12 ابزار هوش مصنوعی که به شما کمک می کند در بازاریابی محتوای خود باهوش تر شوید


امروزه ثابت شده است که هوش مصنوعی (AI) دارایی ارزشمندی در بسیاری از سازمان‌ها در هر صنعت از جمله بازاریابی است.

از تجزیه و تحلیل داده‌های مصرف‌کننده تا ارائه بینش انتقادی و ایجاد محتوا، هوش مصنوعی به سرعت رویکرد بسیاری از صاحبان مشاغل را به کمپین‌های بازاریابی محتوایی تغییر می‌دهد. اما از چه ابزارهای هوش مصنوعی باید استفاده کنید و چگونه کار می کنند؟

این مقاله شما را با 12 ابزار هوش مصنوعی آشنا می‌کند تا به شما کمک کند بهره‌وری بازاریابی محتوا را به سطح بعدی ارتقا دهید. ما برنامه های آنها را بررسی می کنیم و بینشی را در مورد نحوه ادغام آنها در کمپین های بازاریابی محتوای خود به اشتراک می گذاریم.

اول، یک انحراف سریع.

بازاریابی محتوایی هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی به توانایی یک ماشین یا برنامه کامپیوتری برای تقلید از هوش انسان و انجام اعمالی شبیه انسان اشاره دارد. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه های هوش مصنوعی می توانند از تجربه یاد بگیرند، اشیاء را تشخیص دهند، ارتباطات را درک کنند و به آنها پاسخ دهند، مشکلات را حل کنند و تصمیم بگیرند.

بنابراین، چگونه این ارتباط دارد بازاریابی محتوا?

در حالی که بازاریابی محتوا یکی از ارکان اساسی هر کسب و کاری است، معمولا فرآیندی زمان بر، انرژی بر و تا حد زیادی تکراری است. اینجاست که هوش مصنوعی وارد عمل می شود.

از تجزیه و تحلیل داده‌ها گرفته تا ایجاد محتوا، بهینه‌سازی و توزیع، برنامه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌توانند به شما در انجام وظایف متعدد در فرآیند بازاریابی محتوا کمک کنند. به این ترتیب، می توانید حجم کاری و استرس اعضای تیم خود را کاهش دهید و در عین حال کیفیت محتوای خود را افزایش دهید.

فراموش نکنیم که هوش مصنوعی احتمالاً می‌تواند وظایف را سریع‌تر انجام دهد، زیرا خستگی را تجربه نمی‌کند.

7 کاربرد حیاتی هوش مصنوعی در بازاریابی محتوای شما

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از هوش مصنوعی در فرآیند بازاریابی محتوای خود استفاده کنید:

1. توسعه یک سفر پیشگو

یک استراتژی بازاریابی محتوای عالی به درک عمیق مخاطبان شما متکی است تا بتوانید محتوای شخصی سازی شده برای هدایت آنها در فرآیند خرید ایجاد کنید.

با این حال، فهمیدن اینکه مخاطبان شما دقیقاً چه می خواهند و در کجای قیف تبدیل قرار دارند، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

خوشبختانه، هوش مصنوعی می‌تواند به شما در ارزیابی داده‌های پیش‌بینی‌کننده و ارائه محتوای مرتبط کمک کند که به هدایت سفرهای خریدار از طریق قیف شما کمک می‌کند.

2. متن کاوی

هر صاحب کسب‌وکاری می‌خواهد آن نقاط صفحه اول بسیار مورد علاقه در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) باشد. این به معنای بهینه سازی عالی برای موتورهای جستجو یا استراتژی سئو و محتوای با کیفیت بالا است که ارزش ارائه می دهد.

با ابزارهای هوش مصنوعی، می‌توانید حدس‌ها را بردارید و کلمات کلیدی مرتبطی را کشف کنید که پتانسیل کمک به رتبه‌بندی صفحه شما و افزایش تعامل را بدون صرف زمان و تلاش زیاد دارند.

3. ایجاد محتوا

انجام مداوم تحقیق و تولید محتوای اصلی، مرتبط و جذاب ممکن است چالش برانگیز و زمان بر باشد.

اما نگران نباشید؛ شما می توانید استفاده کنید ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای با ارزش که با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود، بسته به موقعیت آنها در قیف فروش شما.

4. ویرایش محتوا

در حالی که انسان ها معمولا مستعد اشتباه هستند، ماشین ها اینطور نیستند. بنابراین، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ویرایش محتوای شما یک ایده عالی است. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا اشتباهات را انتخاب کنید – مانند اشتباهات تایپی، ساخت جملات غیر منطقی و غیره.

علاوه بر این، بسیاری از برنامه‌های ویرایش محتوای هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا از لحن مناسبی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود بر اساس تجزیه و تحلیل مصرف‌کننده استفاده می‌کنید یا خیر.

5. ایجاد یک صفحه فرود شخصی شده

راز تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت شما ارائه یک صفحه فرود به موقع، خاص و مرتبط است. اما چگونه می توان تشخیص داد که یک بازدیدکننده خاص به دنبال چه چیزی و چه زمانی است؟

به ابزارهای هوش مصنوعی سلام کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند علایق بازدیدکنندگان، جمعیت‌شناسی، عادات خرید و غیره را ردیابی کنید و صفحات فرود شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه دهید که تبدیل آنها را آسان‌تر می‌کند.

6. پیش بینی ها و تعامل هوشمند با مشتری

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به جمع‌آوری داده‌ها، ایجاد مدل‌های پیش‌بینی و آزمایش و اعتبارسنجی آن مدل‌ها بر روی مشتریان واقعی کمک کنند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید تعیین کنید که آیا یک مشتری در شرف ریزش است یا خیر.

در نتیجه، می‌توانید به سرعت کمپین‌های هدف‌گیری مجدد را راه‌اندازی کنید تا آنها را درگیر و وفادار نگه دارید.

7. ایجاد محتوای ایمیل شخصی

وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی می شود، شخصی سازی ضروری است. با این حال، دانستن اینکه چه چیزی برای هر بخش از مخاطبان در لیست ایمیل خود ارسال کنید، می تواند زمان و تلاش زیادی را ببرد.

با تجزیه و تحلیل الگوهای خواندن مشتریان، زمان صرف شده در صفحه، ایمیل‌هایی که بیشتر با آن‌ها درگیر هستند، فهرست آرزوها و غیره، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری را با استفاده از آنها ارسال کنید. جیمیل به عنوان یک سرویس گیرنده ایمیل یا هر منبع دیگری

12 ابزار بازاریابی محتوای هوش مصنوعی و کاربردهای آنها

در حالی که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین هوش و تاثیر منحصر به فرد انسان ها شود، می تواند تلاش های شما را تکمیل کند و بازاریابی محتوای استراتژیک تری را ترویج دهد.

در اینجا 12 ابزار باورنکردنی بازاریابی محتوای هوش مصنوعی و برنامه های کاربردی آنها آورده شده است.

1. دستور زبان

یک استراتژی بازاریابی محتوای مهم، ایجاد محتوای بدون خطا و جذاب است که با مخاطبان شما طنین انداز شود.

با توجه به این موضوع، Grammarly یک ابزار هوش مصنوعی عالی است که می تواند به شما کمک کند محتوای نوشتاری عالی ایجاد کنید – املا و دستور زبان بی عیب و نقص، استفاده از هر کلمه را به حداکثر می رساند.

علاوه بر این، چندین تکنیک برای صیقل دادن نوشته‌هایتان به شما نشان می‌دهد، جایگزین‌هایی برای اصطلاحات بیش از حد استفاده شده پیشنهاد می‌کند و حتی مواردی از سرقت ادبی را نشان می‌دهد.

2. Scoop.it

آیا می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و تولید سرنخ را افزایش دهید؟

Scoop.it یک ابزار قدرتمند هوش مصنوعی است که به شما امکان می دهد استراتژی بازاریابی محتوای خود را مدیریت کنید (منبع محتوا، انتشار و اندازه گیری ROI).

این راه حل می تواند سئوی وب سایت شما را بهبود بخشد، سرنخ ایجاد کند، اطلاعات را در بین مشاغل بیابد و به اشتراک بگذارد، آگاهی از برند را ایجاد و حفظ کند و برند شما را در شبکه های حرفه ای شما رشد دهد.

3. BrightEdge

اگر به دنبال اطمینان از اثربخشی استراتژی محتوای خود و بهبود بازده استراتژی های بازاریابی خود هستید، BrightEdge ممکن است لبه مورد نیاز شما باشد.

این یک پلت فرم هوش مصنوعی برای اندازه گیری اثربخشی محتوای شما با کمک به شما در ردیابی موفقیت محتوای وب سایت و رقبای خود است.

به عنوان مثال، می‌توانید از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی طولانی و با ارزش، حجم بالا و محتوای غنی که در SERP رتبه بالایی دارد، استفاده کنید. این داده‌های ضروری برای ایجاد محتوای بهینه‌سازی موثر برای افزایش دید، ترافیک و تعامل کاربر وب‌سایت شما است.

4. بینش خودکار

Automated Insights Wordsmith را ایجاد کرد، یک پلت فرم سلف سرویس که به شما امکان می دهد الگوهای مختلفی بسازید که داده ها را به محتوای نوشته شده اصلی تبدیل می کند.

با استفاده از این ابزار می توانید محتوای نوشتاری برای پست های وبلاگ، ایمیل ها، تبلیغات فیسبوکو غیره، در عرض چند ثانیه!

5. PathFactory

بنابراین، شما در حال حاضر محتوا را بیرون می آورید. اما آیا می دانید چقدر خوب عمل می کند؟

با استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته، PathFinder به شما کمک می کند تا بفهمید چه موضوعات محتوایی کار می کنند و کدام یک را باید کنار بگذارید. به این ترتیب، شما بینش روشنی در مورد بازگشت سرمایه (ROI) در هر محتوایی که در ایجاد آن سرمایه گذاری می کنید، خواهید داشت.

6. Frase.io

Frase ابزاری چشمگیر است که به شما امکان می دهد تحقیقات لازم را انجام دهید، محتوایی را بنویسید و بهینه سازی کنید که در رتبه اول گوگل قرار دارد.

Frase کار سخت نوشتن محتوا را با تحقیق خودکار و تولید محتوای مرتبط انجام می دهد. این می تواند هر چیزی باشد، از سرفصل ها و پاراگراف ها تا پست های کامل وبلاگ که به راحتی در SERP ها رتبه بندی می شوند.

7. روکو

Rocco یک ابزار بازاریابی رسانه های اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما امکان می دهد محتوا را در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود ایجاد و ارسال کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید محتوای تازه‌ای را که مخاطبانتان با آن درگیر خواهند شد، کشف کنید.

علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام استراتژی‌های کمپین کار می‌کنند و چه محتوایی بیشترین تعامل، اشتراک‌گذاری، بازدید و دسترسی را به همراه دارد.

8. پاندورا

شخصی سازی در بازاریابی محتوا بسیار مهم است و پاندورا این کار را به خوبی انجام می دهد! این یک ابزار قدرتمند هوش مصنوعی است که ترجیحات گوش دادن کاربران را تنظیم می کند و لیست های پخش شخصی ایجاد می کند.

از ترکیبی از یادگیری ماشین و متصدیان انسانی برای ارائه بهترین توصیه های موسیقی به کاربران استفاده می کند.

9. ویدورا

با Vidora می توانید رفتار کاربر را پیش بینی کنید و از این بینش ها در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.

این روش‌های پیچیده مدل‌سازی مصرف‌کننده، از جمله مدل‌سازی رفتاری و تجویزی در زمان واقعی را ارائه می‌دهد.

10. عبارت

با استفاده از ابزار هوش مصنوعی مانند Phrasee، می‌توانید بدون استرس نسخه‌ای قانع‌کننده برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. این ابزار مجهز به هوش مصنوعی به شما امکان می دهد کپی ایمیل، تبلیغات فیس بوک، اعلان های فشاری و غیره ایجاد کنید.

صرف نظر از صنعتی که در آن هستید، می توانید از این ابزار برای کشف کپی شخصی سازی شده متناسب با صدای برند شما و با در نظر گرفتن مخاطبان خود استفاده کنید.

11. HubSpot

هوش مصنوعی HubSpot ایجاد محتوای بهینه شده را آسان می کند که باعث افزایش تبدیل و ایجاد تجربیات مرتبط با مشتری می شود. ترکیب هوش مصنوعی HubSpot با ابزارهای ایجاد لینک می تواند نتایج چشمگیری برای رتبه بندی سئو وب سایت شما ایجاد کند.

به عنوان مثال، می توانید از ابزار سئو برای برنامه ریزی استراتژی سئو، ایجاد محتوای بهینه و سنجش موفقیت جستجوی خود استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید ایده های محتوای تازه و کلمات کلیدی مرتبط را که می توانید برای آنها رتبه بندی کنید، کشف کنید.

12. MarketMuse

این پلت فرم بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی به استراتژی های محتوا کمک می کند و تولید محتوا را تقویت می کند. این ابزار می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را برای رتبه بندی بهینه در موتورهای جستجو بهینه کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید ایده های محتوای با کیفیت مرتبط با هر مرحله از سفر مشتری خود را کشف کنید.

ادغام هوش مصنوعی در گردش کار بازاریابی محتوا

در حالی که راه حل های هوش مصنوعی این پتانسیل را دارند که رویکرد بازاریابی محتوای شما را کاملاً متحول کنند، گنجاندن آنها در جریان کاری شما می تواند زمان و تلاش قابل توجهی را ببرد. خوشبختانه، اکثر برنامه‌های هوش مصنوعی اکنون با طراحی‌های بصری، کاربرپسند و دستورالعمل‌های ساده برای اطمینان از نصب سریع ارائه می‌شوند.

با این حال، فرض کنید با برنامه های کاربردی هوش مصنوعی تازه کار هستید. در این صورت، همیشه ایده بسیار خوبی است که یک نماینده فروش از راه حل هوش مصنوعی که می خواهید راه اندازی کنید، یک جلسه نمایشی برای پاسخ به همه سؤالات شما ارائه دهد.

بهتر از این، می‌توانید با ابزارهای ضروری شروع کنید و به راه‌حل‌های پیچیده‌تر برسید.

به عنوان مثال، اگر به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن کمپین های ایمیلی خود برای فروشگاه لباس خود هستید، باید بتوانید ابزارهای مختلفی را برای تبلیغ آخرین نسخه ها و فروش های خود آزمایش کنید یا پست های وبلاگ قانع کننده ایجاد کنید.

بسته بندی آن

بر اساس جدیدترین بررسی وضعیت بازاریابی Salesforce Research، 84 درصد از کسب و کارها در حال حاضر برخی از فناوری های اتوماسیون را به کار می گیرند. بنابراین، هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نیروی محرکه در فضای بازاریابی محتوا است. بنابراین، می توانید از راه حل های هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی محتوای خود استفاده کنید و مزیت رقابتی خود را بهبود بخشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بینش ارزشمندی در مورد برخی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک و تقویت تلاش‌های بازاریابی محتوای خود به دست آورید.

در صورت داشتن پرسش های بیشتر لطفا ما را مطلع کنید!





منبع