دلیل اصلی استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط در متن شما این است که خواندن متن شما را بسیار آسان می کند. اگر متنی در مورد «آب نبات» بنویسید و در هر جمله دیگری از کلمه «آب نبات» استفاده کنید، متن شما به طور طبیعی جریان پیدا نمی کند و غیرقابل خواندن می شود. خوانندگان شما به احتمال زیاد خواندن را متوقف می کنند و صفحه یا پست شما را ترک می کنند. شما مخاطبان خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل است که باید تنوع را در نوشتار خود هدف گذاری کنید. به عنوان مثال، کلماتی مانند «شیرینی» و «ظرافت» میتوانند مترادف «آب نبات» باشند. و کلمات کلیدی مرتبط می توانند “شکلات” و “شکر” باشند که مترادف “آب نبات” نیستند، اما به آن مرتبط هستند و بنابراین همچنان می توانند برای متن شما مرتبط باشند. بعداً در این پست به آن خواهیم پرداخت.
کلمات کلیدی تمرکز همچنان ضروری هستند. اینها کلماتی هستند که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. افرادی که «آب نبات» را جستجو می کنند، احتمالاً روی نتیجه ای که «ظرافت» در متن وجود دارد، کلیک نخواهند کرد. اگر «آب نبات» را جستجو کنید، انتظار دارید کلمه دقیق آن را در نتایج جستجو ببینید. بنابراین، مطابقت دقیق کلمات کلیدی مخاطبان شما ضروری است.
همچنین میتوانید با استفاده از تجزیه و تحلیل SEO Premium یا Yoast SEO برای Shopify، مترادف کلمه کلیدی تمرکز خود و کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید. این تجزیه و تحلیل ها شامل بررسی هایی می شود تا مطمئن شوید که از این مترادف ها در متن خود استفاده کرده اید، بلکه در توضیحات متا، مقدمه، عنوان های فرعی یا متن جایگزین تصویر نیز استفاده کرده اید. علاوه بر این، بررسی توزیع عبارات کلیدی ما به شما برای استفاده متناوب از عبارت کلیدی و مترادف های آن در متن خود پاداش می دهد.

البته، مهم است که به طور منظم از کلمه کلیدی تمرکز خود استفاده کنید و از چگالی کلمه کلیدی خود آگاه باشید. اما نباید زیاده روی کرد. در زمان های قدیم، سئوکاران تمایل داشتند تا جایی که می توانند متون خود را با کلمه کلیدی خود پر کنند. به این ترتیب، گوگل متوجه می شود که متن در مورد چیست و آن را بر اساس آن رتبه بندی می کند. اما گوگل از آن زمان به بعد راه زیادی را طی کرده است. می تواند متون را بخواند و بفهمد و در تلاش مداوم برای بهتر این درک است.
پس مطمئن شوید که تحویل می دهید! به مترادف های کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خود فکر کنید و از آنها به نفع خود استفاده کنید. چند لحظه وقت بگذارید و چند جایگزین برای کلمه کلیدی خود پیدا کنید. اما همچنین به موضوعاتی فکر کنید که به شدت با کلمه کلیدی شما مرتبط هستند. متوجه خواهید شد که وقتی مجبور نباشید از کلمه کلیدی تمرکز خود در هر جمله دیگری استفاده کنید، نوشتن یک متن طبیعی بسیار آسان تر می شود. و استفاده از مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط به گوگل کمک می کند تا زمینه متن شما را درک کند که شانس شما را برای رتبه بندی افزایش می دهد!
نتیجه
بنابراین برای اینکه متن شما جذاب و جذاب باشد، باید متنوع باشد. این را می توان به روش های مختلف انجام داد. به عنوان مثال، می توانید سعی کنید جملات طولانی را با جملات کوتاه تر جایگزین کنید. پردازش جملات طولانیتر اغلب دشوارتر است و با استفاده از جملات کوتاهتر، خواندن متن شما آسانتر میشود. همچنین می توانید سعی کنید توالی کلمات را به طور متناوب تغییر دهید تا از تکرار بیش از حد در جملات خود جلوگیری کنید.
من برای شما یک مثال می زنم. اگر «فروشگاه آب نبات نیویورک» را در Google تایپ کنید، نتایج صفحاتی درباره «فروشگاه های شیرینی» و همچنین «فروشگاه های شیرینی» را نشان می دهد. گوگل میداند که «فروشگاه» و «فروشگاه» مترادف هستند و با آنها به این صورت رفتار میکند.

ما ابزار کلمات کلیدی مرتبط خود را به Yoast SEO برای Shopify اضافه کرده ایم! اکنون می توانید به راحتی کلمات کلیدی مرتبط را برای فروشگاه آنلاین خود نیز به همراه داده های روند جستجو که توسط Semrush ارائه شده است، کشف کنید. در مورد این ویژگی و نحوه استفاده از آن بیشتر بخوانید.