گسترش بین المللی کسب و کار شما راهی عالی برای رشد و گسترش کسب و کار شما است. اما تصمیم گیری برای ورود به بازارهای مختلف خارجی مستلزم اتخاذ تصمیمات و اقداماتی است که حضور ارگانیک شما را در وب تثبیت می کند.
جهانی شدن، گسترش حضور بین المللی خود را برای همه کسب و کارها آسان کرده است. هنگامی که شما یک فرصت خوب یا میزان ترافیک خوبی را که از یک کشور خاص به وب سایت شما وارد می شود، تشخیص می دهید، ایده خوبی است که این بازار را هدف قرار دهید. اما اگر بدون تحقیقات اولیه مناسب وارد بازار جدیدی شوید، منجر به هدر رفتن منابع و زمان زیادی خواهد شد.
در اینجا چند قدم وجود دارد که باید برای یک سرمایه گذاری موفق انجام دهید:
1. تحقیق کلمات کلیدی
در حال اجرا تحقیق کلمه کلیدی محلی به شما این امکان را می دهد که اطلاعاتی در مورد پتانسیل ترافیک عبارات جستجوی خاص و حجم جستجوی آنها جمع آوری کنید. همچنین میتوانید از نحوه اتصال آنها به محصولات و خدمات شما به زبان محلی مورد استفاده در بازار جدید مطلع شوید. برای این منظور می توانید ابزارهای آنلاین پیدا کنید.
به غیر از حجم جستجو، معیار کلیدی دیگر دشواری است. رقابت کلمات کلیدی شما را در بازارها و زبان های مختلف مشخص می کند. ترجمه یک به یک کلمات کلیدی ممکن است همیشه کارساز نباشد. بنابراین، جذب متخصصان زبان مادری در منطقه مورد نظر برای تحقیق کلمات کلیدی، ایده خوبی است.
2. تجزیه و تحلیل رقبا
شما می توانید رقبای ارگانیک را در بازار جدید بر اساس پرس و جوهای مرتبط و کلمات کلیدی برجسته شده در مرحله تحقیق کلمه کلیدی پیدا کنید. اینها رقبای هستند که می توانید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) پیدا کنید و عبارات جستجو را هدف قرار دهید. برخی از ابزارها می توانند یک نمای کلی از SERP های محلی برای سؤالات شما ارائه دهند.
بسته به پرس و جوها و کلمات کلیدی مرتبط، می توانید رقبا را تعریف کنید. این رقبای ارگانیک می توانند در سطح بین المللی همپوشانی داشته باشند. با این حال، آنها ممکن است به طور قابل توجهی برای بازارهای مختلف متفاوت باشند. بنابراین، ایده خوبی است که بررسی کنید رقبای اصلی ارگانیک در کجا فعالیت می کنند و زبانی که برای سایت های خود استفاده می کنند.
3. پیکربندی وب سایت
وقتی بین المللی می روید، باید با کشورها و زبان های جدید یا هر دو سازگار شوید. یک سایت چند منطقه ای بسیاری از کشورها را هدف قرار می دهد، به عنوان مثال، airbnb.com. به طور مشابه، می توانید یک وب سایت چند زبانه یا جهانی داشته باشید که بسیاری از زبان ها یا مخاطبان بین المللی را هدف قرار می دهد. تعداد نسخه هایی که می توانید داشته باشید به مخاطب هدف شما بستگی دارد.
اتخاذ رویکرد جهانی وب سایت تنها زمانی مؤثر خواهد بود که مخاطب قبلاً بین المللی شده باشد و نیازی به سفارشی سازی نباشد. اکثر مردم در هر صورت ترجیح می دهند با استفاده از زبان مادری خود مرور کنند. بنابراین، رتبهبندی دامنه در یک بازار خاص در صورتی که بومیسازی نشده باشد، دشوار است.
4. نام محلی و نام تجاری:
نام دامنه می تواند نامی مرتبط با نام تجاری شما یا نام محلی برای بازارهای محلی باشد. بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند نام دامنه خود را بومی سازی کنند زیرا به آنها اجازه می دهد کلمات کلیدی مرتبط با بازارهای هدف را درج کنند. این روش یک شرکت خودروسازی برتر به نام Auto1 Group است. نام خود را برای هر بازار هدف تطبیق می دهد.
به طور کلی، استفاده از نام تجاری یا نام تجاری ایده خوبی است زیرا اجازه می دهد تا قدرت برند تثبیت شود و آگاهی برند در بازارهای مختلف بهتر است. اما زمانی که نام برند برای تلفظ دشوار است یا معنایی دوسوگرا دارد، ممکن است ایده خوبی باشد که آن را با بازارهای محلی تطبیق دهید.
5. اولویت ساختار URL
هدف گذاری جغرافیایی به معنای ارائه نسخه مناسب سایت شما به کاربران بر اساس موقعیت مکانی آنها است. به همین دلیل، انتخاب ساختار URL بسیار مهم است زیرا نشانه ای برای کاربران و موتورهای جستجو خواهد بود. انواع مختلفی از آناتومی ساختار URL وجود دارد که برای زیربخش های مختلف استفاده می شود.
سه URL که می توانند برای هدف قرار دادن بازارهای بین المللی ساختاربندی شوند عبارتند از gTLD، ccTLD و زیر دامنه. انتخاب ساختارهای مختلف URL مجموعه ای از مزایا و معایب دارد. انتخاب ساختار بستگی به بازاری دارد که میخواهید به آن نفوذ کنید، منابع در دسترس شما و جایگاهی که در آن فعالیت میکنید.
6. هدف گذاری بین المللی با استفاده از کنسول جستجوی گوگل
برای ساختارهای URL که از gTLD استفاده میکنند، میتوانید از گزارش هدفیابی بینالمللی از کنسول جستجوی Google استفاده کنید. این به گوگل اطلاع می دهد که وب سایت بازدیدکنندگانی از کشورهای خاص را هدف قرار می دهد. این ویژگی به عنوان یک اشاره محلی از Google کار می کند. این گزارش را میتوانید در بخش «ابزارها و گزارشهای قدیمی» در Search Console پیدا کنید. دامنههایی که از ccTLD استفاده میکنند به طور خودکار هدفگیری جغرافیایی میشوند.
7. ترجمه محتوا
ایجاد محتوای کاملاً جدید می تواند زمان بر باشد. بنابراین، در حالی که به یک بازار جدید گسترش می یابد، اکثر مشاغل این کار را انجام می دهند سعی کنید کارمندان خارجی جذب کنید که متخصص ترجمه هستند. می توانید از آنها برای ترجمه محتوا از سایت اصلی خود به زبان محلی استفاده کنید.
مانند بازار در منطقه محلی شما، کیفیت محتوا بر رتبه وب سایت تأثیر می گذارد. اگر تحقیق کلمات کلیدی مناسبی را انجام ندهید یا از هدف جستجوی کاربران از بازار محلی اطلاعی نداشته باشید، محتوای توسعه یافته می تواند نامربوط یا بی کیفیت باشد. بنابراین، باید مدتی را صرف توسعه محتوایی کنید که تفاوتها را در نظر بگیرد.
8. سازگاری با کشور جدید
اینکه بتوانید به زبان کشور مورد نظر صحبت کنید به این معنی نیست که می توانید با مردم آن منطقه صحبت کنید. تفاوت های عامیانه و فرهنگی در زمینه طنز، سلیقه و رویکرد وجود دارد. این چیزها می تواند بین ملت ها بسیار متفاوت باشد. این ایده خوبی است که فصول و رویدادهای مذهبی و ملی را در بازارهای محلی پیگیری کنید.
انتخاب ارز برای سایت شما خوب است. ارزی که در سایت برای تراکنش استفاده می کنید باید یکی از گزینه های موجود برای کاربران یک کشور باشد. همچنین ایده خوبی است که تا جایی که ممکن است روش های پرداخت متفاوتی را در وب سایت خود ارائه دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که مقررات محلی را در نظر می گیرید. برای جلوگیری از مسائل حقوقی باید به آنها احترام گذاشت.
9. پیوندهای خارجی
معمولاً هنگام تقویت محتوا، توصیه میشود که پیوندهای خروجی به سایتهای محلی مرتبط داشته باشید. این پیوندهای خروجی راهی طبیعی برای ارائه بینش بیشتر به خوانندگان است. آنها همچنین زمینه ای را به موتورهای جستجو در رابطه با موضوعی که در محتوای خود پوشش می دهید اضافه می کنند.
موتورهای جستجو کیفیت لینک های خروجی را در محتوا در نظر می گیرند. بنابراین، مهم است که محتوا دارای پیوندهای خروجی به منابع محلی باشد. اینها منابع مربوطه از نظر معیارهای کمی و کیفیت هستند. این پیوندها باید در داخل محتوا قرار گیرند و تا آنجا که ممکن است باید به منابع خوب به زبان های محلی اشاره کنند.
10. پیاده سازی Hreflang
تگ hreflang برای موتورهای جستجو مانند Yandex و Google مفید است تا نسخه URL وب سایت شما را که برای بازدیدکنندگان از یک منطقه خاص یا با استفاده از یک زبان خاص ارائه می شود، تعریف کنند. ویژگیهای Hreflang میتوانند برای جلوگیری از مشکلات نمایهسازی به دلیل محتوای تکراری که همان محتوا به زبان یک منطقه جغرافیایی خاص ارائه میشود، مفید باشد. Hreflang ممکن است به 3 روش پیاده سازی شود. از طریق هدر HTTP، سند HTML یا نقشه سایت XML سایت.
11. پیوند ساختمان خاص به یک کشور
بک لینک ها هنوز یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی هستند. در حالی که وارد یک بازار جدید می شوید، این لینک ها می توانند کشف وب سایت شما را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو تسهیل کنند. از ابتدا، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) باید با سایر بخش ها، مانند روابط عمومی، برای ایجاد پیوندهایی به صفحه اصلی و توسعه آگاهی از برند، همکاری کند. اگر وب سایت شما از نظر فنی موقعیت خوبی دارد و سرورها از محتوای کیفی استفاده می کنند، باید شروع به دریافت بک لینک های محلی و مرتبط کنید. اگر بتوانید از منابع معتبر از همه کشورهای هدف خود بک لینک دریافت کنید، شروع به ایجاد حضور محلی خود می کنید.
12. سازگاری NAP و استنادهای محلی
نقلقولهای محلی به معنای هرگونه اشاره به اطلاعات کسب و کار آنلاین است. هنگامی که وب سایت خود را در بسیاری از کشورها پیاده سازی می کنید و آدرس فیزیکی دارید، نقل قول های محلی مهم هستند. این به شما امکان می دهد حضور محلی خود را در یک کشور تقویت کنید. نام، آدرس و شماره تلفن یا اطلاعات NAP وب سایت شما را می توان در سایت و در نمایه کسب و کار Google (قبلاً Google My Business) یا دایرکتوری های محلی و صفحات رسانه های اجتماعی یافت. با این حال، اگر موتور جستجو آدرس های مختلفی را جدا از آدرس های واقعی پیدا کند، ممکن است گیج کننده شود. بنابراین، اطلاعات NAP شما باید در کشورهایی که در آن حضور دارید سازگار باشد.
نتیجه
گسترش تجارت شما در سطح بین المللی چیزی نیست که بتوان با عجله انجام داد. تا آنجا که به سئو مربوط می شود، برای انجام درست آن نیاز به تفکر، زمان و بررسی دقیق است. هنگام ورود به بازارهای جدید، استراتژی سئوی بین المللی شما باید شامل مطالعه پتانسیل بازار، انتخاب ساختار URL و دامنه صحیح و همچنین توسعه ترافیک و اعتبار محلی باشد. شما باید یک برنامه موثر طراحی کنید که منابع موجود و پتانسیل بازار را برای توسعه موفق و موثر در نظر بگیرد.