پل اسمیت، رئیس دسترسی دیجیتال در بارکلیز، معتقد است که نیاز به دسترسی به وب موجه است. این گزاره ای است که در این سه مورد خلاصه می شود: “الزامات قانونی، فرصت تجاری و الزامات اخلاقی.”
امروزه، دسترسی مفهومی است که هرگز شنیده نشده است. در عوض، به بخشی جدایی ناپذیر از عملیات در سراسر جهان تبدیل شده است. شرکت ها با تشویق دسترسی به سیستم خود، هویت برند خود را تقویت می کنند، بهره وری کارکنان و تجربه مشتری را افزایش می دهند و از خطرات قانونی دوری می کنند.
تجربه کاربری (UX) و بهینه سازی موتور جستجوی ویدئو (SEO) چیست؟
منبع
تجربه کاربری (UX) تعامل کاربر با یک وب سایت، محصولات یا خدمات است. از برندینگ تا عملکرد، UX کل فرآیند را طوری طراحی می کند که برای کاربر مناسب باشد. در صورتی که کاربران هنگام دسترسی به خدمات با مشکل مواجه شوند، راه حل هایی را ارائه می دهد. این روند هرگز متوقف نمی شود، اما با ظاهر شدن مشکلات جدید به تکامل خود ادامه می دهد.
سئوی ویدئو فرآیند بهینهسازی ویدئوها است به طوری که آنها برای جستوجوهای مرتبط فهرستبندی و رتبه بهتری پیدا میکنند. اگر سینتکس سئوی ویدیویی را میخکوب کنید، لذت خواهید برد ترافیک بیشتر از کانال های مختلف علاوه بر این، قدرت شما در فضای دیجیتال با رتبه بالاتر برای یک عبارت جستجو یا یک کلمه کلیدی افزایش می یابد.
دسترسی به چه معناست؟
منبع
دسترسپذیری مفهومی است که برای درک اینکه آیا همه میتوانند از یک محصول یا خدمات استفاده کنند یا خیر، به کار میرود. هدف ارائه بهترین تجربیات به افراد علیرغم ناتوانی ها و محدودیت هایشان است. جنبه های شنوایی، شناختی، عصبی و بصری افراد برای ایجاد محتوا یا وب سایت هایی که کاملاً در دسترس هستند باید در نظر گرفته شوند.
هنگام کار بر روی توسعه وب سایت با طراحان و توسعه دهندگان، باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به همه کاربران کمک می کند:
- به آرامی در کل وب سایت پیمایش کنید.
- اطلاعاتی را که به دنبال آن بودند بیابید.
- تجربه کاربری کلی بهتری داشته باشید.
چگونه قابلیت دسترسی سئو و UX ویدیو را بهبود می بخشد؟
منبع
1. ویدیوهای رونویسی شده فرصت های نمایه سازی بیشتری برای سئو ایجاد می کنند
همانطور که ویدیوها برای بازاریابی محتوا ضروری هستند، رونویسی برای ویدیوها نیز ضروری است. رونویسی یک نسخه مکتوب از محتوای ویدیویی است. این فرمت باعث می شود تا محتوای ویدیویی بیشتر در دسترس باشد زیرا افراد بیشتری را مورد توجه قرار می دهد. وقتی تبدیل می کنید MP3 به متن، مطمئن می شوید که محتوای شما به همان اندازه به موارد زیر برسد:
- افراد دارای ناتوانی بینایی و شنوایی
- افرادی که در محیط پر سر و صدا هستند
- افرادی که به نور واکنش منفی نشان می دهند
هنگامی که ویدیوهای خود را رونویسی می کنید، باید آنچه را که در ویدیو اتفاق می افتد به طور کامل شرح دهید. این به گوگل در درک محتوای شما کمک می کند و شانس ایندکس شدن ویدیوی شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، افراد می توانند به راحتی ویدیوی شما را جستجو کنند و رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش دهند.
2. یک صفحه وب ساختار یافته، تجربه کاربر را به سطح بعدی می برد
یک صفحه وب ساختار یافته بهتر از آن صفحات وب بدون سیستم مناسب عمل می کند. ممکن است بیت ها و بخش هایی وجود داشته باشد که کاربر بخواهد از آنها رد شود، و این ساختار چیزی است که به آنها کمک می کند. کاربران شما باید بتوانند به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.
افراد دارای ناتوانی های شناختی می توانند انتخاب کنند که کدام بخش از صفحه وب باید نادیده گرفته شود. برای کاربران، یک جریان ساختارمند و ریتمیک از محتوا، تجربه کاربر را به طور کامل ارتقا می دهد. زمانی که نیازهای کاربران خود را فرا بگیرید، به سئوی ویدیو و بهبود UX و دامنه آن کمک خواهید کرد.
3. متن جایگزین خزیدن و نمایه سازی وب سایت شما را برای گوگل آسان تر می کند
Alternative یا Alt Text برای توصیف محتوای یک تصویر استفاده می شود. با انجام این کار، گوگل هدف این تصویر را درک می کند و آن را به کاربرانی که در جستجوی اطلاعات مرتبط هستند، نمایش می دهد. وقتی کاربران بیشتری از متن جایگزین استفاده کنند، گوگل میداند که محتوای شما در دسترس است و به بهبود سئو کمک میکند.
افرادی که بینایی ضعیفی دارند و نابینا هستند اغلب از چنین روش هایی برای درک موضوع یک وب سایت یا خواندن محتوای نمایش داده شده روی صفحه استفاده می کنند. متن جایگزین قرار است تا حد امکان توصیفی باشد تا کاربر و سئو راضی باشند.
4. فرمت های ویدئویی و پخش کننده های قابل دسترسی برای کیفیت بهتر
شما باید بتوانید محتوایی برای ویدیو به شکلی ایجاد کنید که به راحتی با ویدیوی اصلی ادغام شود. زیرنویس ها، توضیحات و توضیحات صوتی مناسب باید ارائه شود تا افراد کم بینا بتوانند یکباره ویدیو را درک کنند.
علاوه بر این، شما باید پهنای باند توصیه شده را در ویدیوی خود داشته باشید، نه کمتر و نه زیاد. می توانید این کار را با فشرده سازی یا تبدیل فیلم ها به فرمت توصیه شده انجام دهید. هنگام میزبانی فایل های حجیم، در پهنای باند صرفه جویی زیادی خواهید کرد.
5. افزایش تجربه کاربر با اجرای بهترین شیوه های طراحی
تجربه کاربری به شما کمک می کند تا مشتریان خود را برای طولانی ترین زمان در وب سایت خود حفظ کنید. اگر نرخ پرش بالایی را در وب سایت خود مشاهده کردید، به این معنی است که کاربران از رابط کاربری راضی نیستند. شما باید از بهترین ها استفاده کنید ابزار طراحی رابط کاربری برای توسعه وب سایتی که با SEO سازگار و بازدیدکننده پسند باشد.
اگرچه تجربه کاربری مستقیماً بر رتبه بندی گوگل تأثیر نمی گذارد، یکی از دلایل اصلی رتبه بندی وب سایت شما در جایی است که در آن قرار دارد. ترفند در اینجا ایجاد چنین تجربه کاربری است که بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت شما را در پی داشته باشد بیش از حد معمول زمان خود را در وب سایت خود صرف کنید. این به طور غیرمستقیم به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما هدف جستجوگر را برآورده می کند و رتبه شما را بالا می برد.
برخی از بهترین روشهای UX که میتوانید برای یک وبسایت در دسترس دنبال کنید عبارتند از:
- لوگوی شرکت خود را در سمت چپ بالای صفحات وب قرار دهید و آن را مستقیماً به صفحه اصلی پیوند دهید.
- برای ساده کردن خواندن، تمام متن را تراز چپ کنید.
- برای کاهش نرخ پرش، سرعت بارگذاری صفحه را افزایش دهید.
- وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.
دسترسی و UX چگونه با هم ترکیب می شوند؟
پیشرفتهای فناوری تعاملات رو در رو و فرآیندهای آنلاین را سادهتر کرده است و اطمینان از تجربه کاربری مثبت بیش از پیش مهم شده است. پیش از این، فقط توسعه دهندگان و طراحان وب سایت در UX حرفی برای گفتن داشتند. اکنون قدرت به مشتری یا بازدید کننده منتقل شده است.
محتوایی در قالب مقاله و وبلاگ به اندازه کافی متقاعد کننده است که مشتری را به سمت خرید سوق دهد. محتوای ویدیویی با استفاده از رنگ ها، گرافیک ها، اطلاعات و بسیاری موارد دیگر جالب تر شده است. دسترسی و فراگیری از طریق زیرنویسها و رونوشتهای ویدیو تشویق میشود. این عوامل به UX بهتر با تمرکز بر کاربران و انتظارات آنها کمک می کند.
سئوی دسترسی و ویدئو چگونه با هم ترکیب می شوند؟
منبع
تعداد نامحدودی از اطلاعات در گوگل و سایر موتورهای جستجو وجود دارد. همه نمی توانند به سرعت داده های مورد نیاز خود را پیدا کنند. بنابراین، محتوا باید به گونه ای ایجاد شود که تعامل ایجاد کند و با جستارهای جستجو مطابقت داشته باشد. فرآیندی که در آن به این معیارها توجه می شود به عنوان SEO شناخته می شود. هنگامی که محتوای ویدیویی وارد تصویر می شود، به این فرآیند SEO SEO می گویند.
محتوای ویدیویی بیشترین مصرف را دارد، اما طراحی ضعیف و مسائل فنی می تواند چنین محتوایی را برای افراد دارای نقص غیرقابل دسترسی کند. اگر وب سایت شما برای همه قابل دسترسی نباشد، جنبه های فنی مانند سرعت بارگذاری صفحه، نرخ پرش و ترافیک تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به همین دلیل است که تمام طراحی وب سایت و سئو باید حول محور کاربر باشد.
ادغام SEO و UX برای دسترسی گسترده تر
ویدئوها ابزار بسیار خوبی برای درگیر نگه داشتن مخاطب برای مدت طولانی تری نسبت به سایر فرمت ها هستند. شرکتها در حال حاضر پولهای زیادی را برای تولید ویدیو برای ویدیوهای بازاریابی و سایر اشکال خود سرمایهگذاری میکنند. از آنجایی که روندها و فناوری مدام در حال تغییر هستند، باید در نحوه ایجاد ویدیوها به نفع هر دو طرف متفکر و نوآور بود.
سئوی ویدئو مفهومی است که شرکت های موجود در فضای دیجیتال اغلب آن را نادیده می گیرند. انجام این کار دسترسی ویدیوها را محدود می کند و کیفیت تجربه کاربر را کاهش می دهد. بهترین بازیگران این صنعت دائماً به دنبال راه هایی برای راضی کردن کاربران و کسب بهترین سود از سئو هستند. با توجه به تقاضای بیشتر محتوای ویدیویی، زمان بهتری برای بهبود دسترسی، ایجاد طراحی های بهتر وب سایت و استقبال از افراد بیشتر و تجربیات مشاهده وجود نداشته است.
نتیجه
یک طراحی وب بی نقص و محتوای بهینه شده برای سئو کمک زیادی به بهبود دسترسی به وب سایت شرکت شما خواهد کرد. پس از دسترسی سرتاسر، میتوانید با هزینه کمتر از حداکثر مزایا بهره ببرید، حتی در بخش فنی. تنها چیزی که نیاز دارید کمک منابع متعهد به ارائه طراحی وب و محتوای ویدیویی قابل دسترس برای شماست. آینده دیگر قابلیت دسترسی را به عنوان یک ویژگی پیشرفته نمی بیند، بلکه آن را به عنوان یک عمل استاندارد می بیند.