یک استراتژی خوب بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) کمک می کند تا وب سایت شما برای کاربران جستجو قابل مشاهده و قابل کشف باشد. هر چه تعداد دفعات و موقعیت های بالاتر محتوای وب سایت شما در مقابل مردم ظاهر شود، ترافیک و بازدید بیشتری را به همراه خواهد داشت تبدیل (مثلاً فروش) که می توانید انتظار داشته باشید.
سئو می تواند یک سرمایه گذاری بسیار سودمند باشد، زیرا می تواند در دراز مدت کاربرانی را که به سایت شما علاقه مند هستند جذب کند.
SEO و SEM: تفاوت چیست؟
هدف سئو این است که محتوای وب سایت شما را تا حد امکان در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک، یعنی بدون پرداخت، رتبه بندی کند. با سئو، شما مجبور نیستید یک پنی به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری بپردازید تا محتوای خود را بالاتر از رقبای خود قرار دهید. برای سئو، سایت خود را با کلمات کلیدی و محتوایی بهینه می کنید که مشتریان ایده آل شما مرتباً آن را جستجو می کنند.
در مقابل، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) امروزه به «خرید» نتایج جستجوی پولی اشاره دارد. ماهیت SEM این است که شما به موتورهای جستجو پول می دهید تا تبلیغات خود را در موقعیت های برجسته در صفحات نتایج جستجو نمایش دهند – بالاتر از نتایج ارگانیک. این معمولاً قیمت گذاری PPC نامیده می شود، بنابراین شما فقط زمانی به موتور جستجو پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغات شما کلیک کند.
هیچ اشتباهی نکن؛ همیشه تبلیغ کننده حاضر نیست که بیشترین هزینه را برای آن موقعیت برجسته بپردازد که در صدر قرار می گیرد. گوگل و سایر موتورهای جستجو نتایج پولی را بر اساس چندین معیار انتخاب و رتبه بندی می کنند.
SEO یا SEM: کدام بهتر است؟
هر دو SEO و SEM به نمایش بیشتر محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک می کنند. هر دو استراتژی می توانند بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه بیشتری را به وب سایت شما جذب کنند.
یکی از معایب سئو این است که به صبر و حوصله زیادی به خصوص در یک سایت جدید نیاز دارد. با این حال، لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید تا فقط در نتایج ظاهر شوید – با یک استراتژی خوب، می توانید نتایج را تنها در چند هفته ببینید.
با SEM، تقریباً بلافاصله میتوانید در موقعیتهای برتر ظاهر شوید، اما به محض اینکه بودجه کمپین را متوقف کنید، این تبلیغات ناپدید میشوند.
بنابراین سئو سرمایه گذاری است که می تواند بسیار بهتر از تبلیغات آنلاین باشد. البته بهینه سازی موتورهای جستجو چیزی نیست که بتوان یک شبه بر آن مسلط شد، به همین دلیل بهتر است کارها را به یک آژانس سئو بسپارید.
چگونه یک آژانس سئو می تواند به شرکت شما کمک کند؟
پس چرا باید یک آژانس سئو را برای بهینه سازی موتور جستجو استخدام کنید؟
صرفه جویی در زمانسئو یک کار بسیار وقت گیر است. اگر تازه در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو یاد می گیرید، می توانید انتظار آزمون و خطاهای زیادی را داشته باشید. این سوال را از خود بپرسید – آیا برای انجام کارهای زیر وقت دارید؟
- قرار دادن یک استراتژی کامل سئو
- تحقیق کلمات کلیدی
- تولید محتوای بهینه شده (معمولی) با کلمات کلیدی
- بهینه سازی متادیتا
- تجزیه و تحلیل کمپین سئو فعلی خود و استفاده از درس های آموخته شده
- تحقیق در مورد روندهای سئو در حال تغییر و به روز رسانی الگوریتم
اگر نه، یک آژانس سئو می تواند بار زیادی را از روی دوش شما بردارد. در حالی که شرکت سئو به دنبال رساندن وب سایت شما به بالای نتایج جستجو است، شما می توانید زمان صرفه جویی در وقت خود را صرف شرکت، محصولات و مشتریان خود کنید.
صرفه جویی در پول
حفظ تیم سئوی شما با طیف وسیعی از هزینه های پنهان همراه است. به عنوان مثال، شما باید برای نرم افزارها و آموزش های مختلف سئو هزینه اولیه پرداخت کنید (به یاد داشته باشید، دنیای سئو دائما در حال تغییر است). شما می توانید با برون سپاری وظایف بهینه سازی خود به یک آژانس سئو خارجی، تمام این هزینه ها را فراموش کنید.
دانش تخصصی
یک آژانس SEO متخصصان اختصاصی دارد که در تحقیقات کلمات کلیدی، تولید محتوا، طراحی وب، توسعه وب و سایر کارهای بهینه سازی تخصص دارند. این متخصصان از جدیدترین تکنیک ها استفاده می کنند و با آخرین روندها به روز هستند تا بهترین نتایج ممکن را برای کسب و کار شما تضمین کنند.
تجربه حرفه ای
برخی از آژانسهای سئو برای دههها در این زمینه فعالیت میکنند، بنابراین تجربیات حرفهای فراوانی دارند تا هنگام کار با شما از آنها استفاده کنند. یک آژانس کهنه کار می داند که چه نوع شرکت هایی به چه نوع تاکتیک های سئو نیاز دارند، اما آنها همچنین می دانند که هیچ دو شرکتی شبیه هم نیستند و توسعه استراتژی های منحصر به فرد چقدر اهمیت دارد.
از یک آژانس سئو خوب چه انتظاری می توان داشت؟
یک آژانس سئو ایده آل برای شما تجربه گسترده ای در صنعتی که شما نمایندگی می کنید خواهد داشت. آنها همچنین باید تولیدکنندگان محتوا، توسعه دهندگان وب و متخصصانی داشته باشند که گزارش های مربوطه را در فواصل زمانی توافق شده جمع آوری کنند.
به طور کلی، در اینجا چیزی است که می توانید از یک آژانس سئو خوب انتظار داشته باشید:
- تحقیقات و تحلیل کلمات کلیدی پیشرفته بر اساس مشتریان، رقبا و اهداف بازگشت سرمایه
- استراتژی سئوی خود را با توجه به مخاطبان هدف و شاخص های کلیدی عملکرد خود تنظیم کنید
- هدف قرار دادن بازدیدکنندگان سایت آماده تبدیل در هر مرحله از قیف فروش
- انجام ممیزی در صفحه و فنی سئو
- تجزیه و تحلیل محتوای موجود
- برای تقویت اعتبار سایت خود، بک لینک های جدید و باکیفیت به دست آورید
آژانس سئوی شما نیز باید با آخرین به روز رسانی های الگوریتم به روز باشد. آنها همچنین باید به طور منظم سایت شما را بررسی کنند و هر گونه خطا یا حذفی را تصحیح کنند.
چگونه آژانس سئوی عالی برای کسب و کار خود را پیدا کنید
SEO n می تواند نتایج عالی برای کسب و کار شما ارائه دهد، بنابراین ارزش آن را دارد که به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین خود به آن نگاه کنید.
اگر می خواهید وظایف مربوط به سئو را به یک آژانس سئو بسپارید، باید به دنبال شرکتی باشید که:
- به استراتژی ها و روش های مختلف سئو مسلط است
- با آخرین روند کلمات کلیدی به روز نگه می دارد
- با رفتار موتورهای جستجو آشنا است
- می تواند سابقه کار موفقیت آمیز با شرکت های دیگر را نشان دهد
مراحل زیر به شما کمک می کند آژانس سئوی مناسب خود را پیدا کنید:
تحقیق کنید
شما می توانید تعداد زیادی آژانس سئو را در اینترنت بیابید، بنابراین مهم است که قبل از تماس با آنها، چندین مورد از آنها را به طور کامل بررسی کنید. معیارهای ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید تا به شما در انتخاب خوب کمک کند.
توصیه ها را بخواهید
اگر شرکت های دیگری را می شناسید، از آنها بپرسید که با کدام آژانس سئو کار کرده اند و آیا آن تیم را به عنوان یک مشتری راضی به شما توصیه می کنند.
مطالعات موردی و توصیفات را بخوانید
ببینید مشتریان قبلی در مورد آژانس چه می گویند. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا آنها شریک ایده آلی برای کسب و کار شما هستند و آیا می توانند نتایج مورد نیاز شما را ارائه دهند.
دریابید که آنها چقدر با تجربه هستند
یک آژانس با تجربه معمولاً انتخاب بهتری نسبت به یک شرکت کاملاً جدید است. بپرسید که آیا آنها با شرکت هایی با اندازه یا ماهیت مشابه کار کرده اند یا خیر.
در مورد روش های سئو آنها بپرسید
سوالات خاصی در مورد روش های سئو آژانس بپرسید، مانند:
- از چه تاکتیکی استفاده می کنند؟ چه چیزی این تاکتیک ها را برای هر مشتری شخصی می کند؟
- مهمترین دستاوردهای آنها تا به امروز چیست؟
- چگونه بازگشت سرمایه سئو را محاسبه می کنند؟
- چه ابزار و فناوری هایی استفاده می کنند؟
- چه گزارش هایی ارائه می دهند و چه معیارهایی را شامل می شوند؟ چند وقت؟
قیمت آنها را در نظر بگیرید
در حالی که قیمت ممکن است مهم ترین مورد در هنگام انتخاب یک آژانس سئو نباشد، تنها در صورتی ارزش دارد که بودجه محدودی داشته باشید. شما هرگز نباید فوراً به سراغ ارزانترین گزینه بروید – از چندین شرکت قیمت بخواهید و آنها را با هم مقایسه کنید (البته همیشه با در نظر گرفتن آنچه در ازای آن قیمت ارائه میدهند). هدف یافتن بهترین ارزش برای پول است.
آیا ارزش استخدام یک متخصص سئو را به جای یک آژانس کامل دارد؟
استخدام یک متخصص سئو مستقل و مجرد معمولاً بسیار ارزان تر از استخدام یک آژانس کامل است. بودجه محدودتر بسیاری از افراد را برای انتخاب این گزینه وسوسه می کند، اما آیا ارزش آن را دارد؟ هزینه واقعی متخصصان سئو چقدر است؟
تجربه در چندین زمینه
آژانس های سئو برای خدمات خود هزینه بیشتری دریافت می کنند زیرا می توانند بسیار بیشتر از یک متخصص به مشتریان خود ارائه دهند.
به عنوان مثال، یک آژانس نه تنها می تواند یک استراتژی کامل سئو (تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، تجزیه و تحلیل و غیره) را توسعه و پیاده سازی کند، بلکه می تواند یک استراتژی کامل بازاریابی آنلاین را نیز توسعه دهد.
هیچ فردی نمی تواند به اندازه یک تیم آژانس که به خوبی هماهنگ شده و به خوبی روغن کاری شده است، به همان میزان کار را انجام دهد.
دانش صنعت شما
مشاوران سئوی آزاد و فریلنسرها ممکن است اطلاعات کافی در مورد صنعت شما یا ویژگی های آن نداشته باشند تا نتایج قابل توجهی برای شرکت شما ایجاد کنند.
یک آژانس معمولاً چندین متخصص دارد که سال ها در بهینه سازی موتورهای جستجو در یک صنعت خاص کار می کنند.
شما چیزی رو گرفتید که قیمت ش رو پرداخت کردید
قیمت پایین یک مشاور سئو آزاد اغلب نشانه کیفیت پایین خدمات است. علاوه بر این، چنین متخصصان سئوی خوداشتغالی اغلب از ابزارهای رایگان و ابتدایی یا تاکتیک های مشکوک سئو برای دستیابی به نتایج مطلوب استفاده می کنند.
جریمه های تعیین شده توسط موتورهای جستجو
اگر متخصص سئوی مورد نظر از تاکتیک هایی استفاده کند که سیاست های گوگل را نقض می کند، سایت شما به راحتی می تواند هدف جریمه هایی قرار گیرد که به شدت به رتبه بندی شما آسیب می رساند.
برای ایمن بودن، بهتر است به دنبال یک آژانس سئو با سابقه اثبات شده و مجموعه ای غنی از همکاری های قبلی باشید.
خلاصه
البته، تامین مالی یک آژانس سئو ارزان نیست، اما ارزش سرمایه گذاری را دارد زیرا وب سایت شما را به هدف مورد نظر می رساند و شما صاحب وب سایت موفق تری خواهید بود.