چگونه وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟


امروز یاد خواهید گرفت دقیقا چگونه وبلاگ خود را برای سئو بهینه کنیم و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

ما از مراحل این پست استفاده کرده ایم تا وبلاگ خود را به حدود 1.1 میلیون بازدیدکننده موتور جستجوی ارگانیک در ماه افزایش دهیم.

"ترافیک جستجوی ارگانیک" متریک 1.1.M را برای "semrush.com/blog/" در ابزار نمای کلی دامنه

(تخمین ترافیک ارگانیک در ابزار نمای کلی دامنه Semrush)

اما قبل از اینکه وارد تاکتیک های خاص شویم، ابتدا اصول اولیه را درک می کنیم.

سئو وبلاگ چیست؟

سئوی وبلاگ فرآیند نوشتن، بهینه سازی و انتشار وبلاگ هایی است که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ طراحی شده اند.

وظایف رایج مرتبط با سئو وبلاگ عبارتند از:

  • انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • تولید محتوای با کیفیت
  • بهینه سازی محتوا برای سئو داخلی
  • ساخت بک لینک

چرا سئو وبلاگ مهم است؟

هر کسی می تواند یک وبلاگ ایجاد کند. اما همه کسانی که وبلاگ ایجاد می کنند مورد توجه قرار نمی گیرند.

اما بهینه سازی وبلاگ برای سئو می تواند ترافیک رایگان موتورهای جستجو برای شما به ارمغان بیاورد.

هر وبلاگ نویس مستقل یا کسب و کار آنلاین با وبلاگ می تواند از SEO بهره مند شود.

با جذب بازدیدکنندگانی که به محتوای شما علاقه مند هستند، می توانید:

  • مخاطبان وبلاگ خود را افزایش دهید
  • خود را به عنوان یک رهبر فکری در جایگاه خود تثبیت کنید
  • افزایش ثبت نام در خبرنامه
  • سرنخ های بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید

8 راه برای بهینه سازی وبلاگ شما

در زیر هشت نکته ضروری برای سئو وبلاگ آورده شده است.

1. درباره موضوعاتی که مردم جستجو می کنند بنویسید

برای کسب ترافیک از گوگل، باید در مورد موضوعاتی که مردم جستجو می کنند بنویسید.

اما چگونه چنین موضوعاتی را پیدا می کنید؟

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush استفاده کنید.

یک کلمه کلیدی گسترده مرتبط با جایگاه خود وارد کنید. برای مثال، اگر یک وبلاگ سلامتی و تناسب اندام دارید، آن کلمه کلیدی می تواند «ورزش» باشد.

سپس، روی ” کلیک کنیدجستجو کردن

"ورزش" در نوار جستجوی ابزار جادویی کلمه کلیدی تایپ شده است

جابجایی به “سوالاتبرگه ”

این ابزار مجموعه بزرگی از ایده های موضوعی را نشان می دهد. همراه با معیارهای کلیدی مهم مانند حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی.

برگه «سوالات» ایده‌های موضوعی بسیاری را با معیارهایشان نشان می‌دهد

حجم جستجو میانگین تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی برای هر ماه جستجو می شود.

دشواری کلمه کلیدی به شما می گوید که رتبه بندی ارگانیک در 10 نتیجه برتر موتورهای جستجو چقدر سخت خواهد بود.

اگر وبلاگ شما جدید است و می خواهید نسبتاً سریع رتبه بندی کنید، روی موضوعاتی تمرکز کنید که مشکل کلمات کلیدی کمتری دارند.

برای یافتن چنین موضوعاتی، فیلتر KD (Keyword Difficulty) را روی “تنظیم کنید.آسان

اکنون فهرستی از موضوعاتی دارید که رتبه بندی آنها آسان تر است.

لیست نتایج با فیلتر KD (مشکل کلمه کلیدی) روی

لیست را مرور کنید. و موضوعاتی را انتخاب کنید که به شما علاقه دارد و با کسب و کار شما مرتبط است.

2. هدف جستجو را درست دریافت کنید

هنگامی که می دانید درباره چه موضوعاتی باید بنویسید، گام بعدی درک هدف جستجو است. و بر این اساس محتوا تولید کنیم.

هدف جستجو است چرا پشت جستجوها

کلمات کلیدی وبلاگ معمولاً دارای هدف جستجوی اطلاعاتی هستند: جستجوگر به دنبال اطلاعات است.

و این اطلاعات می تواند در یکی از این قالب های محتوا ارائه شود:

  • نحوه راهنمایی
  • لیست
  • پست تعریف
  • پست مقایسه

اگر می خواهید وبلاگ شما در رتبه بالاتری قرار گیرد، اطلاعات را در قالب محتوای مورد علاقه جستجوگران ارائه دهید.

صفحات با رتبه برتر را تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید.

به عنوان مثال، در اینجا بهترین نتایج برای “چگونه چربی شکم را از بین ببریم” آورده شده است.

نتایج جستجوی گوگل برای

بیشتر صفحات با رتبه برتر فهرست هایی با نکاتی برای کاهش چربی شکم هستند.

برای رتبه بندی برای این کلمه کلیدی، احتمالاً باید چیزی مشابه ایجاد کنید – به عنوان مثال، یک پست فهرست با نکات.

3. محتوای با کیفیت ایجاد کنید

محتوای باکیفیت ایجاد کنید و گوگل احتمالا به شما با رتبه های بالاتر و ترافیک بیشتر پاداش می دهد.

طبق دستورالعمل های گوگل، محتوای با کیفیت مفید و جالب است. و این بدان معنی است که:

  • به وضوح سازماندهی شده است
  • آسان برای خواندن
  • بی نظیر و تازه
  • ارضای هدف جستجو
  • پیروی از دستورالعمل های EEAT گوگل.

استخدام کارشناسان موضوع برای ایجاد محتوای شما یک شروع عالی است.

سطح دانش آنها در یک زمینه خاص در محتوای آنها منعکس خواهد شد.

به عنوان مثال، محتوایی که در وبلاگ ما مشاهده می کنید توسط سئوکاران و بازاریابان با سال ها تجربه در این زمینه ایجاد شده است.

همکار من زک پاروچ بیش از هشت سال تجربه در زمینه سئو و بازاریابی وب دارد.

اسکرین شات پروفایل وبلاگ Smerush برای Zach Paruch

مطالبی که او برای ما نوشته است مفید، آموزنده و خوش نوشته است.

به وضوح با عناوین و زیرعنوان سازماندهی شده است:

نمونه ای از وبلاگ Semrush با عنوان و زیر عنوان برجسته شده است

خواندن آسان با پاراگراف های کوتاه و کلمات ساده:

نمونه ای از متن از وبلاگ Semrush که سادگی و پاراگراف های کوتاه را نشان می دهد

و به طور کامل و عمیق:

نمونه متنی از وبلاگ Semrush که کامل بودن را نشان می دهد

شما باید همین کار را برای محتوای خود انجام دهید.

4. SEO On-Page را انجام دهید

هنگامی که در حال انجام سئو برای یک وبلاگ هستید، همچنین باید بهترین شیوه های سئو در صفحه را پیاده سازی کنید.

بنابراین گوگل می تواند محتوای شما را بهتر درک کند. و آن را به درستی رتبه بندی کنید.

از نکات زیر استفاده کنید:

  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تگ عنوان قرار دهید. این به جستجوگران و گوگل کمک می کند که نشان دهند پست وبلاگ شما مرتبط ترین نتیجه برای یک جستار خاص است.
  • یک متا توضیحات قانع کننده بنویسید. از آنجایی که می‌خواهید افراد پس از رتبه‌بندی پست وبلاگ شما در نتایج جستجو، روی آن کلیک کنند، توضیحات متا شما باید قانع‌کننده باشد.
  • از URL های کوتاه و توصیفی استفاده کنید. این به جستجوگران اجازه می‌دهد بدانند از یک وبلاگ چه انتظاری دارند. (به عنوان مثال، domain.com/blog/weight-loss-tips/ به وضوح یک پست در مورد “نکات کاهش وزن” است).
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تگ H1 قرار دهید. این به رتبه صفحه شما برای مدت زمان کمک می کند
  • کلمات کلیدی هدف خود را در بدن قرار دهید. این به گوگل نشان می‌دهد که محتوای شما برای جستارهای خاص مرتبط است. اما آنها را به طور غیر طبیعی اضافه نکنید.
  • پیوند به منابع داخلی مرتبط. این به کاربران و گوگل کمک می کند تا محتوای مرتبط دیگری را در وب سایت شما پیدا کنند.
  • متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید. گوگل از متن جایگزین برای رتبه بندی تصاویر در تصاویر گوگل استفاده می کند.

اگر کاربر وردپرس هستید، نصب یک افزونه SEO مانند Yoast، اجرای نکات بالا را بسیار آسان تر می کند.

سپس، از ابزار Semrush’s On Page SEO Checker استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا وبلاگ شما به درستی بهینه شده است یا خیر.

ابتدا ابزار را برای سایت خود پیکربندی کنید.

پس از تکمیل تنظیمات، روی ” کلیک کنیدایده های بهینه سازیبرگه ”

برگه

در اینجا لیستی از وبلاگ های سایت خود را خواهید دید. و تعدادی ایده بهینه سازی برای هر پست.

برگه «ایده‌های بهینه‌سازی» فهرستی از وبلاگ‌ها و ایده‌های بهینه‌سازی را برای هر کدام نشان می‌دهد

روی ” کلیک کنیدایده های X

"3 ایده" دکمه برجسته شده است

بخش محتوا باید به شما بگوید که آیا وبلاگ شما برای سئوی داخلی صفحه بهینه شده است یا خیر.

بخش محتوا با "تگ <body> حاوی کلمات کلیدی هدف است"، "تگ </p>
<h1> حاوی کلمات کلیدی هدف است" و غیره چک های نمونه” data-original=”https://static.semrush.com/blog/uploads/media/08/28/082895ddff55af9a131a1a6c8b2c3ff1/original.png” loading=”lazy” class=”lazyload ” src=”https://static.semrush.com/blog/uploads/media/08/28/082895ddff55af9a131a1a6c8b2c3ff1/FJ2bbdrsu4o1gvBQsj-3RQGvc0Mv6Picp5kdoeAzq-O6rLHKGqcEDfd-98yLV8-PZ8mwY0hkOwCMcFrMFIekCX_p9XQiKVIRwT32R0ZVyqGny68ZfOS1Zatl1OBzVl-ly3GLKflKJIn-QoyKx5gt90c.png”/></picture></figure>
<h3 id=5. وبلاگ های خود را برای خواندن آسان کنید

اگر دنبال کردن محتوای شما دشوار است، خوانندگان ممکن است مقاله شما (و سایت شما) را رها کنند.

که برای سئو خوب نیست.

برای حل این مشکل با ایجاد یک تجربه خواندن بدون زحمت تلاش کنید.

در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • استفاده از عناوین فرعی (H2 تا H6). عناوین فرعی یک پست طولانی را تجزیه می کنند و خوانندگان را راهنمایی می کنند که از هر بخش چه انتظاری داشته باشند.
  • دارایی های بصری را اضافه کنید. تصاویر سفارشی، اینفوگرافیک ها، ویدیوها و GIF ها به خوانندگان شما کمک می کنند.
  • از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. این به شما کمک می کند از “دیوارهای متن” اجتناب کنید.
  • از نقاط گلوله و لیست های شماره دار استفاده کنید. این به شما کمک می کند اطلاعات را به طور خلاصه ارائه دهید.
  • نوشته خود را با صدای بلند بخوانید. این به شما کمک می‌کند مناطقی را که نوشته‌تان در آن‌ها جریان خوبی ندارد، شناسایی و اصلاح کنید.
  • از کلمات ساده استفاده کنید. از واژگان و اصطلاحات پیچیده خودداری کنید تا همه بتوانند نوشته شما را بفهمند.

دستیار نگارش SEO Semrush خوانایی محتوای شما را بررسی می کند. و به شما می گوید که خواندن و درک آن چقدر آسان است.

ابزار SEO Writing Assistant

اگر محتوای شما دارای مشکلات خوانایی است، این ابزار به شما نشان می دهد که چه جملات یا کلماتی را می توان برای بهبود خوانایی بازنویسی کرد.

مشکل خوانایی در ابزار SEO Writing Assistant

6. نظارت بر مسائل فنی SEO

اگر گوگل نتواند وبلاگ شما را بخزد و فهرست کند، مهم نیست که از چه تاکتیک های سئو استفاده کرده اید. وبلاگ های شما نمی توانند رتبه بندی کنند.

علاوه بر این، اگر بارگذاری وبلاگ شما بیش از چند ثانیه طول بکشد، کاربران ممکن است سایت شما را رها کنند.

مسائل فنی سئو مانند اینها برای سئو خوب نیستند. یا کسب و کار شما

از ابزار حسابرسی سایت Semrush برای نظارت و رفع مشکلات فنی سئو استفاده کنید.

ابتدا یک خزیدن کامل از سایت خود راه اندازی کنید.

هنگامی که خزیدن کامل شد، به “مسائلبرگه ” مشکلات فنی شناسایی شده برای سایت خود را خواهید دید.

تب

کلیک کنید بر روی “چرا و چگونه آن را رفع کنیم” در کنار هر مشکل پیوند دهید تا بفهمید چرا چیزی مشکل دارد و چگونه آن را برطرف کنید.

بخش «چرا و نحوه رفع آن» در ابزار حسابرسی سایت

بک لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی برای گوگل هستند.

یک استراتژی سئو خوب شامل یک استراتژی بک لینک قوی است.

این امر به ویژه در صورتی صادق است که وبلاگ شما کلمات کلیدی محبوب را با رقابت بالا هدف قرار دهد.

استراتژی های زیادی برای لینک سازی وجود دارد.

بیایید از یکی عبور کنیم: لینک سازی شکسته.

اینجا جایی است که وبلاگ‌های مرده (شکسته) را در وب‌سایت‌های رقبا پیدا می‌کنید و از کسانی که به آنها پیوند می‌دهند می‌خواهید به‌جای آن به وبلاگ‌های مشابه و کاربردی شما پیوند دهند.

این استراتژی می تواند موثر باشد زیرا هیچ کس نمی خواهد مخاطبان خود را به سمت محتوای شکسته یا قدیمی بفرستد.

با وارد کردن URL رقیب خود در ابزار تحلیل بک لینک Semrush شروع کنید. کلیک “تجزیه و تحلیل

ابزار تحلیل بک لینک

سپس به «صفحات نمایه شدهبرگه ” و “صفحات شکسته” جعبه

کادر

برای دیدن لیستی از پست های بلاگ غیر کاربردی رقیب خود.

لیستی از پست های بلاگ غیر کاربردی رقیب شما در "صفحات نمایه شده" گزارش

موضوعات وبلاگ را مرور کنید تا ببینید آیا قبلاً همان موضوعات را در سایت خود پوشش داده اید یا خیر.

اگر این کار را نکرده اید، در صورتی که برای کسب و کار شما مرتبط هستند، آنها را پوشش دهید.

پس از آن، به وب‌سایت‌هایی دسترسی پیدا کنید که به آن وبلاگ‌های مرده پیوند دارند. و از آنها بخواهید به جای آن به پست های وبلاگ شما در همان موضوع لینک دهند.

روی اعداد در ستون «دامنه ها» کلیک کنید. اینها وب سایت هایی هستند که می توانید برای دریافت بک لینک به آنها مراجعه کنید.

ستون

نمیدونی چطوری باید باهاش ​​تماس بگیری؟ برای شروع، راهنمای ما برای ارتباط با ایمیل را بررسی کنید.

8. محتوای قدیمی تر را به روز کنید

با گذشت زمان، محتوای وبلاگ قدیمی می شود.

هدف جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر شما احتمالا تغییر خواهد کرد. یا صنعت مرتبط تغییر خواهد کرد.

و در نتیجه رتبه شما ممکن است کاهش یابد.

وقتی این اتفاق می افتد، باید پست های وبلاگ خود را به روز کنید.

ما این کار را همیشه در Semrush انجام می دهیم.

به عنوان مثال، ما اخیراً راهنمای خود را برای قیف های بازاریابی به روز کرده ایم. و همانطور که در زیر می بینید، ترافیک ارگانیک ما افزایش یافت.

"ترافیک ارگانیک" برای وبلاگ به روز شده توسط Semrush نشان داده شده است

اما چگونه می دانید کدام پست های وبلاگ را به روز کنید؟

برخی از وبلاگ های قدیمی خود را در ابزار تحقیقات ارگانیک Semrush قرار دهید و به نمودار ترافیک ارگانیک نگاه کنید.

به عنوان مثال، اگر این کار را برای راهنمای سئوی Shopify خود انجام دهیم، با گذشت زمان شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود. بنابراین ممکن است ارزش به روز رسانی این پست را داشته باشد.

"ترافیک ارگانیک" برای وبلاگ راهنمای SEO Shopify توسط Semrush نشان داده شده است

هنگام به‌روزرسانی پست‌ها، بهترین روش‌ها را در نظر بگیرید:

  • حقایق و منابع قدیمی را به روز کنید
  • توصیه عملی را اضافه کنید
  • بخش هایی را که دیگر مرتبط نیستند برش دهید
  • با در نظر گرفتن هدف جستجو، ویرایش و اصلاح کنید

و گاهی اوقات، بهتر است کل پست را بازنویسی کنید. از انجام این کار نترسید.

پیشرفت محتوای به‌روزرسانی‌شده‌تان را رصد کنید و با تلاش‌هایتان برای به‌روزرسانی، شاهد افزایش ترافیک خود باشید.

از امروز بهینه سازی وبلاگ های خود را شروع کنید

وبلاگ نویسی و سئو دست به دست هم می دهند.

اگر نکات بالا را دنبال کنید، در مسیر بهبود رتبه گوگل خود هستید.

اما ابزارهای سئو می توانند به شما کمک کنند تا سریعتر و کارآمدتر به آنجا برسید.

Semrush مجموعه ای از ابزارهای سئو را برای کمک به شما در انجام کارهای مختلف سئو، مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئوی درون صفحه، ساخت لینک و موارد دیگر ارائه می دهد.

آنها برای هر کسی که در مورد افزایش ترافیک گوگل جدی است بسیار ارزشمند هستند.



منبع