گوگل بارد در مقابل بینگ جدید

من همچنین شیفته بومی سازی نتیجه بینگ شدم. در پاسخ خود به بریتانیا اشاره می کند، جایی که من از آنجا جستجو می کنم، و وب سایت های بریتانیا را در نقل قول ها نشان می دهد. بنابراین من از هر دوی آنها یک سوال بعدی در مورد مکانم پرسیدم:

بارد در اینجا گورکن محبوب هستند
بینگ در اینجا گورکان محبوب هستند

با این حال، نسخه ای که اکنون باید با آن بازی کنیم بیشتر یک رابط چت بات اختصاصی است.

عبارت “جستجوی مکالمه” در اینجا جالب است، زیرا این عبارتی بود که گوگل در سال 2013 معرفی کرد.

اگر از مایکروسافت اج استفاده کنیم، یک رابط چت بات را در این برگه می بینیم، اما با برخی موارد اضافه شده خوب. جابجایی به این از یک نتیجه جستجوی معمولی، درخواست قبلی من را از جستجوی ارگانیک از قبل بارگیری می کند:

بینگ چت گورکن

برای بینگ، آیا این فرزندخواندگی خواهد داشت؟ اکثر سئوکاران در سال‌های اخیر عادت به بهینه‌سازی برای Bing را ندارند، اما در حال حاضر صحبت از افزایش سهم بازار Bing وجود دارد.

برای هر دو پلتفرم، سؤالات بزرگی در مورد اینکه سئوکاران چگونه می‌توانند بهینه‌سازی را انجام دهند تا مشتریان خود را ذکر کنند، و در واقع به طور مطلوب در نتایج ذکر شده است وجود دارد – در اینجا احتمالات شیطانی زیادی وجود دارد و ویکی‌پدیا احتمالاً واضح‌ترین آنهاست. هنگامی که ذکر شد، چگونه می توان این را اندازه گیری کرد؟ وقتی از برگه چت بینگ به سایت خودم کلیک کردم، مانند سایر ترافیک های ارگانیک بینگ ظاهر شد. ردیابی رتبه نیز مشکل جالبی است، و می‌توانید مطمئن باشید که Moz و STAT در آینده در مورد نحوه استفاده از این ویژگی‌ها پست خواهند گذاشت — این فضا را تماشا کنید!



منبع

برای مشاهده مقایسه کامل کنار هم اینجا را کلیک کنید.

با انجام جستجوی یکسان در بینگ جدید، می توانم نتایج ارگانیک یکسان، اما ویژگی های متفاوت را ببینم:

به نظر می رسد خود عبارت “Mustelid Masters” برای این جعبه اصلی باشد.

در اینجا می بینید که تصویری از کشتی به همراه متن کشتی گورکن تهیه شده است. این جعبه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی برای اکثر پرسش‌ها ظاهر نمی‌شوند – فقط اهداف اطلاعاتی واضح و غیر قابل بحث است.

دسته‌ای از حالت‌های مختلف در بالا و همچنین نقل‌قول‌هایی در نتایج جستجو وجود دارد – هر دو از پیشرفت‌هایی مانند ChatGPT استقبال می‌کنند.

برای مشاهده مقایسه کامل کنار هم اینجا را کلیک کنید.

«بینگ جدید» محصول اتحاد نامقدس مایکروسافت با OpenAI، سازندگان ChatGPT بدنام است. این توسعه نوید تاثیرات لرزه‌ای بر اکوسیستم جستجو را می‌دهد، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که آن‌ها از پذیرش «خروجی‌سازی» جستجو برای دستیابی به سهم بازار خود خوشحال هستند و گوگل به شدت نگران تهدیدی است که فناوری ChatGPT به عنوان جایگزینی برای هسته اصلی آنها ایجاد می‌کند. کسب و کار جستجو

این هفته به اندازه کافی خوش شانس بودم که به Google Bard و New Bing دسترسی پیدا کردم، بنابراین یک روز بعد، اینجا هستم تا اولین برداشت هایم را به اشتراک بگذارم.

بینگ جدید چیست؟

بینگ خودش را تکرار می‌کند، اما بارد به نظر می‌رسد که من در ایالات متحده هستم. مایه تاسف.

پرس و جو کمی تجاری

در اینجا واقعاً یک پاسخ عینی وجود ندارد، اما هر دو نتیجه به طور کلی معقول هستند. با این حال، پاسخ بینگ هم لیست محدودتر و هم بسیار غنی تر است.

برای مشاهده مقایسه کامل کنار هم اینجا را کلیک کنید.

البته، تاکنون همه ما پست‌ها و توییت‌های ویروسی مختلفی را دیده‌ایم که نشان می‌دهند استفاده از هوش مصنوعی چت به عنوان موتور جستجو چقدر خطرناک است، اما این موضوع برای روز دیگری است. در حال حاضر، نکته این است که بینگ در حال انجام حرکت است.

برای هر دو پلتفرم سؤالات اساسی وجود دارد قبل از اینکه SEO ها بتوانند واقعاً درگیر شوند و آنها را بخش مهمی از کار خود بدانند.

کادر «mustelid masters» بالای نتایج ارگانیک جدید است و حاوی متن تولید شده توسط هوش مصنوعی با قابلیت صدا به گفتار است. این یک داستان شش قسمتی است که گاهی اوقات تصاویر غافلگیرکننده ای به همراه دارد:

خوب، نه خیلی اعتماد به نفس، برای یک. اما این احتمالاً چیز خوبی است.

برای مشاهده مقایسه کامل کنار هم اینجا را کلیک کنید.

بینگ می‌تواند پاسخ‌های متفاوتی برای یک سؤال در ویندوزهای مختلف ارائه دهد، و گوگل نیز همین‌طور است.

بارد ادعا می کند که نقل قول ها را درج می کند. همکار من مایک توانست آنها را تحریک کند و آن را در این کلیپ ثبت کرد. قطعاً بسیار بسیار کمتر از Bing در همه جا موجود است.

با این اوصاف، من از چارچوب راه‌حل Google خوشم می‌آید – با پاسخ‌های پیش‌نویس متعدد ارائه‌شده و «در اینجا یک درخواست را وارد کنید» – که واضح‌تر می‌کند که من با چیزی سروکار دارم که منبع حقیقت غیرقابل انکار نیست.

جالب است که هیچ یک از نتایج قطعی به نظر نمی رسند.

در نهایت، یکی از برگه‌های داستان به Wisconsin Badgers اشاره می‌کند، و صفحه‌ای که کاملاً با محتوای در دست ارتباط ندارد، بنابراین شاید Bing نیز منابع خود را برای ابهام‌زدایی در اینجا ذکر می‌کند؟

بارد نیز در حال حاضر به هیچ وجه با جستجو یکپارچه نیست. در اطلاعیه خود در 6 فوریه، گوگل بارد را به گونه‌ای مورد تمسخر قرار داد که آن را بسیار شبیه یک ویژگی SERP، شبیه به Bing کرد:

وقتی اکنون جستجوی “old bing” را انجام می دهم، می توانم این کادر را ببینم که از من دعوت می کند تا مورد جدید را امتحان کنم. در اینجا متوجه یک جزئیات کلیدی خواهید شد: فقط در Microsoft Edge موجود است. بله انرژی بزرگ مایکروسافت خوشبختانه برای شما، خواننده، من گرد و غبار چهارمین مرورگر مورد علاقه همه را پاک کردم تا مجبور نباشید.

متوجه اضافه شدن یک دکمه «وب‌سایت باز» در کنار نتیجه بالای SERP خواهید شد – شاید راهی برای جبران اندکی کاهش نرخ کلیک ارگانیک؟

این ممکن است زمانی بحث برانگیز باشد که SEO ها شروع به بهینه سازی برای این پاسخ ها می کنند و می خواهند نتایج خود را اندازه گیری کنند. البته، رتبه‌بندی‌های ارگانیک معمولی می‌تواند بین مناطق محلی و حتی روزهای هفته بسیار متفاوت باشد، اما به طور کلی، اگر دو بار از یک رایانه (در پنجره‌های مرور خصوصی و غیره) جستجو کنید، نتایج یکسانی دریافت خواهید کرد. اینجا اینطور نیست.

تئوری های توطئه

حالا بارد چطور؟

Google Bard چیست؟

برگه “چت” در بینگ قدیمی نیز وجود دارد، اما فقط پیامی را به شما نشان می دهد که به شما می گوید به Microsoft Edge بروید.

جستجوی مکالمه را با microsoft edge باز کنید

اکنون، احتمالاً باید توجه داشت که چت ربات‌ها واقعاً برای من طراحی نشده‌اند که فقط یک کلمه کلیدی یک کلمه‌ای مانند «گورک‌ها» را وارد کنم، همانطور که ممکن است در جستجوی ارگانیک انجام دهم. اما، مانند برگه چت بینگ، چیزی شبیه به یک نتیجه اطلاعاتی دریافت می کنم. پس بیایید کنار هم مقایسه کنیم.

بارد در مقابل بینگ جدید، کنار هم

برای بارد، اگر اصلاً باشد، این چگونه در جستجو ادغام خواهد شد؟ پلت فرم فعلی به وضوح به عنوان یک آزمایش علامت گذاری شده است، و بیشتر شبیه ChatGPT است تا شبیه به نمونه هایی که گوگل در ماه فوریه به ما نشان داد. یا آیا کاربران تشویق خواهند شد که از آن به عنوان چیز خاص خود استفاده کنند؟

احتمالاً قبلاً هم همینطور بود که گوگل خیلی زودتر از آنچه که آنها امیدوار بودند با این فناوری حرکت کند، و البته آنها از دستکاری در جستجوی ارگانیک بسیار بیشتر از بینگ دارند. بنابراین، دیدن رویکرد کندتر و محتاطانه تر نباید تعجب آور باشد.

برای مشاهده مقایسه کامل کنار هم اینجا را کلیک کنید.

نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منعکس نکند.

جستجوی مکالمه را با microsoft edge باز کنید

بسیاری از سئوکارها علاقه بیشتری به این خواهند داشت که چگونه چنین فناوری در قیف بازاریابی آنها قرار می گیرد. بیایید یک جستار کلاسیک بالای قیف را امتحان کنیم:

هیچ کدام از این دو راه حل طعمه تئوری توطئه آشکاری را نیافت، که دیدن آن دلگرم کننده است. من در واقع اصلاً اهمیتی نمی‌دهم که گوگل در اینجا «نمی‌توانم کمکی کنم» محتاطانه‌تر است. من نتوانستم واکنش مشابهی را از Bing برای هر سؤالی برانگیزم، اما همچنین نتوانستم آن را تحریک کنم تا چیز نفرت انگیزی بگویم – البته مطمئنم دیگران این کار را خواهند کرد.

بعدی برای سئوکاران چیست؟

واضح ترین تفاوت، حداقل از دید یک سئو، وجود نقل قول در نتیجه Bing است. ندانستن اطلاعات منبع از کجا می آید یکی از بزرگترین چالش های کاربران در مواجهه با این نوع فناوری است، بنابراین این یک تفاوت بزرگ است.

چه زمانی بارد از نقل قول ها استفاده می کند