آیا منصفانه است که کانال های دیجیتال بیشتر تلاش های بازاریابی فعلی شما را تشکیل دهند؟ احتمالا. شما باید توانایی برقراری ارتباط و نظارت بر اقدامات مصرف کنندگان و شرکت ها را به طور یکسان در زمان و مکان هایی که آنلاین بیشتر فعال هستند را داشته باشید.
با این حال، این دنیای دیجیتال که همیشه در حال تغییر است، هنگام تلاش برای گسترش شرکت خود می تواند دلهره آور به نظر برسد. چگونه علاوه بر سایر تعهدات و فعالیت های خود، یک برنامه بازاریابی دیجیتال تطبیقی را توسعه دهید، تغییر دهید و ادامه دهید؟
استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ به خوبی و واقعاً جهان را تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین، اگر می خواهید حضور آنلاین خود را تقویت کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید، می توانید از این موارد استفاده کنید 10 رهنمودهایی که با هم قرار داده ایم بیا شروع کنیم!
بازاریابی دیجیتال برای تجارت به چه معناست؟ (موفقیت دیجیتال!)
برای دستیابی به مشتریان، بازاریابان دیجیتال از هر روشی که شامل نوعی ارتباط الکترونیکی است استفاده می کنند. برخی از بیشتر مشترک راه های ارتباط با مشتریان از طریق وب سایت شرکت، حساب های رسانه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، اسنپ چت)، ایمیل ها، وبلاگ ها و خبرنامه ها است. بازاریابی دیجیتال همه این استراتژی ها و موارد دیگر را در بر می گیرد.
مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک، هر شرکتی می تواند از بازاریابی دیجیتال سود ببرد. این فرصت هایی را برای شرکت شما فراهم می کند تا مستقیماً با مشتریان فعلی تعامل داشته باشد و مشتریان جدید بالقوه را پیدا کند. علاوه بر این، به دلیل بازده بالا در هزینه های بسیار کم، برای موفقیت هر شرکت معاصر ضروری است.
دوره کسب و کار خود را به یک دوره دیجیتالی تر تغییر دهید – چرا؟ هر دلیلی برای انجام این کار وجود دارد!
در نتیجه همهگیری، بسیاری از شرکتها مجبور شدهاند پتانسیل بازاریابی اینترنتی برای جذب مشتریان جدید را تشخیص دهند. eMarketer پیش بینی کرد که بین سال های 2020 تا 2022، بازاریابی دیجیتال رشد خواهد کرد 36 درصد و 54 درصد از تمام هزینه های بازاریابی!
علاوه بر این، هزینه های بازاریابی به عنوان نسبتی از فروش شرکت کاهش یافت 11 درصد به 6.4 درصد در سال 2021طبق نظرسنجی سالانه هزینه های CMO گارتنر، که کمترین نسبتی است که تا به حال به بازاریابی متعهد شده است.
وب سایت شما نمی تواند خودش را تبلیغ کند. این به شما بستگی دارد که مراقبت مداوم برای شکوفایی آن ارائه دهید که در نهایت منجر به گسترش شرکت شما می شود.
اگر میخواهید تعداد سرنخها و فروشهایی را که کسبوکارتان ایجاد میکند، افزایش دهید و در میان مشتریان بالقوه آگاهی ایجاد کنید، باید به طور مداوم در وبسایت و سایر داراییهای دیجیتالتان کار کنید.
هر مورد در برنامه خود را به عنوان یک سرمایه گذاری در شرکت خود به جای یک کار طاقت فرسا در نظر بگیرید تا از تله ذهنی دیدن آنها به عنوان کار ناخوشایند جلوگیری کنید.
بازگشت سرمایه (ROI) شما به طور مستقیم با زمان و هزینه ای که برای توسعه یک برنامه بازاریابی دیجیتال صرف می کنید، متناسب خواهد بود. همه این قطعات متحرک برای تعامل و افزایش اثرات یکدیگر طراحی شده اند که بهترین بخش است.
در حال حاضر در مورد وجود دارد 4.57 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان، با ایالات متحده آمریکا حدود 300 میلیون از آن شهروندان دیجیتال اختصاص داده شده است.
بنابراین، برای اینکه شرکت شما در سال 2022 شاهد رشد باشد و به طور بالقوه برخی از این کاربران اینترنت را به مشتریان پولی تبدیل کند، باید بر برنامه بازاریابی دیجیتال خود تسلط داشته باشید.
10 استراتژی بازاریابی دیجیتال که از خواندن آنها ناامید شده اید
استراتژی 1: با تولید تقاضا شروع کنید
عبارت “تولید تقاضا” (یا “تقاضا”) به رویکردی برای تبلیغات اشاره دارد که به شدت بر استراتژیهای ورودی برای افزایش علاقه به پیشنهادات کسبوکارها متکی است. این یک روش ارتقاء است که در هر مرحله از رابطه با مشتری کار می کند.
محیط کسب و کار مدرن بسیار رقابتی است. تنها در سال 2021، حدود 5.4 میلیون ثبت کسب و کار جدید ارائه شدند. در نتیجه، ضروری است قبل از اینکه مشتریان خرید کنند، اعتبار شرکت خود را تثبیت کنید.
این کمک می کند که در میان رقبای خود قرار بگیرید و مورد توجه مشتریان خود قرار بگیرید، اگرچه انجام این کار مطمئناً قدم زدن در پارک نیست. برای مقابله با این، ایجاد تقاضا روشی برای تأثیرگذاری و اطلاع رسانی به مشتریان است تا جایی که آنها کسب و کار شما را به عنوان پاسخی آشکار برای مشکلات خود می بینند.
تولید سرنخ فرآیند تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتریان بالقوه است، در حالی که تولید تقاضا بر افزایش شناخت برند و به دست آوردن مشتریان جدید متمرکز است. پرید روی راهنمای تولید تقاضای Skale برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن!
استراتژی 2: هنر و علم تجزیه و تحلیل رقبا شما را به پیش می برد
تجزیه و تحلیل رقبا به عنوان یک رشته در حال توسعه است و رقبای آنلاین شما نمی توانند همان چیزی باشند که شما انتظار دارید. بنابراین پاسخ مثبت است و شما با سایر شرکت هایی که کالاها و خدمات مشابهی را برای جلب توجه مصرف کنندگان ارائه می دهند رقابت می کنید.
با این حال، با نتایج جستجوی غنی از رسانه و انجمنهای امروزی، سازمانها باید با بسیاری از منابع دیگر، از جمله رسانهها، سایتهای شبکههای اجتماعی، فهرست راهنمای شرکتهای بسته نقشه، داراییهای ویدئویی و تصویری و غیره مقابله کنند.
پادکستها و تبلیغات ویدئویی، هشدارهای فشاری از ژئومحصور، اینفلوئنسرها و واقعیت مجازی در تنظیمات واقعی تنها برخی از تعداد رو به رشد رابطهای ممکن برای مخالفان هستند.
شما باید دقیقا بدانید چه کسی و چگونه با مصرف کنندگان شما تعامل دارد. با این حال، بهتر است آنها را کپی نکنید زیرا به شما کمکی نمی کند برند خود را از آنها متمایز کنید. کسب و کار شما باید در خط مقدم ذهن مصرف کنندگان و جلوتر از رقابت در همه کانال ها باشد.
استراتژی 3: تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (بله، آنها کار می کنند!)
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) به این صورت عمل میکند که هر بار که روی یکی از آگهیهایش کلیک میشود، تبلیغکننده به انتشارات پرداخت میکند. در واقع، PPC را می توان به عنوان شکل “حق بیمه” SEO در نظر گرفت.
تبلیغات گوگل یک نوع محبوب تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است. این روشی برای خرید جایگاه بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل است.
تبلیغات فیس بوک، کمپین های توییتر و حمایت های لینکدین نمونه های دیگری از رسانه های پولی هستند. PPC شبیه بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) است اما می تواند شامل پیوندهای نمایشی و حمایت شده نیز باشد. در مورد نحوه انجام آن بخوانید یک کمپین بازاریابی دیجیتال موثر اجرا کنید.
استراتژی 4: اساسی اما مهم: بهینه سازی وب سایت ها برای مرور موبایل
صفحه وب و پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما باید با دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه سازگار باشد. اکثر مصرف کنندگان اکنون از دستگاه های تلفن همراه خود برای گشت و گذار در وب استفاده می کنند.
بنابراین، اطمینان از اینکه وب سایت و محتوای شما در رزولوشن های مختلف صفحه نمایش قابل مشاهده است ضروری است. علاوه بر این، با استفاده از عناصر طراحی و پالت های رنگی به روز، مطمئن شوید که وب سایت شما مدرن به نظر می رسد.
استراتژی 5: بازاریابی محتوا را به امری عادی تبدیل کنید
بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی دیجیتال موثر است زیرا می تواند در هر مرحله از فرآیند خرید با مشتریان ارتباط برقرار کند و نرخ تبدیل را تا دو برابر افزایش دهد. بزرگترین چیز این است که قیمت ها 62 درصد کمتر است نسبت به انواع متعارف تبلیغات.
به چند استدلال بیشتر برای گنجاندن بازاریابی محتوا در برنامه تبلیغات دیجیتال خود نیاز دارید؟ از روش های تبلیغاتی مرسوم تر عمل می کند 54 درصد در تولید سرب.
بازاریابی محتوای موفق مستلزم زمان و تلاش است، اما نتیجه قابل توجهی دارد. افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما و درصدی از آنها که خرید می کنند، همه اجزای آن بازگشت سرمایه است.
برای دستیابی به این نتایج، بازاریابی محتوا باید با هدف دستیابی به مشتریان بالقوه در هر مرحله از فرآیند خرید باشد. در حقیقت، تقریبا 60 درصد از مصرف کنندگان به احتمال زیاد با تولیدکنندگان محتوا تجارت می کنند.
استراتژی 6: بازاریابی تعاملی و ویروسی نیز برای موفقیت حیاتی است
محققان دریافتند که اکثر کسب و کارهای مورد بررسی دارای یک خط ارتباطی باز با مشتریان خود هستند. در یک نظر سنجی، نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که ترجیح می دهند با مشاغل تعاملی کار کنند. علاوه بر این، از هر 10 مصرفکننده، نزدیک به 9 نفر به برندهایی اختصاص داشتند که آنها را تشویق به ارائه بازخورد میکردند.
موفقیت یک کمپین بازاریابی ویروسی به خود محتوا و اشتیاقی که مخاطبان هدف آن را دریافت می کنند، بستگی دارد. تنها انتخاب رشد، افزایش ترافیک و راه اندازی یک برند است. با این حال، آنها برای اجرای موفقیتآمیز به چیزی بیشتر از «ابتکار» از طرف شما نیاز دارند.
استراتژی 7: تمرکز بر کسب و کار من در گوگل
از ویژگی «Google برای کسب و کار من»، اکنون نمایه کسب و کار Google، استفاده کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند شرکت شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. اگر میخواهید موقعیت مکانی و اطلاعات تماس شرکت شما در Google Maps نمایش داده شود، میتوانید از این سرویس برای تنظیم و تأیید اعتبار آنها استفاده کنید.
سپس هر زمان که مشتریان احتمالی شرکت شما را جستجو کنند، Google تمام جزئیات تماس شما، از جمله آدرس شما را نشان میدهد و این یک مرحله ضروری است. این ممکن است ارتباط با شما و یافتن مکان شما را برای مشتریان احتمالی آسان تر کند.
استراتژی 8: آه، و بازاریابی وابسته را فراموش نکنید
در بازاریابی وابسته، افراد دیگر کسب و کار شما را تبلیغ می کنند در حالی که شما عقب می نشینید و از مزایای آن بهره می برید. البته این سادهسازی بیش از حد شرایط است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هرگز نباید فقط به روش “نشت نشستن” تکیه کنید.
برای افزایش ترافیک و مشتریان بالقوه، از شرکت های وابسته ای که کسب و کار شما را تبلیغ می کنند کمک بگیرید. می توانید آنها را با همکاران فروش مبتنی بر کمیسیون مقایسه کنید. البته انتخاب کمیسیون کاملاً به عهده شماست. می توان آنها را بر اساس هر کالا یا درصدی از فروش جبران کرد.
ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل به شما امکان می دهد این نوع پیوندها را به راحتی ایجاد کنید. علاوه بر این، میتوانید موفقیت شرکتهای وابسته را با دیدن تعداد فروش هر اتصال کنترل کنید.
استراتژی 9: بازاریابی قیفی را معرفی کنید
پتانسیل GDPR برای سختتر کردن به دست آوردن اطلاعات خصوصی به این معنی است که بازاریابان باید از دادههایی که در حال حاضر دارند استفاده بهتری کنند.
روش جمع آوری مشتریان از طریق کانال های فروش از پیش تعیین شده در حال قدیمی تر شدن است و هوش ماشینی ابتکارات بلندپروازانه تری را دقیقاً در زمان مناسب امکان پذیر می کند.
پس از اینکه اجازه استفاده از دادههای هر مشتری را گرفتید، میتوانید قیفهای فروش خود را بر اساس ترجیحات و خریدهای قبلی هر مشتری تنظیم کنید.
به این ترتیب، قیف فروش شما میتواند به گونهای تنظیم شود که موادی را که به احتمال زیاد مشتریان را در مسیر صحیح حرکت میدهند، به جای از دست دادن آنها در صورت مواجهه با مانعی در یکی از کانالهای فروش، تنظیم کند.
استراتژی 10: لیست محصولات خود را بهینه کنید
تبلیغات محصولات در نتایج جستجو باید تمام اطلاعات مورد نظر مردم را داشته باشد. برای جلوگیری از از دست دادن علاقه مشتریان احتمالی و رفتن به گزینه های دیگر، مهم است که بلافاصله به نگرانی های آنها رسیدگی شود. هر جزئیاتی که ممکن است به فرآیند خرید کمک کند باید درج شود.
افزودن پولیش به این تبلیغات باعث برجسته شدن آنها می شود. مونیکا کابانیس، یکی از همکاران Blue Fountain Media PPC پیشنهاد میکند: «در ایجاد یک خوراک بازار که به طور دقیق کالاهای شما را توصیف میکند، سرمایهگذاری کنید. آنها را در PLA در گوگل، بینگ و فیس بوک نشان دهید“
گنجاندن عکس مورد و توضیحات آن در صفحه نتایج موتور جستجو، راه بسیار خوبی برای برجسته کردن تبلیغات متنی است.
با این استراتژی ها بر دنیای دیجیتال مسلط شوید!
بدون شک دیجیتال مارکتینگ همان است آینده بازاریابی. در سال 2022، کارشناسان سئو در موقعیت برتری خواهند بود که شرکتهای خود را از طریق انقلاب دیجیتالی که به راه انداختهاند هدایت کنند، زیرا پیوند بین فناوری اطلاعات، تبلیغات و بازاریابی تصمیمگیرندگان نهایی همه دادهها هستند.
در به اصطلاح «دوران دیجیتال» امروزی، واضح است که اگر میخواهید شرکتتان پیشرفت کند، باید بر بازاریابی آنلاین تمرکز کنید. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید به تعداد زیادی از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند دسترسی داشته باشید و نام شرکت خود را در ذهن نگه دارید.