تعادل بین کار و زندگی برای بسیاری از متخصصان مهم است، زیرا تضمین میکند که عوامل استرسزای کار در خانه بررسی میشوند و با سرگرمیها و فعالیتهای شخصی جایگزین میشوند که بدون وقفه با نیازهای شغلی شادی را به ارمغان میآورند.
داشتن یک محیط کاری که در آن راحت هستید و برای بهره وری شما مساعد است می تواند به شما در مبارزه با استرس و فشار در محل کار کمک کند. بودن در اطراف چیزهایی که از آنها لذت می برید می تواند زمینه ساز باشد، و فضایی که در مورد آن هیجان دارید می تواند شما را در مورد کار هیجان زده کند.
در این پست، بیاموزید که چرا حفظ آرامش تحت فشار در محل کار مهم است و راهکارهایی برای حفظ آرامش.
جاستین منکس، نویسنده تحت فشار بهتر استمی گوید فشار به خودی خود بد نیست اما فشاری که تبدیل به وحشت می شود بد است. “تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد فشار متوسط برای رضایت و رضایت انسان حیاتی است، در غیر این صورت ما بسیار بی قرار می شویم. ما چالش را دوست داریم؛ ما باید چالش داشته باشیم. فقط این است که اگر بیش از حد بارگذاری کنید و ما را سرازیر کنید، وحشت کنید. این چیزی است که بسیاری از مردم وقتی می گویند “فشار ناسالم” در مورد آن صحبت می کنند.”
روبرژ می گوید که می دود، مدیتیشن می کند، گیتار می نوازد، و از کار آخر هفته اجتناب می کند تا وقت خود را با خانواده اش به خطر نیندازد. “فشار دادن در یک جلسه یا یک ایمیل بیشتر به قیمت این فعالیت های متعادل کننده به سرعت منجر به فرسودگی می شود” و فرسودگی هرگز ارزش آن را ندارد.
اگر به یاد داشته باشید که چیزهای خوبی در راه است، فکر کردن به مزایای آینده می تواند به شما کمک کند نگرش مثبت تری نسبت به حال خود ایجاد کنید.
وقتی نوبت به حفظ آرامش در زیر فشار میرسد، کنارهگیری و لذت بردن از چیزهای خارج از محل کار میتواند به شما کمک کند احساس آرامش و سرحالی داشته باشید و از نفوذ استرس به تمام جنبههای زندگیتان جلوگیری میکند.
مایک ولپ، مدیر اجرایی سابق HubSpot، میگوید: «شما تقریباً باید دید تونلی داشته باشید تا تمام سر و صدای بیرونی که باعث ایجاد موقعیت استرسزا میشود را نادیده بگیرید.» تمرکز روی کارهایی که امروز باید انجام دهید، می تواند حواس شما را از عوامل استرس زا دور کند.
7. محیط کاری ایده آل خود را بسازید.
چرا حفظ آرامش تحت فشار در محل کار مهم است؟
دنیای کسب و کار می تواند مانند مکانی با فشار و پیچیدگی مداوم احساس شود. ما از استرس بسیار متنفریم (زیرا بد است) اما، در محل کار، گاهی اوقات احساس می کنیم که پرداختن به استرس و مقابله با آن می تواند مانع رسیدن به ضرب الاجل ها و ایجاد نتایج شود.

شکستن وظایف بزرگ ممکن است به شما کمک کند متوجه شوید که مسئولیت های شما کاملاً قابل مدیریت هستند و آنچه را که برای انجام آنها نیاز دارید دارید.
4. با افراد تیم خود ارتباط برقرار کنید.
به عنوان مثال، ممکن است برای نهایی کردن یک کمپین بازاریابی برای یک محصول جدید مسابقه دهید، اما درگیر وظایف باقی مانده خود هستید. راهاندازی کمپین و دیدن بازگشت سرمایه میتواند فوقالعاده رضایتبخش و انگیزهای ارزشمند باشد، بنابراین وقت گذاشتن برای فکر کردن در مورد نتیجه کارهایتان میتواند مفید باشد.
3. وظایف بزرگتر را تجزیه کنید.
شاید داشتن طرحها و فضای سبز روی میزتان به شما احساس انگیزه و نشاط میدهد، یا شاید لمسهای شخصیتر مانند عکسهای عزیزانتان باشد. هر چیزی که در فضای خود بگنجانید، باید به شما کمک کند احساس راحتی کنید.
8. تعادل کار و زندگی را در اولویت قرار دهید.
اگرچه گفتن آسان تر از انجام دادن است، اما تمرکز بر روی روز شما می تواند زمینه ساز باشد، زیرا کاری که در حال حاضر پیش روی شما قرار دارد باید انجام شود، و در برخی موارد، انجام آن در حال حاضر می تواند شما را برای آنچه که در آینده می آید آماده کند.
مارک روبرژ، CRO سابق در HubSpot، میگوید: «کلید من برای آرام ماندن در نقشهای پرفشار، اولویتبندی منظم و حفظ تعادل در زندگی شخصی و حرفهایام است… من همیشه فعالیتهایی را اولویتبندی میکنم که استرس من را کنترل میکنند.»
به عنوان مثال، در مواجهه با یک ضرب الاجل آتی، می توانید وظایف و وابستگی های آنها را فهرست کنید، آنها را بر اساس اهمیت سازماندهی کنید، و ساختاری ایجاد کنید تا به شما کمک کند تا ضرب الاجل خود را رعایت کنید.
آلیسون الورثی، EVP عملیات درآمد در HubSpot، میگوید: «برای من، همه چیز در مورد سازماندهی ماندن و روشمند بودن برای عبور از موقعیتهای استرسزا است. من به آن مانند هر پروژه بزرگ دیگری که ممکن است در محل کار با آن دست و پنجه نرم کنم نزدیک میشوم و حتی یک طرح پروژه برای انجام آن ایجاد میکنم، هر چقدر هم که خندهدار به نظر برسد.»
2. در مورد رضایت از نتایج آینده فکر کنید.
همکاران و مدیران شما برای حمایت و کمک به شما در محل کار حضور دارند. آنها میتوانند دیدگاههای تازهای ارائه دهند، بهعنوان تابلویی برای افکار شما عمل کنند و در مورد فرآیندهای شما مشاوره ارائه دهند.
استراحت کردن میتواند شما را از استرسی که بر کارتان تأثیر میگذارد دور کند، و یک قدم دور شدن برای تمرکز روی چیز دیگری و اجازه دادن به افکارتان سرگردان میتواند به شما کمک کند سرتان را پاک کنید.