چگونه می توان وفاداری به برند را از طریق استراتژی های سئو بهتر افزایش داد


وفاداری به برند، به زبان ساده، تمایل مشتری برای ادامه حمایت از یک برند به جای روی آوردن به رقبای آن است. توجه به وفاداری به برند مهم است زیرا وقتی صحبت از فروش و تبدیل به میان می‌شود، مشتریان فقط از برندهایی خرید می‌کنند که می‌توانند به آنها اعتماد کنند.

تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه مشتریان خود را به برند خود وفادار نگه دارید؟ در این مقاله، روش‌های عملی برای افزایش وفاداری به برند از طریق استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) را بررسی خواهم کرد.

1. آگاهی از برند را افزایش دهید

بسیاری آگاهی از برند را با وفاداری به برند مخلوط می کنند. در حالی که این دو ممکن است بسیار مرتبط باشند، اما یک چیز نیستند. آگاهی از برند به طور کلی شامل توانایی ایجاد نوعی “آگاهی” در مخاطبان هدف شما است، در حالی که وفاداری به برند توانایی وفادار کردن مشتریان به برند شما است.

برای افزایش آگاهی از برند، باید بتوانید حس “یادآوری” و “شناسایی” را در مشتریان خود ایجاد کنید. هنگامی که آنها برند شما را می بینند، مطمئناً باید بتوانند در عین حال که اعتبار آن را تشخیص می دهند، به یاد بیاورند که برند شما چیست.

در اینجا چند راه برای افزایش آگاهی از برند شما وجود دارد:

استراتژی بک لینک: اگر می خواهید نام تجاری شما بیشتر دیده شود، بک لینک ها بسیار مهم هستند و مطمئناً می توانند موقعیت سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود بخشند. تخمین زده می شود که تا 43.7 درصد از سایت های دارای رتبه خوب از بک لینک هایی استفاده می کنند که افراد را به صفحات خود باز می گرداند. بک لینک ها آنقدر مهم هستند که 46 درصد از شرکت ها تا 10000 دلار برای ساختن بک لینک های خوب هزینه می کنند. برای افزایش آگاهی از برند خود و در نهایت دید ارگانیک، بهتر است به بک لینک ها توجه کنید.
• به کلمات کلیدی توجه کنید: شما فقط باید کلمات کلیدی را بهینه کنید تا نام تجاری خود را در آنجا معرفی کنید. ترافیک ارگانیک که از موتورهای جستجو به دست می آید، واقعاً می تواند با بالا بردن رتبه شما در موتورهای جستجو، برداشت شما را بهبود بخشد. همانطور که می دانید، سایت های با رتبه بالا بیشتر ترافیک را دریافت می کنند – تا 95 درصد از کل ترافیک موتورهای جستجو به سایت هایی می رود که در اولین صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند. جستجوی کلمات کلیدی لازم برای وب سایت خود را انجام دهید و کلمات کلیدی خود را در مکان هایی قرار دهید که باید باشند. این مقاله در مورد نحوه استفاده موثر از کلمات کلیدی را بررسی کنید.
• سئوی محلی برای نجات: اگر می خواهید دیده شوید و در نهایت تعداد مشتریان وفادار مورد نظر خود را جمع آوری کنید، باید به سئوی محلی توجه کنید. برخی از گزارش‌های میزگرد SEO نشان می‌دهد که تا 46 درصد از جستجوها دارای هدف محلی هستند. توجه داشته باشید که مردم محله شما به دنبال چه چیزی هستند و چرا آن را جستجو می کنند. اینجاست که مشاهده رقابت شما مفید است. رقبای شما چه کاری انجام می دهند که برای آنها بسیار خوب است؟ شاید شما هم بخواهید آن را امتحان کنید و ببینید چگونه کار می کند.

2. فقط محتوای معتبر ایجاد کنید

یکی از مواردی که سایت شما را متمایز می‌کند و احتمالاً حتی از رقبای خود برتری می‌یابد، اعتبار محتوایی است که در آنجا قرار می‌دهید. این فقط یک واقعیت است: محتوای بهتر ترافیک بهتری را به همراه خواهد داشت و وفاداری به برند را ارتقا می دهد.

مردم فقط اطلاعاتی را دنبال می کنند که به اندازه کافی خوب و درست می دانند.

قبل از قرار دادن هر محتوایی در صفحات وب خود، ابتدا مطمئن شوید که آنچه می گویید درست است. اگر درست نیست، بگذارید باشد. اگر در مورد اعتبار آن شک دارید، احتمالاً بهترین کار این است که اجازه دهید.

نوشتن خود را جذاب کنید از داستان سرایی به درستی استفاده کنید. دیده بان موتور جستجو موافق است که داستان سرایی می تواند نرخ تبدیل را تا 30 درصد افزایش دهد. هد استریم می گوید وقتی مردم داستان یک برند را دوست دارند، 55 درصد بیشتر از آن برند حمایت می کنند. به همین دلیل است که تجارت به کسب و کار (B2B) به داستان سرایی کاملاً توجه می کند.

نکته: توصیه می شود تمام محتوای تکراری را از وب سایت خود حذف کنید. خوانندگان اغلب با خواندن مکرر محتوای حاوی اطلاعات یکسان مشکل دارند.

3. به مخاطب «واقعی» خود بیشتر توجه کنید

به همین دلیل است که قبلاً به سئوی محلی اشاره کردیم. حقیقت این است که تنها افرادی که حداقل به میزانی که شما می خواهید به شما وفادار خواهند بود، مخاطبان اصلی شما هستند.

اگر متوجه نشده اید که مخاطب اصلی شما از چه افرادی تشکیل شده است، احتمالاً وقت آن است که یک قدم به عقب بردارید، بنشینید و مشاهده کنید.

اینجاست که تمرین تجزیه و تحلیل مفید است. باید بگویم کسی که باید در سئو موفق شود باید یک ناظر عالی باشد که با حوصله و زحمت سایت خود را مشاهده کند و بفهمد بیشترین ترافیک از کجا می آید و کیفیت ترافیکی که می آید.

بیشتر مشتریان شما کجا هستند؟ آنها در چه دستگاه هایی وارد سایت شما می شوند؟ چقدر می مانند؟ چه مطالبی را بیشتر می خوانند؟ لیست ادامه دارد و ادامه دارد.

4. بهینه سازی برای موبایل

بهینه سازی یک سایت برای تلفن همراه شامل تغییر دادن سایت است تا اطمینان حاصل شود که همه کاربرانی که از آن سایت بازدید می کنند تجربه کاربر پسندی دارند. این شامل بهینه سازی برای سرعت، گرافیک، خوانایی آسان و غیره است.

بهینه سازی برای موبایل بسیار مهم است زیرا 77 درصد تمام زمانی که آنلاین سپری می شود از طریق موبایل می آید.

حتی بهتر از آن، گوگل معمولاً ابتدا نسخه موبایل یک وب سایت را ایندکس می کند. به این می گویند نمایه سازی موبایل اول. اگر نسخه موبایلی یک وب سایت غیر معتبر در نظر گرفته شود، گوگل آن وب سایت را در رتبه پایین تری قرار می دهد، یعنی ترافیک کمتر.

کاربرانی که از تجربه خود در سایت شما لذت می برند، به احتمال زیاد برمی گردند و از شما خرید می کنند.

5. نظرات مثبت را تشویق کنید

مشتریان جدید ممکن است هنوز دقیقاً به شما اعتماد نداشته باشند. اما حقیقت این است که آنها ممکن است به گزارش سایر کاربرانی که محصولات شما را خریداری کرده اند و هنوز هم چیزهای خوبی در مورد برند شما برای گفتن دارند اعتماد کنند.

آ بررسی انجام شده در مورد مشتریان ایالات متحده نشان داد که 94 درصد از مردم موافق بودند که نظرات مثبت احتمال خرید محصولات را افزایش می دهد.

بررسی های مثبت
منبع

اگر مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات مثبت خود را در مورد محصولاتی که خریداری می کنند، اعلام کنند، برای وفاداری به برند عالی است.

وقتی تمرین می‌کنید این نظرات را در جایی که همه بتوانند آن‌ها را ببینند، قرار دهید، وفاداری به برند را افزایش می‌دهد. نظرات را در صفحه فرود وب سایت خود قرار دهید.

6. تعامل با مشتریان در نظرات و پست ها

واقعیت این است که وقتی مشتریان با برند جدیدی روبرو می‌شوند که قبلاً از آن حمایت نکرده‌اند، اغلب سؤالاتی می‌پرسند. به ندرت کسی پیش می آید که محصولی را بدون پرسیدن سوال خریداری کند.

مسئولیت پاسخگویی حرفه ای و در عین حال شخصی به هر نظری که به وب سایت شما می رسد مسئولیت شماست.

گوگل موافق است که پاسخ دادن به نظرات کاربران راهی عالی برای بهبود رتبه محلی شماست. علاوه بر آن، راه بسیار خوبی برای ایجاد رابطه فروشنده-مشتری است که مبنایی است که از طریق آن وفاداری به برند به دست می آید.

به نظرات کاربران توجه کنید. توصیه می شود که به همه نظرات در وب سایت خود پاسخ دهید، به خصوص آنهایی که مشتریان به دنبال پاسخ به سؤالات مربوط به محصول شما هستند. در جایی که شکایت می کنند عذرخواهی کنید و قول می دهند که بهتر عمل کنند.

7. در برنامه های وفاداری شرکت کنید

تحقیقات نشان می دهد که درصد زیادی از مصرف کنندگان به برندی که نوعی برنامه وفاداری را به آنها ارائه می دهد وفادار می مانند.

این برنامه ها می توانند هر چیزی باشند. از فقط رایگان کردن برخی خدمات و اجازه دانلود رایگان تا دادن کوپن یا تخفیف. تفاوت اغلب قابل توجه است.

همانطور که تجارت شما به رشد خود ادامه می دهد و شروع به کسب سود بیشتر و بیشتر می کنید، انگیزه هایی را برای جمع آوری مشتریان وفادار خود در نظر بگیرید.

“این را بخر و در عوض چیز دیگری دریافت کن.” این یک راه عالی برای شروع است. همچنین بر تصمیم مصرف کننده برای خرید مجدد از شما تأثیر می گذارد.

8. شبکه های قدرتمند بسازید

یکی دیگر از راه های عالی برای ایجاد وفاداری به برند، ایجاد روابط با سایر برندهای مورد اعتماد و قرار دادن آنها در وب سایت خود است. این به نوعی شبیه یک است استراتژی بک لینک.

پست‌های مهمان را در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های بزرگ‌تر بنویسید و منتشر کنید و در این پست‌ها، بک لینک‌هایی را به وب‌سایت خود وارد کنید.

احتمالاً کمپین های تبلیغاتی را در رسانه های اجتماعی اجرا کنید – در ادامه در مورد این موضوع صحبت خواهم کرد.

پست های خود را قابل اشتراک گذاری کنید یعنی همانطور که قبلا ذکر شد، آنها را به گونه ای بنویسید که مردم تمایل داشته باشند آنها را به اشتراک بگذارند.

9. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

اول از همه، برند شما باید صفحات رسانه های اجتماعی داشته باشد. فیس بوک، اینستاگرام و توییتر همگی کانال های رسانه های اجتماعی عالی برای میزبانی پروفایل های تجاری شما هستند. از آنها بهره ببرید.

بهترین راه برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش وفاداری به برند، مطابق با فوربس، شامل می شود:

  • پاسخگویی و پاداش دادن به فالوورهای شما
  • ایجاد و مدیریت یک جامعه
  • داشتن استراتژی اجتماعی
  • منحصر به فرد بودن.

خط پایین

هر کسب‌وکاری باید راه‌هایی برای افزایش وفاداری به برند و جلب اعتماد مشتریانش به آن‌ها ایجاد کند. سئو می تواند شکل پیچیده ای از بازاریابی باشد. اما درک مفهوم سئو می تواند تفاوت ایجاد کند.





منبع