چگونه خود را برای Google Analytics 4 آماده کنید • Yoast

علاقه مند به شنیدن بقیه صحبت های لوک هستید؟ به آکادمی Yoast SEO بروید و سخنرانی او در مورد استفاده از GA4 برای افزایش تبدیل تجارت الکترونیک را تماشا کنید. می‌توانید ده سخنرانی دیگر توسط کارشناسان سئو که ما به YoastCon دعوت کرده‌ایم را در آنجا پیدا کنید. اگر هنوز حساب کاربری ندارید، می توانید برای تماشای این ویدیوها و بررسی دوره های دیگر ما به صورت رایگان ثبت نام کنید!

چگونه خود را آماده کنیم…

برای کمک به شما در تنظیم ویژگی جدید خود، Google یک جادوگر دستیار راه اندازی GA4 را معرفی کرده است. برای استفاده از این جادوگر باید نقش ویرایشگر در حساب Google Analytics خود داشته باشید. مراحل رسیدن به این جادوگر به طور کامل در صفحه Google در مورد نحوه افزودن ویژگی Google Analytics 4 (به سایتی که قبلاً آنالیتیکس دارد) توضیح داده شده است.

Camille سرپرست تیم جستجو در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.

آواتار کامیل کانینگهام



منبع

هنگامی که ملک جدید خود را ایجاد کردید، چند کار دیگر وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از آن می برید. این نسخه جدید بر روی ارائه بینش بیشتر به سفر پیچیده مشتری و بهبود تلاش های بازاریابی شما متمرکز شده است. صفحه Google در مورد نحوه تغییر به Google Analytics 4 یک نمای کلی از کارهایی که می‌توانید برای راه‌اندازی صحیح Google Analytics 4 انجام دهید ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید حتی بیشتر بیاموزید، می‌توانید در دوره Skillshop آن‌ها شرکت کنید تا چیزهای جدید Google Analytics را کشف کنید.

وقتی با Analytics تازه کار هستید

هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. Universal Analytics با Google Analytics 4 جایگزین می‌شود. Google افراد را تشویق می‌کند که این ویژگی جدید (در کنار ویژگی فعلی شما) را در اسرع وقت راه‌اندازی کنند. پس چگونه می توانید خود را آماده کنید؟ زمانی که از Analytics استفاده می‌کنید، درباره تنظیم آن بحث خواهیم کرد. اما همچنین نحوه تنظیم آن در زمانی که هنوز از Analytics استفاده نمی کنید.

زمانی که قبلاً از Analytics استفاده می کنید

اولین قدم این است که یک ویژگی Google Analytics 4 برای وب سایت خود ایجاد کنید. این را می توان از حساب Google Analytics خود انجام داد. تنظیم این ویژگی جدید به معنای از دست دادن دسترسی به تنظیمات تجزیه و تحلیل شما نیست. این تنظیمات یکسان و کاربردی باقی خواهد ماند. دارایی جدید داده ها را در کنار اموال موجود شما جمع آوری می کند. می توانید به هر دو آنها دسترسی داشته باشید.

خوب است بدانید که این ویژگی جدید می تواند با خوشحالی با ویژگی فعلی Analytics شما همزیستی کند. شروع با Google Analytics 4 به این معنی نیست که دیگر نمی توانید از Universal Analytics خود استفاده کنید. این ویژگی تا زمانی که در بالا ذکر کردیم به کار و جمع آوری داده ها ادامه می دهد. اما از آن تاریخ به بعد، باید تغییر را انجام دهید، بنابراین بیایید به آنچه که این نسخه جدید Analytics (که قبلاً به عنوان “برنامه + وب” شناخته می شد) بپردازیم.

با این حال، خوب است بدانید که به نظر می رسد این جدیدترین نسخه تجزیه و تحلیل با در نظر گرفتن تحلیلگران داده ساخته شده است. جایی که یونیورسال آنالیتیکس ابزاری برای بازاریابان بود، این نسل جدید برای کاربر معمولی دشوارتر به نظر می رسد. کارشناس تجارت الکترونیک، لوک کارتی، یک سخنرانی جالب در Google Analytics 4 در طول YoastCon 2023 انجام داد، که در آن همچنین توضیح داد که چگونه می توان آن را برای بازاریابان کارآمد کرد:

اگر از Analytics استفاده نمی کنید، باید با راه اندازی یک حساب کاربری شروع کنید. به google.com/analytics بروید و روی «شروع امروز» کلیک کنید. هنگامی که وارد سیستم شدید، می‌توانید به Admin (چرخ دنده در گوشه سمت چپ پایین) بروید و روی دکمه آبی «ایجاد حساب» در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید. شما باید یک نام حساب تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که چه داده هایی را می خواهید با سایر سرویس های Google به اشتراک بگذارید.

اکنون زمان آن است که یک ویژگی GA4 را به حساب خود اضافه کنید. این به شما کمک می کند تا به این روش جدید تجزیه و تحلیل داده های خود عادت کنید و ویژگی های جدیدی را به همراه دارد که بینش بیشتری نسبت به مخاطبان و عملکرد کمپین های بازاریابی خود به شما می دهد. افزودن این ویژگی جدید Analytics چیزی را در تنظیمات فعلی Analytics شما تغییر نمی دهد. می توانید تا ژوئیه 2023 از هر دو ویژگی استفاده و مشاهده کنید. پس از آن، دارایی قدیمی شما هیچ داده جدیدی را پردازش نمی کند و باید به Google Analytics 4 بروید. بنابراین فوراً شروع کنید و از این نسخه جدید Google حداکثر استفاده را ببرید. تجزیه و تحلیل!

پس از آن، روی «بعدی» کلیک کرده و یک ویژگی را به حساب جدید خود اضافه می‌کنید. Google نحوه انجام این کار را در صفحه خود در مورد تنظیم Analytics برای وب سایت و/یا برنامه توضیح می دهد. پس از راه‌اندازی حساب و دارایی جدید خود، می‌توانید با Analytics آشنا شوید و در داده‌ها غوطه‌ور شوید تا بینش‌های بیشتری در مورد بازدیدکنندگان سایت خود و رفتار آنها به دست آورید. البته، در ابتدا می تواند طاقت فرسا باشد. اما می توانید اطلاعات و آموزش های زیادی را در بخش آموزش و پشتیبانی گوگل بیابید.

به طور خلاصه

همانطور که اشاره کردیم، می توانید از Universal Analytics استفاده کنید تا 1 ژوئیه 2023. از آن روز به بعد، دیگر هیچ داده ای را پردازش نخواهد کرد. اما این بدان معنا نیست که باید تا آن تاریخ منتظر بمانید تا ویژگی جدید Google Analytics 4 خود را ایجاد کنید. ما قویاً به شما توصیه می کنیم که آن را اکنون ایجاد کنید تا مطمئن شوید که ملک شما به موقع تنظیم شده است. در حالت ایده آل، شما آن را ماه ها پیش تنظیم می کردید. این همچنین به شما این امکان را می دهد که شروع به جمع آوری داده ها در مورد ملک جدید خود کنید. هرچه زودتر شروع کنید، داده های تاریخی بیشتری باید هنگام تصمیم گیری در مورد وب سایت خود به شما ارائه دهد.

از Google Analytics 4 چه انتظاری باید داشت

گوگل آنالیتیکس جدید در حال آمدن به شهر است، و زمان آن است که آماده شوید! این آنالیتیکس جدید جایگزین یونیورسال آنالیتیکس خوب قدیمی روی آن خواهد شد 1 جولای 2023. بنابراین اگر هنوز با Google Analytics 4 شروع نکرده اید، دیگر آن را به تعویق نیندازید. زیرا از ژوئیه به بعد، Universal Analytics شما دیگر هیچ داده جدیدی را پردازش نخواهد کرد. شما باید تجزیه و تحلیل جدید خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که به جمع آوری داده ها ادامه می دهید! در این پست، در مورد انتظارات شما از Google Analytics 4 و نحوه آماده شدن برای آن بیشتر به شما خواهیم گفت.

چرا اکنون Google Analytics 4 خود را راه اندازی کنید؟

چند سال پیش، گوگل برای اولین بار از Google Analytics 4 نام برد. دلیل ایجاد این نوع جدید از تجزیه و تحلیل، پیچیدگی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها است. سفرهای آنلاین افراد پیچیده تر می شود (و در چندین پلت فرم یا دستگاه پخش می شود). علاوه بر این، حریم خصوصی در نحوه جمع آوری داده ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

گوگل این را “نسل بعدی گوگل آنالیتیکس” می نامد. آنها در صفحه مرکز راهنمایی خود، چند مزیت را نسبت به Universal Analytics ذکر می کنند:

  • برای آینده بادوام و متمرکز بر حریم خصوصی است
  • از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا بینش شما را در مورد سفرهای مشتری در پلتفرم ها و دستگاه ها به دست بیاورد
  • برای بهینه سازی عملکرد کمپین، ادغام با پلتفرم تبلیغاتی گوگل را بهبود بخشیده است