چگونه از پست مهمان برای بهبود سئوی خود استفاده کنیم


آیا به دنبال یک تاکتیک ثابت شده، همیشه سبز و بهبود عملکرد برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هستید؟ یکی وجود دارد که هرگز از اهمیت آن بیشتر نخواهد شد.

بله، ما در مورد بک لینک سازی صحبت می کنیم.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل به طور مکرر در حال تغییر هستند، اما بک لینک ها چیزی هستند که هرگز در سئو مرتبط نیستند. وجود بک لینک یکی از فرصت های حیاتی برای افزایش سریع رتبه جستجو است. گزینه های مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که چگونه بک لینک های با کیفیت دریافت کنید، اما بهترین راه چیست؟

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای دریافت آن‌ها، پیروی از یک استراتژی خوب توسعه‌یافته ارسال مهمان است. علاوه بر این، این استراتژی به شما امکان می دهد تا از مزایای بیشتری برای استراتژی سئوی خود بهره مند شوید. در این مقاله، در مورد ماهیت آن، مزایایی که پست مهمان می تواند برای سایت شما به ارمغان بیاورد، و نکات عملی برای کمک به اجرای موثر این استراتژی را کشف خواهید کرد.

ارسال مهمان چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

پست مهمان امروزه یکی از محبوب ترین استراتژی های افزایش سئو محسوب می شود. طبق آمار76 درصد از سردبیران قصد دارند یک تا 10 پست مهمان در هفته منتشر کنند. چنین روندی ثابت می‌کند که پست کردن مهمان یکی از راه‌های پیشرو در ساخت بک لینک است.

بنابراین، این یکی از موثرترین استراتژی‌ها برای کسانی است که می‌خواهند بک لینک‌های باکیفیتی دریافت کنند و رتبه جستجوی خود را افزایش دهند. ویژگی های کلیدی این تاکتیک چیست؟ نکته اصلی این است که شما با آن همکاری می کنید وبلاگ های برتر برای ارسال در همان جایگاه شما و ارسال محتوای مهمان با ذکر سایت خود.

با این نوع همکاری، بک لینک های مهمی برای رتبه بندی و بهینه سازی موتورهای جستجو دریافت می کنید. شما همچنین هجوم ترافیک هدفمند و همچنین مصرف کنندگان بالقوه را دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، طرف دوم محتوای با کیفیت و رایگان دریافت می کند.

بنابراین، صاحبان سایت می توانند دو روی سکه این استراتژی را در نظر بگیرند. امکان همکاری با سایت های دیگر و قرار دادن مطالب خود با لینک به سایت شما وجود دارد. همچنین می توانید با پذیرش مقالات مهمان از سایر مشاغل، محتوای رایگان دریافت کنید.

مزایای کلیدی استفاده از پست مهمان

مزایای اصلی پست مهمان چیست؟ در اینجا چیزی است که باید در مورد این استراتژی بدانید.

ترافیک با کیفیت و هدفمند

دریافت ترافیک هدفمند از طریق استفاده از کلمات کلیدی یا شبکه های اجتماعی امکان پذیر است. اما پست مهمان می تواند نه تنها ترافیک، بلکه مصرف کنندگان بالقوه را جذب کند که با مشخصات مشتری ایده آل شما مطابقت دارند. بنابراین، بهتر است یک وب سایت شریکی را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما را جذب کند تا بازدیدکنندگانی را که به اشتباه وارد وب سایت شما می شوند حذف کنید.

افزایش اعتبار سایت

هرچه محتوا و بک لینک های با کیفیت بیشتری تولید کنید، اعتبار سایت شما بیشتر می شود. این به این دلیل است که وجود بک لینک ها باعث می شود تا الگوریتم های جستجو کیفیت سایت را مشخص کند، زیرا سایت های دیگر به آن لینک می دهند.

افزایش آگاهی از برند

از آنجایی که نکته حیاتی برای استفاده از پست مهمان، همکاری با سایت‌هایی در یک جایگاه با مخاطبان یکسان است، این به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را در آن جایگاه خاص قابل تشخیص‌تر کنید.

دریافت محتوای با کیفیت و رایگان

اگر پیشنهاد می دهید پست های مهمان را در سایت خود قرار دهید، می توانید محتوای با کیفیت را به صورت رایگان دریافت کنید. سایر صاحبان سایت بر اساس نیازهای شما محتوا ایجاد می کنند و به شما امکان می دهند محتوای با کیفیتی دریافت کنید. همانطور که می دانید، به روز رسانی محتوا و وبلاگ نویسی مداوم بر عملکرد و رتبه سئو تاثیر مثبت دارد.

نحوه اجرای استراتژی ارسال مهمان

امروزه دو گزینه برای اجرای استراتژی پست مهمان وجود دارد. شما می توانید این کار را به صورت مستقل یا با کمک متخصصان انجام دهید.

خود پیاده سازی پست مهمان به این معنی است که شما به تنهایی سایت های شریک را جستجو می کنید، به طور مستقیم در مورد شرایط قرار دادن مذاکره می کنید و محتوا را آماده می کنید. مزایای کلیدی این روش کنترل کامل و امکان یافتن شرکا برای قرار دادن رایگان است.

اما باید در نظر داشته باشید که این گزینه زمان‌بر است و دام‌های زیادی را به همراه دارد. اول، خطراتی وجود دارد که محتوای شما در آخرین مرحله از فرآیند پیاده سازی پست مهمان منتشر نشود. ثانیاً خطر مواجهه با کلاهبرداران زیاد است.

کمک حرفه ای امکان اجرای سریع استراتژی و گرفتن اولین نتایج را در یک لحظه فراهم می کند. معمولاً این گونه شرکت ها بانک اطلاعاتی از سایت های مربوطه را ارائه می دهند و به تمامی مسائل مذاکره می پردازند.

همچنین بسیاری از شرکت ها خدمات تولید محتوا را برای صرفه جویی در وقت شما ارائه می دهند. یک سیستم همکاری شفاف کل فرآیند را سرعت می بخشد و به شما امکان می دهد به سرعت به نتایج برسید. بنابراین این گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند تمام فرآیندها را واگذار کنند و نتایج را ببینند.

هنگام استفاده از پست مهمان به چه سایت هایی باید توجه کرد؟

آمار نشان می دهد که 56 درصد از صاحبان سایت ها پلتفرم های مختلفی را برای انتشار انتخاب می کنند، در حالی که تنها 7 درصد محتوا را تنها در یک سایت منتشر می کنند. بنابراین، کدام تاکتیک مناسب است؟ پاسخ صحیح بستگی به این دارد که کدام پلتفرم را برای قرار دادن پست مهمان انتخاب کنید.

در مورد بک لینک، یک قانون وجود دارد که باید به خاطر بسپارید که طبق آن کیفیت یک لینک بیشتر از کمیت اهمیت دارد. بسیاری از صاحبان وب سایت دریافت ده ها بک لینک از سایت هایی با سطح اعتبار و رتبه پایین اشتباه می کنند. این نوع بک لینک ها ممکن است نتیجه موثری نداشته باشند. در عین حال، یک تا سه لینک از پلتفرم های برتر می توانند سایت شما را چند پله در رتبه بندی ارتقا دهند.

بنابراین، هنگام توسعه استراتژی پست مهمان، ارزش آن را دارد که سایت هایی را در نظر بگیرید که در جایگاه شما معتبر هستند و دائماً محتوا را به روز می کنند. پیوند فوربس حتی بدون تجزیه و تحلیل سئو، خودش صحبت می کند. البته همکاری با چنین سایت هایی می تواند گران تمام شود. با این حال، اگر می‌خواهید نتایج باکیفیت و سریع داشته باشید، همکاری با سایت‌های برجسته چیزی است که به آن نیاز دارید.

چگونه مکانی برای میزبانی پست مهمان پیدا کنیم

یکی از چالش برانگیزترین وظایف در پست مهمان، قرار دادن محتوا است. برای اجرای موثر این استراتژی، باید این پیشنهادات را در نظر داشته باشید:

یک پلتفرم با سطح بالایی از اقتدار انتخاب کنید

پلتفرم باید قابل اعتماد و دارای ترافیک زنده برای قرار دادن پست مهمان باشد. هرچه اعتبار منبع بالاتر باشد، نتیجه بهتری در زمینه سئو خواهد داشت. یک بک لینک از یک منبع با کیفیت بیشتر از 10 بک لینک از یک وب سایت کم اعتبار نتیجه می گیرد.

با سایت هایی که یک طاقچه را با شما به اشتراک می گذارند شریک شوید

مرتبط بودن سایت نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید. مثلاً فرض کنید در حال فروش لوازم آرایش هستید. در این صورت، قرار دادن پست مهمان در سایتی که در فروش محصولات حیوان خانگی تخصص دارد، بهترین ایده نیست.

هنگام ایجاد پایگاه داده از سایت های شریک باید به این الزامات اساسی توجه کنید. هنگام ارسال پست مهمان خود پیاده سازی، ممکن است این سریع ترین کار نباشد. اما می توانید سعی کنید با سایت های برتر در جایگاه خود که در صفحه اول نتایج جستجو هستند تماس بگیرید. این مزایا از نوشتن 3 تا 5 پست مهمان در سایت های کمتر محبوب بسیار مهم تر خواهد بود.

آنچه شما باید در مورد پست مهمان بدانید

برای استفاده حداکثری از پست مهمان، این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

وبلاگ هایی را انتخاب کنید که رتبه آنها بالاتر از سایت شما باشد

همکاری با سایت هایی که رتبه پایین تری نسبت به سایت شما دارند، به نفع سئو و رتبه بندی شما نخواهد بود. بنابراین، ارزش بررسی هر سایت و اطمینان از مخاطب و ترافیک زنده را دارد.

محتوای وبلاگ را بررسی کنید

به محض اینکه پلتفرم هایی را برای همکاری انتخاب کردید، حتما وبلاگ های این سایت ها را مطالعه کنید. ابتدا متوجه می شوید که آیا سایت مرتبط است یا خیر. ثانیاً، توضیح می دهد که چه نوع محتوایی را باید تهیه کنید.

وبلاگ خود را تجزیه و تحلیل کنید

یک نکته به همان اندازه مهم وبلاگ شما است. سایت ها بدون وبلاگ و محتوای به روز با سایت های بی کیفیت همکاری نمی کنند. بنابراین، قبل از اجرای پست مهمان، وبلاگ خود را بهینه کنید و مشکلاتی را که ممکن است بر شهرت شما از نظر شریک زندگی تأثیر بگذارد، حذف کنید.

الزامات محتوا را مرور کنید

یکی دیگر از بخش های پیچیده اجرای پست مهمان، آماده سازی محتوا است. پست مهمان شما باید با سبک سایت مطابقت داشته باشد، بنابراین شرکا معمولاً مجموعه ای از الزامات را برای تهیه محتوا فراهم می کنند. شایسته است تمام نکات ظریف ذکر شده در چنین شرایطی را در نظر بگیرید تا پست مهمان شما از اعتدال عبور کند و در سایت منتشر شود.

همچنین، باید سایت خود را در ابتدا یا وسط پست خود ذکر کنید. فرض کنید در انتهای مقاله ذکری قرار داده اید. در آن صورت، این می تواند بر عملکرد سئو و نتیجه تعامل مخاطب تأثیر منفی بگذارد.

ارسال مهمان یک استراتژی است که در درازمدت منجر به نتایج می شود. فردا نباید انتظار نتیجه داشته باشید، اما بعد از مدتی متوجه خواهید شد که سایت شما در رتبه های بالاتری قرار می گیرد. همچنین شاهد افزایش مخاطبان هدف و بر این اساس در فروش خواهید بود.

بسته بندی

پیاده سازی استراتژی ارسال مهمان یکی از تاکتیک های برتر در مورد سئو است. علاوه بر این، می‌توانید پست‌های مهمان از سایت‌های دیگر را بپذیرید و پست‌های مهمان را در پلتفرم‌های مختلف به طور همزمان منتشر کنید.

این تاکتیک ترکیبی فرصت بهتری را برای سئو نوید می دهد و رتبه موتور جستجوی شما را افزایش می دهد. بنابراین، همین حالا با استراتژی ارسال مهمان شروع کنید.





منبع