پس از 21 روز آزمایش، نتایج دو آزمایش را بررسی کردیم. ما دیدیم که برای هر دو تست، ترافیک صفحات مختلف از گروه کنترل مدلسازی شده بهتر بود، به این معنی که تستها مثبت بودند. حذف برچسبهای عنوان در محتوای دیگ بخار منجر به افزایش 3.9 درصدی ترافیک ارگانیک برای صفحات دستهبندی آزمایششده و افزایش 8 درصدی برای صفحات محصول آزمایششده شد.
هنگامی که ناحیه سایهدار آبی در نمای تجمعی در زیر یا بالای محور x=0 انجام میشود، آزمون از نظر آماری در سطح 95٪ معنیدار است. با نگاهی به نمایش تجمعی دو آزمون، میتوان نتیجه گرفت که این اثر خیلی سریع معنیدار شد. این بدان معناست که ما می توانیم اطمینان داشته باشیم که افزایشی که شاهد آن هستیم به دلیل تغییری است که ایجاد کرده ایم و نه عوامل دیگر (خارجی).
نوع
صفحات محصول علاوه بر این دارای برچسبهای HTML
،
در عناصر محتوای اصلی بودند (نمونههای ترجمه شده):
وب سایت مورد نظر از تگ های
HTML در نوار کناری (در صفحات دسته بندی) و پاورقی (نمونه های ترجمه شده) استفاده کرده است:
در حالی که گوگل می گوید به طور کلی در تشخیص و ارزیابی متن دیگ بخار بسیار خوب است، نتایج نشان می دهد که بهتر است کنترل را در دست بگیرید و اطمینان حاصل کنید که عنوان های استفاده شده در صفحه به تاکید بر موضوعات اصلی و محتوای صفحه کمک می کند.
برای درک اینکه محتوای یک صفحه وب در مورد چیست، گوگل به چیزهای مختلفی مانند سرفصل ها نگاه می کند تا بفهمد چه چیزی واقعاً مورد تأکید قرار گرفته است. استفاده صحیح از تگ های عنوان HTML می تواند محتوا را معنادارتر کند و به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحه و هدف آن را کمی بهتر درک کنند.
اکثر فالوورهای ما نمی توانند با اطمینان تصمیم بگیرند، اما خبر عالی این است که ما همه پاسخ ها را آماده کرده ایم. مطالعه موردی را بخوانید تا نتیجه را بدانید.
عنوان ها به محتوای درون عنصر برچسب ارزش می دهند. بنابراین منطقی است که تأکید بر محتوای اصلی و تأکید کمتر بر مسائل به اصطلاح جانبی می تواند ارتباط را بهبود بخشد.
تقریباً هر وب سایتی دارای نوعی محتوای دیگ بخار است. محتوای Boilerplate از نظر سئو متن یا پیوندهایی است که در چندین صفحه وب یک وب سایت بدون تغییر قابل توجهی در محتوای اصلی استفاده می شود. متن و پیوندها در سرصفحه ها، پاورقی ها یا ستون های فرعی نمونه های شناخته شده ای هستند.
ما تصمیم گرفتیم همه تگ های عنوان دیگ بخار را به تگ های
تغییر دهیم. توجه داشته باشید که این نمایش تصویری محتوا را همانطور که با انتخابگرهای کلاس CSS استایل داده شده است، تغییر نداد.
این آزمایش نشان می دهد که گوگل مطمئناً به برخی از عناصر HTML (مانند تگ های عنوان) در محتوای دیگ بخار وزن می دهد. همانطور که گفته شد، عنوان ها می توانند محتوا را برای کاربران و موتورهای جستجو معنادارتر و مرتبط تر کنند. میتوان نتیجه گرفت که عکس آن نیز صادق است; عناوین غیر ضروری یا نامرتبط در محتوای دیگ بخار می توانند محتوا را کمتر معنادار و مرتبط کنند و در نتیجه عملکرد ارگانیک کمتر از حد مطلوبی داشته باشند.
نتیجه این آزمایش بیشتر علاقه ما را برانگیخت، بنابراین تصمیم گرفتیم انواع این آزمایش را در چندین وب سایت ارائه کنیم. در مطالعات موردی آینده می توانید انتظار بیشتری در مورد این موضوع داشته باشید.
این منجر به این فرضیه شد که عناوین غیر ضروری یا نامرتبط در محتوای دیگ بخار می توانند محتوای شما را کمتر معنادار و مرتبط کنند و به طور بالقوه بر عملکرد SEO تأثیر منفی بگذارند.
به عنوان یک SEO، شما می خواهید به موتورهای جستجو سیگنال های مناسب بدهید و به آنها کمک کنید بفهمند کدام محتوا و موضوعات در صفحه مهم هستند. به همین دلیل است که میخواهیم تأثیر تگهای عنوان را در محتوای دیگ بخار در قالبهای متعدد یک وبسایت تجارت الکترونیک آزمایش کنیم.
فرضیه
فقط برچسبهای عنوانی که بر محتوای اصلی تأکید دارند، مانند
توضیحات محصول
، بدون تغییر باقی ماندهاند.
کنترل
امتحان
توجه داشته باشید که ما صفحات گروه کنترل واقعی را با صفحات آزمایش شده خود مقایسه نمی کنیم. بلکه یک پیش بینی مبتنی بر داده های تاریخی است. این مدل پاسخ خلاف واقع را پیشبینی میکند که اگر مداخلهای صورت نمیگرفت، رخ میداد. ما این را با داده های واقعی مقایسه می کنیم. ما از مجموعه ای از صفحات کنترل استفاده می کنیم تا زمینه مدل را برای روندها و تأثیرات خارجی ارائه دهیم. اگر چیز دیگری در طول آزمایش ما تغییر کند (مثلاً فصلی)، مدل آن را شناسایی کرده و در نظر می گیرد. با فیلتر کردن این عوامل خارجی، بینشی در مورد تأثیر واقعی تغییر سئو به دست می آوریم.
چرا
به خاطر داشته باشید که چیزی که برای یک وب سایت کار می کند ممکن است برای وب سایت دیگر کارایی نداشته باشد. تنها راه برای اطمینان از این است که آزمایش کنید چه چیزی برای شما مفید است!
در طول سال ها، نگرانی ها و بحث های زیادی در مورد “محتوای دیگ بخار” در جامعه SEO وجود داشته است. سئوکاران درباره نحوه برخورد گوگل با عناصر مختلف صفحه بر اساس تگ های HTML اطراف یا موقعیت آنها در صفحه بحث کرده اند. در حالی که گوگل می گوید به طور کلی در تشخیص متن دیگ بخار بسیار خوب است و می گوید که شما را برای این نوع محتوا جریمه نمی کند، دستورالعمل های کلی گوگل بیان می کند که باید محتوای دیگ بخار را به حداقل برسانید.
ما از SplitSignal برای تنظیم تست استفاده کردیم. همانطور که گفته شد، ما دو آزمایش را انتخاب کردیم که هر کدام در قالب صفحه متفاوتی بودند: صفحه دسته بندی (PLP) و صفحه محصول (PDP). تقریباً 500 صفحه دستهبندی و 1500 صفحه محصول بهعنوان متغیر یا شاهد از طریق نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. تست ها را شروع کردیم و 21 روز اجرا کردیم. ما توانستیم تعیین کنیم که Googlebot 99٪ از صفحات آزمایش شده را بازدید کرده است.
نتایج
تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که صفحات آزمایش شده در نتایج جستجو بهتر عمل می کنند. نه تنها شاهد افزایش کلیکها بودیم، بلکه شاهد افزایش تعداد بازدیدها نیز بودیم، که نشان میدهد صفحات آزمایششده با عبارتهای جستجویی که صفحات برای آنها رتبهبندی شدهاند مرتبطتر شدهاند.
قبل از شروع: اگر با اصول تقسیم بندی سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید یا یک نسخه نمایشی از SplitSignal درخواست کنید.