برای رسیدن به موفقیت در دنیای رقابتی کسب و کار مربیگری آنلاین، افزایش ترافیک وب سایت تنها مرحله اولیه است. وب سایت شما باید دارای ویژگی ها و قابلیت های مناسب برای جذب و حفظ بازدیدکنندگان باشد و در نهایت آنها را به مشتری تبدیل کند.
در زیر 10 ویژگی ضروری وب سایتی که در افزایش نرخ تبدیل موثر بوده اند، آورده شده است.
1. طراحی وب چشمگیر
یک طراحی وب چشمگیر به شما کمک می کند تا کاربران خود را در وب سایت خود نگه دارید زیرا بر نحوه درک بازدیدکنندگان از برند شما تأثیر می گذارد.
ترافیک آنلاین شما را با طراحی وب شما قضاوت می کند. یک وب سایت از نظر بصری جذاب، چشم بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند و یک لایه ارتباطی فوری فراهم می کند.
نکاتی برای بهبود طراحی وب سایت:
- برای افزایش تعامل بین وب سایت و بازدیدکنندگان از یک فراخوان برای اقدام استفاده کنید.
- اطلاعات تماس را به طور برجسته اضافه کنید تا بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا قدم بعدی را بردارند و به کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند.
- پاسخگو و سازگار با موبایل باشید تا تجربه کاربری یکپارچه را در همه دستگاه ها ارائه دهید.
- به طور مرتب محتوا را تازه کنید تا وب سایت خود را به روز نگه دارید.
- برای افزایش خوانایی، راهنمایی بازدیدکنندگان و بهبود تجربه کلی کاربر، عناوین به خوبی طراحی و نوشته شده را شامل کنید.
- برای افزایش ضریب تعامل، تصاویر و/یا ویدیو اضافه کنید.
- صفحات خود را برای ایجاد یک تصور منسجم و حرفه ای ثابت نگه دارید.
- از یک ترکیب رنگی زیبا استفاده کنید.
از این نکات ذکر شده در بالا برای ایجاد یک طراحی وب زیبا استفاده کنید که به شما در جذب سرنخ و افزایش نرخ تبدیل کمک می کند.
2. محتوای جذاب
محتوای عالی یک دارایی مهم است و بر تبدیل ها تأثیر می گذارد. جذب محتوای وب سایت یکی از بهترین روش ها برای تأثیرگذاری بر تصمیم گیری مخاطبان است. می تواند به شما در ایجاد اعتماد در بین مخاطبان هدف کمک کند.
محتوای جذاب دو برابر بیشتر از محتوای متوسط تبدیل ایجاد می کند. همچنین پنج برابر بیشتر بازدید از صفحه ایجاد می کند.
همیشه هنگام نوشتن محتوا، مخاطب را در نظر داشته باشید که دوست دارید آن را جذب کنید. پس از آن، بر اساس مخاطبان خود، می توانید شروع به ساخت استراتژی، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ایجاد محتوای مرتبط کنید.
3. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
سئو به بهبود دید وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک می کند. وقتی وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، در دسترس تر می شود.
بنابراین سئو یک استراتژی بازاریابی رقابتی است. سئوی خوب وب سایت، دید آنلاین شما را بهینه می کند و به هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما کمک می کند، که منجر و مشتریان بیشتری ایجاد می کند.
نکات سئو برای افزایش نرخ تبدیل:
- بازرسی وب سایت خود برای شناسایی زمینه های بهبود.
- جستجوی کلمات کلیدی را برای هدایت ترافیک ارگانیک هدفمند به وب سایت خود انجام دهید.
- ارزیابی عملکرد رقبا برای تعیین اهداف واقع بینانه برای ماندن در رقابت و بهبود مستمر استراتژی های کسب و کار.
- ایجاد یک استراتژی بک لینک برای هدایت ترافیک ارجاع از منابع معتبر.
- تمام عناصر حیاتی سئو مانند تگ های عنوان، توضیحات متا، بهینه سازی تصویر، سرعت سایت و غیره را تراز کنید.
همه این نکات به مخاطبان شما اجازه می دهد تا به راحتی از وب سایت شما و خدماتی که ارائه می دهید مطلع شوند. این همچنین به افزایش اعتبار وب سایت شما کمک می کند و مخاطبان هدف شما را تشویق می کند تا با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند و مشتریان بالقوه شما شوند.
4. بهینه سازی سرعت وب سایت
سرعت وب سایت تاثیر زیادی بر تجربه کاربر و نرخ تبدیل دارد. به طور کلی، اولین استراتژی دیجیتال صاحبان وب، جذب بازدیدکنندگان به وب سایت خود است، زیرا زمان بارگذاری وب سایت به طور مستقیم بر تعداد بازدیدها تأثیر می گذارد.
بر اساس نظرسنجی توسط گوگل، یک ثانیه بهبود سرعت وب سایت می تواند تبدیل برای کاربران تلفن همراه را تا 27٪ افزایش دهد.
یک وب سایت با سرعت بهتر، نرخ تبدیل بالاتر، نرخ پرش کمتر و رتبه بالاتری در جستجوی ارگانیک خواهد داشت.
نکات سریع برای بهینه سازی سرعت وب سایت:
- فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر برای کاهش اندازه فایل و بهبود سرعت بارگذاری وب سایت.
- کد خود را کوچک کنید که شامل حذف کاراکترهای غیر ضروری، فضای خالی و نظرات بدون تأثیرگذاری بر عملکرد آن است.
- از حافظه پنهان برای ذخیره داده هایی که اغلب به آنها دسترسی دارید و برای کاهش درخواست های سرور استفاده کنید.
- کاهش درخواست های HTTP برای به حداقل رساندن زمان بارگذاری، بهبود عملکرد وب سایت و بهبود تجربه کاربر با کاهش تعداد درخواست های سرور مورد نیاز برای بارگذاری یک صفحه وب.
- از شبکه تحویل محتوا (CDN) برای کاهش تأخیر، بهبود تجربه کاربر و مدیریت بارهای ترافیک بالا به طور مؤثر استفاده کنید.
5. فراخوان ساده و قوی (CTA)
یک CTA خوب، ساده و قوی بازده خوب و نرخ تبدیل بالاتری را ارائه می دهد. CTA های شما باید واضح، مختصر و بدون حواس پرتی باشد.
یک فراخوان موثر توجه بازدیدکنندگان شما را جلب می کند، به بازدیدکنندگان وب سایت شما اجازه می دهد گام های بعدی مناسب را بردارند و آنها را ترغیب می کند تا اقداماتی را انجام دهند که به نفع کسب و کار شما باشد.
نکاتی برای ایجاد یک فراخوان برای اقدام جامد:
- عبارت باید کوتاه و توصیفی باشد تا هدف را به وضوح بیان کند و اقدامات فوری کاربران را تشویق کند.
- CTA خود را از سایر عناصر سایت متمایز کنید تا احتمال تعامل و تبدیل کاربر را افزایش دهید.
- از کلماتی استفاده کنید که احساسات یا اشتیاق را برانگیزد تا بازدیدکنندگان وب سایت را به انجام اقدامات فوری ترغیب کند که منجر به نرخ تبدیل بالاتر و ایجاد سرنخ بیشتر می شود.
این نکات را اجرا کنید و یک CTA خوب ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را تشویق کند اطلاعات تماس خود را ارائه کنند یا خرید کنند و به طور موثر آنها را به سرنخ تبدیل کند.
6. گواهینامه ها
شهرت همه چیز در تجارت است و گواهینامه ها منبع کلیدی برای ایجاد آن هستند. توصیفات به ایجاد اعتماد و اعتبار در بین بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک می کند. هرچه نظرات بیشتری داشته باشید، کسب و کار شما معتبرتر ظاهر می شود.
توصیفات مثبت و توضیحی به دیگران احساسی نسبت به محصول یا خدمات شما می دهد، بنابراین آنها می توانند بفهمند که آیا آن چیزی است که به دنبال آن هستند یا خیر.
گواهینامه ها یکی از بهترین راه ها برای افزایش قابل توجه نرخ تبدیل در یک وب سایت است. آنها همچنین به ایجاد اعتبار و اقتدار در جایگاه شما کمک می کنند.
7. وب سایت بدون حواس پرتی
بدترین کاری که می توانید برای بازدیدکنندگان وب سایت خود انجام دهید این است که آنها وارد وب سایت شما می شوند و آنها را به جهات زیادی می کشاند. وب سایت شما باید به هدف شما پایبند باشد و به مخاطب کمک کند تا آنچه را که به دنبالش است به راحتی پیدا کند.
نکاتی برای یک وب سایت بدون حواس پرتی:
- پیوندهای غیر ضروری را حذف کنید تا توجه بازدیدکنندگان وب سایت خود را به اقدامات مورد نظر خود جلب کنید.
- طراحی واضح و متمرکز برای افزایش درک کاربر، بازدیدکنندگان را به اطلاعات کلیدی راهنمایی می کند و ناوبری را ساده می کند.
- برای بهبود تجربه کلی کاربر، افزایش شانس تولید سرنخ و افزایش تبدیل، محتوای نامربوط را حذف کنید.
- یک طرح رنگی خوب به تجربه کاربری مثبت و بهبود نرخ تعامل کمک می کند.
- گزینههای ناوبری محدود و مورد نیاز را برای سادهسازی تجربه کاربر و کاهش خستگی تصمیمگیری حفظ کنید.
یک صفحه رایگان ساده و به هم ریخته به احتمال زیاد بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل می کند. وب سایت و محتوای آن باید واضح، مختصر و آسان برای پیمایش باشد.
8. ناوبری کاربر پسند
ناوبری گیج کننده و از دست رفته یکی از آزاردهنده ترین ویژگی های یک وب سایت است. بازدیدکنندگان وب سایت شما حتی می توانند سایت شما را برای این کار ترک کنند.
ناوبری وب سایت شما باید ساختار سلسله مراتبی واضحی داشته باشد و باید موضوع و ساختار صفحات شما را ثابت نگه دارد. اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از وب سایت شما حداقل سه قدم با صفحه اصلی فاصله دارد.
در اینجا، نقشه سایت برای یک سیستم ناوبری قابل استفاده بسیار مهم است. این باید تمام صفحات سایت شما را به ترتیب واضح و سلسله مراتبی داشته باشد که یک نمای کلی ساده از وب سایت شما ارائه دهد.
9. تصاویر HD
تصاویر با ارزش ترین دارایی وب سایت شما از نقطه نظر قابلیت استفاده هستند. آنها برای جلب توجه بازدیدکنندگان وب سایت شما و افزایش نرخ تبدیل مفید هستند.
تصاویر با کیفیت خوب تجربه کاربر را افزایش میدهند، که منجر به حفظ کاربر بیشتر در وبسایت شما و کاهش نرخ پرش میشود.
عوامل کلیدی داشتن تصاویر وب سایت بهینه:
- ابعاد تصویر، یعنی ارتفاع و عرض استاندارد.
- فشرده سازی، یعنی فشرده سازی بالاتر با حجم فایل کوچکتر.
- فرمت فایل تصویری، یعنی JPEG، PNG، GIF، SVG.
همیشه به یاد داشته باشید که تصاویری را انتخاب کنید که با برند شما همسو باشد، با مخاطبان هدف شما طنین انداز شده و از پیام بازاریابی شما حمایت کند. تصاویر با کیفیت بالا می توانند یک تصور مثبت ایجاد کنند، تعامل را افزایش دهند، اعتماد ایجاد کنند و در نهایت به موفقیت نسل پیشرو کمک کنند.
10. یک طرح پاسخگو
اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت شما با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار است، با ارائه یک طرح پاسخگو که تجربه بازدیدکنندگان شما را افزایش می دهد و به طور موثر ترافیک ارزشمندی را که ایجاد کرده اید به سرنخ های ملموس تبدیل می کند.
برای افزایش نرخ تبدیل و جذب موفقیت آمیز سرنخ های ارزشمند، مهم است که مسیرهای تبدیل به خوبی تعریف شده ایجاد کنید و از ناوبری روان در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.
نکاتی برای ایجاد یک وب سایت واکنش گرا:
- برای اطمینان از نمایش و عملکرد بهینه در دستگاه های مختلف، نقاط شکست پاسخگو مناسب را تنظیم کنید.
- با طراحی روان، پویا و سازگار برای وب سایت خود شروع کنید.
- تایپوگرافی را تعریف کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر متن در وب سایت شما، مانند سرفصل ها، پاراگراف ها و دکمه ها، ظاهری یکپارچه و منسجم دارند.
- ناوبری مداوم برای اطمینان از تجربه مرور یکپارچه.
- محتوای خود را اولویت بندی کنید و نمایش آن را بر اساس اندازه صفحه تنظیم کنید. اطلاعات مهم باید در صفحه های کوچکتر بدون اسکرول یا بزرگنمایی بیش از حد قابل مشاهده و قابل دسترسی باشد.
با اجرای طرحبندی واکنشگرا، تجربه کاربری مثبتی ارائه میکنید، دسترسی را افزایش میدهید، تلاشهای سئوی خود را تقویت میکنید، ثبات برند را حفظ میکنید و تولید سرنخ چند کانالی را امکانپذیر میکنید.
نتیجه
همه این عوامل در مجموع به تولید سرنخ بیشتر و به حداکثر رساندن پتانسیل تبدیل وب سایت شما کمک می کنند.
با پیاده سازی ویژگی های ذکر شده می توانید وب سایت خود را برای موفقیت بهینه سازی کنید و بازدیدکنندگان را به مشتریان ارزشمند تبدیل کنید.