بازاریابی محتوا یک استراتژی قدرتمند برای مشاغل در هر اندازه است، اما دانستن اینکه از کجا شروع کنید یا چگونه در یک بازار شلوغ برجسته شوید می تواند دشوار باشد. در حالی که بسیاری از کسب و کارها بر روی ابزارهای معمولی مانند پست های وبلاگ، رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی تمرکز می کنند، تعدادی ابزار کمتر آشکار وجود دارد که می تواند به شما در موفقیت در بازاریابی محتوا کمک کند.
در حال حاضر صدها ابزار بازاریابی محتوا چه رایگان و چه پولی وجود دارد. هدف هر یک از آنها نتایج متفاوتی است، از تولید محتوا گرفته تا تولید، تبلیغ، بهینه سازی و موارد دیگر. در مقاله خود، غیر واضح ترین راه حل ها را برای متخصصان بازاریابی محتوا در نظر خواهیم گرفت که می توانند به سرعت مشکلات کسب و کار شما را حل کنند و کمک فوق العاده ای در تبلیغ محصول شما ارائه دهند.
پادکست ها
پادکست ها راهی عالی برای دستیابی به یک مخاطب خاص و تثبیت خود به عنوان یک مرجع در صنعت شما هستند. آنها به شما امکان می دهند اطلاعات عمیق را به اشتراک بگذارید و با متخصصان حوزه خود گفتگو کنید. پادکست ها همچنین فرصتی برای ایجاد رابطه با مخاطبان خود فراهم می کنند، زیرا شنوندگان تمایل دارند با مجریان برنامه های مورد علاقه خود ارتباط شخصی احساس کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ شامل مشارکت با افرادی است که طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی دارند. این اینفلوئنسرها می توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان جدید دست پیدا کنید و اعتبار خود را افزایش دهید. حتما اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که با برند و پیام شما مطابقت داشته باشند و با آنها کار کنید تا محتوایی ایجاد کنید که با دنبال کنندگان آنها طنین انداز شود.
در عین حال، شایان ذکر است که آخرین تغییراتی که در حوزه وبلاگ رخ داده است، کاهش سطح اعتماد و مشارکت کاربران است. این یک روند را تشکیل نداد، بلکه نیاز به ارائه تبلیغات به صورت ارگانیک و بومی داشت. اینفلوئنسرهای طاقچه با تعداد کم فالوور معتبرتر هستند.
در این حالت سعی کنید بیشتر از طنز و خلاقیت در ادغام ها استفاده کنید، این قطعا باعث طرد مخاطب نمی شود و از همه مهمتر از اجرای ایده های دیوانه کننده نترسید.
محتوای تعاملی
محتوای تعاملی، مانند آزمونها، نظرسنجیها و ماشینحسابها، میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را درگیر کنید و دادههای ارزشمندی در مورد مشتریان خود تولید کنید. این نوع محتوا همچنین قابلیت اشتراک گذاری بالایی دارد که می تواند به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
ویدئو
ویدئو یک ابزار قدرتمند بازاریابی محتوا است که می تواند به شما کمک کند از رقبا متمایز شوید. چه در حال ایجاد نمایشهای نمایشی محصول باشید، چه ویدیوهای آموزشی، یا فیلمهای پشت صحنه، ویدیو میتواند به شما کمک کند تا با مخاطبان خود به گونهای ارتباط برقرار کنید که متن و تصاویر نمیتوانند. و با شیوع روزافزون پلتفرمهای ویدیویی مانند YouTube، TikTok و تلویزیون اینستاگرام، دسترسی به مخاطبان زیادی با محتوای ویدیویی آسانتر از همیشه است.
چه چیزی تغییر کرده است و باید روی آن کار کرد:
• عمق مشاهده ویدیوها کاهش یافته است. مدت زمان بهینه، اگر به طور متوسط باشد، در قالب های 1-2 دقیقه باقی می ماند. هنگامی که به روند داستان ها نگاه می کنیم، عمق دید دائماً در حال کاهش است.
• در تعقیب مخاطب، برندها شروع به تمرکز بر مؤلفه احساسی کردند و اطلاعات مربوط به برند را به حداقل رساندند و آن را به صورت بومی ارائه کردند.
• فرمت ویدیویی 360 که به سمت فناوریهای فراگیر جذب میشود، برای مدت طولانی تازگی ندارد، اما هنوز توسط اکثریت مخاطبان پذیرفته نشده است.
تلفن مجازی
در اینجا باید به این فکر کنید که خدمات تلفن مجازی چگونه می تواند کمک کند، درست است؟ در واقع، همه چیز بسیار ساده است. شما باید ثبت نام کنید شماره تلفن کسب و کار در دو نسخه
این طرح به این صورت است: شما دو عدد مجازی دریافت میکنید و در صفحه سایت خود یک تست تقسیم انجام میدهید که در آن محتوا را با نشان دادن اعداد مختلف تغییر میدهید. بنابراین، متوجه خواهید شد که کدام محتوا بهتر کار می کند، کدام شماره تماس های بیشتری دریافت می کند. بنابراین می رود.
شخصی سازی
شخصی سازی مجموعه ای از اقدامات تحلیلی یا تحقیقاتی است که توسط یک برند به منظور برآورده ساختن انتظارات و نیازهای مخاطب انجام می شود. یعنی این تنها چیزی است که به برقراری ارتباط بین برند و مشتری بر اساس تجربه تعامل با آنها کمک می کند.
شخصی سازی به جذب مخاطب و افزایش فروش کمک می کند. هیچ توصیه جالبی در اینجا وجود ندارد و نخواهد بود، شما باید مخاطب خود را بشناسید و احساس کنید. اما، به عنوان یک گزینه، می توانید یک رویکرد شخصی را با محتوای ویدیویی ترکیب کنید.
سئو
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) اغلب به عنوان یک استراتژی مجزا از بازاریابی محتوا در نظر گرفته می شود، اما در واقع یک جزء حیاتی از هر برنامه بازاریابی محتوا است. با بهینه سازی وب سایت و محتوای خود برای موتورهای جستجو، می توانید دیده شدن برند خود را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید.
حتماً تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، متا تگهای خود را بهینه کنید و محتوای باکیفیت و آموزنده ایجاد کنید که برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند.
در مورد کلمات کلیدی به طور خاص، به هیچ وجه از کلمات کلیدی در تمام قسمت های متن استفاده نمی شود. این یک گناه دیگر به نام توجه موتورهای جستجو است – فراوانی کلمه کلیدی، زمانی که عنوان، هر پاراگراف و هر جمله مملو از کلمات هرزنامه است. از محتوای منحصر به فرد، ارزشمند و کاربر محور استفاده کنید.
محتوای با کیفیت و غیر حجیم
وب به خاطر محتوا از محتوا اشباع شده است. در جستجوی رتبه بندی در موتورهای جستجو، حجم زیادی از محتوا برای ربات ها تولید می شود، نه برای کاربران، مولفه اصلی از دست رفته است – مفید بودن محتوا برای مخاطب. فرمول: «کمیت» مساوی با «کیفیت» نیست. آزمودن خود در اینجا آسان است: آیا محتوای خود را به اشتراک می گذارید؟
چت ربات ها
زمانی در بازار تبلیغاتی شدند، اما به مرور زمان این هیاهو فروکش کرد. با این حال، آنها هنوز هم می توانند برای مشاغل مفید باشند. چت بات ها محتوا تولید نمی کنند، بلکه به طور غیرمستقیم بر همسویی با ارزش های مخاطبان شما تأثیر می گذارند. آنها می توانند نظرسنجی انجام دهند و داده های کاربر را جمع آوری کنند، که بدیهی است به دستیابی به بینش های کاری کمک می کند.
دستیارهای صوتی
با ظهور دستیارهای صوتی، برخی از جستارهای جستجو مجدداً در صدا توزیع شد. به گفته برخی گزارش ها، امروزه بیش از نیمی از درخواست ها صوتی هستند. در حال حاضر، بسیاری از شرکت ها با اقدامات واقعی به سطح تبلیغات صوتی آنلاین رفته اند، جایی که می توانید با پیام برند وارد گفتگو شوید، به صفحات دارای پیشنهاد بروید یا به سادگی به پیام تبلیغاتی گوش دهید.
به عنوان مثال، IKEA، همراه با یک دستیار صوتی، مجموعهای از لالاییها را برای مشتریان خود ضبط کردند و یک سرویس جالب «بهتر بخوابید» ایجاد کردند، که در آن میتوانید به یک لالایی اصلی که شامل نام محصولات است گوش دهید.
واقعیت افزوده (AR)
AR ترکیبی از اشیاء مجازی در یک محیط واقعی است که می توانید با آن تعامل داشته باشید.
واقعیت افزوده با سطح اعتماد خوبی از سوی مخاطبان پذیرفته شد. فقط تنبل ها در مورد آینه سیاه نتفلیکس صحبت نکردند. اکنون از ماسکهای AR استفاده میشود، صفحههای غوطهوری همان داستانی هستند که مارکهای معروف به طور فعال از آن استفاده میکنند.
به عنوان مثال، برند گوچی اپلیکیشن خود را در ارتباط با iOS توسعه داده است، که در آن کاربران می توانند محصولات را با استفاده از ماسک های تعاملی امتحان کنند و این عکس ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این یک مطالعه موردی عالی در مورد چگونگی افزایش تعامل و ایجاد ارتباط با یک نام تجاری بدون یک USP واحد است.
خدمات پرسش و پاسخ
یک راه رایگان و نسبتا مؤثر برای توزیع محتوا، انتشار پست های مهمانی در سایت های محبوب Reddit و Quora است. در این پلتفرم ها کاربران در موضوعات مختلف سوالاتی را مطرح می کنند و کسانی که خود را در این زمینه متخصص می دانند به آنها پاسخ می دهند. به عنوان مثال، میتوانید پیوندی به مقاله خود به اشتراک بگذارید و چند سؤال مرتبط بپرسید یا برعکس، با این مقاله پاسخ سؤال یا پست شخص دیگری را نشان دهید.
به طور خاص، Reddit یک سایت خبری اجتماعی و انجمن گفتگو است که در آن کاربران می توانند مطالب را ارسال و در مورد آن بحث کنند. پایگاه کاربر فعال و بزرگی دارد و مکانی عالی برای یافتن و تعامل با مشتریان بالقوه است. مطمئن شوید که در subreddit های مرتبط شرکت کنید، محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارید و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید.
صحبت از Quora، علاوه بر هدف مستقیم آن، استفاده از این سرویس برای یافتن ایده های تازه برای محتوا نیز راحت است. میتوانید در موضوعات مورد علاقه (به اصطلاح Spaces) مشترک شوید – مثلاً استارتآپهای ناب یا فناوری – و سؤالات و پاسخهای منتشر شده در آنها را دنبال کنید.
دنباله قیف
تأثیر محتوا بر تصمیم خرید همیشه یک تز بحث برانگیز است. بازاریابان همیشه برای گسترش بخش بالایی مبارزه می کنند قیف – افزایش ابزارهای تولید ترافیک، از جمله پر کردن محتوا و تبلیغات.
این کاملاً منطقی است – هرچه مخاطبان بیشتری را “از بالای” قیف جمع آوری کنیم، تبدیل های بزرگتری دریافت خواهیم کرد. نکته کلیدی این است که محتوا در ابتدا باید کاربر را به مرحله بعدی هدایت کند.
ترویج و توزیع محتوا
این موضوع برای بسیاری قابل درک و واضح است، اما همه از همه ابزارهای موجود امروزی به طور بهینه استفاده نمی کنند. بیایید روش ها و خدماتی را که اغلب در این موضوع ذکر نشده اند، یادداشت کنیم.
• توزیع اعلامیه های مطبوعاتی. در اینجا میتوانید به GlobeNewswire، پلتفرمی برای انتشار مطبوعات شرکتها به ۳۵ زبان و ۹۲ کشور کمک کنید. نزدیک به هزاران فید اطلاعاتی مختلف برای انتخاب وجود دارد که می توانید آنها را بر اساس منطقه، صنعت و قالب سایت فیلتر کنید. برای شرکت ها، تجزیه و تحلیل دقیق در دسترس است، که با آن می توانید اثربخشی کمپین های روابط عمومی خود را ارزیابی کنید.
• خدمات پرس و جوهای روزنامه نگاری. اینجاست که Help a Reporter Out به صحنه می آید – آنالوگ آمریکایی سرویس Pressfeed که در آن روزنامه نگاران به دنبال بافت برای مطالب خود می گردند. کارشناسان کسب و کار به نوبه خود می توانند از این بستر به عنوان فرصتی برای صحبت در مورد موضوعات نزدیک به خود و در عین حال برای تبلیغ خود استفاده کنند. در طرح رایگان اولیه، روزانه سه درخواست روزنامه نگاری از طریق ایمیل دریافت می کنید و با پرداخت 19 دلار در ماه، می توانید برنامه های کاربردی را به صورت آنلاین جستجو کنید.
خارج از جعبه فکر کنید
بازاریابی محتوا برای هر کسب و کاری که می خواهد حضور آنلاین قوی داشته باشد و مشتریان بیشتری جذب کند ضروری است. با استفاده از ابزارهای کمتر آشکار، می توانید یک استراتژی بازاریابی محتوای جامع ایجاد کنید که به شما در موفقیت در چشم انداز دیجیتال امروز کمک می کند.
ما مجموعه ای از ابزارهای مفید و نه چندان واضح را برای تولید، تجسم و انتشار محتوای شما در خارج از کشور به اشتراک گذاشته ایم. ما امیدواریم که چیزی از انتخاب ما در کار شما برای شما مفید باشد.