اگر شما یک مهندس حرفه ای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا هوش مصنوعی (AI) هستید، حتما نام ChatGPT را شنیده اید. این یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که به سوالات پاسخ می دهد، متن را خلاصه می کند و محتوا تولید می کند. ChatGPT با استفاده از پردازش زبان طبیعی، راه حل های محتوایی را به بازاریابان ارائه می دهد.
بنابراین، تحلیلگران سئو از این ابزار برای ایجاد استراتژی های بازاریابی بهبود یافته استفاده می کنند. بسیاری از کاربران احساس میکنند که ممکن است یکی از قدرتمندترین موتورهای جستجوی تاریخ باشد، زیرا پاسخها را در چند ثانیه ارائه میکند – جای تعجب نیست که مایکروسافت قصد دارد سرمایهگذاری کند. 10 میلیارد دلار در آن
ChatGPT ممکن است پاسخی برای ارتقاء سطح استراتژی های سئو موجود شما باشد. در این پست، درباره این ابزار شگفت انگیز و اینکه چگونه می تواند از بازاریابی سئو پشتیبانی کند، صحبت خواهیم کرد. شروع کنیم!
چرا ChatGPT اینقدر سر و صدا می کند؟
ChatGPT در نوامبر 2022 توسط OpenAI برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ برای پاسخ به سؤالات راه اندازی شد. این یک ترانسفورماتور از قبل آموزش دیده مولد است که از یادگیری نظارت شده برای تولید پاسخ های انسان مانند استفاده می کند.
از زمان آغاز به کار، چت بات نحوه نگاه بازاریابان دیجیتال و متخصصان تجارت به تاکتیک های بازاریابی خود را تغییر داده است.
- ChatGPT می تواند به پاسخگویی به نظرات کاربران در رسانه های اجتماعی، حل سوالات آنلاین مشتریان و افزایش تعامل کمک کند.
- شرکتهای کمکار میتوانند از این ابزار برای ارائه راهحلهای مشتری مرتبط و درگیر نگه داشتن آنها استفاده کنند.
- این می تواند به شرکت هایی با تیم خدمات مشتری کوچک کمک کند تا به طور موثر به مشتریان خود رسیدگی کنند.
اما چگونه این شگفتی هوش مصنوعی متمایز می شود؟ پاسخ این است – ایجاد محتوا و مزایای سئو. ChatGPT می تواند محتوای تولید شده به صورت خودکار را برای تقریباً هر سؤالی که کاربر وارد می کند ارائه دهد. سپس با تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده های مرتبط با هدف، به تحقیق در مورد کلمات کلیدی کمک می کند.
بنابراین، ChatGPT به یکی از بهترین ها تبدیل شده است ابزارهای محبوب سئو در سال 2023 و به تحلیلگران سئو کمک می کند تا کمپین های خود را اصلاح کنند. این به صرفه جویی در هزینه، زمان و تلاش برای هر حرفه ای تجاری کمک می کند.
ChatGPT و توسعه محتوا
یکی از اهداف اولیه هر حرفه ای بازاریابی سئو این است که افزایش وفاداری به برند و قابلیت مشاهده آنلاین این تنها از طریق رتبه بندی عالی گوگل امکان پذیر است. به همین دلیل آژانس ها دوست دارند WrittenlyHub تمرکز زیادی روی بهبود کمپین های سئوی خود همراه با ارائه محصولات دارند.
وقتی صحبت از عملکرد بهتر سئو به میان می آید، به محتوای باکیفیتی نیاز دارید که خوانندگان آن را دوست دارند. باید جذاب، مرتبط، قابل اجرا و به راحتی قابل درک باشد. ChatGPT دقیقاً این کار را انجام می دهد و سریعتر از تیم محتوای داخلی شما. برای تولید محتوا فقط باید موضوعاتی را وارد کنید.
ایده پردازی محتوا
ChatGPT یک ابزار عالی برای تولید ایده های محتوا در صورت کمبود آنهاست. به عنوان مثال، شما نیاز به ایجاد محتوا بر روی ذهن آگاهی دارید. شما باید دستوری مانند «سؤالات و ایدههای محتوایی درباره ذهن آگاهی ایجاد کنید» را وارد کنید.
ابزار هوش مصنوعی فهرستی از موضوعات مرتبط ایجاد می کند که خوانندگان شما را جذب می کند و از استراتژی محتوای شما پشتیبانی می کند. این تکنیک زمانی بسیار مفید می شود که به دلیل محدودیت زمانی قادر به ایجاد محتوای تازه نباشید.
گرامر و املا
آیا تیم شما فاقد یک ویرایشگر محتوای درجه یک است؟ سپس ChatGPT به همراه بهبود سئو به شما در این امر کمک می کند. این نرم افزار پردازش زبان طبیعی می تواند ویرایشگر و دستیار نوشتن شما شود.
کیفیت محتوای خود را بهبود بخشید، املا و دستور زبان را به طور موثر بهبود بخشید. علاوه بر این، میتوانید یک متن را تصحیح کنید و از ابزار بخواهید یک گزارش خوانایی ایجاد کند. این به شما کمک می کند محتوای خود را اصلاح کنید و آن را برای خوانندگان قابل هضم تر کنید.
بازنویسی
ایجاد و ارسال محتوای به روز می تواند زمانی که مطالب زیادی در بشقاب خود دارید مشکل ساز شود. به علاوه، ممکن است از مشکلاتی مانند تکرار محتوا رنج ببرید.
از آنجایی که این جنبهها میتوانند بر SEO شما تأثیر منفی بگذارند، ChatGPT میتواند ناجی شما باشد. اگر شما یا نویسندگانتان از بلاک نویسنده رنج می برید، از نرم افزار هوش مصنوعی برای ترجمه محتوای موجود خود استفاده کنید. مقداری محتوای جدید به آن اضافه کنید تا منحصر به فرد به نظر برسد. این یک قدم عالی برای محتوای با طراوت.
به این ترتیب، تعامل بیشتری با نسخه اصلاح شده محتوای پست شده قبلی دریافت خواهید کرد. همانطور که ChatGPT به دنبال SEO است، ممکن است رتبه سایت شما نیز افزایش یابد. اینجا یک وضعیت برد-برد است!
توضیحات متا را بنویسید
آیا به سرعت توضیحات متا جذاب نیاز دارید؟ چت ربات هوشمند می تواند از صمیم قلب به شما کمک کند. نام پست وبلاگ یا عنوان مقاله خود را وارد کنید و به ChatGPT دستور دهید تا یک توضیحات متا برای آن ایجاد کند. همچنین میتوانید بخش مختصری از محتوای خود را برای کمک به نرمافزار اضافه کنید.
علاوه بر این، حداکثر تعداد کاراکترها و در صورت نیاز به CTA را همراه با توضیحات ذکر کنید. و voila، توضیحات متا شما آماده ارائه خواهد بود!
توجه داشته باشید: توضیحات متا به گوگل کمک می کند تا زوایای محتوای صفحه وب و موضوع شما را درک کند. بنابراین، توضیحات متا غنی از سئو بهتر رتبه شما را بالا می برد. در نتیجه، می توانید اهداف بازاریابی سئوی خود را با موفقیت انجام دهید.
تاثیر ChatGPT بر تحقیقات کلمات کلیدی
هنگامی که قصد تولید محتوا برای مخاطبان هدف را دارید، باید بدانید که آنها به دنبال چه چیزی هستند. شما می توانید این را با درک هدف جستجوی آنها و مطابقت با محتوای خود بدانید. این فرآیند زمانی راحت است که فهرستی از کلمات کلیدی آماده داشته باشید.
تولید کلمات کلیدی
اگر میخواهید فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس کلمه کلیدی اصلی خود به دست آورید، ChatGPT میتواند فهرست را با موفقیت تولید کند. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی شما “آموزش سگ” است، ممکن است لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را دریافت کنید، از جمله:
- آموزش توله سگ
- آموزش افسار
- اصلاح رفتار
- آموزش پرخاشگری
متخصصان بازاریابی سئو می توانند لیستی از کلمات کلیدی معنایی و طولانی را دریافت کنند. علاوه بر این، این ابزار باشکوه هوش مصنوعی میتواند اصطلاحات نمایهسازی معنایی پنهان (LSI) را مطابق با کلیدواژه اصلی شما تولید کند.
دیگه چی؟ می توانید از ChatGPT برای ارزیابی محتوای رقیب خود و شناسایی کلمات کلیدی از آن استفاده کنید. تقویت شما بازاریابی محتوا و بازاریابی سئو بهتر شده است!
تعیین هدف کلمه کلیدی
پس از اینکه لیستی از کلمات کلیدی در کنار خود داشتید، اکنون می توانید روی هدف کلمه کلیدی تمرکز کنید. ChatGPT می تواند به شما در دسته بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو کمک کند. این می تواند شامل اطلاعات و کلمات کلیدی معاملاتی باشد.
از این کلمات کلیدی با همسو کردن آنها با زاویه محتوای مقاله یا محتوای وب خود به طور مؤثر استفاده کنید. شما ملزم به دریافت مزایای متعددی هستید، مانند:
- ترافیک و تعامل ارگانیک بهتر
- ارتباط بیشتر محتوا
- نرخ پرش پایین تر
علاوه بر این، ChatGPT میتواند به گروهبندی کلمات کلیدی بر حسب موضوع کمک کند و به شما امکان میدهد از آنها به صورت استراتژیک در سراسر محتوای خود استفاده کنید.
سوالات متداول غنی شده با کلمه کلیدی
افزودن سؤالات متداول و سؤالات مرتبط در محتوای خود، آن را برای مخاطبان هدف شما قابل خواندن تر می کند. با این حال، محتوای سؤالات متداول ایجاد شده باید سئو دوستانه باشد و با کلمات کلیدی تعبیه شده باشد.
اینجاست که ChatGPT می درخشد. می تواند لیستی از سوالات متداول را بر اساس یک کلمه کلیدی خاص ایجاد کند. بنابراین، اگر دوباره «آموزش سگ» را وارد کنید، فهرست سوالات شما ممکن است به این شکل باشد:
- چگونه سگم را برای نشستن تربیت کنم؟
- چگونه ترفندهای مختلف را به سگ خود آموزش دهم؟
- بهترین راه برای تربیت سگ شکاری کدام است؟
گنجاندن کلیدواژه های اولیه، ثانویه و LSI در این سوالات باعث غنای بیشتر آنها می شود. سپس، می توانید آنها را به صفحه وب یا مقاله خود اضافه کنید تا اطلاعات جامعی در اختیار خوانندگان قرار دهید.
نکته: وارد کردن یک متن از یک مقاله همچنین می تواند به ایجاد سؤالات متداول مرتبط از طریق ChatGPT کمک کند.
خلاصه های غنی از SEO ایجاد کنید
همانطور که می توانید متن را بر اساس کلمات کلیدی و هدف جستجو تولید کنید، ChatGPT همچنین می تواند مطالب را بدون زحمت خلاصه کند.
خلاصه کردن محتوا یک گام موثر در هنگام استفاده مجدد از محتوا یا غنی سازی صفحات دسته بندی شما است. همچنین می تواند هنگام ایجاد خلاصه محتوا برای تعامل با مشتریان مفید باشد.
این فرآیند مشابه نمونه های دیگری است که در بالا توضیح داده شد. یک مقاله یا پست وبلاگ را وارد کنید و به ChatGPT دستور دهید تا آن را خلاصه کند. حداکثر محدودیت کلمه را برای دقیق تر کردن خلاصه مشخص کنید.
پس از دریافت خلاصه، می توانید کلیدواژه های مربوطه را برای بهبود کیفیت محتوا درج کنید. این مرحله پس از انجام تحقیقات کلمات کلیدی در زمان شما در ایجاد خلاصه برای صفحات وب صرفه جویی می کند.
سوالات متداول
ChatGPT چه کاری می تواند انجام دهد؟
ChatGPT اساساً برای اهداف SEO استفاده می شود و بر روی مدل های زبان بزرگ گروه GPT3 OpenAI ساخته شده است. این می تواند حجم زیادی از داده ها را تجزیه و تحلیل کند و کلمات و عبارات کلیدی را با توجه به ترجیح کاربر تولید کند.
این می تواند به تولید کلمات کلیدی، گروه بندی کلمات کلیدی، ایجاد محتوای تازه، نوشتن توضیحات متا و موارد دیگر کمک کند.
هوش مصنوعی چگونه می تواند در سئو کمک کند؟
هوش مصنوعی به شناسایی کلمات کلیدی اولیه و سوالات مرتبطی که ممکن است مخاطبان شما بپرسند کمک می کند. این می تواند به تعیین موضوعات پرطرفدار و توسعه محتوای غنی از SEO کمک کند.
علاوه بر این، مدیران سئو از هوش مصنوعی برای بهینه سازی محتوا و بهبود تبدیل استفاده می کنند.
3 مولفه مهم در استراتژی سئو چیست؟
سه جزء حیاتی هر استراتژی سئو عبارتند از:
- سئو روی صفحه – این فرآیند بهینه سازی کلمات کلیدی و محتوا برای بهبود رتبه بندی جستجو در گوگل است.
- سئو خارج از صفحه – اینها شامل تکنیک هایی مانند ایجاد بک لینک است و در خارج از وب سایت اجرا می شوند.
- سئو فنی – این شامل بهینه سازی عواملی مانند سرعت بارگذاری صفحه و پاسخگو کردن صفحه است.
خط پایین
بازاریابان محتوا و استراتژیست ها در شرکت هایی مانند WrittenlyHub هنوز هم انگشتان پای خود را در دنیای ChatGPT فرو می برند. این ابزار به دلیل کارایی خود می تواند ایجاد محتوا و کمپین سئو را متحول کند. بنابراین، شرکت ها ممکن است به تحلیلگران سئو و تولیدکنندگان محتوا کمتری نیاز داشته باشند.
با این حال، این هنوز روزهای اولیه توسعه ابزار هوش مصنوعی است و نیاز به اصلاحات زیادی دارد. حرفهایهای بازاریابی باید قبل از اینکه بتوانند از ChatGPT کامل استفاده کنند، سر خود را در اطراف ChatGPT بپیچند.