیادی وجود دارد که نتایج ابزاری مانند True Competitor ممکن است با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد، و این می‌تواند چیز خوبی باشد.

من قصد دارم پنج مورد از این دلایل را بررسی کنم:

  1. شما در گذشته زندگی می کنید

  2. به دیوار آجری برخورد کردی

  3. شما نمی توانید درختان را ببینید

  4. تو در یک درخت گیر کرده ای

  5. ما فقط اشتباه می کنیم

اول، سخت ترین شنیدن – دنیا در حال تغییر است، و شما با آن تغییر نمی کنید.

1. شما در گذشته زندگی می کنید

ببینید، من می‌دانم که بیگ والی در Big Wally’s Widget World گفته بود که نان گوشت مادربزرگ شما در سال 87 در کلیسا خوب است، اما شما باید ادامه دهید. حتی اگر به معنای واقعی کلمه در گذشته گیر نکرده اید، ممکن است بر اساس یک حس منسوخ شده از اینکه رقبای خود هستند عمل کنید. به خصوص آنلاین، چشم انداز رقابتی می تواند به سرعت تغییر کند، و ارزش آن را دارد که هر از گاهی دوباره ارزیابی شود.

2. به دیوار آجری برخورد کرده اید

کاملاً به معنای واقعی کلمه – شما با سر به دیوار آجر و ملات خودتان دویده اید. به عنوان یک کسب‌وکار با مکان‌های فیزیکی، رقبای شما با مکان‌های فیزیکی کاملاً مهم هستند، اما از منظر جستجو، ممکن است نشان‌دهنده افرادی نباشند که واقعاً با آنها رقابت آنلاین دارید.

به عنوان مثال، مک دونالد را در نظر بگیرید – ممکن است انتظار داشته باشید که رقابت شامل Wendy’s، Burger King، Taco Bell و سایر فست فودهای زنجیره ای با رستوران های فیزیکی باشد. در همین حال، در اینجا نتایج دوم تا چهارم از True Competitor آمده است:

در حالی که DoorDash، Grubhub، و Uber Eats مکان‌های سنتی و فیزیکی ندارند، این مکان‌ها مکان‌هایی هستند که مشتریان آنلاین مک‌دونالد برای سفارش به آن‌ها می‌روند و مقدار قابل توجهی از املاک و مستغلات SERP ارگانیک را نشان می‌دهند. از نقطه نظر سئو، این واقعیت است.

3. شما نمی توانید درختان را ببینید

شما می توانید کل جنگل را از جایی که ایستاده اید ببینید، و این عالی است، اما آیا تنوع و متمایز بودن درختان را از دست داده اید؟

نشان دادن این ساده تر از گفتن است. بیایید نگاهی به خرده فروش جعبه بزرگ، Target بیندازیم. True Competitor سه مورد برتر زیر را برمی گرداند:

هیچ شگفتی بزرگی در اینجا وجود ندارد، و هیچ کس نباید شوکه شود که این لیست نه تنها شامل رقبای آجر و ملات، بلکه خرده فروشان آنلاین مانند آمازون می شود. با این حال، بیایید نگاهی عمیق‌تر بیندازیم (در داده‌های فعلی ما، رقبای 8، 7، و 22 زیر هستند):

هدف نه تنها در برابر خرده فروشان کل جنگل و جعبه های بزرگ قرار دارد – آنها همچنین باید با رقابت های خاص مبارزه کنند. رقبای آن‌ها در فضای بازی‌های ویدیویی نه تنها شامل خرده‌فروشان آجری مانند GameStop، بلکه شرکای رقیب مانند سونی و نینتندو (که هر دو سخت‌افزار و نرم‌افزار را مستقیماً آنلاین می‌فروشند) هستند.

قرار نیست هر بیشه درختی نیازها و شرایط رشد یکسانی داشته باشد. چشم انداز رقابتی شما می تواند ده ها اکوسیستم داشته باشد و هر یک از آنها به تحقیقات منحصر به فرد و احتمالاً یک استراتژی منحصر به فرد نیاز دارد.

4. شما در یک درخت گیر کرده اید

از طرف دیگر، می توانید فقط در یک درخت گیر کنید. بیایید شرکت خودروسازی فورد را به عنوان مثال در نظر بگیریم. بازاریاب‌های باهوش فورد می‌دانند که نه تنها با خودروسازان قدیمی مانند شورلت و تویوتا، بلکه با رقبای آینده‌ای مانند تسلا و ریوین روبرو هستند.

این جایگاه فوق العاده مهم است، اما بیایید نگاهی به آنچه SERP ها به ما می گویند بیندازیم:

اینها رقبای شماره 1، 2 و 5 فورد هستند و خودروساز نیستند، بلکه تولیدکنندگان محتوای خودرو هستند. آیا این بدان معنی است که شور و تسلا نیستند رقبای فورد؟ البته که نه. این بدان معنی است که آن خودروسازان به ندرت در کنار فورد در SERP ظاهر می شوند. فورد با اشاره به محصولات خود (مدل ها و مدل ها) در نشریات آنلاین پیشرو رقابت می کند.

5. ما فقط اشتباه می کنیم

هی، این اتفاق می افتد – من اینجا نیستم که ادعا کنم ما کامل هستیم. تحلیل رقابتی مبتنی بر SERP چند محدودیت دارد. اول، همانطور که بحث شد، تجزیه و تحلیل SERP همیشه منعکس کننده دنیای آجر و ملات نیست. از منظر سئو، این خوب است (اگر آنها رتبه بندی نمی کنند، ما برای سهم جستجو با آنها رقابت نمی کنیم)، اما قطعات ضروری دیگری در این پازل وجود دارد.

دوم، تجزیه و تحلیل مبتنی بر SERP ما بر اساس نتایج ملی است و رقابت منطقه‌ای یا فرامحلی را منعکس نمی‌کند. برخی از مشاغل منطقه ای رقبای ملی دارند و این ارزش دانستن دارد، اما دیدگاه های محلی نیز مهم هستند.

شاید چیز خوبی باشه…

اگر ابزاری مانند True Competitor فقط اطلاعاتی را که شما قبلاً می‌دانستید برگرداند چه می‌شود؟ حدس می‌زنم می‌توانستید به پشت خود ضربه بزنید و زندگی را ادامه دهید، اما چه چیزی یاد گرفتید؟ از نظر من، کل نقطه تحلیل رقابتی مبتنی بر SERP این است که انتظارات و دیدگاه شما را به چالش بکشد. اگر نتایج با آنچه شما انتظار دارید مطابقت نداشته باشد، این عدم تطابق نشان دهنده فرصت است.

به احتمال زیاد، این بدان معنا نیست که شما اشتباه می کنید (مگر اینکه اجازه داده باشید غرور و تاریخ شخصی بهترین ها را از شما بگیرد) – به این معنی است که شما دیدگاه یا جایگاهی را که می تواند مهم باشد از دست داده اید. اگر می‌توانید آن چشم‌انداز گمشده را به‌عنوان پول باقی‌مانده روی میز ببینید، پس فرصت خوبی دارید که آن را بردارید و با کمی بیشتر در جیب خود دور شوید.


مجموعه تحلیل رقابتی اکنون برای همه مشتریان Moz Pro در دسترس است و ما دوست داریم نظرات شما را از طریق دکمه “پیشنهاد کردن” در برنامه بشنویم.

برای دسترسی به مجموعه تحقیقات رقابتی برای یک آزمایش رایگان ثبت نام کنید!

از قبل مشتری Moz Pro هستید؟ اکنون برای دسترسی فوری وارد شوید!



منبع