چگونه توضیحات محصول را برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود بنویسیم


صنعت تجارت الکترونیک در چند سال گذشته به شدت توسعه یافته است. این پیشرفت در اثر همه گیری جهانی ایجاد شد که بر بسیاری از صنایع آسیب وارد کرد. با این حال، به نظر می رسید که باز کردن یک فروشگاه آنلاین گزینه برنده باشد، زیرا افراد بیشتری وقت خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و باعث افزایش فروشگاه های آنلاین می شود.

در سال 2020، بیش از دو میلیارد نفر کالاها یا خدمات را به صورت آنلاین خریداری می کنند و پیش بینی می شود که فروش آنلاین در چند سال آینده بیشتر رشد کند.

فروشگاه های آنلاین زیادی برای انتخاب وجود دارد و معمولاً مصرف کنندگان برای تصمیم گیری قیمت ها را مقایسه می کنند، اما این تنها جنبه ای نیست که برای آنها اهمیت دارد. توصیفی که می‌سازید و به یک محصول اضافه می‌کنید، این قدرت را دارد که مشتریان را متقاعد کند که آن را نسبت به محصول دیگر انتخاب کنند.

حتی اگر محصولات مختلفی با ویژگی های مشابه به صورت آنلاین در دسترس هستند، یک توضیح قانع کننده واقعاً می تواند تفاوت قابل توجهی در سفر خریدار ایجاد کند. در حقیقت، 20 درصد از خریدهای ناموفق به دلیل توضیحات ناکارآمد محصول یا اصلاً وجود ندارد.

بنابراین، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا توصیفات جذابی از محصول ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند.

توضیحات محصول چیست؟

توضیحات محصول ضروری است و در هر صفحه محصول یک وب سایت فروشگاه تجارت الکترونیک وجود دارد. تمام جزئیات و مزایای یک محصول و شاید مهمتر از همه، آنچه آن را از محصولات ارائه شده توسط رقبا متمایز می کند را برجسته می کند. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از یک جمله گرفته تا فهرست ها یا پاراگراف های نقطه ای.

6 نکته برای ایجاد یک توضیحات محصول قانع کننده

در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید.
قالب توضیحات محصول را انتخاب کنید.
موفقیت آن را بسنجید.
خواندن آن را آسان کنید.
از داستان سرایی استفاده کنید.
کلمات کلیدی را معرفی کنید.

1. مخاطبان هدف

یکی از اصول کلیدی کسب و کار آنلاین این است که نیازهای مخاطبان خود را برآورده کنید. اما چگونه مخاطبان هدف را تعیین می کنید؟

2.14 میلیارد خریدار در سراسر جهان وجود دارد. البته، همه آنها مشتری شما نخواهند بود، اما برای موفقیت، باید تعداد افرادی را که هدف قرار می دهید محدود کنید و تلاش خود را متمرکز کنید. با کشف بیشتر در مورد آنها، محل زندگی آنها و آنچه که به دنبال آن هستند، شروع کنید.

حتی اگر به نظر برسد که این جزئیات به شما کمکی نمی کند، اما در واقع مهمترین آنها هستند. دانستن انتظارات مشتری ایده آل از یک محصول یا فروشنده به شما کمک می کند تا نیازهای او را برآورده کنید.

علاوه بر این، این جزئیات در مورد مخاطبان هدف شما به شما کمک می‌کند تا توصیفات جذابی از محصول ایجاد کنید تا مخاطبان را متقاعد کنید تا آنچه را که می‌فروشید بخرند.

2. بهترین فرمت را انتخاب کنید

تنها 2.17 درصد از بازدیدهای تجارت الکترونیک به خرید تبدیل می‌شود، به این معنی که شما یک پنجره کوچک برای تأثیرگذاری با ایجاد توضیحات قانع‌کننده محصول و انتخاب قالب مناسب خواهید داشت.

همانطور که در بالا ذکر شد، توضیحات محصول می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این می تواند یک لیست نقطه، یک یا دو جمله یا یک پاراگراف کوتاه و مختصر با چند جمله باشد. با این حال، باید برای مخاطبان هدف شما مناسب و سازگار باشد.

3. سنجش موفقیت

ایجاد توضیحات محصول ممکن است اصلاً دشوار به نظر نرسد، و اینطور نیست. با این حال، ممکن است بار اول آن را نکوبید. به همین دلیل است که باید موفقیت توضیحات محصول خود را با تجزیه و تحلیل تعداد محصولات فروخته شده و خریداران آن اندازه گیری کنید.

اندازه‌گیری موفقیت توصیف محصول به زمان و تلاش نیاز دارد، اما برای کمک به افزایش سود و دیده شدن فروشگاه شما ضروری است. برای تعیین موفقیت توصیف محصول خود باید مقداری معیارهای بازگشت سرمایه (ROI) و تعامل را تنظیم کنید، فروش متقابل را اندازه بگیرید و معیارها را بررسی کنید.

4. خواندن آن را آسان کنید

یکی از مولفه های کلیدی یک توصیف موثر محصول، خوانایی است.

با ادامه رقابت برای جلب توجه مشتریان، دامنه توجه کاهش می یابد و افراد کمتری احتمالاً کل توضیحات محصول را می خوانند. در عوض، بسیاری به سادگی صفحه محصول را اسکن می کنند، به همین دلیل است که شما باید اطلاعات را به راحتی پیدا کرده و بخوانید.

5. قصه گویی

برخی از صاحبان فروشگاه‌های تجارت الکترونیک ممکن است این نکات را که به کار می‌گیرند در نظر نگیرند. اما آگاهی از چگونگی تغییر دامنه بازاریابی در چند سال اخیر ضروری است. همانطور که مردم شروع به گذراندن زمان بیشتری به صورت آنلاین کردند، نیازها و انتظارات آنها تغییر کرد.

آنها به دنبال تعامل واقعی با برندهایی هستند که داستانی برای گفتن دارند، باز و دوستانه هستند و تصویر برند مثبتی دارند.

داستان سرایی می تواند راهی عالی برای جذاب تر و قانع کننده تر کردن توضیحات محصول شما باشد. این یک لمس شخصی به متن اضافه می کند و به اندازه کافی پیام را منتقل می کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که وقتی محصولی را در دستان خود می گیرید، تمایل به داشتن آن افزایش می یابد. این ممکن است چالش هایی را برای فروشگاه های آنلاین ایجاد کند. با این حال، داستان سرایی می تواند تخیل مشتریان را جلب کند و به متقاعد کردن آنها برای خرید محصول کمک کند.

6. استفاده از کلمات کلیدی

بسیاری از افرادی که وارد وب سایت فروشگاه تجارت الکترونیک شما می شوند، اطلاعات قبلی در مورد برند شما ندارند. در واقع، بیش از 65 درصد از خریداران آنلاین قبل از خرید یک محصول را در گوگل جستجو می کنند.

هنگامی که توضیحات محصول خود را ایجاد می کنید، ضروری است که کلمات کلیدی مرتبط را نیز درج کنید. این کلمات کلیدی ممکن است دقیقا همان کلماتی باشند که مردم هنگام جستجوی محصول شما تایپ می کنند. و اگر آنها در متا عنوان، توضیحات محصول و حتی عنوان آن وجود داشته باشند، شانس زیادی برای افزایش ترافیک ارگانیک به فروشگاه تجارت الکترونیک شما وجود دارد.

استفاده از این کلمات کلیدی هنگام توسعه توضیحات محصول شما بسیار مهم است، اما نباید ذکر مزایا را نیز فراموش کنید. آنها مجبور نیستند پیش پا افتاده باشند، بلکه به دردسرهای مصرف کنندگان می پردازند و مستقیماً به سر اصل مطلب می پردازند.

افکار نهایی

آیا فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید که می خواهید به صورت آنلاین رشد کنید؟ به نحوه ساخت تصویر برند خود و توضیحات محصول توجه کنید تا مشتری را متقاعد کنید که به جای رقبایتان از شما خرید کند. داستان سرایی و کلمات کلیدی مرتبط را در نظر بگیرید، بهترین قالب را برای مخاطبان هدف خود انتخاب کنید که خواندن و سنجش موفقیت توضیحات محصول شما را آسان می کند تا اطمینان حاصل شود که نرخ تبدیل را به حداکثر می رسانید و به برند خود قدرت فروش را که شایسته آن است می دهید.





منبع