چگونه وقتی وقت ندارید وبلاگ بنویسید


یافتن زمان برای وبلاگ نویسی یک چالش مکرر برای بسیاری از بازاریابان است. بازاریابان اغلب کلاه‌های زیادی بر سر می‌گذارند و تمرکز کافی برای تولید مقاله‌های باکیفیت در زمانی که زمان زیادی در انتظار شما نیست، می‌تواند دشوار باشد.

→ اکنون دانلود کنید: 6 قالب رایگان پست وبلاگ

وقتی وقت ندارید چگونه وبلاگ بنویسیم؟ ما با نویسنده و کارشناس بازاریابی دیوید میرمن اسکاتن صحبت کردیم که چگونه با ایجاد یک روال از اشتباهات رایج مدیریت زمان جلوگیری کنیم.

مهم نیست که چه چیزی در صفحه بازاریابی خود دارید، بدون مدیریت زمان مناسب انجام نمی شود. یادگیری نحوه استفاده حداکثری از زمانتان به میزان زیادی بر بهره وری و موفقیت کلی شما به عنوان یک وبلاگ نویس تأثیر می گذارد.

چرا مدیریت زمان وبلاگ نویسی مهم است؟

وقتی نوبت به تولید محتوا می رسد، حفظ ثبات امری کلیدی است. به همین دلیل است که مدیریت زمان وبلاگ نویسی بسیار مهم است. ممکن است همیشه انگیزه ایجاد کردن به طور منظم را نداشته باشید، اما ایجاد یک برنامه به شما کمک می کند تا با خروجی وبلاگ خود سازگار بمانید.

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که در نوشتن صبح ها بهتر هستید. بنابراین می توانید هر روز صبح 2 تا 3 ساعت برای نوشتن بر اساس تعداد مقاله ای که می خواهید در هفته تولید کنید، وقت بگذارید.

یک تقویم محتوا ایجاد کنید تا به شما کمک کند محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید و ضرب الاجل های معقولی را تعیین کنید. تعطیلات یا رویدادهای فصلی را که ممکن است بر برنامه محتوای شما تأثیر بگذارد، یادداشت کنید.

سازماندهی به شما کمک می کند تا اهدافی را برای وبلاگ خود تعیین کرده و به آنها برسید. اگر از صفر شروع می کنید، راهنمای ما برای راه اندازی وبلاگ را بررسی کنید.

چگونه وقتی وقت ندارید وبلاگ بنویسید

1. از قالب های وبلاگ استفاده کنید.

یک راه آسان برای شروع فرآیند خلاقیت، شروع با یک الگو است. اگر مجبور نیستید، چرا از نگاه نویسنده به یک سند خالی رنج می برید؟ قالب رایگان پست وبلاگ HubSpot می تواند به شما کمک کند مقاله خود را قالب بندی کنید و سریعتر از شروع از ابتدا شروع به نوشتن کنید.

[Include screenshot]

الگوها به عنوان یک طرح کلی برای دنبال کردن آسان عمل می‌کنند که در آن می‌توانید افکار خود را سازماندهی کنید و محتوای خود را بسط دهید. پیشنهاد HubSpot شامل شش قالب است که از پست‌های چگونه تا صفحات ستونی و اینفوگرافیک‌ها را شامل می‌شود.

2. یک روال وبلاگ نویسی ایجاد کنید.

وبلاگ نویسی از بسیاری جهات دیوید را به یاد ورزش می اندازد. برای اینکه بتوانید در آن موفق باشید، باید یک روال را ایجاد کنید. دیوید می‌گوید: «این در برنامه‌ریزی شده است. “این در مورد ایجاد آن در زندگی شما و تبدیل آن به طبیعت دوم است، مانند دویدن صبح ها یا انجام یوگا بعد از کار.”

هر روز زمانی را به نوشتن اختصاص دهید یا یک تا دو روز در هفته را برای نوشتن اختصاص دهید. برای جلوگیری از وقفه در هنگام نوشتن، زمان خاموش را در تقویم خود مسدود کنید و برنامه های پیام رسانی را خاموش کنید.

هنگامی که سازماندهی کردید و یک روال را ایجاد کردید، ممکن است متوجه شوید که زمان بیشتری برای نوشتن از آنچه قبلاً تصور می شد دارید.

3. فهرستی از ایده ها را نگه دارید.

یکی از راه‌های صرفه‌جویی در زمان تولید محتوا این است که مطمئن شوید همیشه فهرستی از ایده‌های تازه برای کار کردن دارید. به این ترتیب در آخرین لحظه برای موضوعات ارزشمند تلاش نمی کنید.

ایجاد کلاسترهای موضوعی می تواند به شما کمک کند استراتژی محتوای وبلاگ خود را بسط دهید. یک خوشه موضوعی دارای چندین مقاله است که بر اساس یک موضوع مشترک یا موضوع مرتبط گروه بندی شده اند. به عنوان مثال، ممکن است یک صفحه ستونی داشته باشید که نمای کلی یک موضوع را ارائه می دهد. از آنجا، می‌توانید مقالات عمیق‌تر و خاص‌تری در مورد موضوعات فرعی مرتبط ایجاد کنید.

این نه تنها به شما در برنامه ریزی محتوا کمک می کند، بلکه معماری سایت خود را نیز سازماندهی می کند.

4. قبل از نوشتن تحقیق کنید.

وقتی همه اطلاعات مرتبطی را که می‌خواهید در یک مکان قرار دهید در اختیار داشته باشید، نوشتن بسیار آسان‌تر است. قبل از نشستن برای نوشتن و سازماندهی اطلاعات در یک طرح کلی، درباره موضوع انتخابی خود تحقیق کنید.

هر تحقیق کلیدواژه‌ای را در این فرآیند بگنجانید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با آنچه خوانندگان آنلاین جستجو می‌کنند مطابقت دارد. به این ترتیب وقتی می نشینید تا بنویسید، تنها کار شما نوشتن است نه جستجوی حقایق جدید.

5. هنگام نوشتن ویرایش نکنید.

هنگام نوشتن بسیار وسوسه انگیز است که بخواهید متوقف شوید و اصلاح کنید. این کار را نکن این جریان نوشتن شما را می شکند.

در عوض، ابتدا پیش‌نویسی را بنویسید که به ذهنتان خطور کند. بدون توقف برای رفع اشتباهات تایپی یا ویرایش، رشته افکار خود را دنبال کنید. هدف این است که فقط افکار خود را در صفحه قرار دهید. هنگامی که پیش نویس اولیه شما نوشته شد، همیشه می توانید به عقب برگردید و تغییراتی را ایجاد کنید.

6. به روز رسانی مقاله را انجام دهید.

استراتژی دیگر این است که بر اساس محتوای موجود با انجام به روز رسانی مقاله ایجاد کنید. به‌روزرسانی محتوای قدیمی‌تان نه تنها برای سئو و خوانندگان شما خوب است، بلکه می‌تواند یک پیروزی سریع برای افزودن محتوای جدید در زمان تنگاتنگ باشد.

با محتوای قدیمی‌تر، ممکن است لازم باشد تحقیقات بیشتری را اضافه کنید و آن را برای دقت به‌روزرسانی کنید، اما معمولاً زمان کمتری نسبت به نوشتن یک مقاله جدید از ابتدا نیاز دارد. محتوای موجود خود را مرور کنید. آیا مقالاتی وجود دارند که بتوانید در مورد آنها عمیق تر تحقیق کنید؟ آیا پیشرفت‌هایی در صنعت وجود داشته است که می‌توانید شامل آن شوید؟ آیا زاویه جدیدی برای کشف وجود دارد؟

7. ایده های محتوا را هر کجا که می روید پیدا کنید.

با تبدیل وبلاگ نویسی به یک روال زندگی، بیشتر با ایده های محتوای خلاقانه مواجه خواهید شد. ذهن خود را باز نگه دارید، چیزهای جدیدی را که شخصاً مورد علاقه شما هستند مشاهده کنید و راه هایی برای تبدیل آنها به خوراک برای یک پست وبلاگ پیدا کنید. با توجه به پویایی های جهان که شما را هیجان زده می کند و ارتباط آنها با مخاطبان خود، روند وبلاگ نویسی بسیار طبیعی تر و سرگرم کننده تر می شود.

ایده های محتوایی را از موقعیت های مختلف زندگی جمع آوری کنید و راه هایی برای اعمال آن ها در صنعت خود بیابید.

8. یک فریلنسر استخدام کنید.

گاهی اوقات حجم کاری شما بیش از حد سنگین است و می توان از تلاش های شما در جاهای دیگر استفاده کرد. اگر منابع و بودجه لازم برای انجام آن را دارید، استخدام کمک خارجی نیز ممکن است یک گزینه عالی باشد.

سایت‌هایی مانند Upwork، Contenta و MediaBistro یافتن متخصصان نویسندگی را آسان می‌کنند. اگر به دنبال تولید محتوا در مقیاس بزرگتر هستید، همکاری با یک آژانس محتوا را در نظر بگیرید.

وبلاگ مانند یک حرفه ای

ایجاد محتوا با آهنگ ثابت مانعی است که بازاریابان پرمشغله اغلب با آن دست و پنجه نرم می کنند. ایجاد یک برنامه زمان بندی و تسلط بر مدیریت زمان وبلاگ نویسی به شما این امکان را می دهد که حتی زمانی که وقتتان کم است ایجاد کنید.

این مقاله در ابتدا در دسامبر 2010 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید



منبع