چرا اهمیت ممیزی سئو در هر کمپین بهینه سازی در حال افزایش است؟


اهمیت ممیزی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در ابتدای صنعت سئو بسیار کم بود. هیچ کس الگوریتم های مورد استفاده توسط موتورهای جستجو را به اندازه کافی برای ایجاد این فرآیند تجزیه و تحلیل برای جمع آوری اطلاعات درک نکرد. علاوه بر این، صنعت بسیار کوچک بود و این روند تقریباً نیازی نداشت. اما زمانه تغییر کرده است. و امروزه، بدون ممیزی سئو خارج از سایت، درون سایت و فنی سئو نمی توانید انجام دهید.

در این مقاله متوجه خواهید شد که چرا ممیزی فنی سئو ضروری است و چرا با رشد صنعت اهمیت بیشتری پیدا می کند. همچنین می توانید اطلاعات مفید زیادی در مورد حسابرسی کامل پیدا کنید. و شما می توانید از اطلاعات استفاده کنید شرکت سئوی مناسب را انتخاب کنید برای کار با یکی که حسابرسی کاملی را ارائه می دهد و از آن برای ایجاد بهترین استراتژی های سئو برای کسب و کار شما استفاده می کند.

هرچه رقابت بیشتر باشد، اهمیت ممیزی SEO بیشتر است

یکی از دلایل اصلی افزایش نیاز به ممیزی SEO، افزایش گسترده رقابت است. سئو بهترین روش بازاریابی آنلاین بلند مدت در مقایسه با هر جایگزین دیگری است. در نتیجه، وب‌مستران و صاحبان مشاغل بیشتری از آن برای رشد کسب‌وکار آنلاین خود استفاده می‌کنند. و این باعث افزایش رقابت می شود.

رقابت بالاتر همیشه افراد حرفه ای را مجبور به سازگاری و پیشرفت می کند. رسیدن به رتبه های برتر برای کلمات کلیدی مفید برای مشاغل و کارشناسان سئو سخت تر و دشوارتر می شود. فرآیندهای SEO که باید از آنها استفاده کنید با مواردی که چند سال پیش استفاده می شد قابل مقایسه نیست. و آنها به تکامل خود ادامه می دهند.

این تحول از دو طریق بر حسابرسی ها تأثیر می گذارد. اول، فرآیند تحلیل پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و اطلاعات بسیار بیشتری را می‌توان و باید جمع‌آوری کرد. دوم، استفاده از حسابرسی در حال گسترش است. در گذشته، ممیزی برای تعیین وضعیت سئوی فعلی وب سایت و بررسی نتایج حاصل از تلاش های سئو مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه، آنها همچنین برای ایجاد استراتژی های موثر ضروری هستند.

3 بخش ضروری یک حسابرسی کامل سئو

به دلیل افزایش پیچیدگی و تکامل صنعت سئو، کارشناسان از هم جدا شدند ممیزی کامل سئو به بخش های مختلف بر اساس تفکیک خدمات سئو که می توانید در بازار پیدا کنید. سه دسته وجود دارد که حسابرسی باید همیشه آنها را در نظر بگیرد. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که شریک سئوی شما پیشنهاد می دهد ممیزی هایی که بخش های سئو زیر را پوشش می دهند:

فنی. این بخش از سئو پایه و اساس هر وب سایتی را پوشش می دهد. مهم نیست که یک استراتژی سئو چقدر خوب است. اگر از بخش فنی سایت شما مراقبت نکند، نتایجی که می توانید انتظار داشته باشید محدود است. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که ممیزی تمام اطلاعاتی را که شریک سئوی شما در مورد بخش فنی وب سایت شما نیاز دارد جمع آوری می کند.
• در سایت. تمام محتوای استفاده شده در وب سایت شما در این دسته قرار می گیرد. این کار اصلی بهینه سازی هر کمپین سئو است. بیشتر تلاش‌های سئو در این زمینه انجام می‌شود. اما برای این قسمت یک استراتژی موثر بسازید. یک متخصص سئو باید در مورد وضعیت فعلی وب سایت شما اطلاعات زیادی داشته باشد. و شریک SEO شما می تواند اطلاعات را از طریق ممیزی جمع آوری کند.
• خارج از سایت. در سال های اخیر، اهمیت سئو خارج از سایت افزایش یافته است. امروزه ایجاد بک لینک های موثر که اعتبار و شهرت کسب و کار شما را افزایش می دهد بسیار مهم است. اما برخی از پیوندها نیز می توانند باعث آسیب شوند. بنابراین، ممیزی باید بخش خارج از سایت سئو را نیز پوشش دهد تا انواع بک لینک هایی را که یک متخصص سئو باید حذف کند و آنهایی که باید چند برابر شوند را بیابد.

ممیزی فنی سئو چیست؟

ممیزی فنی سئو فرآیند تحلیلی است که توسط متخصصان سئو برای یافتن تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد بخش فنی وب سایت شما استفاده می شود. این دو هدف اصلی دارد و شما باید اطمینان حاصل کنید که شریک سئوی شما این را درک کرده و می تواند یک ممیزی درجه یک را اجرا کند که تمام اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند. علاوه بر این، باید از استفاده از این اطلاعات برای ایجاد استراتژی سئو نیز اطمینان حاصل کنید.

بنابراین، یک ممیزی فنی SEO باید چه اطلاعاتی را جمع آوری کند؟ خوب، همه چیز در مورد عملکرد وب سایت شما. هدف اصلی این بخش سئو این است که اطمینان حاصل شود که هر صفحه در سایت شما به درستی و بدون هیچ خطا یا مشکلی کار می کند. و اولین وظیفه ممیزی یافتن تمام خطاها و مشکلاتی است که می تواند بر عملکرد سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

هدف دوم این نوع حسابرسی ایجاد راه حل برای تمام مشکلات یافت شده است. شما هرگز نباید با یک کمپین SEO که عملکرد کامل وب سایت شما را تضمین نمی کند، ادامه دهید. و در غیر این صورت، نتایج کمپین به دلیل مشکلات فنی به عقب کشیده خواهد شد.

مراحل حسابرسی فنی سئو

این نوع ممیزی باید مراحل زیادی را بررسی کند. و ممکن است به مقداری نیاز داشته باشید نکاتی برای اجرای ممیزی فنی سئو به درستی:

عملکرد پیوند. همانطور که از نام آن پیداست، این بخش هر لینک در هر صفحه از وب سایت شما را بررسی می کند. و هدف آن یافتن موارد مشکل ساز است. و البته تیم سئو باید یا مستقیما مشکلات را حل کند یا راه حل را به شما بدهد و تیم فناوری اطلاعات شما می تواند آن را پیاده سازی کند.
• سرعت بارگذاری. سرعت بارگذاری وب سایت شما نیز الزامی است. اگر صفحات خیلی کند بارگذاری شوند، بازدیدکنندگان شما راضی نخواهند شد و موتورهای جستجو امتیاز را کسر کرده و رتبه ها را کاهش می دهند.
• سازگاری با موبایل. امروزه بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده در گوگل از کاربران موبایل است. بنابراین، باید اهمیتی که موتورهای جستجو برای این بخش قائل هستند را درک کنید.

در مورد ممیزی سئو در سایت چه باید بدانید؟

همانطور که در بالا ذکر شد، ممیزی سئو در سایت تمام محتوای وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند. این بسیار پیچیده تر از دو بخش دیگر است و اهمیت بسیار بیشتری دارد. اگرچه بخش فنی یک وب‌سایت پایه است و بر نتایج حاصل از تلاش‌های سئو تأثیر می‌گذارد، نمی‌توان آن را با بخش داخلی که بخش عمده‌ای از این نتایج را تولید می‌کند مقایسه کرد.

عوامل زیادی بر نتایج تولید شده توسط محتوایی که در وب سایت خود ارسال کرده اید تأثیر می گذارد. اما سه مورد از آنها بیشترین تأثیر را دارند.

• تعداد. هرچه محتوای بیشتری در وب سایت خود ارسال کرده باشید، بهتر است. اما باید از دستورالعمل های موتورهای جستجو مانند گوگل نیز پیروی کند. در غیر این صورت، می توانید انتظار داشته باشید که محتوا اثرات منفی داشته باشد.
• کیفیت. به سختی می توان کیفیت محتوا را تعیین کرد. شما فقط می توانید برخی از عوامل مانند هدف محتوا، روش های مورد استفاده برای رسیدن به آن هدف و ارزش سرگرمی را در نظر بگیرید.
• بهینه سازی کلمات کلیدی. هسته استراتژی سئو بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی است که شما و آژانس سئو تصمیم می گیرید. شما می توانید کلمات کلیدی را به عنوان راهنمای موتورهای جستجو در نظر بگیرید. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوا به درستی بهینه شده است.

حسابرسی در محل چه مواردی را باید پوشش دهد؟

چه محتوایی را می توان در وب سایت شما در نظر گرفت؟ خوب، تقریباً همه چیز. هنگامی که یک بازدیدکننده به سایت شما می آید، هر چیزی که می بیند را می توان محتوا در نظر گرفت. هر صفحه در سایت شما حاوی محتوایی است که ممیزی باید آن را بررسی کند. چه از کلمات، صداها یا تصاویر ساخته شده باشد، همه آنها می توانند محتوا در نظر گرفته شوند و باید بهینه شوند.

ممیزی در محل باید کیفیت تمام محتوای استفاده شده در وب سایت شما را بررسی کند. یافتن صفحاتی که رتبه شما را به دلیل محتوا پایین می آورند ضروری است و رفع مشکل است. بنابراین، اولین قدم این است که صفحات و محتوایی را پیدا کنید که بر سئوی وب سایت شما تأثیر منفی می گذارد.

بخش بعدی ارائه راه حل برای تمام مشکلاتی است که توسط حسابرسی پیدا شده است. راه حل های ممکن حذف محتوای مشکل ساز یا ویرایش و بهینه سازی محتوای مذکور است. اینها اساسی ترین راه حل ها هستند. اما درازمدت نیز باید در نظر گرفته شود، از جمله ایجاد محتوای جدید در آینده.

مطمئن شوید که حسابرسی سئوی خارج از سایت را نیز پوشش می دهد

در نهایت، سئوی خارج از سایت نیز باید در نظر گرفته شود و در ممیزی لحاظ شود. در نگاه اول، این بخش ممکن است ساده ترین قسمت به نظر برسد. اما اینطور نیست. حتی اگر ممیزی سئو فقط باید بک لینک ها را تجزیه و تحلیل کند، این فرآیند می تواند بسیار پیچیده باشد. و برای اجرای صحیح کار و دانش زیادی لازم است.

بنابراین، شما به یک آژانس سئو قابل اعتماد نیاز دارید با مهارت ها و ابزارهای مورد نیاز برای این بخش از فرآیند. خوشبختانه آژانس می تواند از ابزارهای حرفه ای زیادی در اینترنت استفاده کند. بنابراین، تا زمانی که یک تیم ماهر از کارشناسان سئو پیدا کنید، مشکلی نخواهید داشت. البته، برای یافتن آژانس مناسب برای شرکت خود باید کمی تلاش و زمان صرف کنید.

از طریق فرآیند ممیزی، شریک SEO شما بدترین و بهترین بک لینک های وب سایت شما را پیدا می کند. و کارهای زیر یافتن راه هایی برای حذف لینک های بد و تمرکز بر ایجاد هر چه بیشتر لینک های خوب است. به یاد داشته باشید که بهترین روش ها برای ایجاد لینک های با کیفیت باید همیشه بر اساس محتوا باشد.





منبع