آیا از خود پرسیده اید که چرا بحث در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بدون ذکر بک لینک کامل نمی شود؟ بک لینک ها تقریباً مانند «رای» هستند که از وب سایت های دیگر که محتوای شما را تضمین می کنند، دریافت می کنید. آنها ثابت می کنند که محتوای سایت شما مرتبط، معتبر و مفید است.
اکنون، اگر سایت شما بتواند بک لینک یا «رای» بیشتری دریافت کند، بدیهی است که در گوگل، یاهو و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.
بک لینک ها در استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو نقش مهمی دارند و دلیل آن در اینجا آمده است!
دلایل اهمیت فزاینده بک لینک در سئو
استفاده از پیوندها توسط الگوریتم های موتورهای جستجو چیز جدیدی نیست. این همیشه مبنای الگوریتم قبلی گوگل، PageRank بود. از آن زمان، الگوریتم گوگل دستخوش تغییرات زیادی شده است، اما بک لینک ها همچنان یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی هستند.
چگونه می توانید پیشرفت سایت خود را ارزیابی کنید؟ شما طیف وسیعی از معیارها را مطالعه می کنید، مانند ترافیک ارگانیک، کلمات کلیدی هدف و نمایه بک لینک. پروفایل بک لینک برای سئو بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا از بقیه متمایز شوید.
برای اینکه سایت خود را قابل مشاهده کنید و بینندگان بیشتری را جذب کنید، باید از تکنیک های سئو استفاده کنید. با این حال، سئو پیچیده است و کسب و کارهای کوچک اغلب برای درک اینکه کدام عوامل رتبه بندی بر رتبه بندی آنها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تأثیر می گذارد، با مشکل مواجه هستند. به همین دلیل مهم است که آنها را از اهمیت بک لینک آگاه کنید.
بک لینک ها نشان می دهند که سایت شما دارای اعتبار و اعتبار است، به خصوص زمانی که سایت های معتبر به آن لینک می دهند. در حالی که بک لینک ها 100 درصد برای سئو ارزشمند هستند، باید بدانید که این فقط اعداد نیست. حتی سایت هایی با بک لینک های کمتر می توانند از سایت هایی با تعداد زیادی بک لینک بالاتر باشند. چگونه این اتفاق می افتد؟ این کیفیت لینک ها است که تعیین می کند سایت شما چگونه سود خواهد برد.
بک لینک ها و سئو دست به دست هم می دهند تا با ایجاد قدرت، رتبه را بهبود بخشند. اینها می توانند رتبه بندی صفحات را برای عبارات جستجو در ارتباط با عواملی مانند سرعت بارگذاری صفحه و سئوی درون صفحه افزایش دهند. ایجاد بک لینک برای بینندگان لازم است تا وب سایت شما را به راحتی پیدا کنند. بنابراین، اینها دید سایت را بهبود می بخشند.
موتورهای جستجو از عنکبوت های وب استفاده می کنند که در محتوا می خزند و صفحات وب محبوب تر را دوباره مشاهده می کنند. بنابراین، اگر درگیر بک لینک باشید، احتمالاً محتوای شما را سریعتر تشخیص می دهند. علاوه بر این، بک لینک، بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق ترافیک ارجاع به سایت شما می آورد. به عنوان مثال، بینندگانی که در حال مرور یک سایت هستند ممکن است بر روی لینک های برگشتی کلیک کنند و خود را در صفحه مربوطه بیابند که در آن اطلاعات بیشتری در مورد مطالبی که در مورد آن می خوانند به دست آورند.
بک لینک ها اعتبار دامنه را افزایش می دهند. ممکن است این یک فاکتور رتبهبندی برای گوگل نباشد، اما ابزارهای سئو معمولاً از این معیار برای بهینهسازی تکنیکهای سئوی خود استفاده میکنند تا شما را از رقبای خود بالاتر ببرند. هنگامی که اعتبار دامنه بالاتر باشد، رتبه های برتر را در SERP ها به دست خواهید آورد.
بک لینک ها برای ارتقای دید و آگاهی برند آنلاین مورد نیاز هستند. کسبوکارها به سرمایهگذاری هنگفت در کمپینهای تبلیغاتی برند برای جذب مشتریان جدید و نمایش محصولات خود ادامه میدهند. اگر بتوانید از وب سایت های معتبر بک لینک کسب کنید، می توانید بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به قبل داشته باشید. این به بهبود تصویر برند شما کمک می کند زیرا اکنون می توانید بازدیدکنندگان سایت های دیگر را هدف قرار دهید.
بک لینک کردن برای وب سایت شما چقدر چالش برانگیز است؟
اکنون بک لینک سازی علم موشکی نیست، اما زمان و تلاش می خواهد. بنابراین مهم است که متخصصان را وادار به انجام کار لینک سازی کنید.
بک لینک ها مانند سیگنال هایی به گوگل هستند که نشان می دهد سایت های دیگر محتوای شما را تضمین می کنند. این باعث می شود که کسب بک لینک بخشی ضروری از سئوی خارج از سایت باشد. پروفایل های بک لینک ابزار ضروری برای راهنمایی شما در ایجاد لینک و کمک به شما در از بین بردن لینک های “بد” است که می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند.
برخی از بک لینک ها از بقیه ارزشمندتر خواهند بود. کسب لینک از وب سایت های معتبر بسیار مطلوب است. در عین حال، باید به خاطر داشته باشید که بک لینک های به دست آمده از سایت های اسپم و کم اعتبار می توانند برای تصویر شما فاجعه بار باشند. صرف نظر از اینکه لینکها دنبال میشوند یا خیر، ذکر سایت شما در سایتهای باکیفیت کافی است تا برند شما را جلو ببرد.
چگونه می توانید موفقیت پروفایل بک لینک خود را اندازه گیری کنید؟ بهترین راه استفاده از ابزارهای جستجوگر بک لینک است که به شکستن هر پیوندی که به وب سایت شما اشاره می کند کمک می کند.
حال سوال این است که چه چیزی را باید جستجو کنید؟ در اینجا لیستی از متغیرهایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:
- تعداد لینک هایی که به وب سایت شما و هر صفحه وب اشاره می کنند را بررسی کنید. اگر لینک های بیشتری دارید، رتبه شما بالاست. اما، اگر متوجه شوید که استراتژی سئو کمی بیشتر روی یک صفحه متمرکز می شود و نه چندان روی یک صفحه ارزشمندتر، چه؟ آیا لینک های اضافی به سایت خود دارید؟ سپس، اینها ممکن است پیوندهای هرزنامه ای باشند که نشان دهنده اعتبار کم هستند.
- به اعتبار فعلی دامنه و اقتدار سطح صفحه ارزشمندترین صفحات وب داخلی نگاه کنید. اگر این اعداد را بالا بیابید، رتبه شما برای کلمات کلیدی هدف بالاتر خواهد بود.
- برای لینک سازی به مجموعه ای از دامنه ها وابسته نباشید. تنوع دامنه ها تشویق می شود. هنگامی که پیوندها از یک منبع ظاهر می شوند، بازده کاهش می یابد.
- ابزار جستجوگر پیوند باید به شما در ارزیابی اعتبار دامنه دامنه های ارجاع دهنده کمک کند. اگر اعداد زیاد باشد، پیوندهای شما احتمالا قوی خواهند بود.
- شما نمی توانید لینک های اسپم را در سایت خود داشته باشید. صرف نظر از اینکه آیا شما عمداً اینها را ایجاد کرده اید، اگر متوجه شدید که پیوندها هرزنامه، غیرطبیعی و بی کیفیت به نظر می رسند، بلافاصله آنها را حذف کنید. در غیر این صورت، وب سایت شما ممکن است در لیست سیاه قرار گیرد یا جریمه شود.
- در حالی که ممکن است پیوندها برای سایت شما رشد کنند، باید بررسی کنید که آیا این ناشران همان ناشران هستند که به شما پیوند می دهند یا خیر. از ایجاد لینک های تکراری، قابل پیش بینی و تهاجمی خودداری کنید. الگوهای لینک سازی را مطالعه کنید و مراقب این اشتباهات باشید.
برای به دست آوردن بهترین نتایج سئو، باید هر ماه یک ارزیابی پروفایل بک لینک انجام دهید. این به شما کمک می کند تا روی پیوندهایی که ایجاد می کنید یک برگه داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که با شرایط Google مطابقت دارید. همچنین تضمین می کند که می توانید مشکلات را قبل از اینکه از کنترل خارج شوند شناسایی و حل کنید.
چرا انجام بک لینک توسط متخصصان مهم است؟
- بدون شک، بک لینک کردن یک معامله بزرگ برای دیده شدن وب سایت شما است، اما زمانی که اشتباه انجام شود می تواند فاجعه آمیز باشد. گوگل دستورالعمل های خاصی در مورد چگونگی کسب یا ساخت بک لینک دارد. اگر بک لینک هایی را جمع آوری کنید که این دستورالعمل ها را نقض می کنند، کل استراتژی SEO تحت تأثیر قرار می گیرد.
- ایجاد بک لینک اضافی برای گوگل هرزنامه است. پیش از این، بازاریابان دیجیتال به دنبال راه های آسان برای خرید بک لینک برای سایت های خود بودند. همه چیز تغییر کرده است و اکنون موتورهای جستجو برای پیوندهای هرزنامه بسیار سخت هستند. اگر به طور ناگهانی تعداد زیادی بک لینک دریافت کنید، موتورهای جستجو می توانند به شما مشکوک شوند که به تاکتیک های کلاه سیاه متوسل شده اید. چنین پیوندهایی پیوندهای سمی تلقی می شوند و حاوی متن های لنگر یکسانی هستند یا از سایت هایی با امتیازات کم اعتماد به دست می آیند. یک آژانس با رتبه برتر SEO متخصصانی را برای ایجاد محتوای تاثیرگذار که می تواند برای خوانندگان و ربات های گوگل به طور یکسان جذاب باشد مجهز خواهد کرد. آنها از استراتژی هایی مانند لینک سازی، وبلاگ نویسی و بهینه سازی محتوا برای تقویت تلاش های سئو استفاده می کنند.
- بک لینک دادن به زمان و تخصص نیاز دارد. اگر سعی کنید این کار را به تنهایی انجام دهید، می توانید با بسیاری از سایت های با کیفیت پایین روبرو شوید که بر رتبه شما در SERP تأثیر می گذارد. شما باید فقط بک لینک های با کیفیت بالا را از دامنه ها و سایت های معتبر دریافت کنید. اگر یک کسب و کار کوچک دارید، باید به جای دنبال کردن حداکثر تعداد لینک، به دنبال لینک های باکیفیت باشید. کارشناسان سئو ویژگی های یک بک لینک خوب و راه های شناسایی لینک بد را می دانند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین استراتژی بک لینک را برای دریافت لینک از سایت های مرتبط و معتبر ایجاد کنید.
- بک لینک ها در وب سایت ها یا صفحات باید مرتبط با صفحاتی باشد که به اشتراک می گذارید. به عنوان مثال، اگر محصولات حیوانات خانگی را می فروشید، باید در وبلاگ های مرتبط با حیوانات خانگی به دنبال بک لینک باشید. اینجاست که کارشناسان حرفه ای سئو می توانند شما را از طریق ایجاد لینک های مناسب راهنمایی کنند.
- بک لینک از سایت های با کیفیت بالا قدرت خود را به وب سایت شما منتقل می کند. اما، سایتهای معتبر ممکن است همیشه ترافیک بالایی نداشته باشند، و اگر این کار را نکنند، نمیتوانند ترافیک ارجاعی را به شما هدایت کنند. بنابراین، بک لینکهای سایتهای پربازدید ممکن است بر رتبهبندی شما تأثیری نگذارند. به همین دلیل مهم است که بدانید کدام نوع بک لینک روی سایت شما تأثیر می گذارد. می تواند بک لینک های بدون فالو و انجام فالو وجود داشته باشد. بک لینک های بدون فالو در مقایسه با بک لینک های بدون فالو تاثیری بر رتبه شما ندارند، اما لینک های بدون فالو همچنان می توانند قدرت را منتقل کنند. کارشناسان اطمینان میدهند که برای بهبود رتبهبندی، پیوندهای do-follow را در اولویت قرار میدهید.
به طور خلاصه، بک لینک تنها یک هدف دارد: افزایش ترافیک سایت و کمک به وب سایت شما برای کسب رتبه های برتر در SERP. زمانی که بک لینک ها نمی توانند ترافیک را به سمت شما هدایت کنند، بی اثر در نظر گرفته می شوند. بنابراین، آنها را بهعنوان وسیلهای برای هدایت ترافیک و بهبود دید آنلاین به جای استفاده از آنها برای دستکاری رتبهها در گوگل در نظر بگیرید. سپس، وقتی کمپین های سئوی خود را تجزیه و تحلیل می کنید، می توانید ببینید که کدام بک لینک ها برای افزایش ترافیک موثرتر هستند.
هنگامی که با یک SEO برای ایجاد لینک ثبت نام کرده اید، باید بر روی لینک های بک لینک و لینک های داخلی تمرکز کنید. بک لینک دادن اعتبار سایت را بهبود می بخشد، در حالی که لینک سازی داخلی تضمین می کند که موتورهای جستجو می توانند اهمیت صفحات وب و ساختار سایت را ببینند.
پیوند خارجی سومین نوع پیوندی است که هنگام تلاش برای بهبود رتبه خود در گوگل، نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. اینها لینک هایی هستند که سایت شما به وب سایت های دیگر ایجاد می کند. اکنون، ممکن است احساس کنید که این امر با دور کردن بازدیدکنندگان از صفحه شما، هدف ایجاد لینک را شکست می دهد، اما برای بهینه سازی مفید هستند.
بدون سئو، نمی توانید حضور آنلاین خود را افزایش دهید. با این حال، سئوی با کیفیت باید چندین عنصر را در نظر بگیرد و بک لینک ها سنگ بنای بهبود اعتبار سایت هستند. بنابراین، فراموش نکنید که با این استراتژی تطبیق دهید تا در اوج بازی خود بمانید!