آنها قبلاً یک فهرست وب دارند، و یک صفحه در وب سایت خود دارند که در آن به ما در مورد این فهرست وب می گویند. در آن صفحه، آنها نحوه عملکرد Applebot خود را شرح می دهند. آنها یک خزنده وب دارند که در حدود سه سال گذشته می تواند جاوا اسکریپت را رندر کند، چیزی که قبل از اینکه گوگل آن را داشته باشد 20 سال یا بیشتر طول کشیده است. بنابراین آنها یک خزنده بالغ دارند. در آن صفحه، آنها همچنین فاکتورهای رتبه بندی جستجوی خود، پنج فاکتور برتر رتبه بندی جستجوی خود را که دارند، مشخص می کنند.
چگونه اپل قصد دارد این کار را انجام دهد، به ویژه با توجه به اینکه آنها خود را به عنوان نوعی شرکت فناوری با محوریت حریم خصوصی معرفی می کنند؟ بنابراین، ابتدا به سرعت تفاوت بین Google Photos و Apple Photos را در نظر بگیرید. در Google Photos، آنها یادگیری ماشینی همه عکسهای شما را در سرورهایشان در فضای ابری انجام میدهند و به شما این امکان را میدهند که بگویید: «اوه، عکسهای من از حیوانات را به من نشان بده».
نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
یک قدم جلوتر می رود. در همان زمان، آنها App Clips را نیز راه اندازی کردند. گیره های برنامه همان چیزی است که اپل به عنوان بخش های کوچک یک برنامه توصیف می کند. آنچه در مورد App Clips مهم است این است که آنها به دستگاه شما پخش می شوند. بنابراین می توانید یک کد QR را اسکن کنید یا روی یک پیوند کلیک کنید و مستقیماً به App Clip می رود. نیازی به نصب یک برنامه کامل روی دستگاه شما نیست.
هدف ممکن است رزرو یک پرواز باشد، بنابراین میخواهم به Skyscanner یا اپلیکیشن Lufthansa مراجعه کنم. این ممکن است یادگیری یک زبان باشد، Duolingo. ممکن است یک راهنمای سفر دریافت کند، بنابراین به برنامه Lonely Planet نگاه کنید. نکته این است که آنها از همه این دستگاه ها سؤال می کنند و سپس نتایج چندین منبع مختلف را با هم ترکیب می کنند. اما چگونه می توانند بدانند چه برنامه هایی در دستگاه شما وجود دارد و به چه اهدافی پاسخ می دهند؟
بومی موبایل
سپس چند هفته بعد، اپل اعلام کرد که دقیقاً همین کار را انجام میدهند، و این کار در iOS 16 منتشر شد. سپتامبر 2022 اپل این کار را به گونهای انجام داد که اکنون فیلد جستجو در همان صفحه اصلی شما قرار دارد و سعی میکند افراد را به سمت انجام این کار سوق دهد. از جستجو معنای آن برای ما به عنوان سئوکاران هنوز مشخص نیست، آیا آنها در این جهت حرکت می کنند، اما به نظر می رسد که همه قطعات در یک راستا قرار دارند.
اما اگر در نظر داشته باشید که اپل بیش از یک میلیارد دلار در روز درآمد دارد، احتمالاً ایده بزرگی نیست که ما فکر می کنیم. اما مهمتر از آن، در سال 2020، وزارت دادگستری در ایالات متحده گفت که آنها قصد دارند از گوگل به دلیل اعمال انحصاری شکایت کنند. یکی از چهار نکته مهمی که آنها به عنوان دلایل خود ذکر کردند این بود که نمی خواهند به اپل پرداخت شده توسط گوگل موتور جستجوی پیش فرض باشد. آنها معتقدند که این یک رویه انحصاری است.
پس بیایید در مورد آن صحبت کنیم. بنابراین اولین چیز جستجوی فدرال است. در نظر بگیرید که چگونه در گوگل جستجو می کنید. شما در “Madrid” تایپ می کنید، و می رود و در یک پایگاه داده غول پیکر گوگل نگاه می کند. آن پایگاه داده دارای یک فهرست وب و یک نمایه دانش و همه این موارد است. اما اساساً در پایگاه داده منحصر به فرد خود گوگل جستجو می کند. با اپل، وسوسه انگیز است که فکر کنیم، خوب، خوب، آنها شاخص وب بسیار کوچکتری نسبت به گوگل دارند.
آنها سعی می کنند وب را به شکلی مشابه گوگل بخزند. اما من فکر می کنم این یک حواس پرتی است. من فکر میکنم اگر میخواهند موتور جستجوی بزرگتری بسازند، چندین کار وجود دارد که میتوانند متفاوت انجام دهند، و ما در مورد سه تفاوتی که فکر میکنم میتوانند داشته باشند که به آنها اجازه میدهد یک موتور جستجو را در یک موتور جستجوی جدید بسازند، صحبت خواهیم کرد. روشی که می تواند با گوگل به گونه ای رقابت کند که ما لزوماً آن را کاملاً درک نکرده ایم.
جستجوی فدرال
اگر اپلیکیشنی دارید، این قطعا چیزی است که باید به آن فکر کنید. در غیر این صورت، همه ما باید به این فکر کنیم که این برای ما در چند سال آینده چه معنایی دارد زیرا اپل تلاش می کند رفتار کاربر را تغییر دهد. این به چه معناست هنوز باید دید. خیلی ممنونم.
به عنوان شواهد دیگری مبنی بر اینکه آنها این نتایج را با هم ترکیب خواهند کرد، اپل موفق شد API را که برای فهرست وب خود استفاده میکند، مهندسی معکوس کند و وقتی جستجو میکنید، یک لیست از نتایج را دریافت میکنید. شما نتایج وب و نتایج دانش را دریافت نمی کنید. شما یک لیست بزرگ از نتایج را دریافت می کنید، که بر اساس ارتباط مرتب شده اند، و ممکن است اخبار، وب، وب، نقشه ها، هر چیز دیگری باشد.
روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com
نقاط قوت گوگل این واقعیت است که آنها این فهرست عظیم وب را دارند و به مدت 25 سال یا هر چیز دیگری آن را ایجاد کرده اند. با یک رویکرد جستجوی فدرال، اپل میتواند بسیاری از اهداف مشابه را بدون نیاز به تکرار فهرست وب گوگل و رتبهبندی آنها و همه آن جادو برآورده کند. بنابراین اگر می خواهید یک موتور جستجو بسازید، احتمالاً می خواهید بتوانید نتایج را شخصی سازی کنید.
شخصی سازی خصوصی
آنها فقط می توانند بروند و به آن نگاه کنند. اما آنچه من در واقع فکر می کنم این است که آنها از یک رویکرد جستجوی فدرال استفاده خواهند کرد. جستجوی فدرال زمانی است که یک جستجو را به چندین ارائه دهنده مختلف واگذار می کنید و سپس نتایج را جمع می کنید. در مورد اپل، من فکر می کنم آنها می توانند جستجو را به همه برنامه های موجود در دستگاه شما محول کنند. اساساً، شما برای “Madrid” جستجو می کنید، و به جای اینکه فقط در فهرست وب جستجو کنید، ممکن است بگوید خوب، این جستجوی مادرید، ممکن است قصد رزرو هتل باشد، بنابراین من می خواهم در هتل ها جستجو کنم. برنامه .com
چیزهایی مانند پیوندها، ویژگی های طراحی صفحه وب، که به نظر می رسد مانند Core Web Vitals و PageRank است. بنابراین فاکتورهای رتبه بندی جستجو بسیار شبیه به گوگل هستند. آنها یک خزنده بسیار شبیه به گوگل دارند. در صفحه خود، آنها در مورد این صحبت می کنند که اگر قوانین خاصی برای Applebot در فایل robots.txt خود نداشته باشید، آنها از قوانین Googlebot پیروی می کنند. بنابراین می توانید جهت سفر را ببینید.
همچنین میتوانید «عکسهای من از حیوانات را به من نشان دهید» با Apple Photos انجام دهید، اما تمام یادگیری ماشینی در دستگاه شما انجام میشود. این دو پارادایم متفاوت را نشان می دهد. بنابراین، وقتی جستجو میکنید، Google نتایج جستجوی شخصیشدهای را بر اساس سابقه شما یا هر چیزی که ممکن است باشد به شما ارائه میدهد، اما همه اینها در فضای ابری اتفاق میافتد. کاری که من فکر میکنم اپل انجام خواهد داد این است که فهرستی از نتایج بالقوه از فهرست وب خود را به شما ارائه میکند، و سپس کاربر A و کاربر B زیرمجموعهای متفاوت از آنهایی را که توسط تلفن خود انتخاب شدهاند، با استفاده از یادگیری ماشین روی دستگاه میبینند، که ترجیحات شما را درک میکند. سابقه شما، برنامه هایی که نصب کرده اید و غیره
نکته نهایی این است که از نظر شخصی سازی، اپل در اینجا نیز یک مزیت بالقوه دارد زیرا با رویکرد جستجوی فدرال، اپل می تواند کاری را انجام دهد که من آن را شخصی سازی کاملاً تأیید شده می نامم. اگر دستور پخت دستور شنیسل را در گوگل جستجو کنید، نتایج شخصیسازی شدهای دریافت خواهید کرد، اما از فهرست وب خواهد بود. اگر یک جستجوی دستور شنیسل در دستگاه خود انجام دهید، این رویکرد جستجوی فدرال به اپل این امکان را می دهد که به پایگاه داده های “خصوصی” شما نگاه کند.
جمعه مبارک، طرفداران Moz! در قسمت امروز جمعه تخته سفید، تام تحقیقات خود را در مورد اقدامات اپل در جستجو، به ویژه راه اندازی اخیر آنها در مورد آنچه که او معتقد است یک موتور جستجو است، نحوه کارکرد آن، و اینکه چگونه احتمالاً می توانند امیدوار باشند که در آینده با گوگل رقابت کنند، بررسی می کند.

اگر برنامه Recipe Keeper را دارید، خواهید دید، اوه، بله، شما یک دستور شنیتسل در برنامه دارید. من می خواهم آن را بیرون بکشم. ممکن است ببیند که مادر شما در فیس بوک پیامی در مورد بهترین روش درست کردن شنیسل برای شما ارسال کرده است، بنابراین آن را از بین می برد. این چیزهایی است که گوگل نمی تواند انجام دهد. گوگل نمی تواند پشت پرده به پایگاه داده های “خصوصی” شما نگاه کند. در چند سال گذشته، من فکر میکنم اپل بازی کندی را انجام داده است و قطعات را برای حرکت به سمت این نوع تجربه بومی موبایل آماده کرده است.
کلیپ های برنامه برای انجام بخشی کوچک از کاری که یک برنامه کامل انجام می دهد، طراحی شده اند، اما اساساً در بارگذاری آنها بدون اصطکاک هستند. بنابراین یک مثال ممکن است تصور کنید که به شهری میرسید و قبلاً آنجا نبودهاید. دیر می کنی بنابراین شما جستجوی «اسکوتر» را انجام میدهید و به جای جستجوی برنامههای موجود در دستگاه خود، زیرا اپل این پایگاه داده از App Clips را دارد و تقریباً 2.5 میلیون برنامه در فروشگاه App خود دارد، آنها همچنین میتوانند به این هدف عمل کنند. .
بنابراین شایعاتی منتشر شد، اوه، اپل قصد دارد یک موتور جستجو بسازد. کمی زیر رادار پرواز کرد، اما اپل قبلا یک موتور جستجوی وب راه اندازی کرده بود. در iOS 14، اکنون در iOS 16 هستیم، iOS 14 در سپتامبر 2020 راه اندازی شد، اپل تغییری ایجاد کرد که در آن اگر در صفحه جستجوی پیش فرض iOS جستجو کنید، سیری وب سایت هایی را پیشنهاد می کرد که قبلاً از نمایه وب Google، iOS 14 پشتیبانی می کردند. آن را به فهرست وب خود اپل تغییر داد.
اما قبل از اینکه بخواهیم به شکل ظاهری آن بپردازیم، اجازه دهید با صحبت در مورد دلایل رایجی که مردم می گویند، “اپل موتور جستجو نمی سازد” صحبت کنیم. اولین مورد این است که ما می دانیم که گوگل چیزی در حدود 18 تا 20 میلیارد دلار در سال به اپل پرداخت می کند تا موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های اپل باشد. این مقدار زیادی پول نقد است.
به عنوان مثال، اگر از سیری بخواهید چک را تقسیم کند، متوجه می شود که برنامه ماشین حساب روی تلفن شما می تواند این هدف را برآورده کند. اما شما را به برنامه ماشین حساب نمی فرستد. درعوض، یک قطعه رابط کاربری سفارشی را در همانجا، در نتایج جستجو نشان میدهد، جایی که به شما نشان میدهد چگونه آن چک را تقسیم کنید. بنابراین برنامههایی که روی گوشی شما نصب شدهاند میتوانند بگویند: “من میتوانم با این نوع قصد مقابله کنم، و این بهترین راه برای ارائه آن نتیجه به کاربران است.”
سلام، طرفداران Moz. امروز اینجا هستیم تا در مورد موتور جستجوی اپل صحبت کنیم. چند سالی است که شایعاتی مبنی بر ساخت یک موتور جستجو توسط اپل منتشر شده است. من اینجا هستم تا شما را متقاعد کنم که فکر می کنم آنها در حال ساخت یک موتور جستجو هستند و فکر می کنم قبلاً آن را راه اندازی کرده اند.
اپل موتور جستجو نمیسازد
آنها می خواهند که متوقف شود. بنابراین حتی اگر اپل به پول نقد اهمیت دهد، ممکن است به هر حال از بین برود. بنابراین لزوماً شگفتانگیز نبود، در سال 2018، دیدیم که رئیس جستجوی Google ترک کرد و به اپل رفت. اپل رئیس جستجو را استخدام کرد. اگر موتور جستجو نمیسازید، این کار بسیار مشکوک است. ما همچنین دیدیم که در همان زمان شروع به فهرست کردن لیست مشاغل برای صدها و صدها مهندس جستجو کردند که همگی باعث ایجاد چیزی مرتبط با جستجو می شود.
سیب دارد یک موتور جستجو راه اندازی کرد
بنابراین شما برای “scooter” جستجو می کنید، اپل می گوید: “بله، در اینجا یک کلیپ برنامه وجود دارد که می تواند در این مورد به شما کمک کند.” دکمه را فشار می دهید و مستقیماً وارد برنامه می شوید. شما را به یک اسکوتر در نزدیکی هدایت می کند. شما هزینه آن را با Apple Pay پرداخت می کنید. سوار اسکوتر می شوی و پیاده می شوی. این یک تجربه بومی موبایل است. شما به هیچ وب سایتی نرفتید شما برنامه ای نصب نکردید همه چیز درست در داخل نتایج جستجو اتفاق افتاد. بنابراین گوگل به سمت این پارادایم اول موبایل حرکت کرده است، اما هنوز هم اول وب است. با اپل، پتانسیل یک تجربه بومی تلفن همراه وجود دارد. این چیزی است که گوگل فقط می تواند رویای آن را داشته باشد. آنچه همچنین درست است این است که این رویکرد جستجوی فدرال به اپل این امکان را می دهد که به طور کامل نقاط قوت گوگل را دور بزند.
در سال 2020، آنها تغییری در سیستم عامل ایجاد کردند که به برنامه های نصب شده روی دستگاه شما اجازه می داد لیستی از اهدافی را که می توانند به آنها پاسخ دهند، ثبت کنند، که بسیار جالب است. به نظر می رسد سال 2020 سالی است که آنها شروع به راه اندازی بسیاری از این موارد و راه اندازی برای این موتور جستجوی بالقوه کردند. بنابراین جستجویی دریافت میکنید که به فهرست وب آنها میرود، اما در برنامههای دستگاه شما نیز جستجو میکند و این نتایج را با هم ترکیب میکند.
نکته این است که تفکر اپل را نشان می دهد. آنها بیشتر به مرتبط بودن اهمیت می دهند تا اینکه نتایج از کجا آمده است، و از ترکیب آنها با هم خوشحال هستند. خوب، بنابراین آنها این رویکرد جستجوی فدرال را دارند. بنابراین بیایید در مورد اینکه چگونه این جستجوها می توانند رابط کاربری سفارشی داشته باشند صحبت کنیم. بنابراین، هنگامی که آنها این تغییر را برای اجازه دادن به برنامه برای پاسخگویی به اهداف خاص ارائه کردند، آن برنامه همچنین می تواند به تلفن بگوید، اوه، زمانی که شما این هدف خاص را انجام می دهید، در اینجا یک قطعه از رابط کاربری است که می توانید در خارج از برنامه استفاده کنید. تا به بهترین شکل ممکن به آن رسیدگی شود.
بنابراین وقتی برای اولین بار در اواسط سال 2022 در کنفرانس SearchLove Philadelphia شروع به صحبت در مورد این تحقیق کردم، پیش بینی کردم که اپل قسمت جستجو را به صفحه اصلی iOS منتقل می کند تا سعی کند رفتار کاربر را تغییر دهد و آنها را به سمت انجام این بومی موبایل سوق دهد. نوعی جستجو به جای اینکه کاربران برای جستجو به مرورگر وب مراجعه کنند.