چرا سئوکاران باید از هوش مصنوعی استقبال کنند؟

بازاریابانی که می توانند از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی، رشد پایگاه دانش خود و ایجاد راه حل های سفارشی برای بهبود فرآیندهای خود استفاده کنند، برای آینده جستجو در موقعیت خوبی قرار خواهند گرفت.

با ChatGPT، کار ذهن های فنی بزرگ مانند بیل و اسناد گوگل اساساً دموکراتیک می شود. اکنون هنگامی که با موضوع سئو مواجه می شوید که متوجه آن نمی شوید، می توانید از هوش مصنوعی به عنوان معلم استفاده کنید.

با در نظر گرفتن یک افق زمانی 5 ساله، این ابزارها بسیار فراتر از آنچه در نسخه های امروزی می بینیم پیشرفت خواهند کرد. به همین دلیل است که سئوکاران باید همین الان از این فناوری ها استفاده کنند. آنهایی که این کار را انجام می دهند، موقعیت خوبی برای آینده بازاریابی خواهند داشت.

بهبود کارایی سئوی ما

همچنین می‌توانید خلاصه‌هایی را از اسناد Google دریافت کنید. در اینجا متنی را از صفحه Google روی برچسب‌های متعارف به آن ارسال کردم و از آن خواستم بهترین شیوه‌ها را به من ارائه دهد.

درخواست از ChatGPT برای خلاصه کردن یک صفحه

من قبلا هرگز افزونه کروم ایجاد نکرده بودم. با این حال، ChatGPT این قدرت را دارد که از دستوراتی که شما به آن می‌دهید استفاده کند و آن را به یک برنامه افزودنی کاملاً کاربردی تبدیل کند.

به عنوان مثال، Screaming Frog اکنون بسیار بیشتر برای SEO باز شده است. من اخیراً نیاز داشتم که داده های ساختار یافته BreadcrumbList سایت REI را خراش دهم. هنگام انجام کارهای مشابه قبل، ساعت ها رفع اشکال، اجرای مجدد خزیدن و حتی جلسات با سایر اعضای تیم ما طول می کشد.

بهبود خوانایی

من از ChatGPT خواستم تا یک عصاره Screaming Frog ایجاد کند و به آن نمونه HTML داده شود. در عرض 5 دقیقه، من توانستم یک XPath کار کنم که به من امکان می داد دقیقاً آنچه را که نیاز داشتم استخراج کنم:

درخواست از ChatGPT برای ایجاد عصاره Screaming Frog

برای MozCon ثبت نام کنید

کنفرانس SEO MozCon 90٪ فروخته شد





منبع

در نتیجه، می توانید هزاران تگ عنوان و توضیحات متا ایجاد کنید. می‌توانید با حدود 30 دقیقه راه‌اندازی به یک سایت سطح پایه بهینه‌سازی بدهید:

استفاده از Google Sheets با ChatGPT API برای ایجاد برچسب عنوان

تام دمرز اخیراً یک راهنمای عالی در زمین موتورهای جستجو نوشته است که در آن فرآیند استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیقات کلمات کلیدی را طی می کند. در این راهنما، او مثال‌های متعددی را نشان می‌دهد که چگونه می‌توانست از انواع مختلف اعلان‌ها برای شناسایی مستقیم کلمات کلیدی یا یافتن منابعی برای استخراج فرصت‌های جستجو استفاده کند.

ایده پردازی محتوا نمونه عالی دیگری از یک کار تاکتیکی است که ChatGPT می تواند از آن استفاده کند. در اینجا من از ChatGPT خواستم تا 30 ایده مختلف در مورد “The Metaverse” به من بدهد. آنها را در حدود 30 ثانیه تحویل داد:

وادار کردن ChatGPT برای ارائه ایده های موضوعی برای محتوا.

یکی از بهترین موارد استفاده که می بینیم بسیاری از صنایع از ChatGPT برای آن استفاده می کنند، تقویت پایگاه دانش خود است. هوش مصنوعی زمانی که به درستی از شما خواسته شود می تواند یک معلم عالی باشد. این می‌تواند اطلاعات را به‌طور استثنایی به سرعت خلاصه کند و در خروجی‌ای به ما بدهد که کاملاً با سبک یادگیری ما سفارشی‌سازی شده است.

ایده پردازی محتوا

  • حتی می توانید از ChatGPT برای بهینه سازی محتوای سایت خود در مقیاس استفاده کنید. ابزارهایی مانند GPT For Work به شما این امکان را می‌دهند که به Google Sheets به ChatGPT API متصل شوید. این به شما امکان می‌دهد در درخواست‌های پویا تغذیه کنید و خروجی را در Google Sheets برگردانید.

    با اتصال آن به ChatGPT API، او توانست یک افزونه SEO برای تیم ما ایجاد کند که توصیه هایی را برای برچسب های عنوان، H1، بخش های محتوای جدید و موارد دیگر ارائه می دهد:

    با حدود 30 دقیقه درخواست و رفع اشکال، توانست یک افزونه سئوی سفارشی ایجاد کند که داده‌هایی مانند برچسب‌های عنوان، توضیحات متا، H1s، URL و موارد دیگر را جمع‌آوری می‌کند:

    ایجاد یک افزونه سئوی سفارشی با استفاده از ChatGPT

    در بالای تکه‌های کد یک‌باره، اکنون می‌توانید ابزارهایی ایجاد کنید که کاملاً مطابق با نیازهای شما سفارشی شده‌اند.

    تقریباً دو سوم از پاسخ دهندگان گفتند که ChatGPT صنعت ما را تغییر خواهد داد. من تمایل دارم با آنها موافق باشم. به عنوان یک جامعه، باید برای تغییرات قریب‌الوقوعی که هوش مصنوعی ایجاد می‌کند، آماده شویم.

    سئوکاران باید از هوش مصنوعی استقبال کنند

    اگر سئو را در هر ظرفیتی انجام می‌دهید، به احتمال زیاد می‌توانید مورد استفاده‌ای بیابید که با استفاده از برخی از این فرآیندها، کارایی روزانه شما را بهبود بخشد. این به ما این امکان را می دهد که خروجی کارآمدتری تولید کنیم و زمان خود را صرف کار روی طرح هایی کنیم که کمتر مستعد اتوماسیون هستند.

    تقویت پایگاه دانش ما

    شکی نیست که مکالمه هوش مصنوعی در سال گذشته بر جامعه SEO تسلط داشته است. پیامدهای این فناوری جدید هم بسیار هیجان انگیز و هم در عین حال کمی ترسناک است. در Go Fish Digital، ما این روندها را از نزدیک دنبال کرده‌ایم و فرآیندهای خود را پیرامون امکاناتی که هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد، اصلاح کرده‌ایم.

    ارزیابی محتوا

  • شما حتی می توانید ابزارهایی ایجاد کنید که به بهبود کارایی SEO شما کمک می کند. همکار من دن هینکلی توانست بیشتر در مورد این پسوند تکرار کند.

    ایده هایی برای بخش های محتوای جدید

  • از منظر تاکتیکی، موارد استفاده زیادی برای ChatGPT برای کمک به سئو وجود دارد.

    1. ChatGPT جامعه سئو را قادر می سازد تا به خالقان تبدیل شود.

      در حالی که منابع زیادی در دسترس است، Alyeda Solis یک راهنمای فوق العاده در مورد موارد استفاده مختلف برای SEO نوشت.

      امیدواریم شما هم مثل ما برای 7 و 8 آگوست هیجان زده باشید تا عجله کنید و به اینجا برسید. و دوباره، اگر هنوز بلیط خود را نگرفته‌اید و برای ساختن پرونده به کمک نیاز دارید، یک الگوی مفید برای متقاعد کردن رئیستان داریم!

      این فرآیند را می توان در بسیاری از ابزارهای دیگر اعمال کرد. ChatGPT می تواند به شما در ایجاد تماس های API، پرس و جوهای SQL، اسکریپت های پایتون و بسیاری موارد دیگر کمک کند. این به جامعه قدرت می دهد تا چیزهای جدیدی ایجاد کند که ممکن است برای بسیاری از مردم امکان پذیر نباشد.

      من معتقدم که تنها با نگاه کردن به پیاده‌سازی‌های کاملاً تاکتیکی می‌توان از هوش مصنوعی در محدوده آن استفاده کرد. بسیاری از برنامه های عالی دیگر برای جامعه سئو فراتر از آن وجود دارد.

      به عنوان مثال، بیل اسلاوسکی بزرگ فقید، پتنت هایی را که گوگل برای آنها ثبت کرده بود، تجزیه و تحلیل می کرد. این پتنت ها بیشتر فنی هستند و بیل از سبک نوشتاری طولانی استفاده می کرد.

      اختراعات بیل اسلاوسکی

      بسیاری از پیامدها خسته شده اند و در مورد مزایای بلندمدت برای بازاریابان شک دارند.

      این منطقی است زیرا موارد استفاده بسیار عالی برای کارهای سئو وجود دارد که ما روزانه انجام می دهیم. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مانند ChatGPT، می‌توانید به میزان قابل توجهی کارایی را که می‌توانید روی برخی از این وظایف کار کنید، بهبود بخشید.

      چند نفر از ما با سئو فنی، فناوری وب یا درک نحوه کار موتورهای جستجو مشکل داریم؟

      برچسب های عنوان و توضیحات متا

    2. تحقیق کلمات کلیدی

    3. این مهم است که ما نه تنها به خاطر داشته باشیم که این فناوری‌ها امروز کجا هستند. ما باید درک کنیم و انتظار داشته باشیم که این ابزارها در طول زمان به طور تصاعدی بهتر شوند. عملکرد GPT-4 در حال حاضر به طور قابل توجهی از GPT-3.5 بهبود یافته است

      از روی کنجکاوی، یک نظرسنجی در صفحه لینکدین خود انجام دادم. من پرسیدم که آیا SEO ها فکر می کنند که ChatGPT قرار است سئو را مختل کند:

      نظرسنجی در لینکدین در مورد تاثیر هوش مصنوعی در سئو

      برخی معتقدند که این یک روند گذرا شبیه به جستجوی صوتی است.

      نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منعکس نکند.

      برای ما، واضح است که هوش مصنوعی تأثیر قابل توجهی بر جامعه سئو خواهد داشت. داده‌ها از قبل نشان می‌دهند که سئوکاران این فناوری‌ها را به‌عنوان قدرت ایجاد اختلال در صنعت می‌دانند و در حال حاضر ابزارهایی مانند ChatGPT را در فرآیندهای روزانه خود وارد می‌کنند. من معتقدم سئوکارانی که خود را با این تغییرات وفق می دهند، بیشترین موفقیت را خواهند دید.

      البته در این مورد ایراداتی نیز وجود دارد. این نوع خلاصه‌ها ممکن است به طور کامل کار یک نویسنده را نشان ندهند، زیرا محتوا باید کنار گذاشته شود و عناصری مانند لحن صدا در نظر گرفته نمی‌شوند.

      با این حال، به طور کلی، این یک چیز بسیار قدرتمند است. اکنون پایگاه دانشی که در مورد سئو وجود دارد برای کل جامعه قابل دسترسی تر است.

      توانمندسازی جامعه سازندگان

      اگر من یک وبلاگ فناوری راه‌اندازی می‌کردم، می‌توانستم آن را در برابر محتوای موجود در سایت بررسی کنم و شکاف‌هایی را پیدا کنم که فرصت‌های جستجو وجود دارد. حتی اگر ارزش سئو مستقیمی وجود نداشته باشد، این موضوعات همچنان به ما کمک می کند تا به عنوان یک مرجع موضوعی در یک حوزه محتوای خاص قرار بگیریم.

      من گمان می کنم که ChatGPT راه حل های دیگری مشابه این را در جامعه تولید کند. با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، تیم های سئو قادر خواهند بود نیازهای خود را شناسایی کرده و راه حلی را ایجاد کنند که کاملاً متناسب با فرآیندهای داخلی آنها باشد.

      نتیجه

      کریس در MozCon 2023 این آگوست در سیاتل سخنرانی خواهد کرد! برای جلسات الهام بخش با ترکیب باورنکردنی سخنرانان ما به ما بپیوندید.

      تولید طرحواره

    4. برای سبک یادگیری من، این به من اجازه داد تا جزئیات کافی برای درک حق ثبت اختراع و مفاهیم آن را بدون اینکه خروجی ایده های بیل را بیش از حد ساده کند، به دست بیاورم. اگر در مورد هر ایده ای کنجکاو بودم، می توانستم به سادگی از ChatGPT بخواهم بیشتر توضیح دهد و به من امکان می دهد عمیق تر باشم.

      یک مثال ساده تحقیق کلمات کلیدی است. با ChatGPT، می‌توانید فوراً فهرست‌های اولیه بزرگی از کلمات کلیدی بالقوه ایجاد کنید که دارای روابط معنایی با موضوعات اصلی هستند که وب‌سایت شما سعی در رقابت برای آنها دارد.

      او حتی نشان داد که چگونه می‌تواند داده‌ها را از ابزارهای سئو شخص ثالث صادر کند و آن‌ها را در قالب جدول در رابط ChatGPT بیاورد:

      ادغام ChatGPT با ابزارهای سئو شخص ثالث

      با درخواست مناسب، اکنون می توانید کدی را ایجاد کنید که قبلاً قادر به ایجاد آن نبودید. این به طور قابل توجهی بر اثربخشی شما به عنوان یک بازاریاب جستجو تأثیر می گذارد.

      ایجاد قطعه ویژه

    5. هم در بین سئو و هم در جوامع فناوری بزرگتر، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

      اکنون این به کل تیم Go Fish Digital ابزار جدیدی می دهد تا به عنوان بخشی از فرآیند خود از آن استفاده کنند. ما می‌توانیم به سرعت فرصت‌های سئوی سطح صفحه را پیدا کنیم و می‌توانیم تصمیم بگیریم که کدام یک ارزش اقدام برای یک توصیه خاص را دارند.

      در ماه مارس، من کنجکاو بودم که ببینم چه تعداد از SEO ها از ChatGPT در گردش کار روزانه خود استفاده می کنند. علیرغم این واقعیت که نسبتا جدید بود، من تعجب کردم که سئوکاران چقدر سریع از آن استفاده می کنند:

      یک نظرسنجی در لینکدین در مورد اینکه چگونه بازاریابان ChatGPT را در کارهای روزمره خود ادغام می کنند

      من معتقدم که به عنوان یک جامعه، باید به این فناوری نسلی توجه کنیم. در حالی که ابزارها قطعاً کاستی‌های خود را دارند، خروجی‌هایی که در حال حاضر تولید می‌کنند چیزی کمتر از چشمگیر است. این ابزارها به ما این امکان را می دهند که تحصیل کرده تر، کارآمدتر و فنی تر شویم.

      ما شروع به آزمایش اختراعات Bill از طریق ChatGPT کردیم و از آن خواستیم نکات اصلی را خلاصه کند. یک دستور موفق این بود: «کل مقاله را در 5 نقطه خلاصه کنید. مثل اینکه من در دبیرستان هستم توضیح دهید”:

      درخواست از ChatGPT برای خلاصه کردن یک مقاله
      در کمال تعجب، 52 درصد از پاسخ دهندگان قبلاً ادعا کردند که از ChatGPT برای کمک به کارهای معمول سئو استفاده می کنند. این نظرسنجی تنها 3 ماه پس از انتشار اولیه آن انجام شد.