چگونه با روابط عمومی دیجیتال اخلاقی غذا بخوریم


نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.

این یک کلیشه بازاریابی قدیمی است که مردم از مردم می خرند، نه از برندها، و اگر زمان زیادی را در لینکدین صرف کنید، غرق در برندسازی شخصی خواهید شد که دقیقاً دلیل آن را به شما توضیح می دهند.

در نهایت، همه چیز به اعتماد خلاصه می شود – T در EAT گوگل.

مردم بیشتر به یک برند یا سازمان با چهره واقعی انسانی اعتماد می کنند. در فضای شلوغ تجارت الکترونیک، این اعتماد (یا فقدان آن) می تواند ثروت یک وب سایت را در SERPها ایجاد کند یا از بین ببرد.

این، همراه با دور شدن از فعالیت‌های پیوندسازی تاریخی، مانند تبادل لینک یا ایجاد لینک شکسته، باعث شده است که برندها در هر اندازه‌ای از نام‌های خانوادگی گرفته تا استارت‌آپ‌های تجارت الکترونیکی به سمت رهبری فکری حرکت کنند.

ابزارهای رایگان و با دسترسی آسان مانند HARO و هشتگ #journorequest توئیتر مانع ورود کمی می‌کنند و این تصور گمراه‌کننده را ایجاد می‌کنند که این یک مسیر آسان برای پیوند در نشریات سطح بالا است – بدون نیاز به سرمایه‌گذاری طولانی. استراتژی مدت

وقتی به درستی انجام شود، این نوع روابط عمومی دیجیتال می‌تواند طیف وسیعی از مزایا را هم برای سئو و هم برای آگاهی از برند به ارمغان بیاورد، اما ایجاد اعتماد هم با موتورهای جستجو و هم به مصرف‌کنندگان زمان و ثبات نیاز دارد.

در زیر چند نمونه از بهترین روش ها را آورده ام و همچنین نحوه اجتناب از دام های رایج را توضیح داده ام.

درباره کی؟

یک صفحه قوی «درباره ما» یکی از مهم‌ترین سیگنال‌های اعتماد درون صفحه برای استراتژی سئو محتوا در مورد EAT است. چه از این صفحه برای معرفی یک متخصص موضوع یا یک تیم کامل استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که یک عکس خوب و یک بیوگرافی که به وضوح اعتبار، نقش و تخصص آن‌ها را مشخص می‌کند، اضافه کنید.

صفحه Huel “درباره ما” یک نمونه عالی است که شامل یک عکس و بیوگرافی سریع از بنیانگذار آنها جولیان هرن است:

تصویری از بیوگرافی جولیان هرن در صفحه درباره ما هوئل.

یک کارشناس موضوعی را فقط برای نشان دادن چهره به وب سایت و پیشنهاد اینکه محتوا با اقتدار نوشته شده است اختراع نکنید. و وسوسه نشوید که از یک عکس استوک در صفحه «درباره ما» یا نمایه نویسنده استفاده کنید – همه ما می دانیم که جستجوی عکس نمایه چقدر آسان است. اگر روزنامه نگاری تحت تأثیر اعتبار یک متخصص قرار بگیرد و برای مصاحبه تلفنی یا زوم با شخصی که وجود ندارد تماس بگیرد، بسیار ناخوشایند خواهد بود.

تا وقتی درستش نکردی جعلش نکن

گوگل مشخص کرده است که ارزش دارد تخصص روزمره، بنابراین واقعاً نیازی به جعل دکترا نیست. در عوض، راهی معتبر برای ارائه تخصص واقعی و زنده پیدا کنید.

دستورالعمل ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل بیان می کند:

«برخی موضوعات به تخصص رسمی کمتری نیاز دارند. بسیاری از مردم نظرات بسیار دقیق و مفیدی درباره محصولات یا رستوران ها می نویسند. بسیاری از مردم نکات و تجربیات زندگی خود را در انجمن ها، وبلاگ ها و غیره به اشتراک می گذارند.

هوئل یک برند تغذیه است، اما بنیانگذار آن در مورد حوزه تخصص خود، یعنی کسب و کار و استارت آپ صادق است. وب‌سایت Huel سعی نمی‌کند او را به‌عنوان یک متخصص تغذیه واجد شرایط معرفی کند، به این امید که لینک‌ها را دریافت کند یا گوگل را تحت تأثیر قرار دهد.

این سطح از شفافیت بهترین روش در هر صنعت است، اما به ویژه برای کارشناسان مالی یا پزشکی مهم است که ما را به سمت …

سلامتی و ثروت

گوگل در مورد تعیین نوار بالاتر برای صفحاتی که «پول شما یا زندگی شما» (YMYL) می‌داند بسیار باز بوده است. این هر صفحه ای است که، طبق دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو، می تواند تأثیر بگذارد را شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی کاربران در آینده.

این فقط در مورد وب سایت های بانک ها یا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی صدق نمی کند. سلامت و ثروت می‌تواند بسیاری از صنایع تجارت الکترونیک، از وب‌سایت‌های فروش محصولات CBD، ویپ‌ها یا مکمل‌ها گرفته تا کازینوهای آنلاین و خدمات وام را پوشش دهد.

گوگل می خواهد ببیند که این محتوا توسط کسانی نوشته شده است که در این موضوعات دارای اختیار هستند. روابط عمومی دیجیتال می تواند با قرار دادن نویسندگان در سایت به عنوان کارشناسان موضوع و ارجاع آنها در جاهای دیگر – چه در روزنامه ها، مطالعات دانشگاهی یا در وب سایت های دولتی – نقش مهمی ایفا کند.

هنگام انتشار محتوا، همیشه بهتر است فرض کنیم که هم الگوریتم گوگل و هم غرایز یک روزنامه نگار در تشخیص یک متخصص واقعی از یک جعلی به خوبی آموزش دیده اند.

تضاد محتوا

روابط عمومی دیجیتال هنوز روابط عمومی است – بله، ما اینجا هستیم تا پیوند ایجاد کنیم، اما کسانی که رویکرد “پیوندها به هر قیمتی” را اتخاذ می کنند، اغلب متوجه می شوند که این رویکرد به ضرر یک برند است.

استفاده از صدای بایت قوی برای پوشش خبری در مطبوعات هیچ اشکالی ندارد و در صورت لزوم بحث برانگیز بودن هیچ اشکالی ندارد. برخی از استارت‌آپ‌ها عمداً به دلیل صریح بودن و اخلال‌گرانه بودن به شهرت می‌رسند، اما همیشه باید در نظر داشته باشید که یک نقل‌قول چگونه بر برند منعکس می‌شود و مهم‌تر اینکه آیا با اخلاق شرکت در تضاد است یا خیر.

روابط عمومی واکنش‌گرا، به‌ویژه جابجایی خبری، سرعت بالایی دارد و این می‌تواند باعث شود که پیروی از دستورالعمل‌های صوتی مانند زمان تلف شده به نظر برسد. اما به یاد داشته باشید: شما فقط پیوند ایجاد نمی کنید، بلکه در حال ایجاد شهرت هستید. این بدان معناست که در صورت نادیده گرفتن چشم انداز و ارزش های یک برند در جستجوی پیوند، در معرض خطر آسیب جدی به اعتبار قرار خواهید داشت.

در دنیایی از اسکرین‌شات‌ها و «دریافت‌های» دیجیتال، گرفتن یک چیز در مطبوعات و یک چیز در سایت می‌تواند یک برند یا متخصص را در بهترین حالت کمی احمقانه و در بدترین حالت غیرقابل اعتماد جلوه دهد.

هوئل در صفحه درباره ما درباره تخصص جولیان باز است و در مطبوعات نیز از همین رویکرد استفاده می کند. جولیان در مورد کسب و کار و استارت آپ ها در نشریات تجاری صحبت می کند، نه در مورد مواد مغذی در مجلات علمی صحبت می کند.

اسکرین شات SERP برای جستار جولیان هرن.

همچنین ارزش این را دارد که در نظر داشته باشیم که آیا یک برند یا متخصص می‌تواند ارزش واقعی یک داستان را بیافزاید، به‌ویژه زمانی که اخبار حول رنج واقعی انسانی مانند تیراندازی در مدرسه یا حمله به اوکراین متمرکز باشد. گاهی اوقات بهتر است فقط به یک داستان بنشینید – چیزهای بزرگتری از SEO وجود دارد.

در شبکه های اجتماعی نخوابید

وقتی صحبت از سیگنال های اعتماد به میان می آید، نمایه های اجتماعی اغلب نادیده گرفته می شوند. از این گذشته، معمولاً این چیزی نیست که تحت مسئولیت روابط عمومی دیجیتال قرار گیرد. با این حال، وقتی یک متخصص واقعی موضوع را در صفحه دارید، باید مطمئن شوید که روزنامه نگاران و گوگل هم این را می دانند.

اگر با یک روزنامه‌نگار با تفسیر یا تحلیل از یک کارشناس موضوع در صفحه تماس بگیرید، به احتمال زیاد او آنها را در گوگل جستجو می‌کند و یک نمایه اجتماعی عمومی (LinkedIn، توییتر یا حتی TikTok) که دانش صنعت یا موضوع را نشان می‌دهد، باعث می‌شود روزنامه نگار احساس راحتی بیشتری می کند که آنها را در یک مقاله بگنجاند.

اطمینان حاصل کنید که صفحه درباره ما به این پروفایل های اجتماعی پیوند دارد، و فراموش نکنید که پیوند بازگشت به سایت را در بیو پروفایل های اجتماعی قرار دهید.

اسکرین شات از "مکان هایی برای پیدا کردن من"

دایره کامل EAT

وقتی گوگل رتبه‌بندی‌های کیفیت جستجوی خود را در یک وب‌سایت تنظیم می‌کند، آنها به دنبال سیگنال‌هایی هستند که تخصص و اعتبار را تأیید می‌کنند – از جمله همه چیز از مقالات خبری گرفته تا صفحات ویکی‌پدیا – به این معنی که حتی نقل‌قول‌های غیرپیوندی نیز در اینجا ارزش دارند.

اینجاست که یک رهبری فکری کل نگر برای استراتژی روابط عمومی دیجیتال که شامل اخبار، صفحات درباره ما و نمایه‌های اجتماعی می‌شود، می‌تواند به Google و روزنامه‌نگاران کمک کند تا نقاط تخصص یک رهبر فکری را به هم متصل کنند.

یک مقاله خبری مرتبط با موضوع که نام یک متخصص را ذکر می‌کند، یا بهتر است بگوییم، به صفحه درباره ما پیوند می‌دهد، به این معنی است که دفعه بعد که یک روزنامه‌نگار آنها را در گوگل سرچ کند، شواهد بیشتری مبنی بر کارشناس بودن خود خواهد دید.

این امر باید منجر به پوشش بیشتر، شواهد بیشتر از اعتبار در مورد موضوع و در نهایت سیگنال های اعتماد بیشتر برای Google شود. دایره کامل تخصص، اختیار و اعتماد.



منبع