چگونه سئو و استراتژی های سفر مشتری خود را ترکیب کنیم


به آخرین لحظه ای که خرید اینترنتی مهمی انجام دادید فکر کنید. شاید بلیط هواپیما؟ دقیقاً همان چیزی است که من به دنبال آن بودم: یک اسپرسو ساز. ست کفش دویدن؟ اکنون در نظر بگیرید که شرکتی که در نهایت از آن خرید کرده اید در چه مرحله ای از فرآیند خرید حضور داشته است.

شما چیزی مانند «بهترین کفش برای مسابقات» یا «تخفیف در کفش‌های دویدن» را در گوگل جستجو کردید تا قیمت مناسبی را برای یک جفت ضربات جدید پیدا کنید. اگر قبل از خرید، از گوگل به عنوان اولین نقطه تحقیقاتی خود استفاده کنید، در جامعه مبتنی بر اینترنت امروزی یک مصرف کننده معمولی خواهید بود.

دلیل آن این است که اگر مصرف کننده مسیر خاصی را برای خرید طی کند، کسب و کار مورد نظر باید در آنجا جای پای دیجیتالی داشته باشد. اگر این کار را نکنید، مسیر مشتری به سمت رقیب شما منحرف خواهد شد. یا مصرف کننده می تواند آنچه را که نیاز دارد پیدا کند، یا عصبانی می شود و تسلیم می شود.

این شرکت باید از منظر جستجوی اینترنتی به طور مداوم فعال باشد تا مسیر را هدایت کند و متناسب با سفر مشتری باشد. اینجاست که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مطرح می شود. قرار گرفتن به راحتی آنلاین ممکن است نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری مشتری شما داشته باشد.

برای درک بیشتر نقش سئو در بهبود سفر مشتری، ما تمام جزئیات هیجان انگیز پیرامون این دو را در اینجا یاد خواهیم گرفت. بیا بریم!

درک سئو و سفرهای مشتری
منبع

درک مبانی سفر مشتری و اهمیت آن

مشتریان بالقوه در هنگام جستجوی راه حلی برای یک مشکل، مراحل مختلفی را پشت سر می گذارند و این مراحل چیزی را تشکیل می دهند که به عنوان سفر مشتری شناخته می شود.. هر بار که یک خریدار بالقوه با برند شما تعامل می کند، خواه در نهایت از شما خرید کند.

در نتیجه تکامل دنیای دیجیتال، سفر مشتری دیگر یک خط مستقیم نیست. مراحل عادی این روش به شرح زیر است:

آگاهی > ملاحظات > تبدیل > پس از تبدیل

اگر مصرف‌کننده‌ای به دنبال خدماتی است، می‌توانید در مرحله آگاهی با معرفی او به برند خود توجه او را جلب کنید. مرحله بعدی، تحقیق، زمانی است که خریداران بالقوه با خواندن بررسی های محصول، توصیفات و توصیه های دهان به دهان، گزینه های دیگر را بررسی می کنند.

مرحله بعدی تبدیل است که زمانی اتفاق می افتد که مشتری تصمیم می گیرد از شما خرید کند. اتفاقی که پس از تبدیل یک مصرف کننده رخ می دهد بستگی به این دارد که چگونه پشتیبانی آنها را انجام دهید.

چند وجود دارد نقاط تماس در طول سفر مشتری که در آن می توانید اطلاعات مورد نیاز مصرف کنندگان بالقوه را در اختیار آنها قرار دهید. آنچه مهم است این است که چگونه بر مشتریان بالقوه فشار وارد می کنید و آنها را به سطح بعدی می رسانید.

ابتکارات بازاریابی که سفر مشتری را در نظر می گیرند، احتمال موفقیت بیشتری دارند. پیروی از سفر مشتریان خود بینشی را در مورد آنچه آنها را هدایت می کند ارائه می دهد، به شما این امکان را می دهد که نیازهای آنها را بهتر برآورده کنید و به شما کمک می کند در تجارت خود موفق شوید.

همانطور که می دانید: 94 درصد می گویند آنها تمایل بیشتری به خرید از شرکت هایی دارند که یک تجربه مثبت از خدمات مشتری ارائه می دهند. پس از برخورد منفی با یک برند، 59 درصد از کارشناسان احساس می کنند که مصرف کنندگان احتمالاً به سمت یک برند متفاوت حرکت می کنند.

5 نکته در مورد ترکیب SEO خود با سفرهای مشتری

کلمات کلیدی و موضوعات مناسب را در سفر خود ترسیم کنید

آیا خود را تحت تأثیر یک لیست طولانی از کلمات کلیدی بالقوه غرق می کنید؟ آیا می خواهید برای همه کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی کنید اما انجام این کار دشوار است؟ با کمک نقشه های سفر مشتری، می توانید محتوای خود را به طور کلی بهبود بخشید و از این وضوح به نفع خود در بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کنید.

به عنوان مثال، آموزش سرنخ ها زمانی موثرتر است که هنوز در مرحله کشف فرآیند خرید خود هستند. افرادی که به تازگی با شرکت شما آشنا می شوند باید شما را به عنوان یک شخصیت معتبر ببینند. به آنها در کشف مشکل و نحوه رفع آن کمک کنید.

تسلیم وسوسه فروش نشوید. اگرچه B2B جایی است که این تاکتیک بیشترین موفقیت را پیدا می کند، اما در حوزه تجارت الکترونیک و B2C خالی از امکان نیست.

در اینجا یک مثال است: شما یک کسب و کار هستید که برای بچه ها هدایایی ارائه می دهید. برنامه‌ریزی کنید تا کتابچه راهنمای مفصلی را تهیه کنید که شامل همه چیزهایی است که یک زوج تازه نامزد باید برای سازماندهی عروسی خود بدانند. با انجام این کار، قبل از اینکه ساقدوش ها متوجه شوند که به هدایایی نیاز دارند، به عنوان یک منبع قابل اعتماد شناخته می شوید.

اگر در اوایل سفر، آگاهی و تمایل به برند را ایجاد کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان تا زمانی که آماده خرید شوند، با شما همراه خواهند بود. در مراحل اولیه یک کمپین، زمانی که مردم به تازگی از موضوعی آگاه می شوند، روی عباراتی تمرکز کنید که می دانید تبدیل نمی شوند اما همچنان حیاتی هستند.

اگر می خواهید در این مرحله از چرخه خرید توسط مشتریان کشف شوید، باید شروع کنید نقشه برداری از بهترین سفرهای کاربر برای بهترین تجربیات مشتری همین امر در مورد عباراتی که می دانید هدف تبدیل است صادق است.

شماره مؤلفه محصول یا عبارات سرنخ تولید کننده اقدام گرا (مانند «دکتر نزدیک من”) مرحله پیشرفته تری از سفر مشتری را نسبت به عبارات جستجوی عمومی نشان می دهد. در اینجا یک خواندن هیجان انگیز است ده کلمه کلیدی برای تقویت سئوی شما.

سئو شخصی
منبع

محتوای ارزش محور در جایگاه خود ایجاد کنید

موفقیت بهینه سازی موتور جستجو به ارائه ارزش واقعی به خوانندگان بستگی دارد. امروزه، مصرف کنندگان از جذابیت پیام های فروش پلاستیک خسته شده اند و کمتر از آنها خرید می کنند.

برای اینکه بیشترین بهره را از سفر مشتری خود ببرید، باید بر تولید محتوایی تمرکز کنید که مستقیماً به مشکلاتی که مخاطب هدف شما با آن مواجه است، رسیدگی کند.

اگر اطلاعاتی که در بازاریابی وابسته خود ارائه می کنید به خوانندگان شما کمکی نکند، رتبه بدی از Google دریافت خواهید کرد.

اگر این اتفاق بیفتد، افراد زیادی با مطالب شما برخورد نخواهند کرد، و از تعداد معدودی که چنین می کنند، اکثر آنها به سرعت بدون درگیر شدن با آن به هیچ وجه (حتی با کلیک بر روی پیوندهای وابسته شما) آن را ترک می کنند.

به عنوان محتوای سئو برای سفر مشتری خود، می توانید از رسانه های مختلف انتخاب کنید. یکی از این نمونه ها موارد زیر است:

ابتکارات بازاریابی محتوا یا ایمیل که به طور استراتژیک شامل پیوندها و موارد وابسته است.
مطالب آموزنده و آموزنده.
ارزیابی و مقایسه محصول به تفصیل ارائه شده است.
جمع‌بندی منابع مرتبط با محتوا که شامل فهرست‌هایی از ابزارها، برنامه‌ها، کتاب‌ها و موارد دیگر می‌شود.
صفحات اصلی ویژه وابسته که محتوا و اتصالات مرتبط با سایت های دیگر را ارائه می دهند.

با محتوای قدرتمند طرحی چشم نواز ایجاد کنید

هر پلتفرم تجارت الکترونیک به آن نیاز دارد منحصر بفرد ظاهر و احساس برای ترغیب مشتریان به خرید. محتوایی که با علایق مخاطب هدف صحبت می کند برای جذب بازدیدکنندگان به سایت ضروری است.

بهینه سازی موتورهای جستجو در متون ضروری است. به عبارت دیگر، در صورت استفاده از کلمات صحیح در نسخه فروش و توضیحات محصول، نوع مناسب مشتریان سایت شما را پیدا خواهند کرد.

با استفاده از ابزار کلمات کلیدی محبوب مانند Soovle، Jaaxy یا MOZ، دریابید که مردم در اینترنت به دنبال چه چیزی هستند. این باید به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام عبارات به احتمال زیاد بازدیدکنندگان را به سایت شما جذب می کند.

نشان‌ها و CTA‌های مبتنی بر بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) ممکن است به جذب خوانندگان شما کمک کند. اگر چیدمان و محتوای متمرکز بر فروش جذاب یا مرتبط نباشد، سئو کمک چندانی نخواهد کرد.

با محتوای قدرتمند طرحی چشم نواز ایجاد کنید
منبع

تجزیه و تحلیل مشتریان خود را نظارت کنید

بررسی کامل حقایق برای متقاعد کردن مصرف کنندگان به ادامه مسیر ضروری است. این کار عواملی را که در موفقیت یا زیان مشتری نقش دارند روشن می کند و به شما در حفظ یا از دست دادن آنها کمک می کند. شما نمی توانید بدون جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مرتبط، موانع را در برنامه سفر مشتری خود شناسایی کنید.

مثال ها شامل آن است 67 درصد از مدیران محصول نمی دانند چه چیزی باعث می شود مصرف کنندگان از خدمات خود استفاده نکنند. چرا؟ از آنجایی که آنها فعالیت کاربر را ردیابی نمی کنند یا اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی کنند.

تعیین یک جدول زمانی برای اندازه گیری شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) بسیار مهم است. دانستن این موضوع ممکن است به تصمیم گیری و توسعه استراتژی آینده کمک کند. همچنین، در مورد شاخص های کلیدی سئو و اهمیت انتخاب شاخص های مناسب!

روی بهینه سازی جستجوی صوتی سرمایه گذاری کنید

آیا میدانستید که 87 درصد از خریداران اکنون اولین تحقیق محصول خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و 71 درصد از دستگاه های تلفن همراه خود در فروشگاه استفاده می کنند؟

در نتیجه، تطبیق اطلاعات برای درخواست‌های صوتی مهم‌تر از همیشه است. گوشی‌های هوشمند بررسی محصولات را قبل از خرید برای مشتریان آسان‌تر کرده‌اند.

جستجوهای صوتی را به عنوان مکالمه در نظر بگیرید: به جای تمرکز بر روی “چی” و ”سازمان بهداشت جهانیاز یک پرس و جو، همانطور که اغلب انجام می شود، شما در عوض از کلمات کلیدی طولانی برای پیش بینی و پاسخ به ” استفاده می کنید.چرا” و ”چگونه

اگر مشتری به «جایی کهدر بخش تحقیقات خود، آنها به احتمال زیاد به زودی خرید خواهند کرد. این توضیح می دهد که چرا “نزدیک من” به صورت متنی در استفاده می شود 22 درصد از جستجوهای صوتی.

بهینه سازی جستجوی صوتی
منبع

و شما باید این کار را در سراسر شرکت خود انجام دهید، نه فقط در زمینه هایی که فکر می کنید مهم هستند. برای اطمینان از ارائه خدمات عالی، از مشتریان خود بازخورد می‌خواهید.

از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics و Search Console استفاده کنید تا از موفقیت سئوی شرکت کوچک خود مطلع شوید و بدانید کدام کلمات کلیدی عملکرد خوبی دارند و کاربران چقدر در هر صفحه از سایت شما باقی می مانند. پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید تا مطمئن شوید که در حال پیشرفت هستید و عقب نمانید.

فرض کنید در حال حاضر نقشه، برنامه ریزی، مطالعه و تجزیه و تحلیل عملکرد خود را انجام نداده اید. در این صورت، امیدوارم این پست شما را برای انجام این کار ترغیب کرده باشد و به شما درک بهتری از نقش سئو در تجربه مصرف کننده داده باشد. موفقیت برای شما!





منبع